PDA

View Full Version : Beginnersgitaar



Catweezel
3 juni 2007, 20:50
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen en ik ben op zoek naar een goede beginnersgitaar waar ik nog wel een aantal jaren op vooruit kan.
Ik heb op het internet rond gekeken en reviews gelezen maar ik blijf het erg moeilijk vinden om een keuze te maken. Vooral omdat ik weinig tot geen verstand heb van elektrische gitaren.

Ik wil graag een gitaar waar ik goed rock, indierock en britpop op kan spelen want dat is ook de muziek waar ik zelf heel erg graag naar luister. En dat lijkt me ook erg leuk om dat dus te spelen.

Zou iemand mij kunnen adviseren of zijn eigen ervaringen met mij kunnen delen dat zal mij erg kunnen helpen in het kopen van een gitaar.

Arts
3 juni 2007, 22:06
Wat is je budget??
In ieder geval koop GEEN Stagg want dat is grote troep!

Onmeunig Hans
3 juni 2007, 22:49
Dit deel van het forum kent 1020 topics. Wedden dat er meer vragenstellers een vergelijkbare vraag gesteld hebben. Kortom: even zoeken en je hebt al snel avonden leesplezier over gitaren om mee te beginnen.
Veel plezier.
Hans

gnoeontheboard
4 juni 2007, 00:49
Samenvatting van wat er op het forum staat:

Je zal al snel op een telecaster of een stratocaster terecht komen gezien je muzieksmaak/stijl.
Althans, dat is wat ze mij vertelden toen.
Prijs vanaf 200, niet de beginnerssetjes.

Squiers of London City's
En wellicht Yamaha Pacifica's

Catweezel
4 juni 2007, 20:42
Ik heb wat rondgekeken en wat geluidsfragmenten beluisterd op het i-net. En ik vind een stratocaster erg mooi klinken.

Ik wil tussen de 250,- en 300,- uitgeven voor een gitaar.

Ik zal ook even rondkijken op dit forum of ik nog iets bruikbaars kan vinden.

Squier4ever
4 juni 2007, 20:52
kijk ook eens in de review topics, helemaal bovenaan de lijst...
.
wat voor muziek wil je gaan spelen, want voor metal heb je een andere gitaar nodig als voor country of jazz in principe.

Catweezel
4 juni 2007, 21:14