PDA

View Full Version : Beginnersgitaar



Catweezel
3 juni 2007, 20:50
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen en ik ben op zoek naar een goede beginnersgitaar waar ik nog wel een aantal jaren op vooruit kan.
Ik heb op het internet rond gekeken en reviews gelezen maar ik blijf het erg moeilijk vinden om een keuze te maken. Vooral omdat ik weinig tot geen verstand heb van elektrische gitaren.

Ik wil graag een gitaar waar ik goed rock, indierock en britpop op kan spelen want dat is ook de muziek waar ik zelf heel erg graag naar luister. En dat lijkt me ook erg leuk om dat dus te spelen.

Zou iemand mij kunnen adviseren of zijn eigen ervaringen met mij kunnen delen dat zal mij erg kunnen helpen in het kopen van een gitaar.

Arts
3 juni 2007, 22:06
Wat is je budget??
In ieder geval koop GEEN Stagg want dat is grote troep!

Onmeunig Hans
3 juni 2007, 22:49
Dit deel van het forum kent 1020 topics. Wedden dat er meer vragenstellers een vergelijkbare vraag gesteld hebben. Kortom: even zoeken en je hebt al snel avonden leesplezier over gitaren om mee te beginnen.
Veel plezier.
Hans

gnoeontheboard
4 juni 2007, 00:49
Samenvatting van wat er op het forum staat:

Je zal al snel op een telecaster of een stratocaster terecht komen gezien je muzieksmaak/stijl.
Althans, dat is wat ze mij vertelden toen.
Prijs vanaf 200, niet de beginnerssetjes.

Squiers of London City's
En wellicht Yamaha Pacifica's

Catweezel
4 juni 2007, 20:42
Ik heb wat rondgekeken en wat geluidsfragmenten beluisterd op het i-net. En ik vind een stratocaster erg mooi klinken.

Ik wil tussen de 250,- en 300,- uitgeven voor een gitaar.

Ik zal ook even rondkijken op dit forum of ik nog iets bruikbaars kan vinden.

Squier4ever
4 juni 2007, 20:52
kijk ook eens in de review topics, helemaal bovenaan de lijst...
.
wat voor muziek wil je gaan spelen, want voor metal heb je een andere gitaar nodig als voor country of jazz in principe.

Catweezel
4 juni 2007, 21:14
Daar heb ik ook gekeken. Ik wil rock, indierock, britpop gaan spelen.
Ik heb een squier standerd fat strat gezien op het i-net en dat leek me wel wat.

Squier4ever
4 juni 2007, 21:17
voor de stijl die je noemt zeg ik london city comet!
die dingen zijn geweldig voor jouw stijl en rocken de pan uit!

gnoeontheboard
4 juni 2007, 21:19
IK WEEEEET IK WEEEET :rockon: :rockon:

Squier4ever
4 juni 2007, 21:22
IK OOOOOOOOOK Ik OOOOK

gnoeontheboard
4 juni 2007, 21:23
AIIGHT :cheerup:

Squier4ever
4 juni 2007, 21:53
zet je capslock eens uit das irritant

Ashavan
4 juni 2007, 22:07
Damn die Yamaha Pacifica klinkt goed :rockon:
Ideaal voor het zware metalen werk.

Als ik wat lichtere muziek zoals rock zou doen lijkt stratocaster een goede optie.

Blend
4 juni 2007, 22:29
voor de stijl die je noemt zeg ik london city comet!
die dingen zijn geweldig voor jouw stijl en rocken de pan uit!

er is maar 1 nadeel aan de comet: hij is niet in 'n mooie kleur beschikbaar! als ik er nog 1 aanschaf, is het 'n blonde met n sokolin toets, die op de zwarte comet zit.

En owja: de stemmechanieken zijn niet geweldig :)

gnoeontheboard
4 juni 2007, 23:30
De mijne ga ik onder handen nemen:

Alles zwart...behalve de standaard hals etc, die houdt ik voorlopig zo.

gnoeontheboard
5 juni 2007, 00:31
http://www.laenenmusic.nl/

Staat een spitfire MK II voor 175,

DAT IS ERG GOEDKOOP...
Ze zeggen dat op de hals het verkeerde logo staat en daarom hij goedkoper is. ( Scheelt 70 euro )

RolandT
5 juni 2007, 08:53
er is maar 1 nadeel aan de comet: hij is niet in 'n mooie kleur beschikbaar! als ik er nog 1 aanschaf, is het 'n blonde met n sokolin toets, die op de zwarte comet zit.En owja: de stemmechanieken zijn niet geweldig :)Ik heb de blonde en die zijn AFAIK altijd met sokolin toets. Ik heb de stemmechanieken vervangen (meer voor de fun dan uit noodzaak).
http://www.10pont.net/comet4.jpg

gnoeontheboard
5 juni 2007, 13:18
:kwijl: :cheerup:

Squier4ever
5 juni 2007, 13:24
er is maar 1 nadeel aan de comet: hij is niet in 'n mooie kleur beschikbaar! als ik er nog 1 aanschaf, is het 'n blonde met n sokolin toets, die op de zwarte comet zit.

En owja: de stemmechanieken zijn niet geweldig :)


het is vooral de topkam die minder goed is, de tuners zijn niets mis mee

Blend
5 juni 2007, 17:04
Ik heb de blonde en die zijn AFAIK altijd met sokolin toets. Ik heb de stemmechanieken vervangen (meer voor de fun dan uit noodzaak).
http://www.10pont.net/comet4.jpg

Geen idee hoe het heet, ik vind die zwarte toets gewoon er lelijk bij staan, die van die zwarte comet daarentegen staat wel vet denk ik.

levi
5 juni 2007, 17:48
op marktplaats heb je ook mexicaanse strats voor 200-300 euro.

kan je behoorlijk lang mee vooruit ene r is niks mis mee

Goeiemorguh
5 juni 2007, 19:16
Nou een mexicaanse strat voor 200 euro kan je vergeten, 300 euro is realistischer, de meeste staan toch voor ~350 te koop op marktplaats. Ben zelf ook al tijdje opzoek naar een goedkope strat, denk dat het de LC spitfire II gaat worden, nieuw te krijgen voor 250-300 en 2e hands natuurlijk stuk goedkoper. Ik heb nu een Ibanez GSA 60, niet helemaal mijn ding, ik speel nu veel meer clean en bluesy dingen met de single coils en daar is zo'n ibanez gewoon niet voor gemaakt. Het is trouwens helemaal gene slechte gitaar hoor! Alleen voor clean/blues en de wat lichtere rock is een strat denk ik een betere optie.

RolandT
5 juni 2007, 19:36
Geen idee hoe het heet, ik vind die zwarte toets gewoon er lelijk bij staan, die van die zwarte comet daarentegen staat wel vet denk ik.'vet' is het juiste woord :p Als je wat dichter komt zal je zien dat het net lijkt alsof de lak er wel erg dik op zit. De maple nek van de zwarte LC Comet ziet er heel 'plastiek' uit. Niet echt mooi dus. Wat je best doet is de blonde Comet kopen en je dan ook een nieuwe maple nek kopen.

Neals
6 juni 2007, 11:24
Sowieso, voor Britpop en Indie zou ik eerder voor een Tele gaan dan een Strat. Moddervet geluid komt er uit die dingen, precies wat je nodig hebt voor het genre.

Toon DW
6 juni 2007, 16:09
Als je richting strat denkt, bekijk dan ook eens de Lâg Jet gitaartjes. Die kosten tussen de 200 en de 300 euro en zijn voor die prijs fantastisch afgewerkt met een superlage actie! Het merk is misschien minder bekend, maar het zijn fantastische Franse gitaren. De goedkopere gitaren zijn weliswaar in China gemaakt, maar al die Chinezen hebben hun opleiding in Frankrijk gekregen en de kwaliteit is zeer goed! Moest ik opnieuw beginnen...

basje25
6 juni 2007, 20:10
hey gast...

Koop gwoon een squier stratocaster, of squier telecaster. en nog een tip:
bestel um online in duitsland... op www.musicstore.com...
kun je voor minder geld een betere gitaaar kopen......... :rockon:


gr. bas

Catweezel
6 juni 2007, 20:18
Er is zo veel keus dat ik er gewoon niet uit kom :) Ik rij binnenkort denk ik naar musicstore toe en daar is sowieso genoeg keus. Dan kom ik er denk ik wel uit.

Vakantiegeld is binnen dus ik kan er tegen aan :D

jasper159
6 juni 2007, 20:27
Maar geen squier, neem liever London City, of een mexicaanse strat (ietsje duurder) of als je in Music Store bent, een Jack & Danny (nooit op gespeeld, maar toch lovende woorden over gehoord)