PDA

View Full Version : Niet oordelen voordat je het zelf gezien hebt?



Chris Wolstenholme
12 januari 2003, 22:57
Ik heb gemerkt dat veel mensen direct ( ghe ghe) een duidelijke mening klaar hebben over een band of artiest? ik vraag me soms toch wel af of dat helemaal fair is als je die groep/artiest nog nooit gezien heb live. Iets kan je smaak niet zijn, daarvoor hoef je het niet gezien te hebben, maar kan je dan ook meteen ook oordelen over iemands performance? In grote lijnen kan dat natuurlijk wel, maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie dat zien, en of jullie dan ook veel live zien.

Chris

hoofd
13 januari 2003, 02:07
Ik probeer alles wat me aanspreekt live te zien, en dat kan varieren van jazz tot punk tot deathmetal en weer terug naar pop. Enige vereiste is echter dat het wel gewoon in amsterdam plaats vindt en tegen een redelijke prijs (ja ik ben lui en ja ik heb weinig geld). Ik kan dus wel zeggen dat wel enige ervaringen heb met het live zien van bands/artiesten. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus ook wel.
Maar ik snap het niet helemaal wat je bedoelt. Je kan iemands muziek dus kut vinden, maar zijn performance niet? Maar bij iemands performance zal ook de muziek van de artiest(en) zijn, wat het dus al bij voorbaat al kut maakt. En wat ik kut vind, hoef en wil ik dus ook niet live zien.

Kitaarhiero
13 januari 2003, 10:28
Ik ga NIET naar een concert van een band die naar mijn mening kutmuziek maakt! dat is je reinste geldverspilling.
daarom ga ik ook meestal niet naar dnascafé's... ook kutmuziek en het bier is duur.

Chris Wolstenholme
13 januari 2003, 11:34
wat ik bedoel is dat, als iets je smaak niet is het niet meteen zwaar hoeft te zuigen :smile: Dat mis ik nog wel is bij mensen.

Harry
13 januari 2003, 12:28
ja maar, je gaat toch bij bands kijken omdat je het leuk vind. Als je de muziek van een band niet leuk vind heb je er toch niks te zoeken? Of ga je dan onder het motto 'ik ben muzikant en alle muziek kan technisch goed zijn'?
Muziek is voor mij vermaak, en een band die kutmuziek maakt is een kutband.

schaap
13 januari 2003, 22:53
En in het geval van direct is het niet alleen de muziek, maar ook het feit dat ze playbacken, meespelen met het nummer (dat ze via oordopjes ofzo horen zodat ze perfect in de maat spelen) en veel van de drum wordt van tevoren opgenomen. En ik heb ze helaas 2x live gezien dus ik weet wat ik zeg.
Het gaat er gewoon om dat ze geen echte band zijn die live ook een live optreden geeft.

Je zit ook echt op het verkeerde forum, ga maar naar http://www.musicforum.nl/, daar zijn wel (teveel) direct fans.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schaap op 2003-01-13 21:58 ]</font>

Chris Wolstenholme
13 januari 2003, 23:12
ik ben geen direct fan als je dat soms bedoelt, ik heb ze 1x live gezien om ze een kans te geven ( en omdat me vriendin wilde dat ik mee ging ) maar ondanks het feestje dat ze bouwen voor 15 jarige meisjes, tja, het was niet je van het, vooral de zang liet afweten.

Kitaarhiero
15 januari 2003, 10:19
Ik heb een keer een band live gezien die ik niks vond (maar er waren ook 2 coole bands aanwezig dus dat maakte het weer goed), en ik heb me kostelijk vermaakt met het afbranden van hun muziek en het imiteren van hun 3 fans :razz:
Als deze band als enige gespeeld had echter, was ik níet gegaan.

schaap
15 januari 2003, 11:17
dat is altijd leuk, was ook een keer heideroosjes met als voorprogramma direct, NIET SLIM !!! :grin:
We hebben ze echt zo zwaar gedisst, twas echt een cool concert

urezna
11 maart 2003, 14:16
Ikj heb best wel eens bands gezien waarvan de muziek mij niet aanspreekt, maar het optreden wel interessant was. Leuk om te zien, of interessant te luisteren wat er in de muziek gebeurt.
Het lijkt mij een goeie zaak altijd open te staan voor alles, soms kun je uit de gekste hoeken ideeen of inspiratie voor eigen muziek halen :smile: