PDA

View Full Version : Ranger



Negative K3 fan
3 juni 2007, 17:19
Ik heb hier nu een amp staan die ik nog nooit eerder ben tegengekomen, is van de vader van een vriend geweest en het is een Ranger One, die vriend beweert dat het een london city zou zijn, maar dat is nergens terug te vinden. Hij is groot, diep, heeft 2 vreemde speaker jacks, 2 inputs, onder andere 2 driestanden schakelaars voorop voor 'sound' en 'attenuation'.

heeft iemand er wat meer info over of ervaring mee??

ik haal hem binnenkort eens open, want hij kraakt en stoort (schijnt).

Pepe
3 juni 2007, 17:41
groot seventies bellbottom logo?

Orange kloon.. je kwam ze vroeger nog wel eens tegen, weet niet of er buizenamps van zijn.. maar imposant en hip kwa voorkomen, dat wel..

imlikeajungle
3 juni 2007, 21:09
Orange cloon? Doet ie 'm weg? Ik interesse...


EDIT:

http://rock.webbuilder.hostbasket.com/images/Ranger%20Orange%20kloon.JPG

This is one of the heavy amp's .At first sight and from a distance it seems an Orange...but no : it's a Ranger . I took this amp completely apart , first to repair it , but the real reason was to find out by means of the transformers and/or the potmeters or valves(full valve amp!),or ...to find out where or who build this heavy amp.
No luck...nothing to be found in this one...All I know is that's a Ranger " Two Bass " with 2x 12AX7;1x 12AU7 and: 4x EL503 !!
Must be a 100W power beast . So :if anyone knows something about this Ranger brand (Orange kloon...) please let me know,I really will appreciate it !!!!
Someone just told me that Ranger is an Italian brand,still researching for further info !...

Today(31-aug-04)received info from FBT,an Italian amp manufacturer,that Ranger was produced in the 70's by them.There was an 150 and a 250W bass amp with one or two boxes !

(bron: http://rock.webbuilder.hostbasket.com/page7638.htm)

Negative K3 fan
3 juni 2007, 21:11
groot seventies bellbottom logo?
Ja... precies


Orange kloon.. je kwam ze vroeger nog wel eens tegen, weet niet of er buizenamps van zijn.. maar imposant en hip kwa voorkomen, dat wel..

ah beter, maar je denkt dus dat deze amp geen buizen heeft? Hij heeft wel de afmetingen voor een buizenamp, hij is namelijk echt heel groot. De cab heb ik nog niet gezien, maar die is blijkbaar ook gigantisch (en ik heb zelf al een 1960TV)

imlikeajungle
3 juni 2007, 21:15
Die site die ik quote zegt wel buizen...

Negative K3 fan
3 juni 2007, 22:03
ik zat ook net op die site, interessant... iemand ervaring met bijvoorbeeld de buizen?

en die van mij is geloof ik geen bass amp.

B_2_the_a
5 juni 2007, 10:13
gewoon inpluggen en rammen,
wat boeit het waar hij vandaan komt, als ie maar klinkt ;)

Negative K3 fan
5 juni 2007, 13:24
nja en dat is dus het probleem, hij klinkt dus niet en daarom ligt dat ding bij mij :)

B_2_the_a
5 juni 2007, 14:24
marktplaatsen danmaar?

imlikeajungle
5 juni 2007, 14:47
As I said: interesse.

Mighty Noise
5 juni 2007, 16:19
Ranger, heb er thuis ook eentje staan, 120 watt versie. Duidelijk GEEN buizen amp. Is een jaren 70 product, weegt een ton, maar klinkt erg lekker naar mijn mening. Was destijds redelijk hot bij diverse Afrikaanse/Jamaicaanse bands (jawel, ze bestaan ). Heb thuis nog de originele brochure liggen van de invoerder destijds. Interesse, pm me. Oh ja, mocht je de Ranger willen verkopen, geef maar even een seintje ;-)

Negative K3 fan
5 juni 2007, 16:44
ok leuk dat er interesse is, maar hij is niet van mij, maar van die vriend, ikheb hem verteld dat ik er wel naar wil kijken aangezien er het een en ander mis is. dus dat ga ik doen, ik zal hem vertellen dat er wel interessen is, de top is uiterlijk in goede staat

imlikeajungle
5 juni 2007, 17:14
Ik heb alleen interesse in een lampen-Ranger :sssh:

Pepe
5 juni 2007, 19:01
Was destijds redelijk hot bij diverse Afrikaanse/Jamaicaanse bands (jawel, ze bestaan ).

Osibisa?

deze staat op ebay duitsland, transistor

http://i10.ebayimg.com/04/i/000/a2/e1/1be9_1.JPG

Negative K3 fan
5 juni 2007, 20:03
die van mij heeft wat meer features (zit ook een reverb in), ik kan niet naar binnen kijken, maar ik weet wel haast zeker dat het een buizen amp is...

PeeVee
7 juni 2007, 11:28
Het logo roept ORANGE associaties op en dat is niet zo verwonderlijk aangezien RANGER van een afstandje aardig overeenkomt.

Negative K3 fan
8 juni 2007, 01:45
mja, ik heb hem even losgehaald en ondanks de gigantische behuizing en bijbehorend gewicht is het toch een transistor bak, wel een erg lompe, er zit een hele dikke trafo in en ik zie 2 grote koelblokken met daaronder waarschijnlijk wat transistors...