PDA

View Full Version : Soldano SL 60



EpiCenturiesAWAy
3 juni 2007, 14:28
Iemand hier meer info over ?
Zou de voorloper van de Hotrods moeten zijn..
Hij staat te koop in max guitars voor 799, lijkt me wel een schappelijke prijs!

iemand ??

T

Chris Winsemius
3 juni 2007, 14:35
Itt. de HotRods hebben de SL60s geen kanaal-switch-optie.
Over de prijs kan ik moeilijk oordelen omdat ik ze nog nooit 2e hands te koop heb zien staan maar voor dat geld krijg je denk ik 'n kwalitatief goede scheur amp. Meeste Soldano's die ik heb geprobeerd reageerden goed op speeldynamiek/gitaarvolume-settings.

Indien mogelijk: probeer 'm eerst goed uit met je eigen gitaar, effekten en cabinet.

EpiCenturiesAWAy
3 juni 2007, 16:35
Ok, bedankt voor de input!

Spijtig dat er zo weinig info over te vinden is, en testen zal moelijk zijn doordat MaxG. 4 uur rijden is van hier :)

ieme
3 juni 2007, 16:38
ik ben gister bij (OP AFSPRAAK) max geweest, versterker was er niet...

svdijk
3 juni 2007, 16:40
De Soldano is wel gemod!!! Vandaar waarschijnlijk de prijs!
Eerst effe goed uitproberen zou ik zeggen.

Dude
3 juni 2007, 17:01
ik ben gister bij (OP AFSPRAAK) max geweest, versterker was er niet...


voor die versterker op afspraak ritje heerenveen / den haag en hij was er niet ?? bedoel je dat ? Dat zou wel erg genant zijn zeg,....

ieme
3 juni 2007, 18:57
voor die versterker op afspraak ritje heerenveen / den haag en hij was er niet ?? bedoel je dat ? Dat zou wel erg genant zijn zeg,....


ja, dat is hoe het is, heerenveen den haag voor jan lul....

Mitch
3 juni 2007, 19:07
:nervous:

You've been Maxed.

AART
3 juni 2007, 19:21
Das erg slecht van Max....

ieme
3 juni 2007, 19:28
ach t is maar 200 km heen en 200 terug ofzo ;) :P


en ja, ik baalde wel....

interessander
3 juni 2007, 19:29
Maar hij was dus al verkocht?

ieme
3 juni 2007, 19:35
áls ik max moet geloven niet, dan was hij voor reparatie naar zn ampdoc. echter zou ik tniet durven zeggen hoe of wat, max doet mij nog bericht over de afloop

Jimwoud
3 juni 2007, 19:41
Inderdaad erg kut voor je. Ben ook wel benieuwd naar zo'n SL60 schijnt volgens mij de voorloper van de eenkanaals Hot Rod te zijn.

Soldano Kicks ass, komt er bij mij ook nog wel een maar dat zal nog wel even duren.

casper innosence
3 juni 2007, 19:42
Inderdaad erg kut voor je. Ben ook wel benieuwd naar zo'n SL60 schijnt volgens mij de voorloper van de eenkanaals Hot Rod te zijn.

Soldano Kicks ass, komt er bij mij ook nog wel een maar dat zal nog wel even duren.

SOLDANO kicked inderdaad ass.. heb nu een week of 3 een Avenger en elke keer weer.. NONDEJUUUUU maar goed zie ook het grote rigs' topic.

bluegate
3 juni 2007, 20:35
Dit is een Series II, volgens mij een Japanse Soldano.
Er is ook behoorlijk gesleuteld aan deze versterker, zo te zien
aan de plaatjes.
Ik heb 'm een paar weken geleden zien staan bij Maxguitars.
Niet gehoord helaas.

Indien je op zoek bent naar een SLO moet je even verder zoeken.
Het geluid van deze versterkers komt met name door de speciale
DeYoung transformatoren die erin zitten.

Jimwoud
3 juni 2007, 20:49
Er is ook behoorlijk gesleuteld aan deze versterker, zo te zien
aan de plaatjes.
Lijkt wel of hij 3 kanaals is gemaakt. Volgens de beschrijving 2 kanaal? vreemd

bluegate
3 juni 2007, 20:56
Ik denk dat ze gewoon meerdere Gain en Volume potmeters hebben geplaatst.

Dit is relatief simpel te doen.
Heb ooit een oude SP-77 die ik had gemodificeerd met een 2e gain pot
op het lead kanaal zodat ik Clean, Crunch & Lead eruit kon halen.
Werkte prima.

Op harmony central staan een aantal recenties van de SL-60.
Daar kun je ook terugvinden dat deze uit Japan komen en dat de
kwaliteit niet als een echte USA Soldano is.

Wat ook wel blijkt als de amp naar de dokter is op het moment.
Heb zelf een USA SP-77 & HotRod 50 gehad, altijd probleemloos gewerkt.

Punkrockerke
3 juni 2007, 20:57
De SL60 is de voorloper van de Hotrod. Deze is niet door Soldano zelf gemaakt, maar laten maken in Azië om een goedkoper model van de SLO te hebben (zo gaat het toch het internet rond). Mail anders eens naar Soldano, ze antwoorden altijd.

Een bevriende gitarist heeft er een, goeie amp, ziet er langs buiten wat goedkoper uit, maar binnenin is alles proper. Ik heb de zijne vergeleken met mijn HR, en persoonlijk vond ik de mijne beter kinken. Ik had meer bas en articulatie, maar dat kan ook aan buizen gelegen hebben, ik heb namelijk al naar smaak gewisseld.

ieme
3 juni 2007, 21:53
ik weet van de sl60 in kwestie dat deze in denemarken door een amp doc gemod is en hoe en wat precies kan ik je niet vertellen....

ieme

EpiCenturiesAWAy
3 juni 2007, 23:00
Hij zou nu bij de ampdokter zijn voor een 3e kanaal bij te voegen..
Dinsdag/woensdag zou hij terug zijn..

Zit jij erachter ieme ?

ieme
4 juni 2007, 07:48
Hij zou nu bij de ampdokter zijn voor een 3e kanaal bij te voegen..
Dinsdag/woensdag zou hij terug zijn..

Zit jij erachter ieme ?

das niet waar, max (robbert vd ende) heeft mij gezegd dat een preamp buisje rammelde en daarvoor even een checkup deed bij een amp doc...

Mitch
4 juni 2007, 08:23
Ja, alsof hij niet weet hoe -ie zelf een pre amp buisje moet vervangen :seriousf: Vaag verhaal...

guhlenn
4 juni 2007, 09:31
heb weleens op een sl60 mogen spelen. Klonk erg bruut. De standaard soldano omschrijving van 'klinkt als een goede marshall, relatief weinig bass' was van toepassing. Maar lekkere rauwe soudn.

Angel
2 augustus 2007, 20:02
Is het de moeite om dergelijke head aan te schaffen?
Ik krijg morgen die mogelijkheid, prijskaartje 750 euro. Niet gemodded maar wel met nieuwe eindtrap-buizen.

EpiCenturiesAWAy
2 augustus 2007, 23:15
Ik had eens gemaild naar Mike van Soldano en die mailde me dit terug ivm de SL-60 :

Hi Thomas,

The SL 60 was the forerunner of the Hot Rod 50. It was my first attempt at a lower priced amp, so I designed it and my Japanese distributor at the time convinced me to have it built in Japan. The amps sounded great, but the company manufacturing them just couldn't bring the quality up to my high construction standards, so I pulled the plug on the project. But there was definitely a demand for that amp, so I did a bit more fine tuning on the design and started building them in-house with the new name, Hot Rod 50. This was back around 1990.

I don't know what condition is of the one you are looking at, so it is hard to guess what a fair price is. The price for a new one in 1990 was $1,100. They don't sell for as much as used Hot Rod 50 amps. You might look on Ebay to see what others are selling or have sold for. You should be aware that other than the "off-the-shelf" small parts, I don't have any more service parts for that amp. Knobs, transformers, cabinet, or grilles no longer exist. However, unless you really trash the amp, this shouldn't be an issue.

I'll also mention that the transformers aren't quite as good as the US made stuff that I use now, and the construction is nowhere close to the quality of what was/is done in my shop. That said, it is still better than just about anything else out there (Mesa, Marshall, Fender, etc.) - with the exception being my US made stuff (of course!)

I hope this helps!

Michael Soldano
Soldano Custom Amplification



T

casper innosence
3 augustus 2007, 00:20
Ik had eens gemaild naar Mike van Soldano en die mailde me dit terug ivm de SL-60 :

Hi Thomas,

The SL 60 was the forerunner of the Hot Rod 50. It was my first attempt at a lower priced amp, so I designed it and my Japanese distributor at the time convinced me to have it built in Japan. The amps sounded great, but the company manufacturing them just couldn't bring the quality up to my high construction standards, so I pulled the plug on the project. But there was definitely a demand for that amp, so I did a bit more fine tuning on the design and started building them in-house with the new name, Hot Rod 50. This was back around 1990.

I don't know what condition is of the one you are looking at, so it is hard to guess what a fair price is. The price for a new one in 1990 was $1,100. They don't sell for as much as used Hot Rod 50 amps. You might look on Ebay to see what others are selling or have sold for. You should be aware that other than the "off-the-shelf" small parts, I don't have any more service parts for that amp. Knobs, transformers, cabinet, or grilles no longer exist. However, unless you really trash the amp, this shouldn't be an issue.

I'll also mention that the transformers aren't quite as good as the US made stuff that I use now, and the construction is nowhere close to the quality of what was/is done in my shop. That said, it is still better than just about anything else out there (Mesa, Marshall, Fender, etc.) - with the exception being my US made stuff (of course!)

I hope this helps!

Michael Soldano
Soldano Custom Amplification



T

Mooi om te zien hoe Mike Soldano begaan is met zn product.

Een klein sommetje zegt mij dat die 750 dus wellicht een tikkie aan de hoge prijs is. Wellicht ook afhankelijk van de staat (optisch) en de potmeters. Maar als je er wat af kan praten, denk ik dta je n prima amp hebt.

Ik heb iig veeeel schik met mn Soldano Avenger

AART
3 augustus 2007, 02:30
Beetje jammer dat ie mesa, fender en marshall basht, zou je als goede ampbouwer niet moeten doen...

EpiCenturiesAWAy
3 augustus 2007, 08:42
Dat zou ik wel niet bashen noemen hoor.. :)
Meer wat reclame maken voor zichzelf..
Ik vind het toch heel cool dat die man zelf de tijd neemt om terug te mailen..!!

Angel
3 augustus 2007, 12:11
Heb hem toch genomen. Hij is in een superstaat en ik vind dat hij heel erg goed klinkt. Hij is pas gereviseerd en voorzien van een volledig nieuw buizenstel:

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3118.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN3119.jpg

Negative K3 fan
3 augustus 2007, 19:23
Beetje jammer dat ie mesa, fender en marshall basht, zou je als goede ampbouwer niet moeten doen...

gewoon reclame maken voor zichzelf en vergeleken met (amerikaanse) soldano's zijn de merken die hij noemt ook gewoon uitermate crappy gebouwd (van een constructie-technisch oogpunt), maar alles is relatief he.

AART
3 augustus 2007, 19:33
gewoon reclame maken voor zichzelf en vergeleken met (amerikaanse) soldano's zijn de merken die hij noemt ook gewoon uitermate crappy gebouwd (van een constructie-technisch oogpunt), maar alles is relatief he.

Mesa crappy vergeleken met soldano? fender crappy vergeleken met soldano?

Beetje stug. Marshall kan ik nog wel inkomen met de kleine tranny's in de nieuwste bakken.

Negative K3 fan
3 augustus 2007, 19:48
ik heb ze nog nooit naakt voor mn neus gehad, maar internet foto's zeggen ook een heleboel, en ja, ik blijf erbij, maar datkomt eigenlijk meer doordat soldano zo gigantisch degelijk is en niet omdat mesa/fender/marshall zo gigantisch slecht als je begrijpt wat ik bedoel.

EpiCenturiesAWAy
6 augustus 2007, 18:59
Soldano is meesterlijk gebouwd!! Dat kan ik je zeggen :)

Proficiat trouwens met je SL-60! Hopelijk heb je nog wat aan die info die ik je gaf.. ;)

Angel
6 augustus 2007, 19:25
Soldano is meesterlijk gebouwd!! Dat kan ik je zeggen :)

Proficiat trouwens met je SL-60! Hopelijk heb je nog wat aan die info die ik je gaf.. ;)

Yep, heb er veel aan gehad. Na mijn eerste optreden zaterdag, zijn er een aantal gitaristen naar me toegekomen en hebben me gevraagd waar ik die Soldano gekocht had. Hij ziet er zo goed uit dat men dacht dat hij nieuw was.
De klank is ook enorm goed. Onze vaste PA-man was enorm tevreden. Hij vond hem veel beter klinken dat mijn combo die ik gebruikte.

EpiCenturiesAWAy
6 augustus 2007, 21:35
Aha, da's leuk nog een tevreden soldano gebruiker te horen ;)

Punkrockerke
6 augustus 2007, 21:56
Aha, da's leuk nog een tevreden soldano gebruiker te horen ;)
Hier nog één hoor! Al 2 jaar ondertussen :p!

rjong999
6 augustus 2007, 22:07
Ik heb een USA SP-77 met een crunch mod, ik heb Soldano daar over gemaild en kreeg diezelfde avond een mailtje terug van Mike met een volledige beschrijving van de mod, incl. schema's en zelfs de datum waarop ze de mod gedaan hadden. Super service, erg leuk.

Ik had overigens een soortgelijke ervaring met Reinholt Bogner, toen ik 'm mailde met een vraag over mijn Fish preamp, hij ailde direct terug met een vraag over het serienummer en toen ik dat mailde wist hij nog te vertellen wanneer die preamp gebouwd was en waar z'n workshop toen zat.

gefeliciteerd met je sl60, ik ben er wel jaloers op!

Jimwoud
6 augustus 2007, 22:16
Ik heb een USA SP-77 met een crunch mod, ik heb Soldano daar over gemaild en kreeg diezelfde avond een mailtje terug van Mike met een volledige beschrijving van de mod, incl. schema's en zelfs de datum waarop ze de mod gedaan hadden. Super service, erg leuk.

Ik had overigens een soortgelijke ervaring met Reinholt Bogner, toen ik 'm mailde met een vraag over mijn Fish preamp, hij ailde direct terug met een vraag over het serienummer en toen ik dat mailde wist hij nog te vertellen wanneer die preamp gebouwd was en waar z'n workshop toen zat.

gefeliciteerd met je sl60, ik ben er wel jaloers op!
Hey rob,

wat houd die crunch mod in?

rjong999
6 augustus 2007, 22:28
Er zit op de achterkant naast de gewone channel switch jack nog een extra jack die als channel switch dient. Als ik het schema goed begrepen heb schakelt dit het eerste deel van het clean circuit naar het tweede deel van het gain circuit. Het effect is in ieder geval dat je wat meer gain op het cleane kanaal krijgt, dat daardoor een hele mooie crunch geeft.

casper innosence
6 augustus 2007, 23:44
Hier nog één hoor! Al 2 jaar ondertussen :p!

en hier nog 1, alweer n maand of 4 (hij is ook al te horen op plaat, www.1000milesahead.com en dan het rechterkanaal). Wat voor kast heb jij dr onder punkrockerke?

Punkrockerke
7 augustus 2007, 00:13
Avenger he? Goeie sound én goeie nummers!

Ik heb een HR50+ met Mesa std. 4x12 eronder.

casper innosence
7 augustus 2007, 00:23
Dank u (2x) Dat is inderdaad een Avenger, door een Marshall 1960 AV kast met een ESP Viper, met een Duncan- Duncan Custom (SH5) in de brug. Links is mn oude marshall dsl100 door de zelfde kast met de zelfde gitaar alleen een andere persoon. We hadden weinig tijd om te expirimenteren met sound. 4 nummers in 1 dag op genomen (incl drums) anders was er nog wel wat geklooid met meerdere amps tegelijk of meerdere kasten.

Maar in Oktober/November gaan we n full length opnemen naar alle waarschijnlijkheid. En ik hoop er dan ook een andere kast onder te hebben. En een leuke booster, maar dat wordt deze week al geregeld hoop ik.

HR50+ nog wel over gedacht, maar ik heb eigenlijk alleen maar scheur nodig en een volume boost, dus het enige wat ik van de extra's op de HR nodig had was eventueel de effectloop, daarvoor vond ik het prijsverschil toch wat flink. En ik kon op de Avenger n goeie deal sluiten.

EpiCenturiesAWAy
7 augustus 2007, 07:11
Hier nog één hoor! Al 2 jaar ondertussen :p!

Ja tuurlijk, hoe kon ik jou nu vergeten, de man die me geïnspireerd heeft een soldano te kopen ;)

Solidkick
7 augustus 2007, 09:23
Mooi ampje! Welcome to the club.

M'n Atomic 16 (oude versie zonder reverb) is inmiddels een vast onderdeel van m'n opname setup.
In band verband komt ie net wat tekort dus wellicht dat ik in de toekomst toch iets zwaarder geschut uit de Soldano hoek moet aanschaffen.

http://www.lowbottomizer.com/gear/soldano.jpg

Angel
8 augustus 2007, 16:34
Heren, nog even een handje hulp aub.
Wou een Marshall JCM 800 - 1960 cab with G12T75-speakers een goede cab zijn om onder de SL60 te hangen?

EpiCenturiesAWAy
8 augustus 2007, 16:50
Dat zal geen slechte cab zijn, heb nu een jcm 900 cab onder m'n HR en dat klinkt helemaal niet mis! Maar ik denk dat V30's ook wel heel goed werken met deze amps..

casper innosence
8 augustus 2007, 20:41
Heren, nog even een handje hulp aub.
Wou een Marshall JCM 800 - 1960 cab with G12T75-speakers een goede cab zijn om onder de SL60 te hangen?

De JCM800 kasten hebben toch die g12t65 speakers?? ipv de g12t75? die laatste zit toch in de JCM 900 kast? (=de tegenwoordige 1960kast). Of lul ik weer onzin?Iig die oude 800 kasten schijnen beter te klinken dan hedendaagse marshallkasten, zelf heb ik t nog niet kunnen testen.

Ik heb mijn Avenger ook op een Marshall staan, de 1960Vintage met Vintage 70 (volgens Frans @ Jukebox Boekel) speakers. Klinkt zeker ok, maarr ik heb ehm vanmiddag nog op een Bogner 4x12 met V30's gehad en dan hoor je het verschil toch echt wel. Maar goed of je dat geld (er voor over) hebt is een 2e.

Lexvandoef
8 augustus 2007, 21:15
Alleen de oudere kasten komen met Celestion G12-65's. De nieuwere (vanaf midden jaren 80 dacht ik) komen allemaal met G12T75's.

Punkrockerke
8 augustus 2007, 22:10
Hier ook even m'n bevindingen posten:

Ik heb mijn Hotrod op een 1960A gehad. Klonk niet slecht, maar die typische G12T75 klank was toch wat minder. Nu heb ik er een Mesa met V30's onderstaan wat ik veel beter vind. Agressiever, vetter en directer. Bogner V30 klinkt er ook goed bij; ietsje scherper en minder agressief. Soldano cab is ook leuk; vond ik wat minder direct en agressief, maar wel heel gebalanceerd.

@ Solidkick: Als je die Atomic wegdoet, mag je me atlijd een bericht sturen ;)

Angel
8 augustus 2007, 22:56
Ik heb de verkoper van die cab gemaild en hij wil er wel, voor 50 euro meer, 2 V30's in steken.

casper innosence
9 augustus 2007, 00:12
Combi van 2 g12t75 + 2 v30's wordt ook gebruikt in de bogner ubercab, heb de combi nooit gehoord. Ik weet niet wat de kast moet kosten uberhaupt?

Trouwens punkrockerke, heb jij een normale Mesa kast of de oversized en een onder of bovenkast?

Punkrockerke
9 augustus 2007, 00:20
Oversized, straight kast maar angled baffle.
Zo dus:
http://thumb9.webshots.net/t/53/453/6/79/2/2646679020079646069uxWfdG_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2646679020079646069uxWfdG)

casper innosence
9 augustus 2007, 01:06
vet, al neig ik meer naar een normale size ipv oversized, handzamer en wat strakker int laag. Maar zoiezo een onderkast, stiekem wil ik ook zeker orange nog es testen, vind ik kwa looks erg vet, maar het is de sound die telt.