PDA

View Full Version : Metalgitaar kopen met een budget van ongeveer Fl.1000 ,-



anoniem
21 november 2001, 20:12
Welke gitaar moet ik nemen??
Ik kom d'r niet uit... ik speel 't liefst Death/Blackmetal ala Immortal, Marduk, Dimmu Borgir maar op mijn huidige gitaar ben ik veel te afhankelijk van dat ZoomII Pedaaltje...
Dus wat raad men mij aan hier??
Ik zat zelf te denken aan een Ibanez of Jackson...
En omdat ik nog een beginner ben, ik kan niet goed overweg met een tremelo en met zo'n floyd rose is snaren vervangen nog een ramp bij mij :smile:

Adviezen graag en bijvoorbaat dank!

Ibanez
21 november 2001, 20:37
Ibanez rg470? jackson kelly? jackson rhandy roads?

anoniem
21 november 2001, 22:29
Nog meer mensen aanvullende gitaren of verklaringen :smile:?

MASTERHOMIE
21 november 2001, 22:48
ik denk dat het aan je amplifier ligt dat je afhankelijk bent van dat pedaaltje. ik heb mijn Ibanez 15 watt ingeruild voor een Marshall 75 reverb. en die klinkt zonder een metalizer waardeloos om moderne muziek te spelen. klinkt erg hol enzo. dus voor je een hele nieuwe gitaar gaat kopen is het misschien handig om te kijken of het wel je gitaar is. ik ben zelf van mening dat de gitaar niet zo super veel uitmaakt qua geluid. in verhouding met je amp tenminste

anoniem
22 november 2001, 13:45
Dat klopt ook wel :smile: De versterker is kloten, maar ik koop een gitaar + een mesa boogie van enige kwaliteit denk ik of een marshall :smile:

Still searching a good guitar :smile: TIPS ?

Kitaarhiero
22 november 2001, 14:17
metalgitaar?
Klein budget?
KRAMER!

neem een Kramer striker, the looks, the sound en niet duur.

Ditmar
22 november 2001, 14:51
Als je van blackmetal houdt, is een BC Rich Warlock natuurlijk het coolste. Er staat een hele mooie selectie van rond de 1000 pieken bij de staffhorst in Utrecht. Misschien ook wat ideetjes: ESP LTD Explorer 100 (1350,-), Jackson Flying V Japan (1100,-), Jackson Kelly Japan (1200,-), Ibanez RG serie(tussen de 900 en 3000 pieken)

Maar ik raad je aan eerst eens naar een BC Rich te kijken, aangezien al jouw favoriete bands daar ook op spelen.

anoniem
22 november 2001, 16:44
Thnx 4 info allemaal :smile: Ik ga maar weer es langs Tonika en kijken wat ze daar voor zooi hebben :smile:
(Ik woon in Groningen dus ik ga langs Tonika)

Noctiis
22 november 2001, 19:05
Om heel eerlijk te zijn; Dimmu Borgir is overgestapt op Jackson gitaren :smile:

Ditmar
23 november 2001, 00:21
Ehm ja, en de gitarist van Immortal speelt in de clip van Blashyrk ook op een Gibson

Noctiis
23 november 2001, 17:23
jep :smile:
Maar vind je Immortal echt zo waardeloos dan? Vind het nieuwe ook niet denderend, maar blashyrk is toch wel 1 van mijn favoriete meerag nummers

anoniem
23 november 2001, 22:57
IMMORTAL HEERSCHT!!

Ditmar
24 november 2001, 14:54
Sorry, ik vind er echt geen ruk aan, maar hee, smaken verschillen

Ik hou meer van death dan van black (ik luister dan alleen naar cradle)

Noctiis
24 november 2001, 16:32
precies, smaken verschillen. Ik vind de meeste blackmetal ook niet leuk (denk Marduk), zit vooral in de extravaganze blackmetal of gothic hihi :smile:

Ic3gl0vE
24 november 2001, 19:09
voor metal is je versterker inderdaad belangrijker dan je gitaar... Metal op een strat kan ook wel :grin: maar een Jackson Kelly3 (1045,-) klinkt toch ook wel erg vet hoor

Eko
24 november 2001, 20:07
Anoniem,
Als je iets wilt weten over een opvolger voor je huidige gitaar of je versterker,zet er dan even bij wat je nu hebt en wat er voor budget is.
Nuttig zou het kunnen zijn om er achter te komen met wat voor elementen je favoriete artiest speelt.Het hout van de gitaar in combinatie met de elementen maakt het geluid.
( in ieder geval voor een groot gedeelte).
De versterker zal voor het geluid wat je zoekt volgens mij in ieder geval volledig buizen moeten zijn ( voor en eind ).
De tip om eerst eens je versterker te verwisselen lijkt mij niet onverstandig.
Veel mensen staan versteld van het geluid van hun eigen gitaar via een andere versterker.
Trouwens ik heb mensen versteld zien staan van het geluid van hub eigen gitaar als er iemand anders op speelde. Het wil nog wel eens schelen qua techniek van spelen en het op een andere plek staan om het geluid te horen.Stomweg gezegd maakt het uit of je jezelf hoort spelen terwijl je op de versterker zit of dat je er op meters van af staat.
Groeten Martin.

Eko
24 november 2001, 20:09
Ja hoor,
Deze ondergetekende had dus niet goed gelezen en dus gezeverd over het budget , met excuses.
Martin.

anoniem
24 november 2001, 21:19
De maker van dit topic weer aan het woord:)

Ik heb vandaag ook mooie versterker gezien van het merk Line6, dit is een digitale versterker met ingebouwde "samples" van andere grote merken zoals Mesa Boogie, Marshall en Fender, en het klinkt echt goed!
De prijs is zeker niet duur en het geluid klink echt origineel en "natuurlijk". Een aanrader.
Ik heb deze Line6 versterker gehoord in combinatie met een Jackson Randy Rhoads AX (?? deze vond ik niet terug op de Jackson site zelf, iemand meer info over deze versie??) en het klonk erg goed!

Iemand ervaring met de Jackson RR Ax (prijs was rond de FL.1000,-) de Line6 versterker die ik had gehoord was Fl.1300,- ongeveer.

Nog reacties of info ?? bvb dank! :smile:

anoniem
24 november 2001, 21:21
Met dat geluid bedoelde ik dat er echt een fikse distortion op zat en een goed scheurgeluid, ideaal voor metalheads dus!
Ook trouwens voor mensen die geen metal spelen is deze mooi aangezien er speciale blues/clean opties opzitten en de effecten zijn echt ongelovelijk gaaf!:)

anoniem
24 november 2001, 22:14
een gitaar mag je niet digitaal versterken of vervormen. dat is pure verkrachting. gitaar hoort analoog te zijn.

anoniem
24 november 2001, 23:26
Maar 't klinkt wel RETE VET!

Kitaarhiero
25 november 2001, 12:53
Neem nou allen eens een gebruikers naam!

InFeRnO
25 november 2001, 13:16
Hebbik nu :smile:

Maareuh lui, kent iemand die Jackson RR ax ????
Ik hoorde ook van andere lui dat de Humbuckers op die gitaar niet best zijn, klopt dit ?

B_FORCE
25 november 2001, 20:21
een sg400 epiphone is wel coool, weet niet of hi ook goed is bij zware downtuning, maar hij klinkt wel zwaar

Kitaarhiero
26 november 2001, 09:36
da's toch zo'n goedkope met 1 p-90

BRiet
26 november 2001, 22:16
Ik heb nog een Godin G-5000 voor je. Houd zelf totaal niet van metal, maar deze gitaar schijnt er wel geschikt voor te zijn (heb ik gehoord). Helaas, hij heeft wel een Floyd Rose Locking tremolo, maar als je het doorhebt valt het reuze mee...

moretel
27 november 2001, 12:18
Ik heb net mijn charvel model 4 verkocht, maar tweedehands zijn deze nog goed te verkrijgen voor zo'n 6-7 honderd piek. Een goede metal gitaar met jackson hardware en elementen. Als je een mooie tweedehands ziet moet je em zeker eens proberen.

InFeRnO
27 november 2001, 22:09
Maar als ik nou uit een Ibanez van max Fl.1000 of een Jackson van max Fl.1000 zou moeten kiezen, welke zal ik dan nemen>?
Ik kom d'r pvd niet uit!:)

Sander
27 november 2001, 23:08
Muziek instrumenten moet je gewoon in de winkel uitzoeken. Sorry hoor maar de reply's hier zijn toch waardeloos, iedereen vindt z'n eigen spullen geweldig, en alles wat anders is telt echt niet mee. Stap gewoon een muziek winkel binnen en ga gewoon een berg modellen testen, het is je eigen smaak die telt. En meeste muziekwinkels zijn vet relaxed en daar kan je gewoon naar hartelust testen. Dit soort topics worden vaak heel lang maar dan weet je nog niks....

moretel
28 november 2001, 08:06
Op 2001-11-27 23:08, schreef Sander:
Dit soort topics worden vaak heel lang maar dan weet je nog niks....

Net als het leven dus

PeArLjAm
28 november 2001, 14:33
In de nieuwe gitarist staat een review van een ibanez SA, de prijs is 1045,- gulden. Hij is echt mooi. Zit ook een humbucker in de brug dus ik dekn dat ie wel aardig geschikt is voor metaal.

Ibanez
28 november 2001, 15:41
Tis inderdaad een mooi en goedkoop gitaartje. Goeie aanbieding!

Ic3gl0vE
1 december 2001, 18:01
Op 2001-11-27 23:08, schreef Sander:
Muziek instrumenten moet je gewoon in de winkel uitzoeken. Sorry hoor maar de reply's hier zijn toch waardeloos, iedereen vindt z'n eigen spullen geweldig, en alles wat anders is telt echt niet mee.

nou zo geweldig is (of vind ik) mijn gitaar niet hoor

koop geen Probe strat.

de keuze tussen Jackson en Ibanez is inderdaad moeilijk. maar ik vind de Jackson Kelly3 wel wat beter klinken dan de Ibanez Rg450 (ongeveer 1100 en 1250 gulden)

Noctiis
1 december 2001, 18:41
wow waar heb jij een Kelly Pro3 voor die prijs gezien?

anoniem
4 december 2001, 21:17
OK, ikke effe dan.

Ik heb vorige week een ibanez Joe satriani gekocht, maar ik vond'm zwaar kut.

Vandaag heb ik 'm ingeruild voor een Jackson kelly (1180,-) en er gaat een wereld voor me open. Wat een vette sound, vooral voor riffjes.

Dikke aanrader, die jackson kelly.

Casey
4 december 2001, 23:08
Speel jij er niet op voordat je hem koopt dan ?
Ik vind die JS serie heerlijk spelen .
Mwah , ieder z'n meug !

anoniem
12 december 2001, 18:36
ik heb ooit eens een mooie Ibanez EX-series op de kop getikt voor slechts 695... is geen geld en het is een perfecte gitaar. hij klinkt te gek, speelt heerlijk en ontstemt gewoon niet, zelfs met floyd rose :smile:
er zit nu wel een dimarzio in, klinkt vetter, en de brug wordt gefixeerd (maar is niet echt nodig).

Outshine
13 december 2001, 10:18
Op 2001-12-04 23:08, schreef Casey:
Speel jij er niet op voordat je hem koopt dan ?
Ik vind die JS serie heerlijk spelen .
Mwah , ieder z'n meug !


Die JS viel mij ook niet bepaald tegen. Mooie gitaar, vond em beter dan de jem555.