PDA

View Full Version : Metallica - Orion



AART
3 juni 2007, 13:19
Good afternoon jengelstengelaars,

Ongeveer een jaar geleden heb ik dit nummer opgenomen over ene backing van guitarbt.com. Het is een niet geweldig qua kwaliteit, maar geeft een idee van de sound van de Mark IV, dus ik dacht 'laat ik het eens posten'.

Het is redleijk droog ingesteld om de zo gezochte MoP sound te benaderen. Mijns inziens redelijk gelukt maar een beetje fuzzy hier en daar.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=709364

Powerchordschuiver
3 juni 2007, 13:36
Klinkt goed, lijkt inderdaad wel erg op de Puppets sound.
Zo te horen speel je de riffs wel op een andere (strakkere) manier dan ze in het songbook van Puppets staan, maar wat er in dat boek staat klopt ook geen ruk van volgens mij.




"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt met de bruutste oerbrul ooit, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"

AART
3 juni 2007, 13:43
Klinkt goed, lijkt inderdaad wel erg op de Puppets sound.
Zo te horen speel je de riffs wel op een andere (strakkere) manier dan ze in het songbook van Puppets staan, maar wat er in dat boek staat klopt ook geen ruk van volgens mij.



Ik heb het ooit zo geleerd denk ik.

op 911tabs kan er geen meer vinden die hetzelfde klinkt, wel het intro, maar niet in dat beukstukje met die intervallen.

hendrix2
3 juni 2007, 14:04
Zo te horen speel je de riffs wel op een andere (strakkere) manier dan ze in het songbook van Puppets staan, maar wat er in dat boek staat klopt ook geen ruk van volgens mij.
!!"
??? AART speelt het net zoals het hoort, en zo staat het echt wel in het tab book hoor... Tenzij jij een of ander fake book hebt, want ik vind het tabbook van master of puppets juist erg goed...

Goed gespeel AART, sound is inderdaad wel vrij metallica :)

AART
3 juni 2007, 14:41
??? AART speelt het net zoals het hoort, en zo staat het echt wel in het tab book hoor... Tenzij jij een of ander fake book hebt, want ik vind het tabbook van master of puppets juist erg goed...

Goed gespeel AART, sound is inderdaad wel vrij metallica :)

Danke.

Over die tabbooks: Ik heb die van Metallica(black album) en die zuigt verschrikkelijk hard bij sommige nummers(wherever I may roam, enter sandman). Ik weet niet wie ze maakt, maar die zit vol fouten. MoP ken ik het tabbook niet van.

FC Spoiler
8 juli 2007, 21:02
??? AART speelt het net zoals het hoort, en zo staat het echt wel in het tab book hoor... Tenzij jij een of ander fake book hebt, want ik vind het tabbook van master of puppets juist erg goed...
Het basboek is flink belabbert, die van Ride the Lightning is nog erger (missen gewoon stukken)

Aart z'n versie van Orion klinkt prima. Spel is perfect, sound is pretty damn close (maar niet 100%) Die Mesa's zijn nu eenmaal de beste keuze om een goede Metallica sound te krijgen. *PUNT*

Net als op het Boogie forum, sorry maar ik kon het niet laten: Klikkerdeklik (http://members.home.nl/fclandstra/orion.mp3)

en het orginele intro is opgenomen met een "Hammond with tons of distortion" (waarschijnlijk Big Muff of Rat) Daar zit vast wel een presetje van in je keyboard/synth of whatever.

Solidkick
9 juli 2007, 20:37
Goeie gitaar sound.
de mix is wel wat "woofy".
Bas en gitaar zijn nog nie helemaal in balans lijkt het.