PDA

View Full Version : Midiswitching bij Marshall DSL



Magic Bean
3 juni 2007, 12:09
Ik heb gisteren voor het eerst mijn DSL 50 kunnen uitproberen op mijn eigen cab.
Mijn idee was om mijn Peavey Rockmaster pre-amp als booster vóór de DSL te gooien, zodat ik meer geluidsmogelijkheden heb en ik de overdrive van de DSL voor de gainstage kon equalizen.
Ben 's middags bezig geweest met nieuwe kabels solderen voor mijn rackje en de verbindingen naar mijn top, zowel signaal als switching.
Alles aangesloten (met wat brom, door voeding die in de weg zat).
BLIJKT DE SWITCHING NIET TE WERKEN!

Ik gebruik een Nobels MS-4 waarmee ik de kanalen van de DSL schakel. Gewoon jack-jack kabeltje tussen de twee inputs (meerdere geprobeerd)
Zodra de kabel erin gaat, schakelt de DSL naar overdrive.
Zodra de kabel eruit gaat, schakelt de DSL naar clean.
Knopjes van de MS-4 geven geen verandering.
Met het galmpedaaltje van mijn piano kan hij switchen, maar alleen als ik hem vasthoud.
Zodra ik dat pedaal loslaat, switcht de DSL terug naar clean.

Ik heb gisteren dus maar rock'n'roll gerepeteerd, met alleen het overdrive kanaal en mijn volumeknop, maar ik wil wel gebruik kunnen maken van de veelzijdige set-up die ik nu heb.

Kan het zijn dat de MS-4 te weinig stroom levert om de DSL te schakelen?
Of ligt het aan de kabel, moet ik misschien een stereo kabel solderen, zodat er via de ring geswitcht wordt?
Of moet ik de aarde en signaal omdraaien?
Overigens schakelt de MS-4 mijn rockmaster wel goed.
Ik snap er werkelijk niets van... Kan iemand me helpen?

Misery Signals
3 juni 2007, 15:27
Kijk eens op

Tone Factory (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853)

Ik dacht al dat ik je probleem ergens gelezen had. Zo'n MS-4 werkt gewoon om één of andere reden niet met een DSL, door het interne switchingssysteem van die amp wss...

Spijtig voor je... IK gebruik hem met een 5150II (drie kanalen, wel speciale kabel moeten laten maken hiervoor) en een Mesa Dual Rec (ook drie kanalen), werken perfect...

Magic Bean
3 juni 2007, 18:40
Okee. stront...

Iemand een idee met welk apparaat ik mijn marshall wel via midi kan schakelen?
Als het alleen met skrydstrup-prijsklasse-apparaten gaat, dan zoek ik wel naar een andere oplossing.

Als iemand weet welk signaal de DSL moet hebben om te schakelen, graag!
Misschien kan ik zelf dan iets maken...

Misery Signals
3 juni 2007, 21:37
Nja de MS-4 is een typische midi schakelaar met alle klassieke functies... Ik denk dat je aan de switching zal moeten laten werken, want als die MS-4 het niet kan, gaat dat ook met met geen andere vrees ik...

Mss ligt het aan die niet-footswitchable modi per kanaal in de DSL, dat 't systeem voor midi onbruikbaar maakt. Er een switch in laten maken zodat je één vaste rhytm en één vaste lead in kan schakelen, zonder de twee modi erbij?

Kweetni hoor, gewoon enkele rondvliegende gedachten...

Magic Bean
4 juni 2007, 11:23
Degene van wie ik de amp gekocht hebt schakelde hem altijd met zijn G-major of FCB1010, dus het moet mogelijk zijn om te schakelen.
Waarschijnlijk doen deze apparaten het wel, omdat ze op 220V werken.
De art x-15 van onze bassist lukt het ook niet (werkt op 9V).

Als de Nobels te weinig stroom levert om te switchen, zou ik dan een verloopkastje kunnen maken, waar dat geboost wordt.
Of is het goedkoper/makkelijker te kijken naar een andere switcher/looper?
Ik ben ook nog op zoek naar een looper waarmee ik de beide pre-amps door mijn intellifex kan sturen, terug naar de poweramp.
Iets als de rocktron patchmate o.i.d? Die kan toch ook switchen?

Suggesties?
Iets in de aanbieding?

Ibanez RuleZ
4 juni 2007, 11:44
je hebt 2 soorten die je kan instellen met de ms4: latched en non latched. ff naar kijken, kwestie van RTFM (read the fucking manual).

echterrrrrrr.... in de manual drvan staat dat hij inderdaad niet goed werkt met de DSL serie, waarom? te hoge stroom als ik het me goed herinner. de MB quad zou t zelfde probleem hebben. ik heb daar toen schijt aan gehad en het ging prima. dus kijk ff naar latched/non latched type, staat in de manual hoe je dat veranderd.


succes.

H.

Magic Bean
4 juni 2007, 12:00
volgens de manual van de MS-4 branden de relays door bij een spanning hoger dan 40V.
Verderop nog eens herhaald: 0.5A/10W.
Als het werkt, prima. Maar dat moet natuurlijk niet betekenen dat mijn gear doorbrandt.
Ik heb gekeken in het schema van de DSL series. Maar ik kan er geen wijs uit (ben geen techneut).
weet iemand welke stroom de DSL geeft bij switching?

Dat latched-momentary verhaal geld toch alleen voor tap delay's e.d.? Ik ga me er in ieder geval wel even dieper in verdiepen.

Ibanez RuleZ
4 juni 2007, 12:23
ik moest met mn quad ook wisselen daarmee. geen idee hoe dat technisch zit, maar das ff kwestie van proberen.

H.

Magic Bean
4 juni 2007, 12:34
Momentary switchers kan je op de Nobels inderdaad instellen met verschillende tijdsintervallen.
12ms lang aan kort uit
12ms kort aan lang uit
en hetzelfde voor 100ms

De MB Quad zou dan intern het signaal om moeten zetten en vast moeten houden o.i.d.

De footswitch die eigenlijk bij de marshall hoort heeft een ledje erin zitten.
Zou het hier misschien aan liggen?

Ibanez RuleZ
4 juni 2007, 19:10
ik heb geen id... had zelf geen problemen met het programmeren, dus heb me ook niet verdiept in de materie. mn punt was meer: er zijn verschillende schakelingmogelijkheden ;)

H.

Magic Bean
4 juni 2007, 20:34
Okee, thnx harald.

Iemand anders nog suggesties?? Ik heb over twee weken een optreden, en volgende week zit ik in de studio.
Ik wil dit probleem graag oplossen voor die tijd...

doncker
5 juni 2007, 20:38
Degene van wie ik de amp gekocht hebt schakelde hem altijd met zijn G-major of FCB1010, dus het moet mogelijk zijn om te schakelen.
Waarschijnlijk doen deze apparaten het wel, omdat ze op 220V werken.
De art x-15 van onze bassist lukt het ook niet (werkt op 9V).

Als de Nobels te weinig stroom levert om te switchen, zou ik dan een verloopkastje kunnen maken, waar dat geboost wordt.
Of is het goedkoper/makkelijker te kijken naar een andere switcher/looper?
Ik ben ook nog op zoek naar een looper waarmee ik de beide pre-amps door mijn intellifex kan sturen, terug naar de poweramp.
Iets als de rocktron patchmate o.i.d? Die kan toch ook switchen?

Suggesties?
Iets in de aanbieding?

G-major en fcb1010 kunnen met relais schakelen, wat de ms4 niet kan.