PDA

View Full Version : Noise Reduction



Utuur
12 januari 2003, 21:45
Ik speel metal met een Charvel gitaar. Ik heb kort geleden een Marshall Jackhammer distortion/overdrive pedaal gekocht, en ik ben op zich niet ontevreden over het geluid.
Het is echter wel erg "noisy", niet strak zoals het bij mijn favoriete metalbands klinkt. Nu heb ik erover zitten denken om een equilizer van Boss te kopen, maar ik wil eerst graag weten of dat mij de gelegenheid geeft om mijn geluid "strakker" te maken.
Kan iemand mij hierover inlichten?

Marshall Jackhammer:

http://tcb2000.com/gtrfx/issue3/marshall%20jackhammer/jackhammer.htm

Het pedaal wat ik misschien erbij wil kopen:

http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=19


Bij voorbaat dank.

( uhm, favourite metalbands bedoel ik Metallica, AFter forever, Nightwish....:razz:)

punetaro
23 januari 2003, 13:00
Hey Utuur,

Je geluid gaat er zeker niet strakker op worden, echt niet. Wat een equalizer wel kan doen is je geluid op boosten en het veel vetter ( en zwaarder maken ) maken.

Voor het probleem dat jij aankaart heb je een goede noise-gate ( noise-compressor )
nodig, deze filtert al de ongewenste noise weg ( bv. vanaf dat je gitaar hebt gedempt hoor je ( zo goed als) niks meer van noise.

Iceman
25 januari 2003, 00:47
Simpel, je moet een EMG-81 (aktief element) in je Charvel gooien. Element heeft een hele hoge output (dus de drive op je Jackhammer kan lager, dus minder ruis) en maakt je geluid strakker dan menig ander element. Die GE7 is een ruisbak, dan zou ik nog liever een Ibanez Tubescreamer tussen je gitaar en de versterker zetten. Maar als je strakke metal ala Metallica wilt spelen, kan je niet om de EMG-81 heen. Als je eens in de buurt van Zwolle bent, mag je mijn gitaren (met EMG81) proberen, kun je het verschil horen.

jorrit
25 januari 2003, 15:25
strakker.....compressor...
ruis.......beter pedaal...(noise gate = kortere sustain)

ik speel ook dingen van after forever en nightwish.... k raad je toch echt aan om een zoom tri metal (ruisloos...) en een eq (boss..bij mij ook geen ruis..) te kopen...dan heb je een AF en nightwish geluid...

maar een emg 81 doet ook wonderen....een combinatie van alles is geweldig...

(zegt de gelukkige eigenaar van een tri metal, ge7 en een emg 81...:grin:)