PDA

View Full Version : The Call of Ktulu (hele lied)



Cizzie
3 juni 2007, 01:38
Hallo!

Hier is een filmpje van mij meespelend met The Call of Ktulu van Metallica.
Vlak na de solo liep mn computer een beetje vast ofzo en bleef het liedje hangen (ik speelde het vanaf mn computer) dus vanaf daar heb ik 'm weer verder opgenomen.
Ik zag dat je ook effecten enzo op je filmpjes kunt doen dus ik klooide er wat mee en vind het zo wel leuk geworden, haha, weer eens wat anders!
De solo is toch nog echt wat te snel voor me dus daar zit ik een beetje te improviseren, wat denk ik toch wat leuker is dan weer die zelfde deuntjes te spelen, het lied is een beetje herhalend!
Maar goed, ik hoop dat jullie het wat vinden en vind het altijd heel erg leuk als iemand een berichtje achterlaat :satisfie:.

http://www.youtube.com/watch?v=Ck8VXi4OLzQ

Ik heb een versie geüpload zonder de effecten, zie mn Youtube channel er maar voor :)

happynjitram
3 juni 2007, 01:51
het nummer zelf is echt een klassieker, dave mustaine was en is een geweldige songwriter.

Naar mijn mening vond ik je spel nog niet strak genoeg... maar wel goed gedaan hoor. Doe het je niet snel na. Mag ik je wel voorstellen om je ook eens te verdiepen in andere soorten muziek? Ik hoorde je laast een stukje jimi hendrix spelen maar voorderest is het alleen metallica. Neem ik je niet kwalijk natuurlijk, metallica is mijn lievelingsband. Maar misschien dat je meer leert van andere muziek ipv het zoveelste metallica nummer...?

Cizzie
3 juni 2007, 01:54
Dankje!

Maar ehm ik leer wel veel liedjes van andere bands (andere stijl bands) hoor maar die post ik meestal niet.
Ik speel zelfs stukjes van Mozart en Händel, haha, maar dat moet voor muziekles op school hoor.
Blackbird van the Beatles leer ik nu ook net, ook ehm little wing en nog een paar. Ben ook bezig met slide guitar en fingerstyle!

Tias
3 juni 2007, 11:14
wow dat liedje is toch 9 minute:P
dat vind ik echt lang, maar even kijken

Tias
3 juni 2007, 11:17
Dankje!

Maar ehm ik leer wel veel liedjes van andere bands (andere stijl bands) hoor maar die post ik meestal niet.
Ik speel zelfs stukjes van Mozart en Händel, haha, maar dat moet voor muziekles op school hoor.
Blackbird van the Beatles leer ik nu ook net, ook ehm little wing en nog een paar. Ben ook bezig met slide guitar en fingerstyle!
ga slayer spelen, das ook lekker snel :P

Cizzie
3 juni 2007, 11:18
ga slayer spelen, das ook lekker snel :P

ik kan Angel of Death bijna :hippie:

Tias
3 juni 2007, 11:19
ik kan Angel of Death bijna :hippie:
oke dan:P, mja ik ben meer drop c speler maar ik ga binnekort ook maar is master of puppets proberen en angel of death lijkt me toch wel een keer grappig:P

Cizzie
3 juni 2007, 11:30
oke dan:P, mja ik ben meer drop c speler maar ik ga binnekort ook maar is master of puppets proberen en angel of death lijkt me toch wel een keer grappig:P

Ja, ik ben niet zo weg van die brommende drop C metal maar die lekkere snelle thrash metal in E is echt te cool ;)

Tias
3 juni 2007, 11:39
Ja, ik ben niet zo weg van die brommende drop C metal maar die lekkere snelle thrash metal in E is echt te cool ;)
mja trash in d is ook wel lekker

Cizzie
3 juni 2007, 11:45
mja trash in d is ook wel lekker

meh

Heeft niet dat lekkere hoge schreeuw toontje :p

Tias
3 juni 2007, 11:49
meh

Heeft niet dat lekkere hoge schreeuw toontje :p
als je hoog speelt wel:P

Cizzie
3 juni 2007, 11:56
als je hoog speelt wel:P

hehe oke oke, dit raakt een beetje off topic, vond je m'n filmpje wat..? :chicken:

BlackSun
3 juni 2007, 21:50
Hey, zeer netjes gespeeld hoor, denk af en toe nog even aan je timing(metronoom?). ik weet zelfdat ik er behoorlijk wat moeite mee had toen ik het leerde.

Backing alleen wat zachter zetten volgende keer ;)

Voor als je van plan bent in een bandje te gaan spelen. Oefen dit nummer eens staand ipv zittend, dan isie ineens een stuk lastiger (de akkoordjes in het begin)

jw009
3 juni 2007, 22:31
leuk gedaan !! Het blijft een heerlijk nummer

Cizzie
3 juni 2007, 23:45
Heel erg bedankt!!



Voor als je van plan bent in een bandje te gaan spelen. Oefen dit nummer eens staand ipv zittend, dan isie ineens een stuk lastiger (de akkoordjes in het begin)


Ik ga dit stuk ook spelen met een band in de schouwburg enz. (voor gitaarles) en ik kan hem ook staand spelen hoor ;) liedjes die ik ga optreden oefen ik altijd wel staand maar ik het er even geen zin in, toch bedankt voor tip!


Oh enne, ik heb ook een versie geüpload zonder het effect.. voor diegene die er niet zo weg van zijn.

Tias
4 juni 2007, 11:18
hehe oke oke, dit raakt een beetje off topic, vond je m'n filmpje wat..? :chicken:
Ik vond je filmpje wel wat. Maar zoals de rest zegt neem een keer wat anders dan metallica en speel staand. Verder moet de backing track iets zachter, maar ik weet hoe moeilijk dat is. Ik heb er zelf ook moeite mee.