PDA

View Full Version : MXR Micro amp



vulvasonic
3 juni 2007, 00:04
Heren, de Micro Amp van MXR, blijft ie clean als je 'm slechts wilt gebruiken om een tonesucker (EHX Frequency Analizer) in een aparte loop ietwat op te tillen in volume zonder dat ie meteen gaat oversturen?

Hier in Nijmegen kan ik 'm nergens testen (niet op voorraad).

Bij voorbaat dank. :)

Speeddemon
3 juni 2007, 00:15
Hij blijft zeeer lang clean ja. Pas met de volume knop voorbij 3 uur (echt fokking hard) gaat ie vervormen.

drap
3 juni 2007, 01:06
Hij blijft zeeer lang clean ja. Pas met de volume knop voorbij 3 uur (echt fokking hard) gaat ie vervormen.

Dat is wel behoorlijk afhankelijk van de versterker en ook vooral de afstelling. Als je je clean zo hebt afgesteld dat ie nog net clean blijft, dan heb je niet erg veel nodig van de Micro Amp om je signaal net ff dat randje te geven, maar dan met wat meer oomph. Tenminste, zo gebruik ik 'm en ik heb de knop nog niet eens op 11 uur.

Ik kan 'm wel zeer zeker aanraden. Ik zweer erbij in ieder geval. Zowel voor je clean als voor je distortion te boosten.

vulvasonic
3 juni 2007, 02:47
Dank voor de reacties!

Ik gebruik de boost vóór de vervorming. Het ding is alleen bedoeld om ervoor te zorgen dat met het gebruik van de Ring Modulator niet ineens het totaalvolume omlaag gaat, wat nu wel het geval is. Hij moet alleen het volume bewaken, of ik nu clean of met oversturing speel.

Ik denk dat mijn vraag beantwoord is, tenzij iemand andere (betere?) suggesties heeft. De EHX LPB1 wellicht?

up-guitarman
3 juni 2007, 12:12
Homemade clean boost. Ik heb iets gebouwd in de trend van de SHO en dat werkt ook heel lekker.

d'oh
3 juni 2007, 18:14
Fetzer Valve met MPF102 trannie erin kickt je hoog ook wat omhoog

die is ook nog een makkelijk zelf te fabriceren voor 2 tientjes

ohja vanaf 1 uur begint ie te vervormen

Joey Handsome
3 juni 2007, 18:34
Gek zeg, ik heb dat probleem helemaal niet met mijn FA. Met het filter aan gaat hij juist harder (vooral in het laag). Of ie veel tonesucked weet ik eigenlijk niet, want bijna al m'n pedalen doen dat.

Speeddemon
3 juni 2007, 21:56
Ik denk dat mijn vraag beantwoord is, tenzij iemand andere (betere?) suggesties heeft. De EHX LPB1 wellicht?
Nee, die LPB1 niet doen! Die vervormt veel sneller, aangezien ie een 'set gain' heeft (vastgezet) en een variabel volume.
Boosters als de SHO en Micro Amp hebben een variabele gain.

@Drap=ik bedoelde puur het pedaal zelf. Wanneer je 'm bij wijze van zou testen op een 500W cleane buizenbak, die dus genoeg headroom heeft, of in de FX-loop.

vulvasonic
4 juni 2007, 00:38
Nee, die LPB1 niet doen! Die vervormt veel sneller, aangezien ie een 'set gain' heeft (vastgezet) en een variabel volume.
Boosters als de SHO en Micro Amp hebben een variabele gain.

Goed, bedankt voor de tip!
(die dingen zijn zo goedkoop, dat ze bij voorbaat al aantrekkelijk zijn hè?).

De SHO, merk?
Moet ik die kennen?

Nooit eerder van gehoord namelijk.

Lexvandoef
4 juni 2007, 00:46
Hij bedoelt waarschijnlijk de Zvex Super Hard-On.

Een cleanboost/buffer van Zachary Vex dacht ik, boutique bouwer in de USA.

up-guitarman
4 juni 2007, 02:54
Jup, Super HArd On !!!

Jimwoud
4 juni 2007, 09:58
Boosters als de SHO en Micro Amp hebben een variabele gain.

Die SHO en Micro Amp hebben toch ook alleen maar een volume knop? die zouden dan toch ook een set gain hebben? Of hebben die gewoon gain 0? En die LPB1 gain >0

Speeddemon
4 juni 2007, 10:34
Die SHO en Micro Amp hebben toch ook alleen maar een volume knop? die zouden dan toch ook een set gain hebben? Of hebben die gewoon gain 0? En die LPB1 gain >0
DIe 'volume knop' regelt juist de gain.

Bij de LPB1 heeft ie een vaste versterkingsfactor en regelt de ene knop het uitgangsvolume. Speel je met high output elementen, dan gaat een LPB1 dus snel over de zeik.

Jimwoud
4 juni 2007, 11:57
DIe 'volume knop' regelt juist de gain.

Bij de LPB1 heeft ie een vaste versterkingsfactor en regelt de ene knop het uitgangsvolume. Speel je met high output elementen, dan gaat een LPB1 dus snel over de zeik.
versterkingsfactor en uitgangsvolume klinkt voor mij hetzelfde, of bedoel je met versterkeringsfactor de vervorming/ inputvolume? Of hoe is anders het verschil?

zoon van Piet
4 juni 2007, 15:34
DIe 'volume knop' regelt juist de gain.

Bij de LPB1 heeft ie een vaste versterkingsfactor en regelt de ene knop het uitgangsvolume. Speel je met high output elementen, dan gaat een LPB1 dus snel over de zeik.

ja, en lekker!

drap
4 juni 2007, 22:07
versterkingsfactor en uitgangsvolume klinkt voor mij hetzelfde, of bedoel je met versterkeringsfactor de vervorming/ inputvolume? Of hoe is anders het verschil?

Het is ook geen volumeknop, het is niets meer dan een gain knop, alleen werkt dat wat anders dan bij een overdrive of distortionpedaal. In dit geval laat het je versterker meer gain geven en niet het pedaal.

Danny0166
6 juni 2007, 16:26
Kan er me iemand uitleggen wat het verschil is tussen de micro amp en de MXR Boost/Line Driver MC401 ?
Doen die niet hetzelfde dan?

bedankt
Danny

Jimwoud
6 juni 2007, 16:49
Het is ook geen volumeknop, het is niets meer dan een gain knop, alleen werkt dat wat anders dan bij een overdrive of distortionpedaal. In dit geval laat het je versterker meer gain geven en niet het pedaal.
Ok ik haal dan de termen door elkaar ofzo, klopt dit dan. Gain versterkert het signaal en volume bepaald hoeveel van die versterking(of van het signaal) qua signaal sterkte doorgelaten wordt. Dus volume voluit betekend de originele sterkte van het signaal. Eigenlijk kap je met volume altijd de signaalsterkte af.

Zit ik zo een beetje goed.