PDA

View Full Version : Line 6 Acoustic Variax 300



Merc Wiersma
2 juni 2007, 22:48
Ik wil een extra gitaar aanschaffen voor optredens. In principe dacht ik aan een staalsnarige akoestische gitaar met Fishmann of iets dergelijks voor ronde de €500,-. Nu kom ik hier en daar de Line 6 Acoustic Variax 300 tegen voor rond de €500,-. Ik vraag me af of dit misschien nog beter is voor optredens. Graag jullie mening / ervaring m.b.t. dit type gitaar.

steph
4 juni 2007, 10:28
Het is natuurlijk geen akoestische gitaar maar een digitale plank (met alle respect hoor).
Voor dat geld voor live zou ik een APX of CPX van Yamaha kiezen, of een Ovation.

Kim Wilson
4 juni 2007, 10:40
Ik wil een extra gitaar aanschaffen voor optredens. In principe dacht ik aan een staalsnarige akoestische gitaar met Fishmann of iets dergelijks voor ronde de €500,-. Nu kom ik hier en daar de Line 6 Acoustic Variax 300 tegen voor rond de €500,-. Ik vraag me af of dit misschien nog beter is voor optredens. Graag jullie mening / ervaring m.b.t. dit type gitaar.
Beter weet ik niet, wel veel breder inzetbaar. Ik heb een poosje terug zo'n ding even mogen horen, op diverse standen, en het was echt zeer overtuigend. Les Pauls, 12-snarigen, Strats, open stemmingen met een draai aan de knop, alles kon het ding aan. Het klonk echt heel goed. Voor €500 heb je best heel veel gitaar in je handen. En als ik eerlijk ben, denk ik dat een akoestische klank uit die Variax minstens net zo goed zal klinken als een echte akoestische gitaar voor datzelfde geld. Je bent in beide gevallen afhankelijk van piezo's of andere klankopvangers en niet van het akoestische geluid van de gitaar zelf. En voor mij heeft de Variax bewezen dat ie goeie klanken kan neerzetten.

HAMMAR
4 juni 2007, 10:57
Ik heb ook op dit forum al eerder mijn enthousiasme over deze 'gitaren' geuit.
Idd de veelzijdigheid is een heel groot voordeel.
Maak niet de fout om deze nog eens over een aparte gitaarversterker te versterken, da's echt een ramp!! Gewoon direct over de pa of speel over active monitors.

Ohwja, alleen de duurdere modellen zijn goed bespeelbaar, dat is helaas wel zo.

Kim Wilson
4 juni 2007, 11:01
Ik heb ook op dit forum al eerder mijn enthousiasme over deze 'gitaren' geuit.
Idd de veelzijdigheid is een heel groot voordeel.
Maak niet de fout om deze gitaren nog eens over een aparte gitaarversterker te versterken, da's echt een ramp!! Gewoon direct over de pa of speel over active monitors.
Da's onzin. Je moet dan geen ampsimulatie gebruiken (mocht dat erin zitten), maar je kunt er prima mee over een gewone amp spelen. Ik heb hem gehoord over mijn Bandmaster, en 1 op 1 vergeleken met mijn eigen strat, en dat klonk gewoon nagenoeg hetzelfde. Ook de andere elektrische modellen klonken gewoon als echte gitaren.

Akoestisch geluid moet wel rechtstreeks de PA in.

InternEd
4 juni 2007, 11:34
Da's onzin. Je moet dan geen ampsimulatie gebruiken (mocht dat erin zitten), maar je kunt er prima mee over een gewone amp spelen. Ik heb hem gehoord over mijn Bandmaster, en 1 op 1 vergeleken met mijn eigen strat, en dat klonk gewoon nagenoeg hetzelfde. Ook de andere elektrische modellen klonken gewoon als echte gitaren.

Akoestisch geluid moet wel rechtstreeks de PA in.
Het ging hier over de acoustische variax, dus idd niet over een gitaar amp. Overigens kun je met de electrische variax prima ampsimulatie gebruiken, daar is niks anders aan dan met een 'normale' electrische gitaar.

Kim Wilson
4 juni 2007, 11:39
Het ging hier over de acoustische variax, dus idd niet over een gitaar amp. Overigens kun je met de electrische variax prima ampsimulatie gebruiken, daar is niks anders aan dan met een 'normale' electrische gitaar.
Sorry, my bad.

matty
4 juni 2007, 12:25
ik denk dat hier heel veel mensen totaal verkeerd zijn ...
hij vraagt naar de variax ACOUSTIC 300 ...

dat is om te beginnen al niet de elektrische variax (die trouwens ook best goeie acoustische klanken neerzet)

en het gaat ook niet om de acoustic variax 700 (die ook nog altijd andere gitaren simuleert zoals zijn elektrische broertjes)

de variax 300 acoustic is de laatste versie en is verkrijgbaar in zowel nylon als stalen snaren editie...

deze dus: http://www.line6.com/variaxacoustic300/

het enige moddeling dat hier nog inzit is dat je met sliders de grote van je body kan bepalen zogezegd en reverb en compressie kan instellen en ook de plaatsing van de mic zogezegd over de hele lengte van je gitaar:

http://www.line6.com/variaxacoustic300/howitworks_steel.html

ik heb hem zelf nog niet geprobeerd of gehoord maar hij lijkt me ook ontzetten intressant en ikzelf twijfel ook heel hard tussen een ovation en deze !!!