PDA

View Full Version : Jaaaaah, de Vernet is binnen!!



guitarguru
2 juni 2007, 16:33
Franc heeft vanmorgen mijn Vernet 50 watt Plexi Lead afgeleverd, luxe nietwaar.
Ben heel benieuwd hoe die gaat klinken in de oefenruimte vrijdag :rockon:

Ondanks de mastervolume is ie natuurlijk veel te hard voor thuis. Hij klinkt wel al erg lekker dynamisch met mijn Strat met Kinman pickups.
Speakers maken ook een wereld van verschil! Met mijn 2x12 Genz-Benz klinkt ie erg warm en helder (soort V30's). Mijn beide 1x12 kastjes met G12H100 vind ik veel te schel en dun klinken.

Hoe ging dat ook alweer met foto's erbij plaatsen??!! :mad:

Chris Winsemius
2 juni 2007, 16:44
Tof!


Hoe ging dat ook alweer met foto's erbij plaatsen??!! :mad:

Ik zie hier bovenaan 'n geel rechthoekje staan in 'n menu, als je daar op drukt kun je 'n link naar het plaatje toevoegen. Het plaatje moet dus wel al elders online zijn.

Rock ze!

guitarguru
2 juni 2007, 16:55
Het plaatje moet dus wel al elders online zijn.

Ja, dat moest ik dus weer ff uitvissen, maar denk dat het gelukt is.


http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00063.jpg



http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00062.jpg

Tristan
2 juni 2007, 17:01
Vet hoor, mooi! :rockon:

AART
2 juni 2007, 18:44
Mooie bak.

Gefeliciflapstaart!

En complimenten voor Franc zijn werk! Mooie behuizing, lekker kleurtje. :)

Squier4ever
2 juni 2007, 20:08
tip:

patch kabel tussen de input linksboven en rechtsonder en dan rechtsboven inpluggen! zo deden ze het vroeger allemaal!

a darker shade of grey
2 juni 2007, 20:18
tip:

patch kabel tussen de input linksboven en rechtsonder en dan rechtsboven inpluggen! zo deden ze het vroeger allemaal!

Ja dat zie ik ook altijd op ouwe plaatjes, maar wat voor nut heeft dat precies? Ik weet eigk ook niet waar 4 inputs voor nodig zijn...

Maar vette amp! Mooi kleurtje ook, hij vloekt wel bij je G-Flex :p

Squier4ever
2 juni 2007, 20:21
volgens mij word zo je preamp wat meer opgefokt ofzo... weet er ook niet alles van, je patcht zo iig je kanalen door om het maar te zeggen.

Jimwoud
2 juni 2007, 20:22
Gefeliciteerd met je amo, ziet er heel vet uit. waar zit je master? Achterop?

Veel plezier ermee

EpiCenturiesAWAy
2 juni 2007, 23:06
Dat patchen doet men om de 2 pre-amps samen te laten spelen..
Zo klinkt het voller, niet opgefokter ofzo, niet meer crunch maar gewoon dikker en luider!

bluegate
2 juni 2007, 23:14
Gefeliciteerd, ziet er goed uit.

guitarguru
2 juni 2007, 23:30
Gefeliciteerd met je amo, ziet er heel vet uit. waar zit je master? Achterop?

Veel plezier ermee

De master zit op een van de speakeruitgangen met een mooie kippenkopknop.
Moet ik nog wel ff aan wennen. Werkt anders dan gewone mastervolumes. Daarbij heb je gewoon dezelfde sound op verschillende geluidsnivo's. Hier krijg je meer vervorming naarmate je de master dichtdraait ook al verander je niks aan het kanaalvolume. Je knijpt de headroom af of zo, denk ik...... :chicken:

AART
2 juni 2007, 23:30
Ik krijg serious GAS voor twee 50W plexi klonen.

2 mark IV´s erbij en Master of Puppets raggen :rockon:

Damn, waarom krijg ik GAS bij bijna elke amp die ik zie?

guitarguru
2 juni 2007, 23:37
tip:

patch kabel tussen de input linksboven en rechtsonder en dan rechtsboven inpluggen! zo deden ze het vroeger allemaal!

Waarom zo? Ik was vanmiddag even ingeplugd linksboven en patchkabel tussen linksonder en rechtsboven, kan dat ook? Het gaf overigens wel meer brom.

EpiCenturiesAWAy
3 juni 2007, 10:14
Maakt volgens mij niet veel uit, het zou hetzelfde effect moeten geven..
Bij mijn londo city is dit toch hetzelfde.. , niet meer brom ofzo..

Mitch
3 juni 2007, 10:46
Ziet er zeker netjes uit, maar wie had anders verwacht... gefeliciteerd met een hele toffe amp.

the sure thing
3 juni 2007, 13:49
he guitarguru, dat doorlussen zou geen extra brom moeten geven.

Toaster
3 juni 2007, 13:56
Waarom zo? Ik was vanmiddag even ingeplugd linksboven en patchkabel tussen linksonder en rechtsboven, kan dat ook? Het gaf overigens wel meer brom.


Je kan alle combinaties maken. Ze geven allemaal een andere klankkleuring. Let op dat allebei de volume pots ( op de voorkant dus.) nu werken. Met de rechtste draai je dan wat meer bas erin en met de linkse wat meer hoog.

Gewoon lekker testen.

Dat brommen kan aan je patchkabel liggen. Het kan ook zijn dat de lus van je patchkabel niet goed hangt voor het chassis. Gewoon een beetje heen en weer wringen. (heb ik ook bij mijn superlead.

guitarguru
3 juni 2007, 13:58
he guitarguru, dat doorlussen zou geen extra brom moeten geven.

Een goed snoer doet hier dus wonderen! :satisfie: Hij blijft mooi stil en de sound wordt nu nog vetter en bruter!! Helemaal geweldig.

Oh, en voor mij geen 1x12 kastjes meer, wat klinken die ruk zeg!

guitarguru
3 juni 2007, 14:03
Die post phase-invertor (?) Mastervolume werkt helemaal super hoor! Kanaalvolumes vrijwel open en de master bijna dicht, scheuren dat ie doet, op huiskamervolume he. Zeer content al met al met de Vernet.

Franc
4 juni 2007, 11:22
.............:)

imlikeajungle
4 juni 2007, 11:39
Vette shizzle, ziet er gelikt uit!

Erik70
8 juni 2007, 17:14
Ik heb ook een Vernet Plexi50 met MV.

echt een groot Feest !!!!!!!

http://www.vernetamps.com/pics/projects/amps/PL200611-01/S2400004.JPG

Speakercab zelf gebouwd met 2x greenbacks. Damn Hot !!!

jacky
8 juni 2007, 17:27
100W met twee greenbacks ....stoer

Erik70
8 juni 2007, 17:30
100W met twee greenbacks ....stoer

? ... lees nou nog eens goed. 100 watt staat nergens..

Franc
8 juni 2007, 17:55
Heee Erik! Jij hier? :D

Erik70
8 juni 2007, 18:01
Heee Erik! Jij hier? :D

ja, klein wereldje hè?
Ik heb overigens vorige week mijn marshall TSL verkocht. De koper zag de Vernet en wilde toch even een demonstratie. Het kwijl droop over zijn schoenen. Helaas voor hem had hij net de TSL gekocht en betaald, anders was de koop wellich niet doorgegaan ;-)
De volgende dag mailde hij al "wat was ook alweer het adres van die versterkerbouwer, want ik weet wel iemand die interesse heeft" ... tuurlijk ;-)

Binnenkort staat waarschijnlijk die TSL weer tekoop op Gitaarmarkt en heeft Vernet weer een klant erbij.

Franc
8 juni 2007, 18:04
8-) Zo zie je maar weer wat de beste reclame is...

Chris Winsemius
8 juni 2007, 18:15
Hoi Franc

Die Ceriatone kits schijnen dus behoorlijk ok te zijn. Kun jij misschien aangeven wat de verschillen qua sound/feel zijn ivm met je eerdere 18 Watt en JTM45 versterkers die ik weleens heb gehoord (en bespeeeld) bij meetings bij Ray?

Tof dat je die MV ook kunt gebruiken! Ik gebruik zelf sinds 'n aantal jaren weer 'n andere versie dan die ene die je "hier hebt geleerd".

Fijn weekend!

guitarguru
8 juni 2007, 19:25
Ha die Erik70, ben er zelf ook erg tevreden over. Heb hem alleen nog maar thuis kunnen bespelen. Volgende week vrijdag pas de eerstvolgende bandrepetitie........ :???:
Volgens mij gaat ie echt loeihard voor zijn 50 wattjes.

Bridge jij de twee inputs ook altijd. Moet dat zelf nog eens goed uitproberen.

Franc
8 juni 2007, 19:29
Chris,

Sound en feel zijn natuurlijk gewoon 'Vernet' :)
Ik bouw ze zelf en stop daar dus onherroepelijk iets van mezelf in.
En blijkbaar wordt dat gewaardeerd :D
Ik denk dat dat meer bijdraagt aan een bepaalde 'feel' dan het feit of een stalen chassis of een buisvoet uit Maleisie of uit Engeland komt.

Het merendeel van de onderelen van zowel mijn eerste JTM45 als van wat ik nu bouw komt trouwens uit Maleisie, maar ik zet niet meer gewoon de kits in elkaar. Om wat meer bij de originele Marshalls te komen gebruik ik Sozo en TAD mustard caps en pas ik wat andere dingetjes aan.
Bovendien gebruik ik de juiste kleuren Alpha draad (inclusief roze). Ook heeeeel belangrijk!
Wel gebruik ik standaard Nik zijn trafo's waardoor ik geen belachelijke bedragen uit hoef te geven aan 'boutique' trafo's uit de USA oid.

Wat leuk is, is dat mijn relatie met Nik is inmiddels zodanig dat er voor mij allerhande onderdelen worden gemaakt waardoor de Vernet iedere keer weer wat exclusiever wordt ;)

Ik heb de MV ook weer wat verbeterd naar aanleiding van een topic op het forum van Metro Amps. En naar tevredenheid.

Maar goed, genoeg gekletst door mij, ik vind het niet netjes om mijn spullen te pluggen in dit topic ;)

guitarguru
8 juni 2007, 19:35
Maar goed, genoeg gekletst door mij, ik vind het niet netjes om mijn spullen te pluggen in dit topic

Nee, dat doen wij dan wel ff voor je :cheerup: :rockon:

Jim Haagmans
8 juni 2007, 23:59
wat is dat voor iets een vernet? heb er nooit van gehoord! ziet er wel heel strak uit! wat heb je ervoor betaald?

guitarguru
9 juni 2007, 09:24
wat is dat voor iets een vernet? heb er nooit van gehoord! ziet er wel heel strak uit! wat heb je ervoor betaald?

Zie bovenstaande posts van Franc, de versterkerbouwer.

De Plexi 50 watt Lead kost nu 895 euro, zo uit mijn hoofd.

1959SLP
9 juni 2007, 14:58
Proficiat! Ziet er (wederom) strak uit. Die paarse tolex mag ik ook wel. Jahaa...die Franc kan er wat van hè? Veel plezier ermee.

DaveItUp
10 juni 2007, 10:45
Nice. Wil weleens zo'n ding horen in vergelijk met m'n SL. De 1959HW werd kapotgeblazen door mijn ouwe bak.

jacky
10 juni 2007, 23:19
? ... lees nou nog eens goed. 100 watt staat nergens..


Hmmmm half zes dus dat kon niet aan de drank liggen

sorry erik70 zal volgende keer beter lezen

almarvk
11 juni 2007, 08:10
Bovendien gebruik ik de juiste kleuren Alpha draad (inclusief roze). Ook heeeeel belangrijk!


Voor het verschil in geluid is duidelijk merkbaar. Heb je ook verschil gehoord bij het omdraaien van de draden?? ;)

Maaruh; mooi ding weer Franc!! :)

Jimwoud
11 juni 2007, 09:08
@guitarguru: Hoe gebruik je je versterker? Helemaal clean of met lichte distortion en de rest met pedalen? Hoeveel gain zit erin, nu je die mastervolume hebt?

guitarguru
11 juni 2007, 12:10
@guitarguru: Hoe gebruik je je versterker? Helemaal clean of met lichte distortion en de rest met pedalen? Hoeveel gain zit erin, nu je die mastervolume hebt?

Ik heb hem alleen nog thuis gebruikt. Maar ik gebruik hem dus met een medium crunch om hem met een overdrive (Boss BD-2 b.v.) verder over zijn nek te jagen voor een sustainrijke leadsound.
Er zit best redelijk veel gain in de amp. Met een Les Paul een lekkere 70's crunch ala Bad Company, Black Crowes. Geen Hi-gain maar wel vette (hard-) rock sounds.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het bereik van de MV van dien aard is dat het voor thuis nog te hard is. Als je hem te laag zet 'slaat ie af' en hoor je niks meer. Als ik hem dan weer hoger zet komt de sound wel weer terug. Dit gebeurt niet als ik de MV een kwart open houdt, maar dat is voor thuis veel te hard.
Knijp het level dan maar af via mijn gainpedalen, geeft dan niet de vette sound helaas. Voor band-gebruik zie ik wel weer goede mogelijkheden.
Ben toch wel zeer content met deze amp hoor! Vrijdag maar eens echt aan de tand voelen tijdens repetitie.

Globetrotter
11 juni 2007, 12:57
Damn, wat een mooie amp! Als de prijs in een eerdere respons klopt, dan ga ik toch ook wel eens een nieuw spaarvarken kopen, want ik wil ook wel zo 'n custombuild paars monster (vooral die kleur doet het em wel!). Knap werk Frank!
Cheers,

Bart

Erik70
12 juni 2007, 00:38
Hmmmm half zes dus dat kon niet aan de drank liggen

sorry erik70 zal volgende keer beter lezen

Ben niet boos hoor. De amp is overigens luid genoeg om te concureren met een 100 watter, dus helemaal gek is je reactie ook weer niet.

Guitarguru:
Ja, ik brigde de twee kanalen inderdaad met een kabeltje. Na enig expirimenteren met de 4 inputs zonder kabeltje en met het kabeltje in diverse posities kwam ik er achter dat "van links onder naar rechts boven" voor mij het beste werkte. iedere optie geeft zijn eigen sound, dus je moet inderdaad even pielen tot je een combinatie hebt gevonden die voor jou past.

Ook ik zet de amp op half-gain ongeveer ( vol I op 5 en vol II op 2) voor een lekkere crunch die cleaned bij het terugdraaien van gitaarvolume. En natuurlijk eentubescreamertje ervoor om helemaal loos te gaan.

Met de mastervolume "net aan" is het geluid echt wel acceptabel en overuigend van kwaliteit. Echter hoe meer je de MV open zet hoe meer je merkt dat er echt een ongelofelijk lekker geluid in de amp zit.
(en in mijn zelfgebouwde speakercab natuurlijk waar ik ook errug trots op ben :-0 )

guitarguru
12 juni 2007, 08:40
@Erik70: Als ik de mastervolume 'net aan' zet, dan valt na een kwartiertje of zo ineens het geluid uit. Alsof de zekeringen waren doorgeslagen, dacht ik eerst. Dat euvel ken jij dus niet? Moet ik toch Franc eens benaderen of daar toch niet iets aan te doen is. Voor thuis was dat nml. wel een ideaal volume.

Franc
12 juni 2007, 09:33
Vergeet niet dat 'net aan' een rekbaar begrip is :)

Guru: in jouw amp heb ik nog 2 beveiligingsweerstanden in de MV ingebouwd om je eindbuizen te beschermen. Hierdoor verandert het verloop van de MV een heel klein beetje, dus 'net aan' in jouw geval is zachter dan 'net aan' bij Erik. Om het makkelijk te maken :D

Wat je niet moet vergeten is dat je hier een 50W buizenamp probeert te laten fluisteren. Daar is ie niet voor bedoeld natuurlijk. Een master volume is een mooie truc om hem op lagere volumes te kunnen gebruiken, maar je kunt geen wonderen verwachten....

guitarguru
12 juni 2007, 12:57
Wat je niet moet vergeten is dat je hier een 50W buizenamp probeert te laten fluisteren. Daar is ie niet voor bedoeld natuurlijk. Een master volume is een mooie truc om hem op lagere volumes te kunnen gebruiken, maar je kunt geen wonderen verwachten....

Nee is ook zo, en voor thuis heb ik ook een 5 watt Epi VJ. De Vernet ga ik lekker inzetten voor gigs en repetities.

Erik70: Hoe zorg jij voor een soloboost? Als ik de amp laat crunchen dan zorgt een overdrivepedaal ervoor, alleen voor meer gain en sustain maar niet zozeer voor een volumeboost, als je me kunt volgen. Wellicht is het gebruik van de volumeknop op de gitaar een manier, maar thuis kan ik dat niet echt uittesten. Komende vrijdag allemaal maar uitdokteren.

E-J
12 juni 2007, 13:31
Guitarguru:
Ja, ik brigde de twee kanalen inderdaad met een kabeltje. Na enig expirimenteren met de 4 inputs zonder kabeltje en met het kabeltje in diverse posities kwam ik er achter dat "van links onder naar rechts boven" voor mij het beste werkte. iedere optie geeft zijn eigen sound, dus je moet inderdaad even pielen tot je een combinatie hebt gevonden die voor jou past.

Ook ik zet de amp op half-gain ongeveer ( vol I op 5 en vol II op 2) voor een lekkere crunch die cleaned bij het terugdraaien van gitaarvolume. En natuurlijk eentubescreamertje ervoor om helemaal loos te gaan.

Het is toch een 1-kanaals amp? Hoe werken die verschillende volumepotmeters en inputs dan precies? Heeft de één simpelweg meer gain dan de ander?

Franc,
Na een tweedehands gitaar wil ik nu misschien ook zo'n Plexi 50 :) Ik zal er eens goed over na moeten denken...

Franc
12 juni 2007, 13:41
Stikt genomen zijn de plexi's tweekanaals amps, alleen niet schakelbaar oid.
Je hebt 4 inputs, 2 per kanaal (een hi en een lo) en 2 volumes, 1 per kanaal.
Door de 2 kanalen door te lussen zoals hierboven beschreven krijgt de amp wat extra *oempf* :D. Met de beide volumes kun je eindeloos je geluid afregelen.

Jullie weten we me wel te vinden neem ik aan, maar ik ga eerst ff met vakantie volgende maand ;)

E-J
12 juni 2007, 13:46
Stikt genomen zijn de plexi's tweekanaals amps, alleen niet schakelbaar oid.
Je hebt 4 inputs, 2 per kanaal (een hi en een lo) en 2 volumes, 1 per kanaal.
Door de 2 kanalen door te lussen zoals hierboven beschreven krijgt de amp wat extra *oempf* :D. Met de beide volumes kun je eindeloos je geluid afregelen.

Jullie weten we me wel te vinden neem ik aan, maar ik ga eerst ff met vakantie volgende maand ;)

Haha!

Valt er niet op de één of andere manier te schakelen tussen die kanalen? Zodat je clean of overdrive hebt... tenzij de amp met een hoop gain mooi opcleant natuurlijk ;)

Franc
12 juni 2007, 13:54
Misschien wel met wat aanpassingen maar wie wil dat nou ;)

Met je gitaarvolume kun je erg goed regelen tussen clean en vervormd en alles wat er tussen zit.

DaveItUp
12 juni 2007, 16:50
Met je gitaarvolume kun je erg goed regelen tussen clean en vervormd en alles wat er tussen zit.

Precies! Met ouwe marshalls werkt dat echt geniaal.

Over de master gesproken: Ik vind m pas echt lekker vanaf de helft open ongeveer. Een kwart en lager vind ik niet te doen, maar daar hebben we line6 ellende en marshall valvestates voor :P

Neals
12 juni 2007, 19:54
Potverdomme Franc, zat net op je site te kijken, en ik hoop niet dat je straks geen amps meer kunt leveren doordat je helemaal overwerkt geraakt, want dit ziet er zeer gaaf uit! Respect!