PDA

View Full Version : g9.tt of gt-8?



LordSpeedyShit
2 juni 2007, 15:18
Ik ben een beetje op zoek naar zo'n multi-fx om m'n geluid wat veelzijdiger te maken, aangezien we met de band ook wat covers willen spelen. Nu heb ik al een hoop topics over die twee apparaten gevonden maar niet zoveel van mensen die de 4-cable method gebruiken (ik wil de overdrive van mn versterker gebruiken).

Dus wie heeft er ervaring met 1 van deze of beide in zo'n setup en welke leent zich daar beter voor? Mijn voorkeur gaat nu een beetje uit naar de Boss omdat je daar de volgorde meer kunt beïnvloeden.

Qua klank gaat het vooral om de effecten en de cleane geluiden, dus of er slechte overstuurde geluiden in zitten maakt me niet echt uit. Wat misschien wel leuk zou zijn is als er een overdrive/boost stompboxje in zou zitten wat je dan voor je versterker zou kunnen plaatsen, maar ik weet niet of dat kan/klinkt.

Ik moet ze trouwens allebei nog gaan proberen, dat wil ik liefst zsm doen.

Speeddemon
2 juni 2007, 16:19
De consensus is, dat wanneer je niet mega-veel waarde hecht aan de amp-modelling, maar het belangrijker vind veelzijdige effecten en routing-opties te hebben, dat de Boss GT-8 onverslaanbaar is in de 300-500 euro MFX range. (daarboven wordt 't al gauw 19").

Ik heb zelf jaren geleden een GT-3 gehad en die ging ook bizar ver qua mogelijkheden. ELKE parameter van ELK effect was toe te wijzen ('assign') aan het expressie pedaal, CTL pedaal of 1 of 2 externe expressie/ctl pedalen! En je kon in 't totaal 9 assigns NAAST de EXP/CTL functies zetten!

Ik weet 90% zeker dat de G9.2tt niet zo ver hierin gaat, al heeft die natuurlijk weer wel de Z-functie, zodat je met het rechter expressie-pedaal 2 assen kan bedienen.

LordSpeedyShit
2 juni 2007, 16:37
19" effectenbak heb ik ook aangedacht maar dan heb ik nog geen clean kanaal, dus dat is niet echt optie (tenzij iemand daar een oplossing voor weet (buiten een andere amp kopen) dan hoor ik dat ook graag)

Ik weet 90% zeker dat de G9.2tt niet zo ver hierin gaat, al heeft die natuurlijk weer wel de Z-functie, zodat je met het rechter expressie-pedaal 2 assen kan bedienen.
Dat is wel grappig inderdaad maar ik vraag me af of ik het echt nodig heb. 1 pedaal voor volume/wah/misschien delay is voor mij wel genoeg, anders kan ik er altijd nog 1 bij prikken.

Emocide
2 juni 2007, 18:51
Ik ben een beetje op zoek naar zo'n multi-fx om m'n geluid wat veelzijdiger te maken, aangezien we met de band ook wat covers willen spelen. Nu heb ik al een hoop topics over die twee apparaten gevonden maar niet zoveel van mensen die de 4-cable method gebruiken (ik wil de overdrive van mn versterker gebruiken).

Dus wie heeft er ervaring met 1 van deze of beide in zo'n setup en welke leent zich daar beter voor? Mijn voorkeur gaat nu een beetje uit naar de Boss omdat je daar de volgorde meer kunt beïnvloeden.

Qua klank gaat het vooral om de effecten en de cleane geluiden, dus of er slechte overstuurde geluiden in zitten maakt me niet echt uit. Wat misschien wel leuk zou zijn is als er een overdrive/boost stompboxje in zou zitten wat je dan voor je versterker zou kunnen plaatsen, maar ik weet niet of dat kan/klinkt.

Ik moet ze trouwens allebei nog gaan proberen, dat wil ik liefst zsm doen.


ik heb ook erg lang getwijfeld tussen deze 2
heb redelijk wat onderzoek naar beide pedalen gedaan en de boss was toch meer wat ik zocht
bovendien is die ook niet zo oerlelijk als de zoom haha :D

LordSpeedyShit
2 juni 2007, 19:57
ik heb ook erg lang getwijfeld tussen deze 2
heb redelijk wat onderzoek naar beide pedalen gedaan en de boss was toch meer wat ik zocht
bovendien is die ook niet zo oerlelijk als de zoom haha :D

Gebruik je ook de 4CM? En zo ja, werkt/klinkt dat een beetje?

Emocide
2 juni 2007, 20:00
Gebruik je ook de 4CM? En zo ja, werkt/klinkt dat een beetje?

ik heb geen idee haha, ik krijg hem over een week binnen:) zal het je dan meteen vertellen, 4cm lijkt me wel gaaf, wil het in elk geval eens proberen, check anders ff het topic over 4cm wat ik gisteren ben begonnen, heeft speeddemon uitgelegd hoe het werkt en wat er gebeurd

LordSpeedyShit
2 juni 2007, 20:11
Ik weet wel hoe het werkt ;) Ging mij er meer om hoe het klinkt en of het een beetje praktisch te gebruiken is.
4 lange kabels is wel veel om 1 apparaat aan te sluiten, zou dit ook met multikabel kunnen?
Andere optie is misschien ook nog de GT-pro, dan hoeft er maar 1 midi-kabel over de vloer. Maar dat is wel weer een stukje duurder bij elkaar.

Emocide
2 juni 2007, 20:23
noujah als je er niet uitkomt zou ik als ik jou was harmony central checken

( www.harmonycentral.com ) en dan de 2 vergelijken

let niet op lui die het product alleen maar 1en of 10en geven, maar zoek naar objectieve meningen en vorm dan je oordeel, en probeer het zelf ook uit, maargoed het zijn ONGELOVELIJK ingewikkelde dingen als je er verder niks van af weet *zo ervaarde ik het als leek* dus ik heb mijn mening\keuze gebasseerd op meningen van anderen en zelf een uurtje met beide geprutst te hebben *en bandgenoot had de gt-6 en was hier ook erg tevreden over* en ik vind het geluid wat er uitkomt kwalitatief super

harrie-beton
2 juni 2007, 21:17
beide apparaten zouden geschikt zijn voor wat je ermee wil.
Lastige keuze maar geen van beide is een slecht ding, ze zijn ook niet goedkoop.