PDA

View Full Version : Nieuw in effectenland



vanhouten
1 juni 2007, 23:45
Ik speel nu al even gitaar en gebruik daarbij een behringer v-ampire versterker. Nu wil ik eigenlijk overstappen naar 'losse effecten'. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Merken als Boss, Digitech, Line 6, VOX, en nog wat meer passeren. Aangezien Boss veel keus heeft in verschillende prijsklasses lijkt dit mij wel wat. Wat adviseren jullie als ik start met effecten? Heb al gezocht naar een beginnersguide maar kon niet echt iets vinden. Dus ben benieuwd hoe het allemaal werkt en aansluit. Alvast bedankt voor de reacties. :)

G.G.
2 juni 2007, 08:15
Ik speel nu al even gitaar en gebruik daarbij een behringer v-ampire versterker. Nu wil ik eigenlijk overstappen naar 'losse effecten'. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Merken als Boss, Digitech, Line 6, VOX, en nog wat meer passeren. Aangezien Boss veel keus heeft in verschillende prijsklasses lijkt dit mij wel wat. Wat adviseren jullie als ik start met effecten? Heb al gezocht naar een beginnersguide maar kon niet echt iets vinden. Dus ben benieuwd hoe het allemaal werkt en aansluit. Alvast bedankt voor de reacties. :)

Heb zelf de V-amp Pro ook gehad in 19". Waarom wil je overstappen naar losse pedalen? De V amp vond ik opzich niet heel erg slecht (de 16 preamps vond ik wel minder klinken, maar de effectengingen wel). Groot minpunt was de "dooie" halve seconde bij het schakelen tussen presents. Programeren vond ik persoonlijk wat ingewikkeld (ook de handleiding vond ik lastig opgezet. Leest voor mij oonlogisch, dus gebruikte ik hem niet).

Aansluiten van losse pedaaltjes gebeurd met korte snoertjes met twee mono pluggen. Volgorde kan je lekker mee experimenteren.

Wat betreft de merken: Dat is afhankelijk van je budget en hoe je ze vind klinken. Ik zou zeggen: probeer er zoveel mogelijk uit. Kijk ook even naar de behuizing: Ga je die met jouw gebruik heel houden?

vanhouten
2 juni 2007, 08:59
Ok , bedankt voor deze info. De aansluiting van effecten en pedalen is nieuw voor mij, Dus ga ook rondkijken.