PDA

View Full Version : Heeft een peavey microbass een line-out?



Ic3gl0vE
12 januari 2003, 20:45
De bassist van mijn band heeft een peavey microbass, maar dat ding gaat niet hard genoeg voor in de band. Nou hadden we 'm tijdens de repetitie via de koptelefoonuitgang op de monitorboxen aangesloten, maar ik zag dat er aan de achterkant van het versterkertje ook nog een aansluiting voor een plug zit... is dat een line out? en zo niet, wat is het dan?

MikeDirnt
12 januari 2003, 20:50
Klopt ik heb ook nog zo'n dingetje ergens staan. Dat is geloof ik niet voor line out, maar voor op een speaker. als je hem aansluit "mute" de microbass

dikkie dik
13 januari 2003, 08:42
je kunt er ook gewoon een microfoon voor zetten, voor de speaker van de amp. wil ook wel eens helpen. of je koopt natuurlijk een zwaardere versterker. of iedereen gaat op lager geluidsniveau spelen

basswasp
13 januari 2003, 09:18
Of via de Send van de FX Loop...

Phyrexian
13 januari 2003, 09:56
ik heb ook zo'n Peavey Microbass.

Die jack is voor een extra speaker aan te sluiten... overigens zit er geen fx loop op deze versterker...

RBE
11 april 2008, 00:04
De uitgang aan de voorzijde is de hoofdtelefoon uitgang.
Op de achterzijde is voor externe speaker. De versterker is echter zeer simpel van opzet zodat je een line kunt maken. De eindtrap is slechts een IC met een paar aansluitingen. Tik het nummer in (google) en zoek de data sheet op. Een pinnetje is de ingang van het IC. Sluit deze aan op de jackplug aan de achterzijde van je externe speaker inplaats van de bestaande aansluiting. Koop een Bouwkit Velleman eindtrap K8060 (100W bij 4 ohm). Deze met speaker(s) in kast plaatsen en je hebt een dijk van een bas installatie (voor podium) voor weinig geld. Doet het perfect!! Zie link. http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=451537

Wausser
11 april 2008, 11:22
1 advies: REN!!!!!

Blend
12 april 2008, 16:23
De uitgang aan de voorzijde is de hoofdtelefoon uitgang.
Op de achterzijde is voor externe speaker. De versterker is echter zeer simpel van opzet zodat je een line kunt maken. De eindtrap is slechts een IC met een paar aansluitingen. Tik het nummer in (google) en zoek de data sheet op. Een pinnetje is de ingang van het IC. Sluit deze aan op de jackplug aan de achterzijde van je externe speaker inplaats van de bestaande aansluiting. Koop een Bouwkit Velleman eindtrap K8060 (100W bij 4 ohm). Deze met speaker(s) in kast plaatsen en je hebt een dijk van een bas installatie (voor podium) voor weinig geld. Doet het perfect!! Zie link. http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=451537

wauw, je bent slechts 5 jaar te laat met je advies.

vincent136
15 april 2008, 10:16
Beter laat dan nooit 8-)

Muwha.