PDA

View Full Version : London City Thinline



Danielovich
1 juni 2007, 20:44
hallo ik zag vandaag in een lokale gitaarwinkel een london city thinline staan en hij speelde ook heerlijk en ik wil hem heel graag aanschaffen, maar hij was er alleen in het 3 tone sunburst en ik vraag me af of iemand weet waar hij ook te koop is maar dan in het naturel en voor welke prijs.

bij voorbaad dank

E-J
1 juni 2007, 20:48
3-tone sunburst? Weet je zeker dat het dan een Thinline is? Naar mijn weten zijn er alleen zulke gebouwd in een limiteerde oplage (48 stuks!):

Thinline recensie (http://www.alphenaar.com/thinline.html)

Trouwens, net gevonden... ! :)

Danielovich
1 juni 2007, 20:55
weet je dat dacht ik ook maar hij hing er echt... maar het kan ook een fake dingetje zijn maar goed. deze recentie kwam ik net ook tegen en hij maakt me alleen maar positiever over deze dingen

Danielovich
1 juni 2007, 20:55
en dat van die 48 stuks oplage is denk ik bulshit want het serie nummer zat in de duizend. maar dat kan ook anders zijn hoor.

Blend
1 juni 2007, 22:55
De Thinline LC (met F-sleutel zeg maar) zijn er maar 48 stuks van gemaakt. En voor zover ik weet, zijn die niet echt meer te koop in winkels. Soms schijnen ze weg te gaan voor rond de 700 euro. Nieuwwaarde van de eerste 24 was rond de 350 euro dacht ik, de volgende lading was al rond de 430, de meeste al verkocht voordat ze echt binnen waren.

Een vriend van me wilde er ook 1 kopen. 't zijn geweldige gitaartjes schijnt. Heb er zelf nog nooit op kunnen spelen. 'n alternatief is (als je er 1 zoekt) de series van Farida. Farida is het moederbedrijf van LC. Volgens sommigen is het verschil er niet, volgens sommige is het verschil groot. Ik ga ze nog eens testen. De Farida Thinline kost rond de 300 euro dacht ik.

Danielovich
2 juni 2007, 10:05
nou.. hij hing er toch echt.
en ik heb al een mailtje naar JIC gestuurd om te vragen of dat wel klopt en of ze er miss meer gaan maken en of ik ze kan bestellen of dat een winkel ze bij kan bestellen k hoop het wel

Rormo
2 juni 2007, 12:57
Was het niet gewoon een 2e hands die er hing? Als je zeker weet dat hij echt is, of iig super lekker speelt zou ik hem gelijk kopen!

d'oh
2 juni 2007, 13:04
De farida is echt minder! Ik hou niet zo van thinlines maar vond de (lc) zeker lekkerder klinken dan de mexicanen van fender

Volgens mij zijn er ook maar 48 van gemaakt

Noid
2 juni 2007, 13:25
Een vriend van mij heeft 1 v/d 48. Met veel mazzel heeft hij die op de kop kunnen tikken. De recentie klopt: het is een goede gitaar met eigen karakter. Qua kwaliteit vergelijkbaar met duurdere thinlines. Goede bespeelbaarheid en de elementen zijn ook goed. M.b.t. 2e hands: 700 kan ik me niet voorstellen. Op marktplaats nl heb 'k er 2 voorbij zien komen voor ong 350,-. Daarnaast is er iemand in Zeeland die een nieuwe te koop aan biedt. Die vroeg er aanvankelijk meer dan zo'n 600 E voor dacht ik, maar daarvoor raakt ' ie em dus niet kwijt ...

Pepe
2 juni 2007, 14:25
weet je dat dacht ik ook maar hij hing er echt... maar het kan ook een fake dingetje zijn maar goed. deze recentie kwam ik net ook tegen en hij maakt me alleen maar positiever over deze dingen

Een fake van een london City? http://irondoom.ru/engine/data/emoticons/laughing.gif

jasper159
2 juni 2007, 14:36
http://www.2dehands.be/london-city-thin-line-tele-21864337.html?per=100&qq=london%20city%20gitaar

Een van de 48 ?
Dan is dat al de tweede die ik tegenkom op internet + 1 op een beurs :)

Zijn ze dan echt zo zeldzaam en is het gewoon toeval dat ik er al 3 ben tegengekomen?

Aimé
2 juni 2007, 14:57
Offtopic: Hey, om maar geen nieuw topic aan te maken...
Ikzelf heb een mexicaanse Fender telecaster thinline, met enkelspoelselementen... 't is een rode gitaar, en aangezien ie niet meer in de catalogus staat vraag ik me af uit welke productie ie ongeveer komt..

Aimé
2 juni 2007, 14:57
Ohja, in de buurt van het station in Gent hangt zo'n naturel london city tele :)

Blend
4 juni 2007, 12:56
http://www.2dehands.be/london-city-thin-line-tele-21864337.html?per=100&qq=london%20city%20gitaar

Een van de 48 ?
Dan is dat al de tweede die ik tegenkom op internet + 1 op een beurs :)

Zijn ze dan echt zo zeldzaam en is het gewoon toeval dat ik er al 3 ben tegengekomen?

Er zijn er 48 uitsluitend in Nederland (dacht ik) dus is idd de kans groter dat je er 1 tegenkomt ;)