PDA

View Full Version : Meeresonerende speaker (?) na installeren BeamBlocker...



Ritch
1 juni 2007, 19:20
Hallo iedereen! Het gaat om een Koch Multitone... Ik heb vandaag BeamBlockers binnengekregen en heb ze er direct er tussen gezet, maar toen ik van één speaker de schroeven los had gehaald, wou de speaker niet los. Ik heb er toen aan getrokken en hij schoot los, alleen liet hij wat vilt los van de speaker zelf.... Ben ik nu geruïneerd? Want sindsdien resoneert er iets met met de lage snaren of harde volumes.... :( Tell me it's ok!

De beam blockers zijn wel erg ok...

zjanke
1 juni 2007, 19:53
Dat losse vilt zat tussen de rand van de speaker en de baffle? Dat zou op zich niet zo veel moeten uitmaken als je de speaker in dezelfde positie terugzet.

Steekt de beugel van de BB onder je speaker uit? zo ja, dan kan het zijn dat de speaker niet 100% vast zit op je baffle en moet je een klein stukje (precies de dikte van de beugel!!) wegfrezen zodat de beugel verzinkt in de baffle. Probeer eens of je iets duns "zonder weerstand" onder de speakerrand kunt steken, dan weet je of hij overal aansluit.

Ritch
1 juni 2007, 20:00
Dat losse vilt zat tussen de rand van de speaker en de baffle? Dat zou op zich niet zo veel moeten uitmaken als je de speaker in dezelfde positie terugzet.



Ja, dat klopt.


Steekt de beugel van de BB onder je speaker uit? zo ja, dan kan het zijn dat de speaker niet 100% vast zit op je baffle en moet je een klein stukje (precies de dikte van de beugel!!) wegfrezen zodat de beugel verzinkt in de baffle. Probeer eens of je iets duns "zonder weerstand" onder de speakerrand kunt steken, dan weet je of hij overal aansluit.

Ja, hij steekt ook wat onder de speaker uit! Het leek alleen of hij alleen resoneerde bij de rechterspeaker, en niet aan de linker... Wegfrezen is niet een werkje voor mij, dan zou ik hem naar de gitaarboer moeten brengen en daar heb ik niet zoveel zin in. Ik zal wel even proberen om er iets tussen te stoppen, en dat hij dan stopt met resoneren. Je zou toch denken dat anderen hier dan ook last van zouden moeten hebben? :-| Ik zag hier een 6 maanden geleden ook iemand die Webers in z'n Kochcab had gedaan.

Dude
2 juni 2007, 10:32
Ik had het zelfde probleem, doordat de rand van de speaker niet meet helemaal aansluit op de baffle gaat dr wat meetrillen. Heel irritant en niet weg te krijgen zonder in de cab te gaan fresen. Mij het niet waard dus nu speel ik weer zonder beamblockers !

Mitch
3 juni 2007, 10:51
Dremel is your friend :satisfie:

Nellyrocks
3 juni 2007, 12:29
Dremel is your friend :satisfie:

Idd. Is echt zo gedaan, maar ipv in je cab te gaan fresen of dremelen kan je toch ook iets schuim van de speaker afhalen? Dat kan je zelfs met een aardappelschilmesje doen.


Lijkt mij iig.