PDA

View Full Version : botsing



toon-
1 juni 2007, 18:07
Als ik gitaar speel, bots ik met mijn plectrum nog al dikwijls op mijn humbucker (die aan de hals). Kan dit kwaad?

Casseman
1 juni 2007, 18:10
ligt eraan hoe hard je slaat

toon-
1 juni 2007, 18:12
ligt eraan hoe hard je slaat
niet erg hard, ik raak ze eigenlijk gewoon als ik speel

Duff
1 juni 2007, 19:09
Van wat ik weet heeft dit geen ernstige schade tot gevolg, het zal daar ietsje gaan slijten. Maar als je er echt hard op gaat rammen met een dik scherp stalen plectrum denk ik wel dat dat enige vorm van schade toe kan brengen

jorrit
1 juni 2007, 19:33
kan geen kwaad maar ik zou het zo snel mogelijk proberen af te leren, lijkt me zeker als je sneller gaat spelen erg irritant ook qua timing, je wordt volgens mij iets vertraagd in je eerste aanslag als je eerst je neck hum tegen komt..

Eko
1 juni 2007, 20:00
En het geeft , bij versterking wat bijgeluiden.

Orpheo
1 juni 2007, 23:05
oplossing: pickup wat lager zetten. maar het kan niet echt kwaad...

Ic3gl0vE
2 juni 2007, 12:18
pickup lager zetten geeft weer een heel ander geluid. Je kunt beter je plectrum anders vasthouden zodat je hier geen last meer van hebt. Is misschien even wennen, maar dan heb je wel een betere techniek.

koennie
2 juni 2007, 12:37
gewoon oefenen met preciezer aanslaan. vroeger toen ik op men eerste gitaartje met plektrum speelde kwamen er krassen op het hele gebied rond de snaren. nu jaren later sla ik alleen de snaren, krassen maak ik niet meer.
en verder kan het inderdaad geen kwaad, zo lang je een beetje slijtage of krasjes niet erg vind.