PDA

View Full Version : LTD EC-1000 VBK nieuw/2e hands



RedBuell
1 juni 2007, 18:32
Ik heb net een veiling op ebay zitten volgen van een LTD EC-1000 VBK.
Het ging om een 2e handse die uiteindelijk wegging voor € 671,- De gitaar had een paar kleine plekjes en werd geleverd in een crappy case. De verkoper kwam uit oostenrijk en de verzend kosten bedroegen ca €25,-

IK was afgehaakt bij €650,- wat ik eigenlijk al een beetje te veel vond, ik kan een nieuwe uit de VS laten komen die me incl tax en shipping ongeveer €820,- zal gaan kosten met een nieuw setje snaren en afgesteld.

Aan de andere kant zit ik te denken aan de EC-500 blk die zo over 2 weken leverbaar zijn via bv Thomann. Ik weet dat Dirk Witte LTD's verkoopt maar ben een beetje afgeknapt op ze, tot 3 keer in de zaak geweest voor pick up rings, ze hadden ze niet en zouden voor mij informeren en mij opbellen met de info, tevens wilde ik weten wanneer die EC-500 modellen leverbaar zijn, degene die mij hielp wist het niet en ook daar zouden ze info over inwinnen, geen belletje dus.

Maar goed, wat zouden jullie doen, 2e hands LTD EC1000 VBK met crappy case voor €700,- incl verzenden maar ZONDER afstellen en nieuwe snaren of ca. €820 voor een nieuwe incl tax, shipping en afstelbeurt maar uit de VS.
OF gaan voor zo'n EC-500, die volgens mij een dikkere body heeft maar waarschijnlijk nog lang niet leverbaar in Nederland, over 2 weken leverbaar bij Thomann voor€730 en in de VS leverbaar voor ca€ 650 incl tax& shipping

Orpheo
1 juni 2007, 18:38
De USA versie, das duidelijk. effe off topic. ik heb ook crappy ervaringen met dirk witte. leuke apparatuur, maar TOTAAAL geen ruimte om t op je gemak te testen. er is ALTIJD wel iemand die er doorheen zit te harken.

ben vanhoof
1 juni 2007, 18:42
Laten jullie altijd gitaren overkomen uit de VS? Met welke sites/winkels hebben jullie al ervaring?

Orpheo
1 juni 2007, 18:49
Laten jullie altijd gitaren overkomen uit de VS? Met welke sites/winkels hebben jullie al ervaring?

ebay :D ik koop t meeste via ebay, zo niet alles. Ik heb heel goeie ervaringen met diverse amerikaanse 'power sellers'.

Evil-Payasos
1 juni 2007, 18:57
Ja idd, welke site heb jij het over Redbull?! ik wil ook wel dingennuit america halen namelijk

casper innosence
1 juni 2007, 18:57
De USA versie, das duidelijk. effe off topic. ik heb ook crappy ervaringen met dirk witte. leuke apparatuur, maar TOTAAAL geen ruimte om t op je gemak te testen. er is ALTIJD wel iemand die er doorheen zit te harken.

Maar orpheo, die USA versie is nog altijd een Koreaan (bij de 400 nu 500 series iig, 1000 serie weet ik niet 100%) dus daarom is het niet nodig om hem via de USA te halen.

Maar goed, dus wellicht gewoon via Thomann dat het snelst is. En kwa kwaliteit zit er dus geen verschil tussen 1 bij thomann en 1 via ebay.

But then again, ik ben niet echt bekend met ebay, invoerrechten en dergelijke.

Orpheo
1 juni 2007, 19:42
Maar orpheo, die USA versie is nog altijd een Koreaan (bij de 400 nu 500 series iig, 1000 serie weet ik niet 100%) dus daarom is het niet nodig om hem via de USA te halen.

Maar goed, dus wellicht gewoon via Thomann dat het snelst is. En kwa kwaliteit zit er dus geen verschil tussen 1 bij thomann en 1 via ebay.

But then again, ik ben niet echt bekend met ebay, invoerrechten en dergelijke.

ja dat weet ik wel, maar ik doelde op degene die hij nieuw haalt uit de usa,

espex87
1 juni 2007, 20:20
Hey als je via Ebay nieuw koopt in de vs koop je dus gewoon via een winkel die alles op ebay heeft, right? Geef mij maar eens een paar namen of adresjes want overal waar ik informeer, staat er wel wereldwijd shipping bij ebay maar zodra je nakijkt doen ze het niet tenzij het amerikaans grondgebied is.

Raffel
1 juni 2007, 20:41
ebay :D ik koop t meeste via ebay, zo niet alles. Ik heb heel goeie ervaringen met diverse amerikaanse 'power sellers'.

Ook voor Mesa spul en Bogner? Zo ja, lijstje! :D

RedBuell
1 juni 2007, 22:34
http://stores.ebay.nl/On-The-FRiNgE-arts-and-music

http://stores.ebay.nl/INSTRUMENTS-INTERNATIONAL

http://search.ebay.nl/_W0QQsassZrhythmcityQQhtZ-1

Zomaar even 3 aanbieders die naar Europa versturen.

Orpheo
1 juni 2007, 22:47
Ook voor Mesa spul en Bogner? Zo ja, lijstje! :D

gewoon op ebay kijken en goed kijken en controlleren of ze veel, en vooral veel positieve, feedback hebben :)

RedBuell
1 juni 2007, 23:48
Okee ben eens wat aan het vergelijken geweest en begin nu echt last van gas te krijgen te meer omdat mijn mijn axe nu al heul lang uitelkaar ligt en ik dus al 2 jaar bijna niet meer gespeeld heb, nou zit ik niet in een band en ben ik beslist geen goeie gitarist :( maar oefenen gaat nu ook niet natuurlijk en stilstand is achteruitgang dussss wil ik een gitaar erbij, zowiezo voor de alternatieve tunings want mijn RG heeft een floyd.

NU zit ik een beetje in dubio, ik was aan het bieden op die LTD EC-1000 VBK, maar ik heb ook een EC-500 blk (glos black) op het oog. Beiden komen uit de VS, en verschillen daardoor niet heeel veel in de prijs.

Hier de specs:
EC-500
ESP LTD EC500 blk E-Guitar, Mahogany Body; Set NeckConstruction, Mahogany Neck, Rosewood Fingerboard, 24 XJFrets, 24.75" Scale, 2 x EMG 81/60 active Pickups, 3-wayToggle, Black Nickel Hardware, Grover Tuners, Earvanacompensated Nut, Tune-o-matic Bridge with Stop TailpieceColor: Gloss black

EC 1000VBK:

ESP LTD EC1000 VBK E-Guitar, LP Style, Set Neck, MahagonyBody, 3pc. Mahagony Neck with Ebony Fretboard, withAbalone Flags inlays , Gold Hardware, Tone Pros System IIlocking bridge, white abalone Binding, 24 Bόnde, 1 EMG 81& 1 EMG 60 Pickups, 1 Toggle switch, Color black satin

De EC 500 komt incl alles ongeveer op € 650,-
http://www.espguitars.com/images/guitars/ec-500_BLK.jpg

De EC-1000 VBK komt op ongeveer € 830 incl.
http://www.espguitars.com/images/guitars/ec-1000_VB.jpg

Beide gitaren verschillen dus maar zo'n €200,- in feite vind ik €650 wat vriendelijker voor mijn bankrekening, wil ook nog wat andere goodies hebben.
Zou die EC-1000 veel beter zijn voor die €200 extra?

Orpheo
1 juni 2007, 23:58
ik vind van wel!! tonepros brug en ebben toets, 3 delige hals (komt stabiliteit van de hals, en sustain soms ook, ten goede), en sperzel tuners zover ik weet. ik check 't effe. die upgrades qua hardware alleen al zijn 200 euro waard, en imo zeker de moeite waard.

correctie: schaller locking tuners. ook goeie locking tuners, en mijns inziens beter dan grovers.

espex87
2 juni 2007, 14:51
Ik heb een snowwhite ec-1000 gekocht via ebay shop(die tweede link). Ik wil sowieso die gitaar en was van plan de 500 in europa te kopen omdat deze ook zo duur is. Maar ik hoop dat hij uit Canada kan komen via rembours, dan wacht ik graag op me nieuwe gitaar...

RedBuell
7 juni 2007, 22:28
Net een EC 1000 VBK gewonnen op E-bay. Nieuw uit duitsland.

Spannend, de verkoper accepteert geen paypal, moet gewoon overschrijven maar hij heeft wel 99,5% goeie feedback. Even afwachten maar, prijsje was goed ;) en omdat hij uit duitsland komt geen customs gezeur.......

espex87
7 juni 2007, 22:43
Heb net de ec-1000 snowwhite gekocht en contact met koper gehad, nog even wachten op mailtje terug want ik ga toch graag voor rembours betalingen. Geld is behoorlijk veel voor iemand die het moet hebben van zijn krantenwijken en vakantiebanen.