PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Switchblade 100 watt combo



frankmelters
1 juni 2007, 16:40
Hallo,

Ik heb pas een Mesa Boogie Lonestar special gekocht, met flightcase.
Toch wel een dure combo waar ik hoge verwachtingen van had.
Aangezien ik graag met veel effecten wil spelen twijfel ik of ik een goede keus gemaakt heb.
Met mijn POD XTLive verkracht ik de pure sound van de Mesa.
Ik heb nu Zoom G7 gekocht en moet zeggen dat dat wel veel beter klinkt, zelfs als ik achter in de zoom de gitaar inplug en dan naar de voorkant van de combo. Dus simpel met 2 kabels.

Nu heb ik een en ander over de H&K Switchblade gelezen. 100 watt combo met ingebouwde effecten die in 128 presets kunt instellen.
Eigenlijk de Zoom-effecten in een combo ingebouwd.

Mag ik jullie mening weten over mijn dilemma

Tips zijn altijd hartelijk welkom.

DeiDRagonas
1 juni 2007, 16:46
De Switchblade is een ERG mooie amp, maar niet mijn ding. Ik heb ook zeer diverse sounds nodig ivm het spelen in een coverband en heb al zeer veel modelling apparatuur gechecked. En Line6 blijft qua sound toch echt gewoon de beste. Zo'n HK is cool, maar heeft een bepaalde klankkleur. Ik hoor direct wanneer er over een HK gespeeld wordt. Dit geldt overigens ook voor veel andere amps en hoeft niet negatief te zijn... Maar ik denk dat je misschien maar eens een Vetta van Line6 moet gaan testen.

grt Roy.

ColourofFire
1 juni 2007, 16:55
Ooit gehoord van losse pedaaltjes? ;)

Ingebouwde effecten of effecten uit multibakken zijn nooit echt je van het. Ik zal niet zeggen dat ze slecht zijn, maar losse effectpedaaltjes, zeker goeie, zijn een stuk beter.

Jimwoud
1 juni 2007, 16:56
Ik heb die top eens geprobeerd. Klinkt erg goed op alle kanalen. Alleen ik vond de toonregeling niet echt lekker, klein bereik. Voor de rest vond ik de modulatie effecten niet goed instelbaar, hetzelfde als een line 6 spider. hadden best 1 of 2 parameters bij gemogen. Maar als het toevallig allemaal je sound is en je bent tevreden erover is het een prima versterker.

Kaboemba
1 juni 2007, 20:46
Ooit gehoord van losse pedaaltjes? ;)

Ingebouwde effecten of effecten uit multibakken zijn nooit echt je van het. Ik zal niet zeggen dat ze slecht zijn, maar losse effectpedaaltjes, zeker goeie, zijn een stuk beter.

Sorry maar dat is wel heel erg afhankelijk van je set up en muziek voorkeur.
Als je in een top 100 band ofzoiets speelt dan doe je jezelf waarschijnlijk een groot plezier met line6 spul direct op de p.a.. En als je jezelf dan geen plexzier doet dan de geluidsman wel.
Bovendien heb je dan de meest compacte setup voor zo'n soort band met een heel makkelijk geluid.
Btw er zijn ook zat 19 inch multi effecten en daarvan kan je vaak ook niet zeggen dat losse pedalen beter zijn.

qwertyuiop
1 juni 2007, 20:53
als je "veel" met effecten speelt, is de switchblade natuurlijk niet echt je van het; hij heeft maar een paar effecten die minimaal instelbaar zijn. het grote voordeel van de switchblade is dat je je sounds kunt opslaan in 128 presets, en toch gewoon over buizen kunt spelen...
ik heb 'm een keer een half uurtje bespeeld bij maxguitar, en ik moet zeggen dat ik het een goede amp vond; ik vind ook niet dat-ie als een H&K klinkt; in mijn oren klinken H&K's juist heel algemeen; geen typisch eigen karakter, maar gewoon een redelijk goed buizensound.
ik heb een zeer uitgebreid rack met mesa boogie's en een kleine combo van mesa met wat pedaaltjes. als er nog een amp mijn huis in komt, is het een switchblade (50watt); klein, betaalbaar, buizen, paar effecten en presets, wat wil je nog meer? (i'm just soooooo addicted too Mesa.....)

Lord Abortion
2 juni 2007, 07:56
Gewoon die Lonestar houden! En ik denk dat je het best groots ziet en een rack gaat bouwen rondom die amp. Alles van effecten netjes in (TB) loopers steken en via midi gaan schakelen. Dan heb je je veelzijdigheid van je effectenbakjes, en de sound van je Boogie. Wel duur, en een behoorlijk werk om alles te bekabelen en programmeren, maar dan heb je ook wel wat!

Ik denk dat je goed kan beginnen met een redelijk simpele rackset:
* midi looper/switcher
* 19" effectendoos
* paar stompboxjes eventueel
* midipedaal

Is allemaal wel wat duurder dan die multi-effectjes, maar als je op een Lonestar speelt ben je toch geen beginner meer en durf je wel investeren in je passie denk ik.

ColourofFire
2 juni 2007, 10:40
Sorry maar dat is wel heel erg afhankelijk van je set up en muziek voorkeur.
Als je in een top 100 band ofzoiets speelt dan doe je jezelf waarschijnlijk een groot plezier met line6 spul direct op de p.a.. En als je jezelf dan geen plexzier doet dan de geluidsman wel.
Bovendien heb je dan de meest compacte setup voor zo'n soort band met een heel makkelijk geluid.
Btw er zijn ook zat 19 inch multi effecten en daarvan kan je vaak ook niet zeggen dat losse pedalen beter zijn.

Tuurlijk kan dat, en ik en die 19" effecten ook wel, het viel me alleen op dat de TS aan vanalles dacht behalve losse pedaaltjes. Die 19" effecten zijn meestal idd wel goed, maar ook vrij prijzig.