PDA

View Full Version : Autoswell?



EuroCinema
1 juni 2007, 14:14
Ik wil een pedaal dat het aanzwellen van een volumepedaal simuleert. Wie weet er 1?

Di Stefano
1 juni 2007, 14:18
ik dacht dat behringer er een had. Niet dat het een betrouwbaar merk is.

yanto
1 juni 2007, 14:53
De DL4 van Line 6 heeft die mogelijkheid. Die is alleen wel vrij duur en uitgebreid als je alleen dat effect zoekt. Misschien dat de Echo Park die functie ook heeft.

Debaser
1 juni 2007, 16:45
Behringer komt idd met een kloon van deze ... slowgear

http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/sg1.xml

tubeonly
1 juni 2007, 17:08
Boss Slow Gear SG-1, kost ongeveer 200-250 euro tweedehands (gemaakt +/-1978 )

Boss ME-50 heeft een slow gear ingebouwd. Te koop op marktplaats tussen 150-200 euro

DL-4 zoals hier boven gezegd, ook +/- 180-200 euro.

En behringer, maar dat durf ik je niet echt aan te raden ;)

Duur als je zoiets zoekt, maar wel erg gaaf effect. Ik hou er wel van.

EuroCinema
1 juni 2007, 17:12
Tnx gasten. Ik denk dat ik die Behringer even haal, en als na een tijdje blijkt dat ik het effect veel gebruik, investeer ik wellicht in wat duurders. Het is nu toch voor 1 of 2 introotjes.

DiscoFreq
1 juni 2007, 17:15
Behringer Slow Motion (SM200?)
Boss SG-1 Slow Gear
Guyatone SV-2 Slow Volume
...

meer hier (ook complexere envelopes):
http://filters.muziq.be/type/volume/envelope/pedal

Tristan
1 juni 2007, 18:02
Je hebt ook nog de B.Y.O.C. Slow Gear, een goedkoper alternatief voor de originele Boss...
Of anders gewoon een volume pedaal met een delay erachter en dan swells maken, werkt ook goed...

jonesd
1 juni 2007, 18:08
Met de echo park van line 6 kan het ook.

Stitch
1 juni 2007, 23:23
podXT ook :sssh:

FruscianteFan
1 juni 2007, 23:29
Boss Slow Gear SG-1, kost ongeveer 200-250 euro tweedehands (gemaakt +/-1978 )

Boss ME-50 heeft een slow gear ingebouwd. Te koop op marktplaats tussen 150-200 euro

DL-4 zoals hier boven gezegd, ook +/- 180-200 euro.

En behringer, maar dat durf ik je niet echt aan te raden ;)

Duur als je zoiets zoekt, maar wel erg gaaf effect. Ik hou er wel van.De ME50 slow echo heeft als nadeel dat je er helemaal niets aan kunt instellen, althans niet aan de swell zelf. Ik vind dat de swell ervan erg snel is, en als je zacht aanslaat merkt-ie soms niet dat-ie moet swellen. Dan lijkt zo'n Behringer me een beter idee.

EuroCinema
2 juni 2007, 12:32
Zo, de Behringer Slow Motion staat voor m'n delay en ik heb er veel lol mee. Bill Frisell-achtige sounds krijg je zonder moeite, en daar ging het me om. Verder lijkt de bypass bij dit behringertje wel in orde te zijn: ik merk niets van extra kleuring als-ie uit staat. Morgenavond eens kijken hoe deze zich houdt op oefenruimtevolumes.

DiscoFreq
2 juni 2007, 16:53
Ik heb mijn Slow Motion ook ontvangen. Hij klinkt bijna identiek aan een (Tsjechische) noisegate met attack control die ik onlangs ontving, met dat verschil dat die noisegate onder de threshold niks doorlaat en deze de klanken dan gewoon doorlaat zonder de fade-in.

vulvasonic
3 juni 2007, 00:02
Ik wil een pedaal dat het aanzwellen van een volumepedaal simuleert. Wie weet er 1?

Waarom wil je dat?
Of eigenlijk, waarom gebruik je daar geen volumepedaal voor?

EuroCinema
3 juni 2007, 11:02
Ik ben niet zo handig met volumepedalen en wil ook reverse effecten voor snellere licks.

skabouter
3 juni 2007, 17:49
idd de echo park van line6 kan het, ben je voor 100 euro klaar. maar waarom koop je niet een vox/dunlop/ander volume pedaal om het zelf te doen? je zal snel ondervinden dat je dynamische verschuivingen wil toepassen op de muziek die je speelt, en zo`n pedaaltje is natuurlijk niet dynamisch en gaat uit van standaard instellingen.

Mitch
3 juni 2007, 19:04
Voor snellere licks wordt 't lastig hoor.
De BYOC Lazy Sprocket) Slow Gear werkt net als een envelope, maar de instellingen bepalen dus wel een beetje of 't met name goed klinkt voor langzamere passages of snellere. Echo Park idem dito: de delaytijd die je instelt bepaalt of de reverse of swell delay (klinken beide goed) bepaalt om de hoeveel tijd de 'trigger' is.
Dit weekend trouwens hetzelfde gedaan met D_H opto tremolo, maar ook die stel je dus op een bepaalde snelheid in.
Vraag je ook af wat het nut nog is qua effect om van echt snelle passages nog een swell te gebruiken.

EuroCinema
4 juni 2007, 09:40
Vraag je ook af wat het nut nog is qua effect om van echt snelle passages nog een swell te gebruiken.
Het reverse-effect, zoals Scofield ook live heeft op de cd saudades. Erg cool. Het is net als envelope filter vs wah: net even een andere feel dan met een expressiepedaal. Anyway, het behringertje hield zich goed in de oefenruimte, geen ruis of bijgeluiden op hoger volume. So far so good.

skabouter
4 juni 2007, 16:26
bij de line 6 echo park en de Dl4 heb je wel weer een taptempo functie, dus daarmee kan je nog wel binnen een nr van instelling veranderen......wel handig