PDA

View Full Version : nieuwe eindtrap



Ibanez RuleZ
1 juni 2007, 10:50
hallo allen,

ik moet op redelijk korte termijn een nieuwe poweramp kopen, de mijne is definitief ter ziele. Nu ben ik op zoek naar een NIEUWE poweramp, want ik heb het gehad met 2e hands spul; dat gezeur met kapot gaan komt me de strot uit. Dus opmerkingen als: joh, ik zag een mooie mesa 2:90 staan enzo :p kunnen we niet heel veel mee.

nu heb ik niet zo bijster veel wensen, alleen een budget, tot 1000 euro (hard limit, dus geen rek meer naar boven). Stijl? tja, hij gaat gebruikt worden (tijdelijk) met een engl e530 als pre (komt later nog een andere in) in een rockband (hoe kan het ook anders).

- type eindbuis doet me niet zo veel, allemaal hebben ze hun charmes, maar misschien dat de 6L6 het minste geschikt is: mijn sound is meestal iets meer midden (prikt naar mijn gehoor beter door de mix heen).
- het wattage: tot 2x50 watt, meer heb ik niet nodig (en is ook wat te zwaar)
- nieuw

nu zag ik met mijn budget de marshall 20/20 staan en de Engl 840/50. De marshall heeft betrouwbaarheidsissues, maar schijnt wel goed te klinken. De Engl kon ik wel wat van vinden op t forum, maar nogal bepert tot "klinkt wel goed, strak in het midden".

zijn er nog meer ideeėn of kunnen mensen wat positiefs of negatiefs zeggen uit eigen ervaring over deze of een andere amp?

Harrald

SimonS
1 juni 2007, 10:56
ik ben nog steeds van mening dat je 't beste direct een MkIV kunt kopen :cooler: Maar goed, vastgeroest aan de rackgear, prima!

De Marshall zal denk ik niet zo'n probleem zijn qua oververhitting: Je Quad (3HE) en je Peavey (2 of 3 HE?) maken nogal wat ruimte vrij voor een 1 HE poweramp. Je kunt genoeg ruimte overlaten rondom.

Ibanez RuleZ
1 juni 2007, 11:13
ik vind een rack praktisch, thats it en boeie, jij hoeft dr ook niet mee te sjouwen :p (hoewel, miss over een poosje wel).

nah, ik heb idd nu 5 HE over. misschien tijd om te kijken naar een kleinere rackcase. ik vind betrouwbaarheid eigenlijk best wel belangrijk en naja, daar blinkt ie niet helemaal in uit.

H.

Jimwoud
1 juni 2007, 12:53
Dus je bent nu overgestapt van de Quad naar de engl, of is dat voor een bepaalde band van je?

En welke poweramp heb/ had je nu?

Ibanez RuleZ
1 juni 2007, 13:17
mn preamp is nu de engl. speel of ga spelen in een rockband, btje moderne rock qua sound.

ik had een peavey classic 50/50. el 84 etc. deze was qua sound best wel ok, alleen had duidelijke mankementen en ik wil nu wel een zeer betrouwbaar geval.

H.

Magic Bean
1 juni 2007, 13:21
Ik heb nog nooit problemen gehad met de marshall 20/20. De fan die er in de mijne zit houd hem echt lekker koel.
Mijn intellifex zit er recht boven en die wordt ook niet extreem warm.

Ik zou voor de Engl gaan. Staat en klinkt het beste bij je pre-amp.
Uiteraard wel eerst uittesten...


Mocht het niets zijn zie sig...:)
Kan het proberen...

Jimwoud
1 juni 2007, 13:31
mn preamp is nu de engl. speel of ga spelen in een rockband, btje moderne rock qua sound.

ik had een peavey classic 50/50. el 84 etc. deze was qua sound best wel ok, alleen had duidelijke mankementen en ik wil nu wel een zeer betrouwbaar geval.

H.
Voor 1000 euro heb je niet zo heel veel keus nieuw. Is het geen idee om een tweedehands te kopen en die eens goed na te laten kijken? Ben je misschien ook wel 1000 euro kwijt maar maar heb je misschien wel in verhouding een betere poweramp.

Misschien is dit een totaal overbodige opmerking, maarja ik heb toch niet veel te doen.

Ibanez RuleZ
1 juni 2007, 13:39
tweedehands is out of the question... ik besef het gebrek aan keuze voor dat budget. so be it :).

is wel zuur als je in de vs ff kijkt en ziet dat bijv een VHT 2/50/2 1300 dollar kost... erg jammer.

een eindtrap doet veel in het geluid, maar ik denk dat ik ze maar eens moet gaan testen dan...

Harrald

BeeJee
1 juni 2007, 14:35
Je kunt toch ook zo'n VHT importeren? De dollar staat erg laag op het moment. Als je er dan voor zorgt dat je geen invoerrechten hoeft te betalen....

peter_heijnen
1 juni 2007, 14:52
Betrouwbaar (en eigenlijk eerder onverwoestbaar...), el34, klinkt als een klok, 990 euro: reussenzehn slave 100.

http://www.reussenzehn.de/ (klik "musiker" => "guitar slave")

Uit ervaring kan ik je vertellen dat ie veel beter is en veel beter klinkt dan bijv de mesa 20/20 die ik ook heb gehad, maar hij is dan ook ruim zwaarder en logger.

Laat je niet afschrikken door het feit dat ie "open" is. Ik heb er zelf meer dan 15 jaar mee gespeeld en dat ding is echt no way kapot te krijgen.

Nadeel, zoals te lezen op de site: je moet hem zelf in duitsland afhalen. Hij stuurt meerdere artikelen in principe niet meer op, maar mss wil hij wel een uitzondering maken voor nederlanders.

Als je geinteresseerd bent en je duits is niet al te best, wil ik wel voor je bemiddelen, pm me dan maar.

Kaboemba
1 juni 2007, 15:10
Ik snap je frustratie wel maar je bent echt gek als je voor een nieuwe gaat.
Het is even zoeken maar er zijn juist nu voor relatief weinig hele mooie eindtrappen te koop.
Je zou er 2, misschien zelfs 3, voor die 1000 euro kunnen kopen en die zijn echt niet allemaal direkt naar de klote.
Sterker nog ik heb er veel gehad en nog nooit 1 kapot zien gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik ze alleen thuis heb gebruikt.

Ibanez RuleZ
1 juni 2007, 17:34
@peter
tnx voor de link. heb even gekeken. das diezelfde poweramp als je de vorige keer aanraadde en op zich zou ik hem best willen proberen, maar ik zou er dan een speciale case voor moeten hebben etc. in ieder geval bedankt voor je aanbod, highly appreciated, maar k ga toch denk ik voor iets meer "off the shelve".

@ anderen
ik weet dat ik voor dat geld tweedehands in de mesa 2:90 klasse zit en frankly, ergens zou ik daar bijzonder graag mee onstage staan, echter er zijn meer redenen waarom ik nieuw wil, naast het feit dat 2 van de 3 poweramps die ik tweedehands heb gekocht kapot gingen om een of andere reden. er komt dus gewoon een nieuwe. daarnaast, iemand moet toch een keer een nieuwe kopen, anders is er ook geen tweedehandsmarkt ;).

Harrald

peter_heijnen
1 juni 2007, 17:55
op zich zou ik hem best willen proberen, maar ik zou er dan een speciale case voor moeten hebben etc.
Dat is zeker zo, maar zie dat dan maar als offer dat jij gaat brengen voor een geweldige en betrouwbare sound uit een nieuw apparaat voor onder de duizend euro. :) Voor dat geld is er, juist met jouw eisen, niets dat ook maar in de buurt komt. En btw, die amp in een skb is nog wel redelijk te tillen.

Maar ok, stel je zou de amp toch een keer willen horen, kan ik je wel in contact brengen met de huidige bezitter van mijn voormalige reu (regio 010).

Zo, en nu hou ik er echt over op! :)

Raffel
1 juni 2007, 19:34
@peter
tnx voor de link. heb even gekeken. das diezelfde poweramp als je de vorige keer aanraadde en op zich zou ik hem best willen proberen, maar ik zou er dan een speciale case voor moeten hebben etc. in ieder geval bedankt voor je aanbod, highly appreciated, maar k ga toch denk ik voor iets meer "off the shelve".

@ anderen
ik weet dat ik voor dat geld tweedehands in de mesa 2:90 klasse zit en frankly, ergens zou ik daar bijzonder graag mee onstage staan, echter er zijn meer redenen waarom ik nieuw wil, naast het feit dat 2 van de 3 poweramps die ik tweedehands heb gekocht kapot gingen om een of andere reden. er komt dus gewoon een nieuwe. daarnaast, iemand moet toch een keer een nieuwe kopen, anders is er ook geen tweedehandsmarkt ;).

Harrald


Ik was voor ik mijn 20/20 had best wel te spreken over de eindtrap in de powerball vanwege de depth punch en andere switches. Je hebt dus bij een redelijke ENGL eindtrap wel wat leuke opties om je sound wat te tweaken. Ik zou de ENGL eindtrappen dus in ieder geval zeker proberen. Je kunt echter wel verwachten dat je je settings op de Quad aardig om moet gooien als je van de 50/50 af komt. (dat was bij mijn 20/20 iig zo)

El Bastardo
1 juni 2007, 21:47
Ik zou eens kijken naar de brunetti rockit. Niet duur, niet groot en klinkt erg goed.

rjong999
2 juni 2007, 01:23
Rocktron Velocity 100 ? Ik heb 'm laats gehoord. icm een Tech21 preamp: volledig solid state en toch een prachtig geluid...

Ibanez RuleZ
2 juni 2007, 09:56
bedankt voor de input... de brunetti is een soort "nep"buizenamp als ik dat zo zie, aardig idee, maar ik wil toch echt een buizeneindtrap.

ik ga denk ik gewoon maar voor die engl, heeft wat grappige/zinnige opties ook en lijkt me gewoon erg degelijk.

tnx everyone

H.

AART
2 juni 2007, 11:04
Voor dat geld zou ik definately voor de ENGL gaan.

Jammer dat jij zovel pech hebt met 2ehands spul.

5 van de 6 amps die ik 2ehands kocht waren perfect. Nooi echte kwaliteitsissue's gehad met amps ook, behalve mijn marshall, die had een keer ee kapotet brugcel omdat de originele prut was.

vinni
2 juni 2007, 13:38
Heb ooit eens mijn VHT2/50/2 gekocht tweedehands (nauwelijks gebruikt) voor Eur 1000. Later weer doorverkocht voor Eur 850.

Ik zou toch echt hierop wachten......

Vinni

SimonS
2 juni 2007, 15:22
Voor dat geld zou ik definately voor de ENGL gaan.

Jammer dat jij zovel pech hebt met 2ehands spul.

5 van de 6 amps die ik 2ehands kocht waren perfect. Nooi echte kwaliteitsissue's gehad met amps ook, behalve mijn marshall, die had een keer ee kapotet brugcel omdat de originele prut was.
alle 3 Mesa's zijn bij mij kapot gegaan...tja... je hebt 't of je hebt 't niet!:)

rjong999
2 juni 2007, 16:36
Ik heb nog nooit echt pech gehad met tweedehands amps, het lastigste probleem dat ik nu heb is dat het aan/uit drukknopje van mijn 5dehands Bogner The Fish soms wat hapert, en ik niet goed weet wat nu te doen: exact dezelfde (een maf rond groen drukknopje met een groen lampje erin) is nergens te vinden, een andere schakelaar maakt 'm niet meer 'orgineel'.

AART
2 juni 2007, 17:52
alle 3 Mesa's zijn bij mij kapot gegaan...tja... je hebt 't of je hebt 't niet!:)

Mmm, misschien amps onder het voorbehoudt van een nakijkbeurd kopen?

Kost je een euro of 30 en je weet precies hoe het ervoor staat met een amp.

Jimwoud
2 juni 2007, 20:20
Mmm, misschien amps onder het voorbehoudt van een nakijkbeurd kopen?

Kost je een euro of 30 en je weet precies hoe het ervoor staat met een amp.
is een goede nakijkbeurt dat je er echt zeker van bent dat hij niet stuk gaat zo goedkoop?

AART
2 juni 2007, 23:24
is een goede nakijkbeurt dat je er echt zeker van bent dat hij niet stuk gaat zo goedkoop?


Van Weelden Himself rekende een jaar geleden 35 pleuro's, ik had toen namelijk een amp bij hem binnengedaan die door de vorige eigenaar mishandelt was en weer als nieuw moest worden(mijn eerste Mark IV).

maar met Van Weelden heeft Harald ook al bad luck.

tnijland
2 juni 2007, 23:55
Ik heb al jaren een Mesa Boogie Simul Class 295 en ben er, behalve het gewicht, zeer tevreden mee. Een betere eindtrap heb ik nog niet gehoord.

Een goed solid state alternatief is de Rocktron Velocity 300 professional touring edition eindtrap.

Raffel
3 juni 2007, 12:53
Mmm, misschien amps onder het voorbehoudt van een nakijkbeurd kopen?

Kost je een euro of 30 en je weet precies hoe het ervoor staat met een amp.

wel een goeie optie, maar dan denk ik ook echt alleen bij buizenspul. Anders gaat het al gauw in de papieren lopen als je naar redelijk wat dingen op zoek bent. Meestal kun je net als bij het aankopen van een auto ook wel al aan de eigenaar merken wat voor persoon het is. Als ik bij iemand thuis kom om een amp te testen en het is overal een enorme zooi, dan is de kans groot dat hij zijn gitaarspul niet veel beter behandelt.

peter_heijnen
3 juni 2007, 13:06
Als ik bij iemand thuis kom om een amp te testen en het is overal een enorme zooi, dan is de kans groot dat hij zijn gitaarspul niet veel beter behandelt.
Dan ben ik alvast een van de uitzonderingen... :)

rjong999
3 juni 2007, 13:43
hier toch nog eentje...kwestie van prioriteiten stellen...

SimonS
3 juni 2007, 14:14
ik denk dat je Harrald niet kunt overtuigen om tweedehands te gaan :)


Ik zou eens kijken naar de brunetti rockit. Niet duur, niet groot en klinkt erg goed.
zitten hier buizen in, of is “t een soort “modeling“? wordt niet veel wijzer van de website...

Thom TK
3 juni 2007, 14:31
Als ik me niet vergis is de Rockit hydride, dus wel een paar buizen.
Geen modeling :).

Ibanez RuleZ
3 juni 2007, 15:43
iedereen bedankt voor de input... ik ben natuurlijk stronteigenwijs en ik ga voor nieuw (misschien dat ooit iemand een in perfecte staat verkerende ENGL eindtrap van mij over kan nemen, maar dat zien we dan nog wel). Zoals aangekondigd is het de Engl E840/50 geworden. Jullie zullen wanneer ik meer weet er over een uitgebreide review krijgen. met alle andere eindtrappen die ik ooit heb gehad als referentie :p

tnx everyone

H.

Kaboemba
3 juni 2007, 21:20
Nou ik denk dat juist niemand hier op het forum die versterker van jou wil overnemen. Bij jou gaat juist alles kapot :satisfie:

Ibanez RuleZ
3 juni 2007, 23:24
:seriousf:

das alleen als ik het tweedehands zelf heb gekocht he, das iets HEEEEEL anders

H.

j.augustus
4 juni 2007, 00:10
Waarom ga je niet voor een MArshall 9200 of 9100.
Die zie je onder de 600 euro.Ze zijn alleen heel zwaar ,zo'n 29 kilo.

Raffel
4 juni 2007, 10:35
Nou ik denk dat juist niemand hier op het forum die versterker van jou wil overnemen. Bij jou gaat juist alles kapot :satisfie:

heh, idd. Hij doet het nu voorkomen alsof de vorige eigenaren alles al voorbereid hadden om die apparatuur kapot te laten gaan. Meneer is waarschijnlijk zelf gewoon de oorzaak. :D

Oftewel, nooit iets bij harrald 2e-hands kopen :D

Ibanez RuleZ
4 juni 2007, 10:52
ik koop ook niet echt dingen om later weer te gaan verkopen ;-). enkele uitzondering daargelaten, maar ik heb wel het idee dat die engl wel iets is waar je voolopig wat mee kan. heb best veel positieve verhalen dr over gelezen. natuurlijk is een deel daarvan broodje aap, maar ergens zal het wel een prima poweramp wezen.


wsl als er nieuwe buisjes ingestopt worden dat ie nog beter klinkt... want engl is volgens mij geen ster in het gebruiken van goede stock buizen (raar toch dat fabrikanten dat doen).

Harrald

Magic Bean
4 juni 2007, 11:03
Fabrikanten doen dat meestal met 2 dingen in gedachten:
- goedkoper (scheelt niet significant veel, maar toch)
- als de amp met cheapo buizen goed klinkt, klinkt hij met alles goed...

Ibanez RuleZ
4 juni 2007, 11:13
alsnog... naja, als ik m heb binnen afzienbare tijd goed laten biassen (lekker heet) en stelletje JJs dr in gooien. volgens mij haal je dr dan wel redelijk maximaal uit.

H.