PDA

View Full Version : opzoek naar een effect



drudoc
31 mei 2007, 22:29
hallo gitaar liefhebbers,
ik ben nu al een teidje opzoek naar een gek gitaar effect waarmee ik rare geluiden mee kan maken zonder de guitar zelf. Ik heb de boss super shifter al uitgeprobeert en dat klonk zeer vet. Gain vol uit en draaien maar..;p
nu wil ik graag weten of iemand nog tips heeft of andere sugesties?
alvast bedankt.
groet tobias

Joey Handsome
31 mei 2007, 22:31
Feedbackloop?

drudoc
31 mei 2007, 22:51
wat is dat ? :)

Saf
31 mei 2007, 23:06
ik maak vaker soundscapes met mijn pedalen zeteens drie fhaser en twee delay achter elkaar voeg daar nog zes distortions aan toe een ovtaver, twee chorussen en een tremelo, de acoustic simulator nou dan kan ik mij zeker uren mee vermaken. Gebruik vaak wel een gitaar aan de input maar die is niet echt nodig ook zonder die gitaar kun je complete space infaders achtige sounds maken. Met gitaar is het geluid niet echt of beter gezet echt neit meer te onderscheiden zeker door die dubblee delay op maximaal blijft dat signaal maar door razen. helemaal vet om de gitaar eerst in een pedaal met twee outputs te pluggen en dan twee verschille neffectten ketting eraan zetten allebei over hun eigen kanaal via de versterker. Richtig gaad experimenteren man.

drudoc
31 mei 2007, 23:22
kan je daar mee ook toon hoogtes veranderen aan je geloopte delays ?

Splinter
31 mei 2007, 23:31
Delays zijn cool om mee te spelen icm met andere effecten. Zo vind ik de HOLD functie op de boss DD-3 (zit wellicht ook op de DD-6 en DD-2) erg gaaf. Je stelt de delaytijd in, plugt er een distortion ervoor en speelt een noot. Je houdt vervolgens het pedaal ingedrukt en dan ga je draaien aan de delaytime knop. Je krijgt als het ware een pitch shift effect maar dan wel geloopt! Zonder distortion natuurlijk ook mogelijk maar het klinkt veel vetter met!

Een pedaal wat ook echt weirde sounds kan produceren is de Fuzz Factory van ZVex. Check maar eens wat Muse concerten op youtube. Matt (gitarist) heeft dat ding ingebouwd in de meeste van zijn gitaren en speelt er regelmatig mee. Luister even naar de intro van plug in baby (zowel op cd als live).

Een whammy is ook altijd goed voor rare geluiden. Tom Morello gebruikt dat ding in bijna al zijn solo's (Matt Bellamy van Muse ook in behoorlijk wat solo's).

Als je echt rare dingen wil gaan doen kun je een kaoss pad 3 aanschaffen: hierin kun je je eigen MP3's inladen en daarmee gaan rommelen tijdens het spelen. Ik weet het fijne er ook niet van maar daar krijg je gegarandeerd de wazigste geluiden uit.

Suc6!

Saf
1 juni 2007, 08:30
als je die hele zooi aansluit dan kun je echt veel veranderen heb mijn dleau pedalen (boss dd-3 / tokai tDL-1) nog niet te maximale benut ben vooral bezig geweest emt de flangers en welke distortions het vetste klinken. Ben sinds kort een verzameling effecte nbegionnen naast mijn gitaarverzameling. ik kreeg vaak bi jee ngitaar een effectenpedaaltje erbij dus ik had een aardige colelctie en kon laatst voor 100 euro een hele doos pedalen kopen.

Joey Handsome
1 juni 2007, 10:32
wat is dat ? :)

Google is je vriend!

Feedback is the signal that is looped back to control a system within itself. This loop is called the feedback loop. A control system usually has input and output to the system; when the output of the system is fed back into the system as part of its input, it is called the "feedback."

In cybernetics and control theory, feedback is a process whereby some proportion of the output signal of a system is passed (fed back) to the input. This is often used to control the dynamic behavior of the system.