PDA

View Full Version : Tokai op gitaarmarkt.



gjlp
31 mei 2007, 21:44
In deze ad staat een tokai te koop als 100% origineel. Dat ding heb ik dus een paar maanden geleden ingeruild tegen mijn huidige tokai maar die gitaar is dus helemaal niet 100% origineel. Alle elektronica heb ik toendertijd vervangen. Ook de brug is niet origineel. Er zit een fernandez "the revival" brug op (close, but not quite). Dus mocht iemand interesse hebben..., beware..!!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=78866

stumpy
31 mei 2007, 21:46
Hij zegt toch ook dat er nieuwe pu's in zitten maar dat de oude erbij komen?

gjlp
31 mei 2007, 21:55
Lees anders even mijn post... Ik zeg nl niks over pickups. Alhoewel er gfs in zat toen hij hem overnam

the sure thing
31 mei 2007, 22:20
... ik ken de persoon die hier in gitaren handelt en deze te koop aanbiedt. Hij heeft er niet zo heel veel verstand van. De persoon zelf is een aardige man en ik geloof niet dat hij kwade intenties heeft (begrijp mij goed!), maar ik ben een keer voor een oude Squier gaan kijken en we raakten aan de babbel en ik kreeg de indruk dat hij een "nieuwkomer" is op het gebied van de handel invintage-gitaren en er dus nog niet heel veel van begrijpt. Hij zal zich nog wel eens vergissen. Maar nogmaals: dat doet hij denk ik NIET met opzet. En hij gaat niet altijd voor de hoofdprijs wat ik een prettige bijkomstigheid vind.

heavy-metal-thunder
31 mei 2007, 22:43
Maar is het een goeie gitaar? Klinkt ze goed? SPeelt ze goed?

gjlp
31 mei 2007, 22:56
Nee het is zeker geen verkeerde gozer, daar zeg ik het niet voor. Die tokai die ik van hem heb is ook niet origineel, maar dat boeide mij op dat moment niet (ook al vertelde hij het er niet bij).

Er zijn genoeg mensen die er ook niet veel verstand van hebben en die denken een origineel product te kopen, voornamelijk omdat het zo aangeboden wordt. Zodra ze de gitaar een tijdje hebben ontdekken ze de tokaiforums (bijvoorbeeld) en hebben ze het gevoel dat ze besodemieterd zijn.

Dit is gewoon een tip. Vind je de gitaar lekker spelen moet je hem vooral kopen. Zo doe ik het ook.

7okai
1 juni 2007, 00:40
Ik ben het wel met je eens .

als je erbij zet 100% origineel dan moet hij dat ook zijn en niet dat je achteraf er achterkomt dat je een 90 % origineel hebt ofzo.

Er zijn genoeg sites waar je de herkennings punten kan vinden van een echte tokai.

Ik ben zelf heel veel met tokai bezig en weet er dan ook best veel vanaf en waar ik op moet letten enz.

Ik koop en verkoop dan ook alleen echt 100% origineel en anders zou ik het erbij zetten.

Dirkdewaard
1 juni 2007, 00:43
... ik ken de persoon die hier in gitaren handelt en deze te koop aanbiedt. Hij heeft er niet zo heel veel verstand van. De persoon zelf is een aardige man en ik geloof niet dat hij kwade intenties heeft (begrijp mij goed!), maar ik ben een keer voor een oude Squier gaan kijken en we raakten aan de babbel en ik kreeg de indruk dat hij een "nieuwkomer" is op het gebied van de handel invintage-gitaren en er dus nog niet heel veel van begrijpt. Hij zal zich nog wel eens vergissen. Maar nogmaals: dat doet hij denk ik NIET met opzet. En hij gaat niet altijd voor de hoofdprijs wat ik een prettige bijkomstigheid vind.

+1 echt een goede kerel.

(Uiteraard is dit niet de goede manier, welkom in de nederlandse 2dehands handel.)