PDA

View Full Version : Op zoek naar deze Gitaar



Parasite
31 mei 2007, 20:40
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar deze gitaar :Klik (http://www.godinguitars.com/godinlgemgp.html)
Het is een Godin Lg EMG. Ik ben helemaal weg van de looks van dit ding en ik zou graag een eens willen ervaren en horen hoe hij speelt en klinkt. Ik kan hem echter bij geen enkele muziekzaak vinden.
Iemand hier toevallig bekend met een zaak waar ze hem of zijn Lg P90 variant hebben?

Spitfire
31 mei 2007, 20:45
Misschien helpt t als je de foto ook daadwerkelijk post ;)

a darker shade of grey
31 mei 2007, 20:49
Je wilt dus die Godin met actieve EMG's óf met P90's? Raar....

Maar in Duitsland hebben ze hem op meerdere plaatsen, kijk eens bij
www.musicstore.de
www.thomann.de
www.musik-schmidt.de

Parasite
31 mei 2007, 20:57
Je wilt dus die Godin met actieve EMG's óf met P90's? Raar....

Maar in Duitsland hebben ze hem op meerdere plaatsen, kijk eens bij
www.musicstore.de
www.thomann.de
www.musik-schmidt.de

Hoho, Ik wil ze niet meteen hebben. Ik wil ze gewoon eens ervaren en dat met de P90's is omdat ik nog nooit met deze elementen gespeeld heb ik probeerde er geen vergelijking mee te maken als het zo over kwam.

@spitfire: werkt de link dan niet of zo? (ik kan om een of andere vage reden geen foto's posten zodat ze direct in mijn posts terecht komen. Dit zelfs niet als ik ze op imageshack of zo upload :S)

jimihattricks
31 mei 2007, 21:00
geen probleem, ik doe t wel ff:

http://www.godinguitars.com/lgemg.jpg

laatst nog gereviewed in Gitarre & Bass Magazine.. kan de review wel voor je opzoeken als je wil

Parasite
31 mei 2007, 21:05
geen probleem, ik doe t wel ff:

laatst nog gereviewed in Gitarre & Bass Magazine.. kan de review wel voor je opzoeken als je wil

Man dat zou relaxed zijn, dan reis ik eventueel niet helemaal naar onze oosterburen af voor niks.
Nog bedankt voor het plaatje btw.

bass blom
31 mei 2007, 22:21
P90's zijn heerlijke elementen.. de oerklank!

Wimvdb
31 mei 2007, 22:23
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/godinlgemgblackgraphite-p-17377.html

jimihattricks
1 juni 2007, 00:05
Man dat zou relaxed zijn, dan reis ik eventueel niet helemaal naar onze oosterburen af voor niks.
Nog bedankt voor het plaatje btw.

ok ik kijk er van het weekend ff naar, volgens mij kwammie wel goed uit de test btw

Wimvdb
1 juni 2007, 08:54
Wel een fijne gitaar hoor, ik heb zelf de godin met 2 P90's gehad ( een pak goedkoper wel ) lekkere Les paul feel en klank. De neck is wel iets speciaals , voelt aan als geen ander. Lichtjes asymetsrisch geloof ik , het hout is ook vrij "ruw"

jimihattricks
1 juni 2007, 10:33
Man dat zou relaxed zijn, dan reis ik eventueel niet helemaal naar onze oosterburen af voor niks.
Nog bedankt voor het plaatje btw.

okay, stond dus niet in gitarre @ bass, maar in onze eigen gitarist, even een korte samenvatting (als je het artikel helemaal wil, pm me ff, maak ik een kopietje voor je):

Body en hals van honduras mahonie (string-through design, tune-o-matic brug is deels verzonken), mensuur 628 mm (fender bv = 648 mm). Hals is transparant afgewerkt en bolt-on. Palissander toets, medium frets. Hals is wsl meer 'Gibson' dan 'Fender' met een breedte van 43 mm, maar heeft duidelijk een eigen feel, iig een flink stuk hout (ff proberen zou ik dus zeggen).

Gitaar is niet (te) zwaar en heeft behoorlijk wat sustain, wat ism met de EMG's een goeie combo is voor solowerk en rock/(prog)metal. Scheuren doettie dus en wsl niet veel anders, maar dat doettie dan ook goed.

Afwerking is toppiejoppie, alleen de tone-potmeter werkt niet helemaal lekker (niet defect, maar je kunt m maar beter open laten staan volgens de reviewer).

als je mijn mening wil; Godin maakt gitaren met een eigen smoel, dat kan ik wel waarderen.. desondanks denk ik dat wanneer je bereid bent zoveel geld neer te leggen, ook bij andere bedrijven eens een kijkje moet nemen, dit is namelijk niet de meest veelzijdige gitaar.. verder moet je echt houden van EMG's

succes..

Parasite
1 juni 2007, 14:01
Ok bedankt voor de review, dit klinkt in ieder geval wel goed. Verder is het juist de bedoeling dat ik een echte die-hard rockbak aan ga schaffen, ik heb nu een Gibson SG en die vind ik al redelijk veelzijdig. Die Godin (als ik hem ga aanschaffen) wordt dan ook voor het zwaardere werk gebruikt.
(klinkt misschien een beetje alsof ik teveel geld heb, wat overigens niet zo is, maar als ik een gitaar koop dan wil ik ook meteen iets fatsoenlijks)

jimihattricks
1 juni 2007, 14:27
voor het zwaardere werk is deze gitaar uitstekend geschikt.. enige waar je dan voor de rest op moet letten is of je de hals en mensuur fijn vindt, en of de gitaar je qua looks en imago aanspreekt (denk t wel, anders opende je dit topic niet)..