PDA

View Full Version : epiphone valve junior head



greendayrocks
31 mei 2007, 17:59
hey!
wat ik graag zou willen weten is hoe luid zo' n 5 watt head klinkt,
aangesloten op de bijpassende cab van 70watt?
in vergelijking met de roland cube 30 die ik nu heb?
totaal geen idee hoe hard een 5tubewatt head kan gaan.Weet wel dat de combo versie niet zoo luid is.
enja als jullie dit toch lezen: is het een goed idee,om mn cube te verkopen om deze (mn eerste) tube-head te kopen?
thnx!
sean

carphius
31 mei 2007, 19:04
ik heb zo'n head aangesloten op een 2x12" cab met 75 watt speakers. Met het clean geluid kan je mijn inziens in geen enkele bandsituatie je plicht vervullen zonder verder uitversterkt te worden. Met de crunch/distortion spring je al een heel eind verder. Je moet jezelf ook afvragen of je de effecten op die cube 30 wilt blijven gebruiken. Als dit het geval is kan je beter naar een epi valve special of andere versterkers uitkijken. De epi valve junior + enkele el cheapo effecten = Da ShIzNit+++ voor thuisgebruik

DeiDRagonas
31 mei 2007, 19:07
Ik vermoed dat de top versie net zo luid gaat als de combo versie. En of t verstandig is... Tja, wat ga je ermee doen... thuis of bandje? Welke stijl? Enz enz... Ga ze anders eens naast elkaar proberen in een winkel. Lijkt mij de enige juiste optie. Ik denk trouwens niet dat t genoeg is voor gebruik in een band. Dat ga je echt lang niet redden. En bedenk ook dat in dit soort buizenamps vaak wel een goede toon zit, maar dat ze vaak ook alleen dat ene trucje doen en dus veeel minder veelzijdig is dan andere amps (ik denk aan een Spider van Line6, die modelingdingetjes van Vox, etc.)... dusss... De keus is aan jou natuurlijk.

Grt, Roy.

greendayrocks
31 mei 2007, 20:00
thnx voor de antwoorden!
het is voor te repeteren met de band. Ik speel stevige rock à la datsuns, wolfmother, white stripes...en ook veel rhcp en jimi hendrix stuffs :soul:
dus misschien toch nog wat blijven spelen op de cube:)
met mijn cube 30 lukt dat nog redelijk bij de repetities, maar mag net ietsje luider.
ik heb zo tubekriebels, doordat iedereen beweert dat tubeamps veel beter klinken:p.
maar die zijn zoo duur...
grtz
sean

Yannicks
31 mei 2007, 20:08
thnx voor de antwoorden!
het is voor te repeteren met de band. Ik speel stevige rock à la datsuns, wolfmother, white stripes...en ook veel rhcp en jimi hendrix stuffs :soul:
dus misschien toch nog wat blijven spelen op de cube:)
met mijn cube 30 lukt dat nog redelijk bij de repetities, maar mag net ietsje luider.
ik heb zo tubekriebels, doordat iedereen beweert dat tubeamps veel beter klinken:p.
maar die zijn zoo duur...
grtz
sean
Je zou eventueel ook een Tiny Terror van Orange kunnen proberen, schakelbaar tussen 7 en 15 watt dus dat moet wel genoeg zijn. Maar op site als harmoney central lees je of dat je gewoon weg niet genoeg hebt aan de 5watt van de valve junior of dat je meer dan genoeg hebt, het enigste wat helpt is zelf uitproberen vrees ik ;)

guitarguru
31 mei 2007, 21:22
Heb er een keer mee gerepeteerd, met 1x12 Celestion G12H100 kastje, met harde drummer, bassist en tweede gitarist. Vervormd was het geen probleem. Het ding gaat geweldig hard. Ik vond het alleen te rommelig worden, niet meer strak. Als dit dan de eindtrapvervorming is waar iedereen lyrisch over is, geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Voor thuis is het echt geweldig!!!

Denk dat 15 watt toch wel minimaal is, zoals een Orange Tiny Terror of een Vox AC15. Maar dan hebben we het ook over een andere prijsklasse (>500 euro).

Chris Winsemius
31 mei 2007, 21:37
Heb er een keer mee gerepeteerd, met 1x12 Celestion G12H100 kastje, met harde drummer, bassist en tweede gitarist. Vervormd was het geen probleem. Het ding gaat geweldig hard. Ik vond het alleen te rommelig worden, niet meer strak. Als dit dan de eindtrapvervorming is waar iedereen lyrisch over is, geef mijn portie dan maar aan Fikkie.



Gewoon modden!

BB-G
31 mei 2007, 23:01
Ik zie dat je van Leuven bent, ik passeer daar regelmatig, 'k kan gerust m'n epi combo wel eens meepakken dat je die kan testen als je wilt --> pm of mail me maar.

Betere situatie is wel dat jij eens meekomt en 't ding hier een keer aan de tand voelt, dan kunde hem ook eens horen op een cabinet (wel een 4x12, 260W, closed back of een 2x12 120W, open back).

Kim Wilson
1 juni 2007, 08:29
De Epi VJ wordt in een band al gauw ongedefinieerd, gewoon omdat ie te weinig headroom heeft. Op een gegeven moment gaat ie niet harder meer, maar perst ie alles steeds meer in elkaar. Dat is ook de reden waarom ik hem toen verkocht heb.

Maar ik hoop niet dat je nu negatief tegenover eindtrapvervorming staat, want op basis van een goedkopie 5 watt Epi ampje kun je daar natuurlijk geen goed oordeel over vellen. :)

Mitch
1 juni 2007, 08:50
Herstel: op basis van een zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet 5W ampje kun je daar niks van zeggen 8-)

Kim Wilson
1 juni 2007, 08:53
Je hebt gelijk, ik heb hem aangepast. :)

guitarguru
1 juni 2007, 09:44
Ook mijn 50 watt Sovtek Mig-50 topje vind ik lelijk vervormen op hogere volumes. Ik maak liever mijn vervorming mbv goede pedalen.
Maar!! Morgen krijg ik mijn Vernet 50 watt Plexi en ben heel benieuwd naar de natuurlijke vervorming van die amp. Als ik me de sounds voor de geest haal van de classic rock bands gaat dat wel goed komen. :rockon:

Maar, sorry, nu weer on topic inderdaad.
Een gemodde VJ kan beter klinken, maar vind 5 watt toch wat te mager voor in een bandsituatie.

Bobstra
26 april 2009, 17:24
ff dit topic nieuw leven inblazen:D
Zal een Valve Junior met een 2x12 150W cabinet hard genoeg gaan voor een bandrepetie?

marter544
26 april 2009, 17:27
Probeer et uit..

budje
26 april 2009, 17:38
ff dit topic nieuw leven inblazen:D
Zal een Valve Junior met een 2x12 150W cabinet hard genoeg gaan voor een bandrepetie?

Afhankelijk van van alles: Ik gebruik m vaak live ook (heb m net nog gepost in het post je stack topic) maar dan wel als ik de enige gitarist ben. Met twee zal je echt snel in de problemen komen, zeker ook als je een harde drummer hebt. En het is natuurlijk afhankelijk van wat voor stijl muziek je wil maken.

Gewoon proberen, t is tenslotte een bandrepetitie, en desnoods moet de rest eens een keertje rekening met je houden, kunnen ze weer iets van leren ;)

MattellicA
26 april 2009, 17:52
Hoe hard ie gaat heeft niks, maar dan ook niks te maken met het max vermogen van je speakercab. Alles daarentegen met rendement van de speaker en vermogen van je amp zelf... Veel tone komt ook uit de speakers die oversturen, ga geen 5W op een 8x12" hangen, want dan moeten je speakers bijna niet werken...

johanb
26 april 2009, 17:52
Chris ,wat wilde je modden aan een epi VJH ,ik heb er zelf een gekocht voor thuisgebruik ,.Ik vind hem prima klinken maar hij mocht van mij wel langer clean blijven. Voor thuisgebruik gaat hij overigens hard zat.

johanb
26 april 2009, 18:46
Ik heb de Epi VJH geprobeerd op de speakers van mijn Vox ,tweemaal blue alnico,op mijn Crate gt80 dsp voorzien van een celestion V 30 (65 Watt) en ik heb een boxje gebouwd waar ik de originele crate luidspreker in heb gezet. Gek genoeg vind ik de originele crate speaker het beste klinken .De andere speakers klinken erg dof.In de zoekfunfie had ik gevonden dat een 12at7 preamp buis de versterker langer clean houd. Kun je die zonder problemen gewoon de ander eruit trekken en de 12 at7 erin stoppen?

Ash ketchum
26 april 2009, 18:57
Ik heb de Epi VJH geprobeerd op de speakers van mijn Vox ,tweemaal blue alnico,op mijn Crate gt80 dsp voorzien van een celestion V 30 (65 Watt) en ik heb een boxje gebouwd waar ik de originele crate luidspreker in heb gezet. Gek genoeg vind ik de originele crate speaker het beste klinken .De andere speakers klinken erg dof.In de zoekfunfie had ik gevonden dat een 12at7 preamp buis de versterker langer clean houd. Kun je die zonder problemen gewoon de ander eruit trekken en de 12 at7 erin stoppen?

Kan je wel vervangen zonder problemen, kijk wel uit of de buizen voldoende zijn afgekoeld ;)
Ik heb de mijn overigens gemod naar de Fender versie;
http://www.sewatt.com/files/sewatt/Fender.pdf
Blijft iets langer clean, maar met een 12AT7 blijft het iets langer clean. Je kan er trouwens ook nog een mastervolume in bouwen.

johanb
27 april 2009, 11:34
Ik kan het maar beter bij het verwisselen van een preamp buis houden,het vervangen van weerstanden en het afregelen van voltages tussen pinnen gaat boven mijn pet,

olaftheholy
27 april 2009, 11:54
Kijk even hier, http://www.ratvalveamps.com wat deze gast allemaal doet met epiphones...

johanb
27 april 2009, 13:00
Maar dat is ook meer dan een buisje vervangen.Als ik toch meer verstand van deze zaken had zou ik ook flink gaan modden,maar helaas heb ik dat niet.

olaftheholy
27 april 2009, 13:19
Maar dat is ook meer dan een buisje vervangen.Als ik toch meer verstand van deze zaken had zou ik ook flink gaan modden,maar helaas heb ik dat niet.

meer dan een buisje ja, maar goeie god wat een gave bakjes maakt hij er van.
Heb je de videoclips gezien . whoa!