PDA

View Full Version : Fender G-Dec of Cube 60 als practice amp



SatanicSandorz
31 mei 2007, 15:47
Ik heb 2ehands amps op het oog voor thuisgebruik.
De Fender G-dec en de Cube 60. Beiden voor gunstige prijzen, de Cube 60 is wel een stuk ouder, maar ook goedkoper.

Heeft iemand ervaring met beide modellen en welke zou je adviseren?

De G-Dec heeft heel als voordeel de vele effecten en midi module.
De cube 60 heeft een 60 watt versterker (ten opzichte van de 15watt g-dec) en schijnt clean goed te klinken. Volgens velen is de overdrive etc. wel crap op de 60.
Nu zijn hier weinig beoordelingen te vinden over de g-dec, maar op harmony-central is de gemiddelde beoordeling goed.

groet,

Sandor

greendayrocks
31 mei 2007, 17:44
ik zou gaan voor de cube 60, deftige sound en genoeg power!

Nobrain
31 mei 2007, 17:49
Ik zou zelf ook voor de cube60 gaan, maar die Fender heeft opzich wel leuke features zoals een ingebouwde drumcomputer. lees wel ff specs van de cube en van de Fender. Succes!

Jorn69
31 mei 2007, 18:08
Ik zou persoonlijk voor de G-DEC kiezen. 'k heb zelf de cube 30 gehad en heb nu de G-DEC. Ik zit er bijna dagelijks mee te jammen terwijl ik ook een buizenversterker heb. Alleen spijtig dat hij dus wat minder watt en een kleinere speaker heeft dan de cube. Als het voor op te treden is of te repeteren zou de cube wel geschikter zijn

SatanicSandorz
31 mei 2007, 19:19
Ik zou persoonlijk voor de G-DEC kiezen. 'k heb zelf de cube 30 gehad en heb nu de G-DEC. Ik zit er bijna dagelijks mee te jammen terwijl ik ook een buizenversterker heb. Alleen spijtig dat hij dus wat minder watt en een kleinere speaker heeft dan de cube. Als het voor op te treden is of te repeteren zou de cube wel geschikter zijn

Het is puur voor het oefenen thuis, dus op lager volume.
Wat is jouw oordeel over de sound van de g-dec op huisvolume en hoe klinken de effecten? klinkt hij clean op hetzelfde niveau als de cube 30?
Kan je er ook nog een beetje een mooie warme bluessound uitkrijgen of neem je daarvoor liever je buizenamp en is de g-dec dan meer geschikt voor het improvisatiewerk met effecten op de bass en keyboardloops?

Dootch
1 juni 2007, 08:24
Heb zelf G-dec gehad en terug verkocht.

Mijn probleem ermee: moeilijk te regelen klank/effecten.

Er is (of ik vond het niet) geen effectloze patch, zo kon ik ook mijn boss GT-6 niet echt gebruiken.

Ook storend: basgitaarloopjes op de achtergrond.

tweede probleem: alle effecten digitaal in te stellen: door menuutjes lopen met cursor en dergelijke. Ik ben niet meer jong en dus ook ouderwets maar ik draai veel liever aan een knop. Dan zie je ook nog na het draaien op welke stand hij staat. In zo een menu op een klein schermpje zie je nooit in één oogpslag de instellingen.

Eigenlijk is het speelgoed. Het geeft veel verschillende klankjes en ritmes. Ik had hem met veel plezier gekocht maar vooral de clumsy bediening is een afknapper.

Misschien heb ik niet genoeg tijd gestoken in het leren afstellen; maar zo boeiend vond ik het apparaat niet dat ik er veel tijd wou insteken.

Koop beter een appart ritme apparaatje dat goed te bedienen is en een effectenbank(je). Misschien is de GT6 of GT 8 nogal prijzig, maar er zijn waarschijnlijk wel goedkopere effectenbanken.

vorige week nog met gitaarverkoper over gesproken, die vond hem ook maar niks maar moest de G-dec, zei hij, van Fender opnemen in zijn assortiment.

Jorn69
2 juni 2007, 14:25
Het is puur voor het oefenen thuis, dus op lager volume.
Wat is jouw oordeel over de sound van de g-dec op huisvolume en hoe klinken de effecten? klinkt hij clean op hetzelfde niveau als de cube 30?
Kan je er ook nog een beetje een mooie warme bluessound uitkrijgen of neem je daarvoor liever je buizenamp en is de g-dec dan meer geschikt voor het improvisatiewerk met effecten op de bass en keyboardloops?

Je krijgt er echt bijna elke sound uit die je wilt. Er zitten super veel simulaties van amps en effecten en hiervan kan je echt elke parameter aanpassen (gain, bass, treble,...) Voor de echte warme bluessound neem ik natuurlijk mn marshall maar dan jam ik wel mee met een CD en bij de G-DEC zet je gwoon een loopje aan. Ik ben trouwens wat nummers aan het uploaden zodat je een beeld kan krijgen wat voor sounds je eruit kan halen. I'll let you know when it's done

Jorn69
2 juni 2007, 16:25
http://www.putfile.com/jorntron

There we go... allemaal met de g-dec gemaakt. Soms heb ik wel een wah wah en een tubescreamer ervoor gehangen.