PDA

View Full Version : Nieuwe amp



Sjoerd
31 mei 2007, 12:03
hallo,

ik hoop binnenkort een nieuwe amp te gaan kopen, een buizenamp.

ik heb ongeveer 500 euro te besteden, mischien iets meer..

qua geluid zoek ik zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=QLLu2VMMkmE&mode=related&search=

Wat zouden jullie me aanraden, het liefts nieuw...

Bedankt,

sjoerd.

a darker shade of grey
31 mei 2007, 13:08
Voor 500 euro....oei...

Dan zeg ik Fender Hotrod met heel veel geluk...
Maar (no offense) 500 euro is echt niet veel (het is wel veel dat snap ik, maar voor een buizenamp niet echt...)

Je zou ook es kunnen kijken naar de Peavey Valveking...

ColourofFire
31 mei 2007, 13:10
En een fuzz pedaaltje :)

Probeer ook eens een H&K edition tube/ 20th.

Misschien moet je iets meer uitgeven dan 500 euro.

Sjoerd
31 mei 2007, 21:02
ok, bedankt tot zo ver..

het zou mischien wel 600 kunnen worden maar echt niet veel meer..

wat ik nog niet gezegd heb is dat hij eigelijk alleen voor thuis is en goed geoeg moet zijn voor kleine gigs, mischien dat dit helpt?..

Bedankt,

Sjoerd.

the sure thing
31 mei 2007, 21:12
een 2e hands Fender en een tubescreamer moet je idd een eind komen. Of misschien een fuzz-pedaal.

arjanb01
31 mei 2007, 21:19
Fender HotRod Deluxe, 1x12, 40 Watt, plus tubescreamertje. Moet je kunnen redden voor 600 euri's.

ben vanhoof
31 mei 2007, 22:23
Mijn vorige versterker, hughes and kettner attax 100, had dit geluid helemaal mits de juiste gitaar! En hij ging loeihard. Ik heb hem verkocht voor 340€, kost nieuw iets van een 500€ (als hij nog nieuw te krijgen is). Op kapaza.be en 2dehands.be zie je ze geregeld in de 80 watt versie voorbij komen.

Kaboemba
1 juni 2007, 10:26
Tja ik weet niet zeker of dit geluid er in zit maar de amp die ik als tip kan geven is zeer veelzijdig dus wie weet.

Kijk is naar een Hughes and kettner tube 50, er staan er twee te koop op marktplaats en zitten dik onder jouw prijs. Op de 1 of andere manier worden versterkers dik ondergewaardeerd, geheel onterecht denk ik.
Heb zelf al een tijdje een triamp te koop staan, uitgebreide versie van de tube 50 zou je kunnen stellen, maar er komt geen hond voor terwijl het een beest van een versterker is. Kan de vergelijking met veel klasse versterkers aan en is bivendien veelzijdiger heeft midi en een redbox, de triamp dus.

Ik zou zeggen probeer is zo'n tube 50.

Sjoerd
1 juni 2007, 11:16
ok, hartstikke bedankt allemaal.

ik ga alles proberen uit te zoeken, kaboemba heb je mischien sound samples van jouw amp??

Bedankt..

Sjoerd
1 juni 2007, 11:22
sorry voor de dubbele post, maar ik zie nu een Hughes & Kettner Attax 100 voor 240 euro op marktplaats... goede prijs toch!?

sjoerd.

ben vanhoof
1 juni 2007, 11:26
Ziet er leuk uit, daar had ik de mijne niet voor weggedaan. Wel is het precies een ouder model

Ralph Nuis
1 juni 2007, 11:39
Maar dat (attax) is toch geen full-tube amp ?

Sjoerd
1 juni 2007, 11:45
is dat veel verschil dan met een nieuwer model?...

Squier4ever
1 juni 2007, 12:02
de attax is een tranisistorversterker met een buisje in de preamp. het buisje zelf doet echter vrij weinig met je sound, het is meer reclame/marketing dan dat er daadwerkelijk iets met je sound gebeurd.

Kaboemba
1 juni 2007, 13:32
sorry voor de dubbele post, maar ik zie nu een Hughes & Kettner Attax 100 voor 240 euro op marktplaats... goede prijs toch!?

sjoerd.

Sorry maar een attax 100 is wel wat anders dan een tube 50 (die volledig buizen is).
En 240 euro vind ik net te duur, 200 of net daaronder is normaal.

levi
1 juni 2007, 17:29
hey sjoerd kijk anders ff naar mij topic over de pevay valve king ^^

misschien word je er wel wat wijzer van (ze zitten er ook te lullen over andere dingen moet je maar ff niet naar kijken ze zijn helemaal in discussie geraakt over amps enzo :p )

Sjoerd
2 juni 2007, 23:01
heb de H&K edition tube/ 20th bij feedback (site) zien staan, denk dat ik binnenkort even ga testen..

iemand ervaring met deze amp, en is het geluid dat ik zoek hiermee haalbaar?>.

Bedankt,
sjoerd.

Dolf
3 juni 2007, 10:01
240 voor zo'n Attax is niet te duur, zijn deftige bakkies, zeker voor thuis... Is natuurlijk geen lampenbak hé. Als je er echter in een deftige bandmix wil doorprikken haakt hij af.

Hangt er dus vanaf wat voor versterker je wilt. Een amp om vooral thuis mee te spelen en misschien later ooit es paar repitities en een optredentje zeg ik ja. Als het is om mee op te treden en ganser dagen te repeteren zeg ik nee. Dan een lampenbak als die H&K tube 50....