PDA

View Full Version : Mening over de Epiphone SG G-400 Alphine White



GitaarGek1200
31 mei 2007, 09:25
HeeY,

Ik heb zitten nadenken om een nieuwe gitaar te kopen.
Ik ben erg gek van de Gibson SG Goddess ice burst, maar toen
zag ik dat er een epiphone SG G-400 Alphine white op de markt
lag.

http://img413.imageshack.us/img413/2940/425253ca1.jpg

Ik speel nu 2 jaar, en heb waarschijnlijk een bandje.
Dus optredens zullen aankomen.
Ik heb nu de Silvertone SRK-1
Maar die heeft echt een oor verdovende feedback bij 't
aansluiten op een hard aanstaande versterker.

Nu is de vraag :
En heb je ook wel is op Deze gitaar gespeeld, of heb je ervaring met deze
gitaren en humbuckers / burstbuckers ? :
- Hoe speelt 't?
- (heb ik gehoord!) speelt de gitaar net zo lekker als de echte gibson SG ?
- Geen oorverdovende feedback door slechte humbuckers / burstbuckers ?

Ik hoop veel meningen gepost te krijgen!

Groetjes,

Ramon Schoenmaker

Wimvdb
31 mei 2007, 09:36
Dit is een limited edition , snel bijzijn dus. De pickup's zijn geen burstbuckers o.i.d , maar wel EMG's , ik weet niet of je daar al van gehoord hebt , dit zijn dus actieve ( dus met batterij ) pickup's die meestal nogal bekend staan om hun oorverdovende scheur ( HardRock , metal ,... ) Clean zou dit minder zijn , maar volgens sommige eigenlijk best wel nog te pruimen... Dit zijn érg gewaardeerde pickup's en waarschijnlijk 200 % beter dan originele epiphone pickup's. Het wordt ook wel gezegd dat EMG's nogal steriel klinken , en dat de klank op elke gitaar (bij benadering ) hetzelfde is met EMG's. Om eerlijk te zijn vind ik 680 € toch een beetje veel geld ( ik heb mijn gibson sg 500 € betaald ). Dan neem je beter een gewone 2dehandse Epi G400 ( te vinden voor 250 a 300 € ) en doe je er best zelf nog andere pickup's in ( Setje emg's : 200 € , of anders passieve Seymour duncans ofzo ( goedkoopste set JB-JAZZ : 120 € ) )


Epiphone zijn in elk geval wel goeie gitaren , en het zal zeker een stap vooruit gaan. Maar als je 700 € uit te geven hebt kan je wel naar wat anders kijken ook

GitaarGek1200
31 mei 2007, 10:05
Ik had em gezien voor 400, nieuw.
Maar ik heb nog nooit gehoord van humbuckers met batterijen!
Das vast nieuw.
Maar ik wil graag ook heel mooi clean kunnen spelen.
Want er komt ook nog een leuke boss DD-6 aan, dus dat is met
clean spelen nogal gaaf.

Maar de grootste tijd van mijn gitaarspelen gebruik ik met vette
distortion (pedaal : Digitech - Hothead)

Maar die humbuckers zijn niet fijn, ik kan niet met batterijen overweg.
dus ik zoek wel andere gitaar, of ik zoek andere humbuckers.
Of ik koop gewoon de gibson SG voor 500 euro :seriousf:

Maar bedankt man!
Ik weet genoeg

ben vanhoof
31 mei 2007, 10:48
Je staat blijkbaar niet echt open voor nieuwigheden... Als 1 batterijtje wisselen om de 8000 speeluren al een probleem vormt.. Voor een ephiphone sg in dat genre en met emg's betaal je minstens 450€ tweedehands. En deze elementen zijn echt wel stil, dus last van feedback ga je echt niet meer hebben.

Wimvdb
31 mei 2007, 12:11
Maar da's afhankelijk wel genre je speelt natuurlijk. Richting Sg ofzo zou ik voor 500 € eens kijken naar een Epiphone Toni Iomi , die heeft echte gibson pickup's. Je moet er wel van houden natuurlijk

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/1/275061.jpg

ins
31 mei 2007, 15:44
Waar kan je deze kopen voor 400 euro nieuw? Ik was van plan om een nieuwe epiphone sg g400 te halen. Maar voor die 50 euro erbij wil ik er wel emg's in hebben :p

GitaarGek1200
31 mei 2007, 20:02
Waar kan je deze kopen voor 400 euro nieuw? Ik was van plan om een nieuwe epiphone sg g400 te halen. Maar voor die 50 euro erbij wil ik er wel emg's in hebben :p

Is volgens mij uit een ander land ^^ en dan zonder verzendkosten + btw xD! dat wel

LP_CL
31 mei 2007, 20:09
Prima gitaar maar als je goedkopere gitaren koopt met actieve pickups, kan je ervan uitgaan dat je geen supersound zal krijgen clean. Ik zou je aanraden om dit niet te doen. Daarboven zit de kans erin dat je actieve pickups gauw moe raakt (bij mij was dit zo vanwege de onpersoonlijke sound die ze produceren), en begint te verlangen naar de 'echte' sound van je gitaar.
Ook wit, ook epi SG, goedkoper, en volgens mij zelfs beter is deze Custom shop epi: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002839-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Yamhammer_71
31 mei 2007, 20:31
Actief = geen pure toon.

Passief = pure toon.

Hiermee zeg ik dus niet dat EMG slecht klinkt, maar wil je echt het 'hout-karakter' van je gitaar horen clean/distorted, dan raad ik je aan om passieve elementen aan te schaffen...en hopelijk heb je dan een goede gitaar.
Met EMG's kun je het karakter van je gitaar niet echt bepalen...puur vanuit nieuwsgierigheid en omdat ik het hout vd gitaar echt wilde horen ben ik overgestapt van EMG naar passief. Veel en veel beter moet ik zeggen :)
Als je echt een shit-gitaar hebt, dan kun je nog eens overwegen om EMG's erin te laten zetten...dan krijg je toch nog een 'goede' sound met de desbetreffende crap-gitaar.
Bij EMG's telt de kwaliteit vd kabels, versterker etc beduidend minder mee en kun je dus altijd een lekkere sound krijgen. Met passief moet je zelf creatief zijn en kun je veel meer een eigen sound creeren.

hendrix_appendix
1 juni 2007, 00:31
Actief = geen pure toon.

Passief = pure toon.



Lijkt me ook een beetje overdreven...

LP_CL
1 juni 2007, 01:12
Lijkt me ook een beetje overdreven...
Maar ik snap hem wel. Er schuilt waarheid achter. Ik ben enkel niet akkoord met het feit dat goedkope gitaren met emgs beter klinken dan goedkope gitaren met gewone pups. Er bestaan ook goedkopere series bij EMG, en die zuigen even hard als goedkope passieve elementen. Erger nog, doordat ze een nog hogere output hebben, gaan ze nog rapper gaan feedbacken.

Braindead
1 juni 2007, 19:19
Ik kan me in die mening van puur tone wel vinden. De EMG overstuurd al dermate dat het karakter van de gitaar een beetje verloren gaat. Het maakt inderdaad minder uit wat voor gitaar je hebt. Als je een goedklinkende gitaar hebt, kun je beter voor een passieve humbucker kiezen, al ligt het ook weer een beetje aan de versterker. Ik vind als je een Marshall hebt, dan moet je die onwijs op zijn donder geven om een goede distortion sound te krijgen. (Let wel, de buizen Marshalls) Dan kan een EMG wel weer goed zijn.

Hellsbellsnl
2 juni 2007, 00:54
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Epi G 400 vintage.
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/MyGear1.jpg
Houd er rekening mee dat een SG nogal de neiging heeft om te "duiken"
(hals wil naar beneden)
Ik zit er namelijk zelf aan te denken om de mijne te verkopen of te ruilen voor een "Les Paul"model
Baterijen voor je elementen is er al jaren (fender had het in volgens mij hum Jazz Bass ook zitten maar weet dit niet zeker)
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/1/275061.jpg
Iets klopt er aan deze gitaar niet:
De straplock zit niet goed aan de bovenste punt.
Deze hoort aan de achterzijde bij de neckpocket te zitten.

Danielovich
2 juni 2007, 11:12
ja Hellsbellsnl heeft gelijk.
als ik daar mn gitaar strap aan vast moest maken had ik me wel een 2e keer bedacht (ik ben dan bang dat dat puntje afbreekt ofzo)

LP_CL
2 juni 2007, 11:35
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/1/275061.jpg
Iets klopt er aan deze gitaar niet:
De straplock zit niet goed aan de bovenste punt.
Deze hoort aan de achterzijde bij de neckpocket te zitten.
Dat hebben ze gedaan in opdracht van Tony Iommi. Dit zorgt ervor dat de SG minder snel gaat duiken.

EpiCenturiesAWAy
2 juni 2007, 11:54
Ja, dit had ik ook aan m'n epi G 310 junior die ik ooit nog had :)
Het is veel handiger voor je band aan te hangen, en ze zakt ook niet zo naar onderen..
Maar erg stabiel is die verbinding aan die punt wel niet, veel problemen mee gehad!

ins
2 juni 2007, 15:36
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Epi G 400 vintage.
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/MyGear1.jpg
Houd er rekening mee dat een SG nogal de neiging heeft om te "duiken"
(hals wil naar beneden)
Ik zit er namelijk zelf aan te denken om de mijne te verkopen of te ruilen voor een "Les Paul"model
Baterijen voor je elementen is er al jaren (fender had het in volgens mij hum Jazz Bass ook zitten maar weet dit niet zeker)
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/1/275061.jpg
Iets klopt er aan deze gitaar niet:
De straplock zit niet goed aan de bovenste punt.
Deze hoort aan de achterzijde bij de neckpocket te zitten.


Ik wil juist mn epi les paul ruilen voor een sg :dance: Wat is er dan precies mis met de nek? Ik vind de sg looks juist mooier dan die van een les paul.

LP_CL
2 juni 2007, 15:45
Ik wil juist mn epi les paul ruilen voor een sg :dance: Wat is er dan precies mis met de nek? Ik vind de sg looks juist mooier dan die van een les paul.
eek?

ok, ieder zijn smaak :hippie:

Hellsbellsnl
2 juni 2007, 18:39
Ik wil juist mn epi les paul ruilen voor een sg :dance: Wat is er dan precies mis met de nek? Ik vind de sg looks juist mooier dan die van een les paul.
Met de neck is niets mis echter een SG is niet in balans.
Als je hem om je nek hangt zal de headstock altijd naar beneden duiken.
Hij is eigenlijk een beetje topzwaar.

Hellsbellsnl
2 juni 2007, 18:41
Dat hebben ze gedaan in opdracht van Tony Iommi. Dit zorgt ervor dat de SG minder snel gaat duiken.

Kom maar proberen bij mij.
Op mijn SG zat de straplock ook op dat puntje en hij dook sneller dan een onderzeeër.
Misschien staat Iommi wel scheef ik weet het niet maar hij duikt op beide punten.

Jay75
2 juni 2007, 18:47
Die elementen vind ik echt helemaal niks, maar die SG is wel echt precies wat ik zoek....jammer dat ie niet goedkoper met normale elementen is uitgebracht!

:(