PDA

View Full Version : Anton Goudsmit!!!



Tubinares
31 mei 2007, 05:21
Vandaag Anton Goudsmit gezien en gehoord in Theatercafe Borra in Amersfoort. Wat een geweldige belevenis! Goudsmit speelt met superveel energie, een mix van rock, jazz, jive en boogaloo. Hij spuugt, briest en gaat als een beest te keer, opzwepende licks en tremelo's, maar toch de hele tijd controle en semi-akoestische schoonheid... Geweldige band trouwens, met een fantische ritme tandem. Goudsmit is volkomen terecht genomineerd voor de Bird Award op North Sea Jazz. Hij speelt binnenkort (9 juni) op Festival de Muzen, bij ons in het Openluchttheater Cabrio in Soest. Ik ga weer! Dit mag je niet missen!!!
www.festival-demuzen.nl

sofa
31 mei 2007, 08:39
Ja Anton is geweldig, ik heb hem meerdere keren live gezien en volg hem sinds hij bij Corrie van Binsbergen speelde (zie - al enige tijd niet meer ge-update www.sofa.demon.nl). Je maakt niet vaak zo'n enthousiaste gitarist mee, 1 brok energie met 200% overgave. De laatste keer dat ik hem zag was met Benjamin Herman. "Live op het dak' is trouwens een goeie cd van Goudsmit.

EuroCinema
31 mei 2007, 14:06
Ik zag hem pas nog in Paradiso met NCC, ijzersterk optreden. Ik vind het te gek dat Anton echt zijn eigen ding doet en er rock en zelfs surf bijgooit i.p.v. vast te houden aan jazz-zoals-het-hoort. Zeker mijn favoriete Nederlandse gitarist!

pippydude
31 mei 2007, 16:27
Alleen clinics geven kan hij voor geen meter. Het is een goeie gitarist, maar hij is zo chaotisch als de neten, ik heb dan ook niks van hem geleerd, jammer genoeg.. Maar goed, daarna heeft hij nog even gespeeld en toen was alles weer goed ;)