PDA

View Full Version : Epiphone Sheraton



Angel
31 mei 2007, 00:59
Ik zou de standaard pu's in mijn Epiphone Sheraton willen vervangen zodat ze wat meer output hebben en iets helderder klinken.
Zelf was ik aan het denken om er P90's in te stoppen. Zou dat een goede keuze zijn om die aan tekopen of hebben jullie andere suggesties?

Orpheo
31 mei 2007, 01:03
p90 gaat niet passen.

iets helderder en meer output zeg je, huh? ik zeg: tv jones filtertron. als je dat niet wilt, vanwege looks of geld, zou ik gaan voor een seymour duncan JB in de brug (lekker helder, redelijk wat output) en een '59er in de hals. of een setje pearly gates. heb je echt geld teveel, zou ik gaan voor een set riff raffs van bareknuckle.

hoofd
31 mei 2007, 01:22
p90 gaat niet passen.

Er zijn zat P90's in humbuckerformaat, dat moet geen probleem zijn.. GFS, Duesenberg, Seymour Duncan, om er maar een paar te noemen.

Angel, wat voor muziek wil je ermee gaan spelen? Zelf vind ik output niet erg belangrijk.. Als ik heftig wil scheuren zet ik de amp wel wat harder of gooi ik er een pedaaltje voor. Ik zou eerder afgaan op de klank.

Angel
31 mei 2007, 10:12
Er zijn zat P90's in humbuckerformaat, dat moet geen probleem zijn.. GFS, Duesenberg, Seymour Duncan, om er maar een paar te noemen.

Angel, wat voor muziek wil je ermee gaan spelen? Zelf vind ik output niet erg belangrijk.. Als ik heftig wil scheuren zet ik de amp wel wat harder of gooi ik er een pedaaltje voor. Ik zou eerder afgaan op de klank.

Het zijn vooral Nederlandstalige covers en wat blues dat de bedoeling is. De huidige pu's zijn te zwak t.o.v. de andere gitaren die ik gebruik.
Het is zo dat ik een setje P90's vanuit een Gibson kan overnemen.

EuroCinema
31 mei 2007, 10:43
Is een boostpedaaltje wat je aanzet als je deze gitaar pakt niet verstandiger?
Hoewel P-90 in een Sheraton wel erg cool zijn volgens mij!

jimihattricks
31 mei 2007, 10:58
Het zijn vooral Nederlandstalige covers en wat blues dat de bedoeling is. De huidige pu's zijn te zwak t.o.v. de andere gitaren die ik gebruik.
Het is zo dat ik een setje P90's vanuit een Gibson kan overnemen.

een p90 heeft doorgaans ietsje meer output, maar ik zou overwegen een humbucker met coiltap te nemen..

wat mij persoonlijk dus ook een lekkere keuze lijkt zijn TV Trons (een plus in de brug en een gewone in de neck).. Deze zijn alleen vrij low output, maar imo uitstekend voor blues.. ze zijn splittable meen ik, maar ook best prijzig (De Gier verkoopt ze volgens mij)..

vergeet niet dat je sheraton niet bedoelt is voor high-gain gitaarstijlen (maar dat had je zelf ook wel door denk ik)

Angel
31 mei 2007, 16:15
De bedoeling is juist om een volle romige klank te verkrijgen.

Squier4ever
31 mei 2007, 16:16
P90 in humbuckerformaat van GFS

jimihattricks
31 mei 2007, 16:30
De bedoeling is juist om een volle romige klank te verkrijgen.

ok, in je eerste post zeg je: helder (meer highs dan mids imo).. dat vind ik wat anders dan romig (meer mids dan highs imo)..

maargoed; p90's in humbuckerformaat zijn zeker een optie in dat geval, maar humbuckers ook

AlexTBHR
1 juni 2007, 14:27
In mijn Sheraton heb ik twee Seymour Duncan '59s zitten. Fantastische heldere klank en ik vermoed dat je zoiets zoekt...

Angel
1 juni 2007, 17:11
Net een setje GFS Crunchy PAF pickups gekocht, ben benieuwd.