PDA

View Full Version : Gibson gitaren zijn beter!



bluesoull
30 mei 2007, 22:41
Hey hallo,
Ik stel me even voor. Ik ben Gila, gitariste en zangeres wonende in Friesland. Ik schijn me hier al een tijd terug geregistreerd te hebben, maar dat heugt me niet echt (misschien in een lijpe bui gedaan?), dus maar even hier me voorstellen dacht ik zo. 8)
Ik ben al een tijdje op zoek naar muzikanten om leuk muziek mee te maken. Ik weet dat daar een apart rubriekje voor is, maar het is ook te reden om deze website te bezoeken, dus kan ik het hier ook wel melden.
Ik hoop sowieso lekker over muziek te kunnen kletsen en vooral mensen er van te overtuigen dat Gibson gitaren toch echt stukken beter zijn als Fender gitaren hoor! :seriousf:

Groetjes!!

Dirkdewaard
30 mei 2007, 22:45
Hey hallo,
Ik stel me even voor. Ik ben Gila, gitariste en zangeres wonende in Friesland. Ik schijn me hier al een tijd terug geregistreerd te hebben, maar dat heugt me niet echt (misschien in een lijpe bui gedaan?), dus maar even hier me voorstellen dacht ik zo. 8)
Ik ben al een tijdje op zoek naar muzikanten om leuk muziek mee te maken. Ik weet dat daar een apart rubriekje voor is, maar het is ook te reden om deze website te bezoeken, dus kan ik het hier ook wel melden.
Ik hoop sowieso lekker over muziek te kunnen kletsen en vooral mensen er van te overtuigen dat Gibson gitaren toch echt stukken beter zijn als Fender gitaren hoor! :seriousf:

Groetjes!!

Welcome~!

(Niet aan iedereen vertellen! 8-) )

Rinze
31 mei 2007, 07:43
Ik hoop sowieso lekker over muziek te kunnen kletsen en vooral mensen er van te overtuigen dat Gibson gitaren toch echt stukken beter zijn als Fender gitaren hoor! :seriousf:



Daar wens ik je dan veel sterkte bij! :D

Misschien handig om te vermelden wat voor soort muziek je wil gaan maken?

vanhouten
31 mei 2007, 12:20
Welkom, wel gelijk een handige manier om de aandacht te krijgen :strat:

Squier
31 mei 2007, 14:03
Hmmm ik vind Fender beter dan Gibson, een stuk platter, beter voor mijn kleine armpjes :hippie:

Luca P
31 mei 2007, 16:57
Je hebt verstand van zaken zie ik al!
8-)

bass blom
31 mei 2007, 17:21
ik heb 2 gibsons en 1 fender
dus die fender moet ik maar wegdoen?

Rinze
31 mei 2007, 18:33
ik heb 2 gibsons en 1 fender
dus die fender moet ik maar wegdoen?

Je mag hem wel aan mij geven :D

Tho
31 mei 2007, 19:08
Je hebt verstand van zaken zie ik al!
8-)

Dat kan je wel zeggen!

iwamoto
31 mei 2007, 22:53
hey gila, welkom, je hebt alleen wel een probleem, gibson stinkt....waarom zou iemand ooit voor gibson kiezen zolang Ibanez bestaat? dat zijn betere en goedkopere gitaren, van een betere kwaliteit en inovatiever design (gibson brengt alleen maar les pauls uit met een ander kleurtje, voor maar 1000 dollar meer) ik zou zeggen, de enige goede gibson, is een ibanez lawsuit :D

Dirkdewaard
31 mei 2007, 23:22
Daar gaan we weeeeeerr.... :cheerup: :dance: :seriousf:

drap
31 mei 2007, 23:25
hey gila, welkom, je hebt alleen wel een probleem, gibson stinkt....waarom zou iemand ooit voor gibson kiezen zolang Ibanez bestaat? dat zijn betere en goedkopere gitaren, van een betere kwaliteit en inovatiever design (gibson brengt alleen maar les pauls uit met een ander kleurtje, voor maar 1000 dollar meer) ik zou zeggen, de enige goede gibson, is een ibanez lawsuit :D

Euh... alleen maar Les Pauls Iwa?

telerocker
31 mei 2007, 23:26
het eeuwige debat over gibson en fender is baarlijke nonsens. we praten over twee verschillende concepten (houtsoorten, mensuur, pickups etc.). gibson en fender, allebei goed, allebei anders. persoonlijk vind ik een les paul nogal zwaar, maar een goeie is niet te versmaden. net zoals een lekkere tele of strat. speel zelfs trouwens fender tele.

____________________________________

te koop: carl martin trem-o-vibe (150 euro)

www.myspace.com/dejavibeband

iwamoto
31 mei 2007, 23:57
Euh... alleen maar Les Pauls Iwa?
ok ok, ook sg's, v's, expl's, firebird's, ES's etc etc....maar dat maakt ze toch niet beter als ibanez ofzo?

persoonlijk vind ik gila de nieuwe vampi ^^

Henkie spenkie
1 juni 2007, 01:19
Gibsons? Zijn dat niet van die vervelende feedback bakken zoals drap heeft? :seriousf:

Rocketman
1 juni 2007, 02:19
Speel al 30 jaar gitaar, heb er tientallen gehad en nu nog steeds veel. Nooit behoefte gehad om een "Gibson" te kopen. Heb wel eens een Gibson SG gehad, was een leuk ding zoals er zoveel leuke gitaren zijn. Was een Gibson ja maar stond daar toen niet eens bij stil.

De ES335 is leuk, maar mijn 10 keer zo goedkope Epi is toch iets meer bang for the buck.

Ik heb wel respect voor gold top Les Pauls uit de 50s . Da's niet vanwege de gitaar maar omdat ik weet wat geld waard is.

Ik vind al die Les Paul bespelers ook maar zo zo. Ja Les Paul zelf, die kan ik wel waarderen. Daar zouden al die Gibson aanhangers eerst eens 3 uur verplicht naar moeten luisteren voordat ze gaan roepen dat een Gibson beter is dan Fender. Ben benieuwd of er dan nog veel Les Pauls verkocht zouden worden.

Rocketman
1 juni 2007, 02:22
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=3wzZ1Lq6I_A) Les Paul, vette shit.

AriaProII
1 juni 2007, 08:48
Ik hoop sowieso lekker over muziek te kunnen kletsen en vooral mensen er van te overtuigen dat Gibson gitaren toch echt stukken beter zijn als Fender gitaren hoor! :seriousf:


Ze heeft wel ballen...

Kim Wilson
1 juni 2007, 08:52
Ze heeft wel ballen...
Of ze is gewoon dom en naïef...




Hoe dan ook Gila, welkom op het meest levendige en bruisende forum van de lage landen! Hier kun je alle info omtrent gitaren wel krijgen, en als het moet helpen we je ook wel van je afwijking af. :)


En Fenders zijn sterker, daar breken de koppen niet zomaar van af. Dus die zijn beter. :)

AriaProII
1 juni 2007, 09:15
Of ze is gewoon dom en naïef...


Dat hoeft geen belemmering te zijn voor het hebben van ballen.

En bij Fenders kun je de toggle-switch moeilijker gebruiken als killswitch, dus Gibsons zijn beter...

NielsW
1 juni 2007, 09:59
Welkom. Je hebt meteen partij gekozen zie ik :) Ik hoop dat je geen spijt van je keuze krijgt, bij de Gibson side zitten wel een hoop sjappies :satisfie:

iwamoto
1 juni 2007, 11:04
Welkom. Je hebt meteen partij gekozen zie ik :) Ik hoop dat je geen spijt van je keuze krijgt, bij de Gibson side zitten wel een hoop sjappies :satisfie:
idd, kijk maar naar orpheo ;)

en hans heeft gelijk, die koppen breken om de haverklap, gewoon slechte constructie...

Kim Wilson
1 juni 2007, 11:05
idd, kijk maar naar orpheo ;)

en hans heeft gelijk, die koppen breken om de haverklap, gewoon slechte constructie...
Nou, Iwa, niet overdrijven. Ze zijn hooguit wat kwetsbaarder. Ze breken als ze op de grond vallen ja, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. :)

iwamoto
1 juni 2007, 11:16
maar ik heb al zo vaak topics gezien "ja, mijn gibson is gevallen en nu ligt er een stuk af", en nog nooit "mijn fender/ibanez is gevallen en nu ligt er een stuk af"

Pais
1 juni 2007, 11:41
maar ik heb al zo vaak topics gezien "ja, mijn gibson is gevallen en nu ligt er een stuk af", en nog nooit "mijn fender/ibanez is gevallen en nu ligt er een stuk af"


Nou, toevallig was ik gisteren in groningen om mn gitaar naar een repareteur te brengen. En hij was bezig met een fenderstrat op te lappen. De kop was in 5 of 6 stukken, in de lengte van de hals gescheurd. Die man heeft er een hoop werk aan gehad en heeft alle puzzelstukjes weer tot een normale kop weten te lijmen. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel :???:

AriaProII
1 juni 2007, 11:47
Om over na te denken:

Op een gegeven moment begonnen veel gitaarbouwers het strat-concept te verbetern tot "superstrat". Echter, er is nooit een "super-LP" verschenen. Kennelijk is er veel aan een strat te verbeteren, en niet aan een LP.

Kim Wilson
1 juni 2007, 11:49
Om over na te denken:

Op een gegeven moment begonnen veel gitaarbouwers het strat-concept te verbetern tot "superstrat". Echter, er is nooit een "super-LP" verschenen. Kennelijk is er veel aan een strat te verbeteren, en niet aan een LP.
Aan de andere kant wil iedereen tegenwoordig een zo oud mogelijke Fender strat. Trouwens, verandering is niet altijd een verbetering. ;)

iwamoto
1 juni 2007, 11:50
nee, je moet het zo zien, een strat kan je bijv. een humbucker geven, zodat ie wat ruiger klinkt, of een floyd rose tremelo, voor als je wilt diven, vreemd genoeg is een floyd rose op een gibson not done, of single coils op een LP (nee, geen p90's, echte sc's), met andere woorden, de lp is gewoon niet zo veelzijdig...

Chris Winsemius
1 juni 2007, 11:57
Om over na te denken:

Op een gegeven moment begonnen veel gitaarbouwers het strat-concept te verbetern tot "superstrat". Echter, er is nooit een "super-LP" verschenen. Kennelijk is er veel aan een strat te verbeteren, en niet aan een LP.

Anno Galema heeft behoorlijk wat SuperLPs gemaakt imho.

AriaProII
1 juni 2007, 12:02
Een floyd rose op een lp is niet zomaar not done, het is onmogelijk: de brug van een lp staat te hoog boven het bovenblad om een floyd rose mogelijk te maken. zijn er eigenlijk strats met een bixby? de tele kan ze wel hebben.

en kun je de selector op een strat als killswitch gebruiken?

iwamoto
1 juni 2007, 12:05
je hoeft toch geen bigsby te hebben als je al een tremelo hebt.....

het grappige is eigenlijk wel dat andere fabrikanten het beter doen als gibson, neem nou de stoptail van een ibanez :
http://www.bb-er.de/guitars/images/guitars/ar700/ar700_bridge.jpg
hoef je die snaren niet zo onhandig door de gaatjes te pielen...

AriaProII
1 juni 2007, 12:07
ja, de snaren door de body zoals bij fender zorgt ook voor onhandigheid, en meer gebroken snaren.

Kim Wilson
1 juni 2007, 12:07
Jongens (en Iwa in het bijzonder): Er is geen beter of slechter merk. Je kunt je voorkeur hebben, maar de argumenten die hier als serieus naar voren worden gebracht, gaan nergens meer over.

Pais
1 juni 2007, 12:12
Inderdaad, vergeet de onthoofde strat niet :angry:

Henkie spenkie
1 juni 2007, 12:22
Nou, Iwa, niet overdrijven. Ze zijn hooguit wat kwetsbaarder. Ze breken als ze op de grond vallen ja, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. :)
Nee inderdaad. Gibson is eigenlijk ook niet echt rock 'n roll :hippie:

Chris Winsemius
1 juni 2007, 12:39
en kun je de selector op een strat als killswitch gebruiken?

Standaard niet MAAR Jimi Hendrix (bijvoorbeeld) kon wel met die selector 'n wah-effekt doen door de mid-tone op nul te zetten en dan de schakelaar heen en weer halen.

AriaProII
1 juni 2007, 12:52
idd, ieder merk heeft zn voordelen en tekortkomingen.

Parasite
3 juni 2007, 13:10
maar ik heb al zo vaak topics gezien "ja, mijn gibson is gevallen en nu ligt er een stuk af", en nog nooit "mijn fender/ibanez is gevallen en nu ligt er een stuk af"

Je zou ook gewoon kunnen concluderen dat de gemiddelde fender/ibanez speler wat handiger is :hippie:

Speeddemon
4 juni 2007, 10:49
Een floyd rose op een lp is niet zomaar not done, het is onmogelijk: de brug van een lp staat te hoog boven het bovenblad om een floyd rose mogelijk te maken.
Neil Schon denkt daar anders over (en bewijst dat 't WEL mogelijk is):
http://image.blog.livedoor.jp/keiteku/imgs/3/2/3277d0fc.gif

http://www.sonicftp.com/news/images/wnamm05_gibson_schon2.jpg

:cheerup:

iwamoto
4 juni 2007, 11:19
het is dat de hals wat dikker is en de body wss iets te zwaar, maar een sustainer en een fr, het is al bijna geen lp meer

steph
4 juni 2007, 11:53
Gebruik zowel Gibson als Fender, ik snap niet waarom het altijd het één of het ander moet zijn?
Sommige solo's klinken niet over de Gibson en vice versa, met slag is het nog verschillender, maar nooit slechter of beter.
Kortom erg dom om te zeggen dat het één beter is dan het ander. :chicken:
Maar als je alleen op één merk geilt is dat best, maar schrijf dat dan ook;
Sorry jongens, ik geil alleen op Gibsons :seriousf:

bluesoull
4 juni 2007, 12:54
ik heb 2 gibsons en 1 fender
dus die fender moet ik maar wegdoen?

Graag! :p

bluesoull
4 juni 2007, 12:56
hey gila, welkom, je hebt alleen wel een probleem, gibson stinkt....waarom zou iemand ooit voor gibson kiezen zolang Ibanez bestaat? dat zijn betere en goedkopere gitaren, van een betere kwaliteit en inovatiever design (gibson brengt alleen maar les pauls uit met een ander kleurtje, voor maar 1000 dollar meer) ik zou zeggen, de enige goede gibson, is een ibanez lawsuit :D

Hey, absoluut mee eens. Ibanez heeft echt ijzersterke gitaren. Ik wil er ook eentje kopen voor de wat hardere nummers uit mijn repetoire. Maar ja, Ibanez kan natuurlijk nooit tippen aan dat mooie blues geluid wat een Gibson kan krijgen. Daar kan geen enkel effecten bakje tegen op.

bluesoull
4 juni 2007, 12:59
Ze heeft wel ballen...

Nee, laatste keer dat ik keek, had ik nog geen ballen... :soul:

Kim Wilson
4 juni 2007, 13:00
Hey, absoluut mee eens. Ibanez heeft echt ijzersterke gitaren. Ik wil er ook eentje kopen voor de wat hardere nummers uit mijn repetoire. Maar ja, Ibanez kan natuurlijk nooit tippen aan dat mooie blues geluid wat een Gibson kan krijgen. Daar kan geen enkel effecten bakje tegen op.
Geen gitaar kan tippen aan de geweldige ronde bluestoon van een Fender Strat...


Nog eens: ER IS GEEN BETERE OF SLECHTERE!!!! Lees je de reacties in je topic wel?

bluesoull
4 juni 2007, 13:06
Geen gitaar kan tippen aan de geweldige ronde bluestoon van een Fender Strat...


Nog eens: ER IS GEEN BETERE OF SLECHTERE!!!! Lees je de reacties in je topic wel?

Jazeker... Ik mag toch wel een mening hebben? Je moet niet gelijk zo lelijk tegen me doen hoor. Beetje vreemd dat je me gelijk dom en naief noemt. Weet je wel dat als je met je vinger naar iemand wijst, er tegelijk 3 vingers naar jezelf wijzen? Denk daar maar eens over na. Enneh... Ik geloof dat het algemeen bekend is dat Fender vaak voor country muziek en lichtere genres gebruikt wordt, en Gibson vaak voor hardere rock en blues. En ik benoemde BLUES in mijn vorige post. Lees JIJ mijn reacties wel?? :cheerup:

Kim Wilson
4 juni 2007, 13:09
Jazeker... Ik mag toch wel een mening hebben? Je moet niet gelijk zo lelijk tegen me doen hoor. Beetje vreemd dat je me gelijk dom en naief noemt. Weet je wel dat als je met je vinger naar iemand wijst, er tegelijk 3 vingers naar jezelf wijzen? Denk daar maar eens over na. Enneh... Ik geloof dat het algemeen bekend is dat Fender vaak voor country muziek en lichtere genres gebruikt wordt, en Gibson vaak voor hardere rock en blues. En ik benoemde BLUES in mijn vorige post. Lees JIJ mijn reacties wel?? :cheerup:
Ghehe, die dom en naïef-post was een grapje. :)

Maarreh, ik weet niet wat jij onder blues verstaat, maar een Strat is een bluesgitaar bij uitstek. Ik denk dat er in de blueswereld 75% van de gitaristen een Strat gebruikt. De LP is een rockgitaar. Natuurlijk kun je er prima blues op spelen, maar voordat je met Gary Moore aankomt, dat is GEEN blues. :)

steph
4 juni 2007, 13:53
Jazeker... Ik mag toch wel een mening hebben? Je moet niet gelijk zo lelijk tegen me doen hoor. Beetje vreemd dat je me gelijk dom en naief noemt. Weet je wel dat als je met je vinger naar iemand wijst, er tegelijk 3 vingers naar jezelf wijzen? Denk daar maar eens over na. Enneh... Ik geloof dat het algemeen bekend is dat Fender vaak voor country muziek en lichtere genres gebruikt wordt, en Gibson vaak voor hardere rock en blues. En ik benoemde BLUES in mijn vorige post. Lees JIJ mijn reacties wel?? :cheerup:
Hey de regel van drie, wiccan?

bluesoull
4 juni 2007, 16:35
Hey de regel van drie, wiccan?

Regel van drie?? :???:

mikeyaxeman
4 juni 2007, 17:10
Zijn deze disscussies niet al vele malen eerder gevoerd?
Dit is echt appels met peren vergelijken.
Vindt zowel Gibsons als Fenders geweldig (heb ze zelf ook). Met Ibanez heb ik niet zoveel op maar dat is mijn smaak en voorkeur.
Ben maar blij dat gitaren net zo divers zijn als onszelf, is er voor iedere smaak en voorkeur wat en dan wordt het nooit saai.

Bloem
4 juni 2007, 17:30
Regel van drie?? :???:
Ja, je mailt dat als je één vinger wijst, dat er drie naar jezelf wijzen.

iwamoto
4 juni 2007, 19:00
mailt? mailt hij jou zn posts?
ot: ik heb het al wel vaker gezegd, maar met mijn ibanez kan ik toch ook een mooi potje blues spelen, doet niet onder naast een strat en een ES :)

Bloem
4 juni 2007, 20:08
mailt? mailt hij jou zn posts?
ot: ik heb het al wel vaker gezegd, maar met mijn ibanez kan ik toch ook een mooi potje blues spelen, doet niet onder naast een strat en een ES :)

eej, bovenstaande mail is trouwens van Steph. Ik zeg 't maar even.... :sssh:

AutoStatic
4 juni 2007, 22:11
http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

Het begint met een Fender flame en eindigt met de Rule Of Three: veroordeel Fennie en je krijgt ze alledrie achter je aan, Gibbie, Ibbie en Fennie. Wat een wonderbaarlijk forum is dit toch.

bluesoull
4 juni 2007, 22:57
http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

Het begint met een Fender flame en eindigt met de Rule Of Three: veroordeel Fennie en je krijgt ze alledrie achter je aan, Gibbie, Ibbie en Fennie. Wat een wonderbaarlijk forum is dit toch.

Ha...
Ik benoemde dit onderwerp met Gibson beter dan Fender omdat ik een beetje reactie uit wilde lokken. Laat dat duidelijk zijn 8)
Ik heb echt helemaal niks met Fender, laat ook dat duidelijk zijn. Maar ik wist dat ik bijna iedereen op dit forum aan zou spreken met die text. Hartstikke leuk. In ieder geval bedankt voor alle reacties, enneh: rock on! :rockon:

AutoStatic
5 juni 2007, 09:28
Welkom trouwens ;)

Einzeln
5 juni 2007, 10:07
Ik heb zondag iemand op een gitaar horen spelen, waar ik wel van onder de indruk was. Om geen verdere hype met een daarbij behorende prijsstijging te veroorzaken laat ik het hier even bij.;)

AutoStatic
5 juni 2007, 10:19
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor Nico, schijnbaar bestaan er maar drie gitaarmerken ;)

steph
5 juni 2007, 10:32
drie? wat is die andere dan? :chicken:




:seriousf:

Bloem
5 juni 2007, 10:41
drie? wat is die andere dan? :chicken:




:seriousf:

Stagg :seriousf:

steph
5 juni 2007, 10:49
Wat heb ik nou toch weer aan m'n Stagg hangen?

bluesoull
5 juni 2007, 22:14
Stagg...
Noem je dat een gitaar merk?

Bloem
5 juni 2007, 22:44
Stagg...
Noem je dat een gitaar merk?

Okeej sorry, Animal dan :seriousf:

AutoStatic
6 juni 2007, 10:18
Stagg...
Noem je dat een gitaar merk?Het is wel een merk, maar geen gitaar.

Kim Wilson
6 juni 2007, 10:22
Het is wel een merk, maar geen gitaar.
Juist, Hillhout is net zo'n merk. :)

steph
6 juni 2007, 10:44
Jaja, gewoon Gretsch :cheerup:

bluesoull
6 juni 2007, 19:05
Gretsch!
Geweldige gitaren. Ik heb er ook een bespeeld een tijdje. Heerlijk geluid zit er in en makkelijk te bespelen. :rockon:

Rocketman
7 juni 2007, 00:14
Gretsch is echt vette shit. Klinkt prachtig, speelt heerlijk, ziet er fantastisch uit. :cheerup:

Quant
7 juni 2007, 00:29
Jongens (en Iwa in het bijzonder): Er is geen beter of slechter merk. Je kunt je voorkeur hebben, maar de argumenten die hier als serieus naar voren worden gebracht, gaan nergens meer over.

Da's klare taal!

Een vergelijking tussen Fender en Gibson zal eindigen in de vraag, hoe je iets wilt laten klinken, denk ik...kwestie van karakteristiek, een soort compilatie tussen instrument en persoonlijk gevoel..maar goed ik heb er de ballen verstand van, dus ga ik nu maar ff aan de snaren plukken...van mijn Strat om daarna over te stappen op Les paul. :stop: