PDA

View Full Version : DigiTech Artist Series effectpedalen



Les TeleStrat
30 mei 2007, 22:25
Er staat al een en ander op dit forum over de DigiTech Artist-pedalen van Brian May (Red Special), Eric Clapton (Crossroads) en Jimi Hendrix Experience. De laatste reacties daarop zijn helaas nogal oud..

Daarom wil wil middels dit onderwerp weer meningen (gebaseerd op eigen gebruik/bezit) horen over bovengenoemde pedaaltjes.

Het lijken mij alledrie wel leuke dingetjes, qua uiterlijk is het wel in orde, maar op internet vind je niet meer dan vage reviews en reclamepraat van DigiTech zelf.

Hopelijk kunnen jullie helpen :???:

Dit zijn ze trouwens:

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/D-7d39a9e1f2e6a5bfd7fa412a67146d33.jpg

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/BrianMayangle-28394a078fda00a13312e6df736dc107.jpg

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/D-e765424e24ca146cf0fd64c43058480e.jpg

G.G.
30 mei 2007, 22:34
Geen ervaring mee, maar zag wel toevallig dat een grote muziekhandel in Rotterdam, (F%$#@$$%K, aan de C%$#@$%n) die hendrixdingen nu voor €159 heeft staan in de uitverkoop. Is aardig wat minder geld dan dat ik hem vandaag ergens anders zag.

sjoerd5
31 mei 2007, 07:10
Deze gaat naar effecten.

Les TeleStrat
13 juni 2007, 15:41
heeft er dan niemand zo'n pedaaltje zodat hij erover kan vertellen :cooler:

Gitaargek
13 juni 2007, 15:47
Ik heb ze niet gehoord. Ik kan wel zeggen dat Digitech altijd goed is. Maar waarom een artist? Ik heb zelf 4 Digitech pedalen. Reverb, Digidelay, Bad Monkey en de Hot Head en kan daar werkelijk van alles mee spelen. Ik ben over alle 4 de pedalen 100% tevreden.

Davidian
14 juni 2007, 09:05
Het lijkt mij een leuk iets voor van marktplaats af te plukken.

schizo910
14 juni 2007, 09:15
Ik heb ze op de MusikMesse van vorig jaar uitgeprobeerd en moet zeggen dat het leuke pedalen zijn. Wel vind ik ze wat te duur voor dat gene dat ze doen. De verschillende geluiden uit een zo'n kastje is leuk, maar in de praktijk zul je uiteindelijk slechts één van de geluiden gaan gebruiken, tenzij je op het podium steeds wilt bukken om je instellingen te veranderen.
Nee, dan ga ik liever op zoek naar een pedaal dat één ding goed doet in plaats van een pedaal dat een paar dingen wel leuk doet.

vox
14 juni 2007, 18:19
Ik heb ze niet gehoord. Ik kan wel zeggen dat Digitech altijd goed is. Maar waarom een artist? Ik heb zelf 4 Digitech pedalen. Reverb, Digidelay, Bad Monkey en de Hot Head en kan daar werkelijk van alles mee spelen. Ik ben over alle 4 de pedalen 100% tevreden.

veel beter lijkt mij zoals jij het heb.... waarom een artist signature pendaal poster??? eric clapton en brian may en jimi hendrix zijn unieke personen net als jij.. stop toch lekker je eigen in dat gitaar spel..

guvnor
15 juni 2007, 09:03
Ik heb de Jimi Hendrix Experience gehad. Pedaaltje met een verdomd goed geluid als je weet hoe je hem moet gebruiken.
Hij heeft vooringestelde effecten waarbij je beperkt kunt schakelen tussen wat settings. Da's het grote nadeel ervan.

Je moet hem ook niet op de gitaaringang van je versterker aansluiten. Geluid is niet al te best en je hebt veel verschil in volume bij het schakelen tussen de patches. Bovendien is het een modelling pedaal dus als je de voorversterker van jouw amp gebruikt zal het geluid zodanig gekleurd worden dat het niet echt realistisch klinkt. Beste resultaat krijg je als je hem op de effectloop aansluit (return). Je hebt dan ook niet dat volumeverschil tussen de patches.

Ik heb hem een tijdje als enige pedaal gebruikt. Je hebt dan een aantal overdives/distortions, univibe, delay, plate reverb en natuurlijk een Vox wah.
Goed genoeg voor lekkere blues...
Vooral de reverb is van top kwaliteit.

Heb hem uiteindelijk toch weggedaan omdat ie toch te weinig flexibiliteit biedt.
Als ik het geld niet nodig gehad zou hebben dan had ik hem gehouden. Heb deze en de rest van m'n pedalen verkocht een een Digitech GNX3000 gekocht.

Over de technologie in dit pedaal: Hij heeft dezelfde chips als mijn GNX3000 en die MFX bak heeft wel 100x meer mogelijkheden. Dus de rekencapaciteit van de processors wordt bij de GNX gebruikt voor flexibiliteit en bij de JHE voor kwaliteit...

Mijn conclusie: De JHE is een erg goed pedaal qua geluid maar is beperkt qua mogelijkheden.

Riky
13 augustus 2007, 11:17
Ik ben ook gegaan voor de Jimi pedal...
Ik wou eerst heel graag het brian may pedaal omdat ik een groot fan van brian ben,
maar toen ik hem probeerde vond ik het gewoon niet klinken...
Je krijgt er niet echt het geluid van brian may uit...
daarvoor is toch wel wat meer nodig...
Ik ben gegaan voor de Jimi versie omdat deze veel meer variatie bied...
Bij de Brian versie ben je verplicht om bij sommige effecten delay te gebruiken, omdat deze niet uit kan.
Ook vond het het geluid van de Jimi versie veel beter.
Echt een lekkere sound...
Je kunt er een verdraaid goed Jimi geluid uit krijgen,
maar je kunt hem ook helemaal je eigen sound geven...
Kortom top pedaaltje in mijn ogen!!