PDA

View Full Version : kan je deze * brug makkelijk ombouwen tot deze* brug ?



skabouter
12 januari 2003, 17:49
hallo.

ik ga vrijdag een gitaar kopen die precies het model heeft van een ES 335. alleen de brug is niet naar mijn wens. dit is niet de gitaar, maar de brug ziet er zo uit:

http://muziek.2dehands.nl/fotos/1557596.jpg

maar ik wil liever zo`n brug:
http://www.gibson.com/products/gibson/classic/ES-335.html
dus zonder doorlopende snaren. fixed ofzo.
kan ik dat makkelijk veranderen ? of is het model zo , dat het niet meer klinkt, als je de snaren eerder laat stoppen (met een stoptail ofzoiets..)

zou ik dan gewoon een stoptail kunnen kopen, en die erop zetten ?

DOLBY
12 januari 2003, 17:56
lijkt me niet eenvoudig (trouwens dat onderdeel heet geen brug)
het stoptail gedeelte wat jij wilt moet op het bovenblad gemonteerd en zoals je weet is de body hol en het bovenblad niet echt dik.
Je moet dan op zoek naar een plek waaronder een verstevigingsbalkje zit, of er zelf een aanbrengen, maar ja dan moet de hele body open.
Maar het type eindstuk wat op die gitaar zit vind ik juist veel beter bij een ES 335 passen

skabouter
12 januari 2003, 18:02
hmzzz, das balen....ik zal het anders maar eens in de winkel vragen, wat het kost als zij het doen.

misschien past het wel beter bij de 335, maar ik vind een stoptail gewoon mooier....
maarja, das maar smaak.

sash
12 januari 2003, 18:03
Stoptail vind idd ook iets mooier bij een 335. Het zou op zich wel kunnen maar zoals dolby al zegt, je moet dan een bevestigingsblokje aanbrengen enzo. Verder zullen er dan altijd gaten overblijven.

Negative K3 fan
12 januari 2003, 18:24
Volgens mij gaat dat behoorlijk lastig daar een tune o matic op te gooien, en ik zie het nut (buiten het cosmetische aspect) er ook niet echt van.

piezo
12 januari 2003, 18:49
Nee, jongens en meisjes, het is helemaal geen probleem om een stoptail op een ES 335 te zetten, aangenomen dat je daar handig genoeg voor bent. Dat is al meer gedaan.
Een echte ES 335 heeft namelijk een massieve maple balk in het midden, van staart naar hals. MAAR LET OP: NIET ALLE ES 335 ACHTIGE GITAREN HEBBEN DIE BALK; SOMMIGE ZIJN HELEMAAL HOL. Daar moet je dus eerst naar kijken.

piezo
12 januari 2003, 18:53
Op 2003-01-12 18:24, schreef Negative K3 fan:
en ik zie het nut (buiten het cosmetische aspect) er ook niet echt van.


Oh jawel, het nut is dat je meer sustain krijgt, aangezien je minder "dode" snaarlengte hebt. Nadeel is natuurlijk, dat als je het later weer teru wilt veranderen, de gaten moeten worden geplugd en de boel overgespoten. Of je laat ze gewoon zitten, natuurlijk; kun je bij iedere snaarwisseling van mening veranderen.

skabouter
12 januari 2003, 18:54
ik hoop dat piezo gelijk heeft. ik krijg de gitaar vrijdag, dan kan ik kijken of ie helemaal hol is. het is een custom ES 335, staat op de hals, meer weet ik niet.

maar neg k3 fan, het heeft ook geen nut. het is gewoon om mijn oog te bevredigen. wordt ook neit suicidaal als het niet lukt, hoor...

skabouter
12 januari 2003, 18:56
ow, ik hoor net at het meer sustain geeft. dat zou mooi zijn, mooi meegenomen...
dat was niet het doeleinde dat ik trachtte te bereiken, maar wel leuk.....

en gaten die overblijven vind ik geen probleem, daar maal ik nie om

Dries
12 januari 2003, 19:30
Ik hoop niet dat het nier om een gibson es 335 gaat. Laat ie dan aub hoedat ie is.

Veel succes ermee!

skabouter
12 januari 2003, 20:23
neej, het gaat om een custom es 335. ik ken dat merk ook nie, en zal wel geen A merk zijn, maar de gitaar ziet er goed uit verder.

ik snap dit niet: Laat ie dan aub hoedat ie is.

mzzl

Chris Wolstenholme
12 januari 2003, 20:29
Dat is denk ik: laat hem dan zoals hij nu is.

skabouter
12 januari 2003, 20:30
ja, nu zie ik het, dat bedoelt ie vast. slaat ook geod op het voorgaande dat ie zegt ja.