PDA

View Full Version : Brighton Rock



hugo123
30 mei 2007, 21:06
Hoe krijg je het aanzwellende geluid van brian may bij de brightomn rock solo omstreeks 2.00, welk effect is dit. Hieronder heb je het liedje en dan omstreeks 2.00







http://www.youtube.com/watch?v=-m69BrvJNfg


hugo

E-J
30 mei 2007, 21:15
Haha :D

Kijk eens goed. Hij pleurt z'n volumeknop omlaag, slaat een akkoord aan en gooit dan het volume weer omhoog ;) Het geluid even later is feedback.

peter_heijnen
30 mei 2007, 21:22
Delay, delay, delay.

Het effectsignaal moet even hard staan als het droge signaal en de feedback moet je even op gevoel instellen. Delaytijd kun je goed horen in het filmpje.

Dastard
31 mei 2007, 00:16
jaja, de Brighton Rock solo's zijn legendarisch maar de beste versie is nog steeds degene die op de Live Killers CD staat.

hugo123
29 juni 2007, 19:03
Delay, delay, delay.

Het effectsignaal moet even hard staan als het droge signaal en de feedback moet je even op gevoel instellen. Delaytijd kun je goed horen in het filmpje.
Ik kom erop eens achter dat ik niet gereageerd heb, dus nu maar als ik mijn delay inschakel en ik speel bijv een toon hoor je heel duidelijk een soort tik erin van de nieuwe "delay" hoe kamn ik dit anders instellen? en wat is dat met feedback?


hugo

strat58
29 juni 2007, 23:22
Hoe krijg je het aanzwellende geluid van brian may bij de brightomn rock solo omstreeks 2.00, welk effect is dit. Hieronder heb je het liedje en dan omstreeks 2.00







http://www.youtube.com/watch?v=-m69BrvJNfg


hugo

Hoi dit zijn volgens mij 2 Maestro Echoplex tape echo's met sound on sound mogelijkheid dus waarschijnlijk EP3's. Dit speelde hij vroeger in de jaren 70 ook al. IK heb bootlegs van 74 en 75 en DVDs van 1977 en daar is hij ook met de echo bezig. Geweldige gitarist want om met de pulse te spelen van een echo is niet zo makkelijk.
Peace Strat58

boss
29 juni 2007, 23:49
Ja geweldig mooi gedaan! Prachtig.
Live Killers is nog steeds mijn favoriete uitvoering!

Maar.... heb je erop gelet hoelang dat prachtige krulsnoer wel niet moet zijn!!
En dan hebben we het hier over disco patchkabeltjes enzo...
Als ik zo eens schat loopt hij daar met een snoertje van een meter of 20 aan zijn gitaar :B
En de rest......

strat58
30 juni 2007, 10:13
Ja geweldig mooi gedaan! Prachtig.
Live Killers is nog steeds mijn favoriete uitvoering!

Maar.... heb je erop gelet hoelang dat prachtige krulsnoer wel niet moet zijn!!
En dan hebben we het hier over disco patchkabeltjes enzo...
Als ik zo eens schat loopt hij daar met een snoertje van een meter of 20 aan zijn gitaar :B
En de rest......

Hoi je slaat precies de spijker op de kop, tone sucking in de jaren 70 nog nooit van gehoord en ook geen last van gehad, een pre-ampje (micro amp) of eq er voor en gaan. Liep zelf ook met meters krulsnoer aan mijn gitaar en liep regelmatig de zaal in (vandaar lange snoeren). Met al die TB pedalen en de mythe around it heeft iedereen nu tone suck en signaal verlies.
Speel nu weer met enkele gebufferde pedalen en heb totaal geen verlies van hoge of lage tonen, en als ik het wel zo hebben jammer dan. Wat is belangrijker mijn geluid of mijn spel, okay het moet niet te dof worden maar als je een goede buffer hebt zoals een Super Chili Picoso is alles opgelost.
Volgens mij zorgen die TB pedalen voor meer problemen dan gebufferde pedaaltjes van Ibanez en Boss. Maar dat is mijn mening.
Peace Strat58