PDA

View Full Version : wat vinden jullie van de epiphone lp standard



kenx
30 mei 2007, 20:08
hoy,

ik ben van plan een van de maanden een epi lp standard te kopen.
zouden jullie hier jullie ervaringen met deze gitaar kunnen posten en ook jullie commentaar (wat jullie ervan vinden)

mvg kenny

Squier4ever
30 mei 2007, 20:16
prima gitaren voor het geld en leuk om te gaan modden als je de elementen beu word, wat samen met de brug ook een van de mindere onderdelen aan de gitaar zijn.

Bram+
30 mei 2007, 21:11
Er zou al het een en ander over die gitaren op het forum moeten staan, maar ik kan je in ieder geval als tip meegeven om even op marktplaats te kijken, als je al niet van plan was 'm tweedehands te kopen. Daar komen ze toch redelijk vaak langs voor nette prijzen. Nieuw vind ik ze te duur voor wat het eigenlijk is.

Als je toch een nieuwe wil: ga naar een goede winkel. Ik noem niet graag namen, maar Nederland Muziek in Almere heeft volgens mij toch wel een streepje voor als het gaat om Gibson/Epiphone.

Lexvandoef
30 mei 2007, 21:17
Er zou al het een en ander over die gitaren op het forum moeten staan, maar ik kan je in ieder geval als tip meegeven om even op marktplaats te kijken, als je al niet van plan was 'm tweedehands te kopen. Daar komen ze toch redelijk vaak langs voor nette prijzen. Nieuw vind ik ze te duur voor wat het eigenlijk is.



Precies, 2dehands krijg je gewoon veel waar voor je geld, zeker met de epi's.

Wizz
30 mei 2007, 21:58
Ze kunnen uit Japan, Tsjechië, Korea en China komen, en dan ook nog uit meerdere fabrieken uit al die landen, dus op zich kun je er niet zoveel over zeggen. Een tweedehands Japanner voor driehonderd is een koopje, een tweedehands Chinees voor dat geld een rip-off. Een Chinees heeft dan wèl weer goede pickups, een late Koreaan ook, terwijl die bij de vroege Koreaan en de Tjech ruk zijn.

Wizz

Lexvandoef
30 mei 2007, 22:59
Ze kunnen uit Japan, Tsjechië, Korea en China komen, en dan ook nog uit meerdere fabrieken uit al die landen, dus op zich kun je er niet zoveel over zeggen. Een tweedehands Japanner voor driehonderd is een koopje, een tweedehands Chinees voor dat geld een rip-off. Een Chinees heeft dan wèl weer goede pickups, een late Koreaan ook, terwijl die bij de vroege Koreaan en de Tjech ruk zijn.

Wizz

Hmmm, volgens mijn worden de gewone epiphones uit japan hier niet verkocht. Zoja dan zie je dat wel aan de headstock, de japanse epi's hebben namelijk, als het goed is, dezelfde vorm als de Gibsons daar mbt andere copyright rechten.
Dan heb je ook nog de japanse epiphone elitists. Deze worden, dacht ik, wel in Europa verkocht, maar zijn aanmerkelijk duurder en beter in kwaliteit dan de gewone. En die hebben ook een andere headstock dan de 'gewone'.

Verder denk ik eigenlijk niet dat er zo veel verschil zit tussen Chinese, Koreaanse en Tsjechische Les Pauls. Overal zullen er toevallig goede en slechte tussen zitten.