PDA

View Full Version : wat vind je over de epiphone lp standard



kenx
30 mei 2007, 19:10
hoy,

ik ben van plan een van de maanden een epi lp standard te kopen.
zouden jullie hier jullie ervaringen met deze gitaar kunnen posten en ook jullie commentaar (wat jullie ervan vinden)

mvg kenny :hippie:

Elixir
30 mei 2007, 19:32
Eigenlijk is hiervoor het subforum Elektrische gitaren.

De exemplaren die ik heb geprobeerd waren erg ok. Ik hoor wel vaak dat mensen de pickups vervangen.

Mithrandir
30 mei 2007, 20:08
Verplaatst vanuit algemeen

Lexvandoef
30 mei 2007, 20:16
Ze zijn goed, zeker voor het geld. Mijn eerste serieuze gitaar die ik kocht was een epi les paul standard. Goed geluid, en ik heb er vaak mee opgetreden. Na een tijdje heb ik er nieuwe pickups in gezet omdat ik een wat andere sound wilde, daarna ook nog nieuwe potmeters omdat de oude kapot gingen. Ze spelen ook gewoon goed, comfortabel. Het is wel typisch les paul dat de hogere frets wat moeilijker te bereiken zijn, maar dat heb je nou eenmaal met een les paul.

Ze klinken gewoon goed, en spelen ook lekker. Maar ik heb nu na 2 jaar die epi gebruikt te hebben een 'echte' high end les paul gekocht. Ik merk het verschil wel erg duidelijk, de epi klinkt veel stugger, killer, minder muzikaal.

Maar ik denk dat je dat in het begin toch niet hoort of merkt. Dan issie zeker het geld waard.

Ik zou trouwens wel een 2dehandse kopen, dan issie ten eerste goedkoper, en als je wat geduld/geluk heb koop er een met al geupgrade elementen. Er staat er nu eentje met dimarzio's op marktplaats dacht ik.

Succes ermee.

kenx
30 mei 2007, 20:38
danku voor het reageren zal zeker je tips opvolgen

mvg kenny

Epipaul
30 mei 2007, 22:03
Ik heb er ook 1 en ik kan je vertellen: Je hebt heel veel gitaar voor niet heel veel geld. Echt een aanrader, heel divers en breed inzetbaar. De tuners zijn wel slecht, die zijn bij mij vervangen maar voor de rest heb ik er nooit problemen mee gehad.