PDA

View Full Version : Gitaar probleem!!



a darker shade of grey
30 mei 2007, 18:39
Ik heb al eens geklaagd hier over mijn verlies aan signaal na het wisselen van pickup. Ik ben aant spelen, gooi de switch om, en weg signaal, dan ram ik ff hard op de snaren dan komt het weer terug. Het ligt zeker niet aan de kabels, want mijn andere gitaar (veel slechter) werkt vlekkeloos.

Nu is het zo, ik was op YouTube aant kijken naar whammy tricks, ik zag een leuke (volgens mij noemde hij het een cricket of zoiets): je trekt je tremolo omhoog bij een noot en laat hem dan los, zodat je noot gaat trillen. Leuk effect dacht ik. Ik ga het proberen, trek mn tremolo omhoog, laat hem los schieten, pats: signaal weg. Weer ff op de snaren rammen en het is weer terug...het begint me onderhand de neus uit te komen en ik wil dus graag een oplossing...


dank.

Teddy
30 mei 2007, 18:48
Het ligt waarschijnlijk aan de bedrading van je gitaar zelf, mischien bij de switch of bij de pickup zelf.

verder weet ik het niet zeker....

Yamhammer_71
30 mei 2007, 18:52
Vaag verhaal......

Ik zou ook zeggen dat er gewoon iets niet klopt met de bedrading binnenin je gitaar. Ga ermee naar een gitaarbouwer, die kan het beste beoordelen en zien wat er met de gitaar aan de hand is! 8-)

Nickname
30 mei 2007, 19:00
Ik zit te denken dat je mss een aardingsprobleem hebt, dat er bijvoorbeeld rond je switch of je tremolo op een gegeven moment je signaal in aanraking komt met bijvoorbeeld een aardingsdraadje. Schroef hem eens open, en als het niet duidelijk is gewoon even wegbrengen ;)

MichaelSS
30 mei 2007, 19:20
Ik had die oude hondo 2 laatst. Deze kreeg ik ook geen signaal van de elementen. Ik heb dus ff wat contact spray in de potmeters gedaan en een paar keer gedraaid. Deze werkte hierna weer prima.

Misschien is dit wat.

Jayjay
30 mei 2007, 19:22
Ik heb al eens geklaagd hier over mijn verlies aan signaal na het wisselen van pickup. Ik ben aant spelen, gooi de switch om, en weg signaal, dan ram ik ff hard op de snaren dan komt het weer terug. Het ligt zeker niet aan de kabels, want mijn andere gitaar (veel slechter) werkt vlekkeloos.

Nu is het zo, ik was op YouTube aant kijken naar whammy tricks, ik zag een leuke (volgens mij noemde hij het een cricket of zoiets): je trekt je tremolo omhoog bij een noot en laat hem dan los, zodat je noot gaat trillen. Leuk effect dacht ik. Ik ga het proberen, trek mn tremolo omhoog, laat hem los schieten, pats: signaal weg. Weer ff op de snaren rammen en het is weer terug...het begint me onderhand de neus uit te komen en ik wil dus graag een oplossing...


dank.

Staat jou element soms heel erg dicht op de snaren??

a darker shade of grey
30 mei 2007, 20:08
Staat jou element soms heel erg dicht op de snaren??

de snaren raken het element nooit als je dat bedoelt, en dat verklaart het gezeur met die tremolo ook niet...

LaurentB
30 mei 2007, 20:21
Ik zou eens beginnen met contactspray in de potmeters en elementschakelaar.

Robin.ke
31 mei 2007, 00:18
Controleer de aansluiting van de wikkeling van het element naar de bedrading eens (soldering), misschien ligt die er los tegenaan. Anders de aansluiting van de elementbedrading op de potmeter.