PDA

View Full Version : Mogelijk kleinste buffer EVÂH!



Speeddemon
30 mei 2007, 14:13
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/Microbuffer.jpg

Bijna de helft dus van een 1590A (Tiny TB Box, of in dit geval de Tiny Boost II, die voor Bluegate wordt).

Was meer tijd kwijt aan meten om alles te passen, dan 't daadwerkelijk bedraden. :nervous: 'Tite fit' is een understatement van een jewelste, maar 't is gelukt en hij klinkt lekker. Getest aan 't begin van m'n keten, en d'r komt wat tophoog 'jangle' terug en alles klinkt iets levendiger. Alsof je nieuwe snaren gebruikt.

(overigens, NIET bedoeld als spam-topic, meer als een 'what an achievement, huh?' topic. :dance: )
Misschien dat ik 'm nog verf (mooi hammerite blue ofzo) en decals heb ik al klaar liggen ("Micro Buffer").

Dirk_Hendrik
30 mei 2007, 14:14
GutShots!!

thieske
30 mei 2007, 14:23
prachtig mooi, werkelijk, maar eigenlijk alleen werkzaam als je echt een lange keten hebt... toch?(anders wil ik er ook wel zo-een, en ook zo'n mini boost)
ik wil veels teveel.. :dance:

Lennert
30 mei 2007, 14:26
Ghehe mooi gedaan! Zelf heb ik het voormekaar gekregen een Big Muff in te bouwen in een boxje van 2,8 x 5,8 x 11 ;)

En ook ik ben zeer geinteresseerd in zo'n mini boost/buffer :P

Swan
30 mei 2007, 14:28
mooi! watvoor buffer zit er in?

Speeddemon
30 mei 2007, 14:31
GutShots!!
U vraagt, wij draaien.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/microbuffguts.jpg

@ Swan: "Buffy the Impedance Problem Slayer" a.k.a. BIPS™. :seriousf: 8-)

(GGG IC buffer met wat tweaks op custom PCB).

rhcp_schipper
30 mei 2007, 14:50
U vraagt, wij draaien.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/microbuffguts.jpg

@ Swan: "Buffy the Impedance Problem Slayer" a.k.a. BIPS™. :seriousf: 8-)

(GGG IC buffer met wat tweaks op custom PCB).

Meer dan geniaal uitgemeten! :rockon:

BeeJee
30 mei 2007, 14:57
Kost da?
+10tekens

Speeddemon
30 mei 2007, 14:59
Kost da?
+10tekens
via PM aub. :hippie:

peter_heijnen
30 mei 2007, 15:04
Goh wat mooi.

Ik hou van alles wat goed zijn werk doet en daarbij minimaal ruimte in neemt, en ietsje helderheid toevoegen ben ik ook zeker niet perse tegen omdat ik bijna altijd met oude snaren speel.

Ik verwacht binnenkort mijn byoc drop in wah en volgens zeggen zit daar een goede buffer in verwerkt. Als die niet bevalt ga ik je zeker mailen, kun je niet effe posten wat het mag kosten?

almarvk
30 mei 2007, 15:04
Ik ben toch altijd weer verbaasd hoe strak jij kan bekabelen!

Raken de inputjacks elkaar nu net niet?

birt
30 mei 2007, 15:11
je kan nog kleiner als je het circuit ingiet in plaats van op een print te werken. zoals mosrite/guild/rosac... dat vroeger deden.

http://cgi.ebay.com/Vintage-Guild-Foxey-Lady-Fuzz-Pedal_W0QQitemZ230130199057QQihZ013QQcategoryZ4141 8QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-RARE-Early70s-ROSAC-NU-FUZZ-FUZZ-RITE_W0QQitemZ330122581932QQihZ014QQcategoryZ41418 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://electroharmonix.ronsound.com/articles/axis.html

Speeddemon
30 mei 2007, 15:12
Ik ben toch altijd weer verbaasd hoe strak jij kan bekabelen!

Raken de inputjacks elkaar nu net niet?
thanks! :hippie:

Normaal boor je voor Switchcraft of Neutrik jacks 9mm gaten. Ik heb nu 12mm gaten geboord, zodat de '2e ribbel' ook in 't gat past. Anders waren de jacks zeker tegen elkaar gekomen, zodra er pluggen in kwamen. Nu ontlopen ze elkaar op ongeveer 2mm.
Origineel wilde ik met afstandhouders voor de PCB gaan werken, maar die namen teveel ruimte in. Nu heb ik flexibel zelfklevend rubber tegen de zijkant geplakt, zodat de onderkant van de PCB onmogelijk kan kortsluiten.


je kan nog kleiner als je het circuit ingiet in plaats van op een print te werken. zoals mosrite/guild/rosac... dat vroeger deden.
Ik vraag 't me af, want die PCB is al 2 bij 3cm en kleinere behuizingen vind je volgens mij ook niet. Als een behuizing lager zou worden (dan deze 27mm), passen de Switchcraft jacks niet meer.

@Peter, liever via PM, voordat anders de SPAM-politie weer de kop op steekt.

hoofd
30 mei 2007, 15:14
Cool ding Speedy!! Maarre... Waar moet 't batterijtje nou?

peter_heijnen
30 mei 2007, 15:16
@Peter, liever via PM, voordat anders de SPAM-politie weer de kop op steekt.
Ik ben de SPAM-politie! :)

artnaz
30 mei 2007, 16:26
Retestrak Speedy!

Waar haal je die behuizing vandaan als ik vragen mag?

Speeddemon
30 mei 2007, 16:30
Retestrak Speedy!

Waar haal je die behuizing vandaan als ik vragen mag?
Hammond 1590H, www.banzaieffects.com €7,02

Mike McCready
30 mei 2007, 17:28
Cool ding Speedy!! Maarre... Waar moet 't batterijtje nou?
Alleen adapteringang zo te zien

artnaz
30 mei 2007, 17:43
Hammond 1590H, www.banzaieffects.com (http://www.banzaieffects.com/) €7,02Hmm... niet goedkoop...

bluegate
30 mei 2007, 19:00
Dat ziet er goed uit! :seriousf:

Als de nieuwe Tiny Boost II binnen is zitten er straks 4 HWA pedalen op mijn
pedalboard.
1x Custom Switchbox (kanalen schakelen + Tuner Mute)
1x TinyBoost (Solo boost in de effectloop)
1x TinyBoost II (Buffer/Boost voor de ingang van de versterker)
1x BlueFuzz

Moet ik weer nieuwe foto's maken... ;)

Mitch
30 mei 2007, 19:20
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/ADVG/390~Mini-Me-Goldmember-Posters.jpg


Sorry, die moest even. Prachtig werk ! Gefeliciteerd met je kleine dingetje ... eh... nou ja, je weet wel.

Speeddemon
30 mei 2007, 19:58
Dat ziet er goed uit! :seriousf:

Als de nieuwe Tiny Boost II binnen is zitten er straks 4 HWA pedalen op mijn
pedalboard.
1x Custom Switchbox (kanalen schakelen + Tuner Mute)
1x TinyBoost (Solo boost in de effectloop)
1x TinyBoost II (Buffer/Boost voor de ingang van de versterker)
1x BlueFuzz

Moet ik weer nieuwe foto's maken... ;)
Ik heb je site in de U.S. lopen promoten Dave. :hippie:
Maar eh, 't kan goed zijn dat je die Blue Fuzz wel vóór de Tiny Boost II moet plaatsen, want die slikt volgens mij geen buffers voor zich.

bluegate
30 mei 2007, 20:23
Dan mag ik mijn site wel eens gaan bijwerken.
Door alle drukte een beetje in het verdomhoekje geraakt.

Hopelijk kan ik snel nieuwe foto's maken. ;)

d'oh
30 mei 2007, 20:27
Daar kan die van mij niet tegen op:

http://img79.imageshack.us/img79/1340/afb0371oe0.jpg

Die zit in een zelfde behuizing als van je tiny boost

xshredx
30 mei 2007, 20:28
(GGG IC buffer met wat tweaks op custom PCB).


Wat heb je eraan veranderd?

Valoosj
30 mei 2007, 20:54
heb je geen schematje? ik ga er ook eentje bouwen volgens dit schema

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/buffermn0.gif

en waarom steekt iedereen toch lampjes bij zn buffer?


want die slikt volgens mij geen buffers voor zich.

hoe weet je dit trouwens? klinkt je pedaal dan helemaal ruk opeens ofzo..?

bluegate
30 mei 2007, 20:57
Quote: hoe weet je dit trouwens? klinkt je pedaal dan helemaal ruk opeens ofzo..?



Sommige pedalen willen graag een Hoogohmig signaal zien.

Die gaan rare dingen doen indien het signaal uit een buffer komt.

Fuzz en Wah staan hierom bekend.

Valoosj
30 mei 2007, 21:00
kan je dit zien in specificaties van je pedale ofzo? mijn buffertje gaat voor mn Vox Wah, en voor mn russische big muff pi kome. ik mag al problemen voelen aankomen zeker?

bluegate
30 mei 2007, 21:01
Nee, gewoon testen.

Niet alle pedalen hebben hier last van.

Speeddemon
30 mei 2007, 21:09
Wat heb je eraan veranderd?
geheim van de smid. 8-)

Hij heeft i.i.g. een ruimer frequentiebereik.

@Valoosj; met name fuzz-pedalen afgeleid van de Fuzz Face zijn hier gevoelig voor. Ze reageren dan minder dynamisch op je volume knop, klinken een stuk scheller/dunner en minder 'rond'.

Valoosj
30 mei 2007, 21:21
en het plannetje? :D

tillens
30 mei 2007, 21:21
Ziet er weer puik uit Remco! Wanneer komt je site nu!?

artnaz
30 mei 2007, 21:27
Wanneer komt je site nu!?Inderdaad!

Zelfs Keeley en Fulltone hebben een site, en jij nog steeds niet :o ?

:D

xshredx
31 mei 2007, 00:26
geheim van de smid. 8-)

Hij heeft i.i.g. een ruimer frequentiebereik.


Weerstand/condensator parallel tussen pin 2 en 6 van de IC?
Of gewoon andere waardes voor de condensatoren?

Negative K3 fan
31 mei 2007, 02:00
daar past nog veel meer bij remco :)


niet om het een of ander af te zeiken, maar staan jullie wel eens stil bij die mobieltjes van tegenwoordig?? bijna net zo klein als dat buffer pedaal van speeddemon, maar wat daar allemaal wel niet in zit.... (video)camera's, mp3 spelers, 16k beeldscherm, gigabytes aan geheugen, een meerdere speakers, microfoon, ik bedoel wtf.

Speeddemon
31 mei 2007, 02:50
Weerstand/condensator parallel tussen pin 2 en 6 van de IC?
Of gewoon andere waardes voor de condensatoren?
wat zei ik nou? :stop:
Anders mail je Coca Cola effe of zij hun specifieke recept effe doormailen, als je toch al weet hoe je cola moet brouwen? :dance:

@NegK3; dat is ook bizar, maar die worden niet met de hand in elkaar gesoldeerd. :sssh:

Mitch
31 mei 2007, 09:37
Tja, de eeuwige discussie "wat is je schema ?"... daar zijn voor de helft de Vintage Wars om begonnen en daar heb ik hier dus geen trek in. Als iemand een product aanbiedt (of laat zien) a.u.b. geen gehengel naar specs van het schema. Het argument dat een forum er is om alle info te delen is wat mij betreft te kort door de bocht, daar ga je maar voor naar DIY-sites.

Einzeln
31 mei 2007, 10:00
@NegK3; dat is ook bizar, maar die worden niet met de hand in elkaar gesoldeerd. :sssh:

Maar er kan wel meer in. Ik heb Puretube ( de EHX designer) smd parts op de hand zien solderen. Je blijft gebakken aan de ingangen echter. Dus een kleiner kastje zal moeilijk worden. Dat neemt niet weg dat ik hem erg charmant vindt!
Hoe klein zou je een fetzer overdrive kunnen maken met een footswitch?

Debaser
31 mei 2007, 10:45
kan een jack plug niet korter gemaakt worden ...
of gaat dat ten koste van de stabiliteit ?

@ Speeddemon

je zou ook op een kant een male jack kunnen maken, zodat je met als het ware 'in' je pedaal kan prikken..... wacht eens dan wordt ie niet kleiner...

Speeddemon
31 mei 2007, 10:54
Maar er kan wel meer in. Ik heb Puretube ( de EHX designer) smd parts op de hand zien solderen. Je blijft gebakken aan de ingangen echter. Dus een kleiner kastje zal moeilijk worden. Dat neemt niet weg dat ik hem erg charmant vindt!
Hoe klein zou je een fetzer overdrive kunnen maken met een footswitch?
thanks! :hippie:
Ik denk dat een Fetzer Valve wel in een 1590LB behuizing past, schakelbaar (5 x 5cm), al wordt dat ook extreem frotten. Meer tijd+extra moeite=meer geld. :dance:

Valoosj
31 mei 2007, 11:12
heb jij een bedrijfje ofzo?

Speeddemon
31 mei 2007, 12:26
heb jij een bedrijfje ofzo?
nope. uit de klauwen gelopen hobby, zoals wel meerderen hier. :hippie:

BerendB
31 mei 2007, 14:34
De titel van dit topic klopt natuurlijk niet helemaal.
Je hebt ook buffers die in een jack plug zijn ingebouwd, en dus nog veel kleiner.

Verder niets dan lof!!

Berend

Speeddemon
31 mei 2007, 14:56
De titel van dit topic klopt natuurlijk niet helemaal.
Je hebt ook buffers die in een jack plug zijn ingebouwd, en dus nog veel kleiner.

Verder niets dan lof!!

Berend
vandaar ook "Mogelijk" in de titel, en bij mijn weten hebben die jack-plug buffers nog steeds een voeding nodig (bijv. via Phantom power ofzo). :hippie:

BerendB
31 mei 2007, 15:20
.... bij mijn weten hebben die jack-plug buffers nog steeds een voeding nodig (bijv. via Phantom power ofzo). :hippie:

Deze krijgt zijn prik toch ook van buitenaf??

Maar goed, ik wil niet zeiken, ik vind dat je het kastje subliem gemaakt hebt.

Berend

Mitch
31 mei 2007, 15:24
The man's got a point ... Moet ik de titel aanpassen naar "De kleinste buffer-in-a-box EVÂH" ? :D

Speeddemon
31 mei 2007, 15:39
The man's got a point ... Moet ik de titel aanpassen naar "De kleinste buffer-in-a-box EVÂH" ? :D
is goed. :seriousf:

@Berend; ik zag gisteren foto's van zo'n dergelijke buffer (JFET, Tillman buffer), waarvan er alsnog een extra 1590B (3x zo groot als deze behuizing) nodig was, met een XLR aansluiting, 9V batterij, etc.)
Dus ondanks dat ie dan evt battery powered kan worden, neemt DAT voedingblok meer in, dan bij deze een daisychain aftapping van je adapter ofzo. :dance:
Maar ik begrijp je punt wel. :hippie:

xshredx
31 mei 2007, 18:37
wat zei ik nou?
Anders mail je Coca Cola effe of zij hun specifieke recept effe doormailen, als je toch al weet hoe je cola moet brouwen?

dramaqueen...


Tja, de eeuwige discussie "wat is je schema ?"... daar zijn voor de helft de Vintage Wars om begonnen en daar heb ik hier dus geen trek in. Als iemand een product aanbiedt (of laat zien) a.u.b. geen gehengel naar specs van het schema. Het argument dat een forum er is om alle info te delen is wat mij betreft te kort door de bocht, daar ga je maar voor naar DIY-sites.
Hey, ik vroeg het maar omdat Speeddemon zelf zei dat deze buffer gebaseerd is op de GeneralGuitarGadgets IC buffer. Deze is gebaseerd op info die te vinden is op de site van Jack Orman. Wat kan het mij schelen of Speeddemon zijn exacte waardes van condensatoren geeft... ik hengel daar helemaal niet naar.
Ik dacht er niets mis aan te doen met vragen of hij de info over kleine uitbreiding (van diezelfde site) gebruikt heeft, of gewoon andere waardes nam voor de condensatoren.
Ik hoef helemaal geen exacte waardes, ik heb mijn eigen idee daarover...
Een vriendelijke 'sorry, verdere info wens ik niet te geven' ware voor mij ook geen enkel probleem. Doe vooral niet alsof zo'n simpele buffer 'rocket science' is, waarvan de werking enkel begrijpbaar is voor de allergrootste elektronica genieën...

Mitch
31 mei 2007, 19:18
Hey ? Hey meneer :D
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, ik reken je niets persoonlijk aan, ik wilde het alleen vóór zijn dat een discussie in die richting op gang zou komen.
Je had het al één keer gevraagd, Speedy maakt duidelijk dat hij die informatie niet wil delen en je vraagt er nog een keer naar. Als hij dan een metafoor gebruikt is -ie meteen een dramaqueen ?
Het al dan niet geven van exacte specs is op andere subfora al uitgebreid aan de orde geweest en heeft tot veel vervelende situaties geleid, maar dat kun je ook niet allemaal weten.
Anyway, als je er toch al je eigen ideeën over hebt: who cares ;)

Verder geen heen-en-weer-bitch fight please

xshredx
31 mei 2007, 19:55
Geen heen-en-weer gebitch van mij hoor... toch niet voor een buffer...
Ik had Speeddemons antwoord enkel (mis)begrepen als geen exacte waardes willen geven, maar misschien wel bereid zijn om algemene info over de aanpassing op het GGG schema te willen geven...

Maar then again... ondertussen dat tweede fotootje bekeken... zijn aanpassing is enkel de condensator waardes...
Nogmaals, zeker 'no offense intended' van mijnentwege. Speeddemon heeft zijn buffer kennis van jack orman, en op diens site staat er info voor een kleine aanpassing. Ik bedoelde met mijn vraag gewoon of Speeddemon die route genomen had voor aanpassing, of andere route...

Sorry voor het opstootje.

Speeddemon
31 mei 2007, 21:03
Geen heen-en-weer gebitch van mij hoor... toch niet voor een buffer...
Ik had Speeddemons antwoord enkel (mis)begrepen als geen exacte waardes willen geven, maar misschien wel bereid zijn om algemene info over de aanpassing op het GGG schema te willen geven...

Maar then again... ondertussen dat tweede fotootje bekeken... zijn aanpassing is enkel de condensator waardes...
Nogmaals, zeker 'no offense intended' van mijnentwege. Speeddemon heeft zijn buffer kennis van jack orman, en op diens site staat er info voor een kleine aanpassing. Ik bedoelde met mijn vraag gewoon of Speeddemon die route genomen had voor aanpassing, of andere route...

Sorry voor het opstootje.
a) dan hoef je mij geen drama-queen te noemen.
b) d'r is meer veranderd dan alleen condensator-waardes
c) die info heb ik NIET van Jack Orman. D'r loopt hier nl. ook een zeer kundige mod rond die al enige jaren mijn persoonlijke Obi-Wan is, wanneer 't om electronica gaat.
d) 't is idd geen rocket-science, maar soms doe je persoonlijke ontdekkingen, vaak juist als on-ervaren prutser, die de grootste technici over 't hoofd zien. Ik heb in dat soort gevallen (Fulltone's A/B schema is een goeie) vaak genoeg mensen op 't goeie spoor gezet met hints e.d., maar als ik zelf nachten heb lopen ploeteren waar een brommetje ofzo vandaan komt, moet ik die info dan hap-klaar naar de 1e de beste pretentieuze poster doorschuiven?
Ik ben vaak zat duidelijk over de herkomst van mijn effecten (wat ik niet zou HOEVEN doen), maar om dan de 'geheimen van de chef' ook gelijk prijs te geven, gaat me wat te ver.

Mitch, ik kan je volledig begrijpen dat je geen bitch-fight wilt, maar vooralsnog lijken de 'klappen' eenzijdig uitgedeeld te worden en dan vervolgens met een omweg schoorvoetend teruggenomen te worden. :stop:

Valoosj
31 mei 2007, 21:19
groot gelijk speedy!

als mijn buffertje tegenslaat, kan ik er dan zo eentje van jou bestellen?
ze zien er wel vet uit. plak desnoods de bodem toe als je niet wil dat ik kan kijken hoe het ineen steekt vanbinnen :D ik wil gewoon goed gerief, en dat van jou staat me wel aan :)

Speeddemon
31 mei 2007, 21:47
groot gelijk speedy!

als mijn buffertje tegenslaat, kan ik er dan zo eentje van jou bestellen?
ze zien er wel vet uit. plak desnoods de bodem toe als je niet wil dat ik kan kijken hoe het ineen steekt vanbinnen :D ik wil gewoon goed gerief, en dat van jou staat me wel aan :)
iesj gên prroblèm, eh sjef! :hippie: 8-)

Valoosj
31 mei 2007, 21:59
great!

wel eerst afwachten hoe goed mijn soldeerkunsten zijn.

zouden 2 buffers overbodige luxe zijn eigenlijk? want ik heb wel een enorm lang signaalpad (22m ofzo)

britsie
1 juni 2007, 15:36
Waarom doe je er eigenlijk een led in Remco? Je kan het ding toch niet aan/uit zetten. Het is meer een 'zwarte doos' die je tussen je keten zet of er vantussen haalt.

Speeddemon
1 juni 2007, 15:44
Waarom doe je er eigenlijk een led in Remco? Je kan het ding toch niet aan/uit zetten. Het is meer een 'zwarte doos' die je tussen je keten zet of er vantussen haalt.
Omdat het een snelle indicatie is of de buffer stroom ontvangt of niet, en omdat het nog paste. :cooler:

Stitch
1 juni 2007, 23:21
nice one! paperclipje/lucifertje toevoegen aan de foto's?

up-guitarman
5 juni 2007, 17:20
Damn, er zijn hier mensen waar ik nog wat van kan leren :)

Ik ben zelf nu vooral bezig met onderzoeken welk onderdeel in een keten wat doet. Waarmee bas, gain, treble, enz. kunnen gecontroleerd worden. Heel boeiende materie allemaal maar niet onmiddellijk vanzelfsprekend !!! Eerst mijn zelfbouw Ratje maar eens aan de praat krijgen !!!

Respect voor je werk Remco !!!

artnaz
26 juni 2007, 12:39
Hey Speedy, ik wil ook een buffer bouwen volgens het volgende schema:
http://img222.imageshack.us/img222/5097/bufferhb6.gif (http://imageshack.us/)

Kun je me vertellen wat voor soort caps ik nodig heb voor C1 en C2? Ik vond het zonde om een nieuw topic te openen hiervoor...:)

Voor die van 10uF staan bij Banzai veel verschillende "radial standards", moet ik gewoon "10uF, 25V(of 63V) Radial" hebben? En voor die van 10uF kan ik een "WIMA MKS02 0,15uF, 63V" nemen?

Die van mij wordt overigens niet zo micro als die van jou, maar dat is ook niet nodig met wat ik ermee in gedachten heb...;)

Valoosj
26 juni 2007, 12:43
ik heb daarvoor de MKS02 gebruikt, en die radial eclo, gewoon het laagste voltage, het ding werkt op 9V, dus 63V is niet nodig, want dan gaat je elco heel groot zijn.

Veel recht van spreken heb ik mss niet, want ik heb het ding nu al 2 keer gebouwd zonder succes :???:

artnaz
26 juni 2007, 12:48
Aha, dus ik heb het goed?

Wat gaat er bij jou verkeerd dan?

Speeddemon
26 juni 2007, 13:07
Voor caps kleiner dan 1uF (en groter dan 220pF) gebruik ik MKT of MKS caps. Voor grotere HEEL soms een MKT variant (maar 3.3uF MKT is echt bizar onhandig groot op PCBs), maar meestal elco's. 16V, 25V, 35V, 63V, 't maakt niets uit in een 9V circuit, behalve grootte.

Valoosj
26 juni 2007, 13:16
ik zou het niet weten, eerste keer verloor ik 50% aan volume, 2e keer ruisde t

volgend weekend naar R'dam om t met B 2 the A uit te zoeken

artnaz
26 juni 2007, 13:27
Thanks guys! :)

Misschien is er ergens slecht contact Valoosj? :???:

Valoosj
26 juni 2007, 13:38
mn pa heeft t nagekeken, en er was ergens een jumper die niet goed gesoldeerd was,die dus verbeterd, maar nog steeds niets. ben een keer tussen de koperlijne gegaan met een mesje om eventuele verbindingen door te snijden, maar nog steed niets. volgende week bij B2A eens probere

Swan
26 juni 2007, 13:38
mijn buffer werkt trouwens ook bar slecht... 1 bak met ruis en noise...