PDA

View Full Version : Fingerpicking voor beginners



Jack#79
29 mei 2007, 20:37
Ik speel nu sinds een jaar een beetje slag gitaar. Het gaat best goed en dit vind ik echt super om te doen, maar omdat ik totaal niet kan zingen is alleen slag niet leuk. Daarom wil ik nu proberen om het fingerpicking te gaan leren. Maar kan iemand mij zeggen hoe ik het beste kan gaan beginnen of op welke sites ik info vandaan kan halen? Of mischien een mooi nummer om mee te beginnen?

Alvast bedankt!!! :dance:

Boom-chick-Franky
29 mei 2007, 20:40
:cheerup:
Ziehier: http://www.eltjohaselhoff.com/lessons.htm
Alvast een begin................ :p
Oh ja ,wel in het engels :nervous:

Succes! :dance:
Frank

Wickerman
29 mei 2007, 20:40
Lost van onzen aller Anouk. B3 en E3 als sleutelgreep houden, de rest er rond bouwen.

Dan is Behind Blue Eyes door (niet 'van', weet ik) Limp Bizkit het volgende. Een beetje moeilijker dus.

chris c
29 mei 2007, 21:17
Een heel goede site voor beginners en meer gevorderden met vele tabs, uitleg, audio aan traag tempo, normaal tempo, verschillende niveaus enz. :

http://www.ericlugosch.com/lessonhome.html

--=HANS=--
29 mei 2007, 22:48
Een goeie om een veel gebruikt patroon te leren blijft "Dust in the wind" van Kansas. Verstand op nul en gaan met die banaan. Op een gegeven moment valt het kwartje en dan is het net als met fietsen, als je het eenmaal kan verleer je het niet meer.
Een hoop liedjes van Paul Simon zijn ook leuk om te leren fingerpicken.

Succes ermee!

vanhouten
30 mei 2007, 11:02
Zoek wat liedjes hier op het forum en ga dan googlen naar de tabs. Vast een voorzet:
Metallica: Nothing Else Matters
Anouk: Lost
Golden Earring: Radar Love(intro)
Red Hot Chili Peppers hebben ook genoeg werk.

JanB
30 mei 2007, 15:50