PDA

View Full Version : hoe combineer ik actief met passief?



j-f-vesterink
29 mei 2007, 21:35
hallo
hoe combineer ik een actief emg 81 element met een passieve humbucker?
het gaat om en epiphone explorer.

hoor het graag, ik kan namelijk niks op goole vinden.
doe er als het kan ook een link bij.

groeten jeffrey

ben vanhoof
29 mei 2007, 22:30
Hoe bedoel je met combineren? Ik heb in mn lag een emg 81 in de nek en in de hals nog het gewone element. clean is het decibelverschil enorm, en overdrive is het veel meer mid en wat ruiger.

LP_CL
29 mei 2007, 22:38
volgens mij kan je actieve EMG elementen zelf helemaal niet combineren met passieve elementen. Het enige actieve element die dat wel toelaat is naar mijn weten de Seymour Duncan LWH-MET

ben vanhoof
29 mei 2007, 22:58
volgens mij kan je actieve EMG elementen zelf helemaal niet combineren met passieve elementen. Het enige actieve element die dat wel toelaat is naar mijn weten de Seymour Duncan LWH-MET

waarom in godsnaam zou dat niet gaan?? Als ik beide elementen inschakel dan overstemt de emg mn passieve wel volledig, maar dat komt omdat die passieve minder dan de helft van output heeft dan de aktieve.

Squier4ever
29 mei 2007, 23:01
je moet iig aparte volume pots hebben, EMG hebben volledig andere waardes potmeters nodig dan passieve

Antoon
30 mei 2007, 00:11
of je maakt het passieve element ook actief met een preamp

jorrit
30 mei 2007, 19:24
is te doen, je hebt alleen (veel) volume verschil, maar spaar dan door voor een actieve in de nek dr bij.. veel makkelijker toch? lijkt me ook beter dan zo'n preamp of andere oplossingen.

mss lukt het je trouwens wel met een x2n of invader in de nek maar dat kost je ook geld extra en ik neem aan dat je de orriginele pup wilt laten zitten...

LP_CL
30 mei 2007, 21:55
waarom in godsnaam zou dat niet gaan?? Als ik beide elementen inschakel dan overstemt de emg mn passieve wel volledig, maar dat komt omdat die passieve minder dan de helft van output heeft dan de aktieve.
dat bedoel ik net, en dat is dikke stinkende kut als je optreed. Met de seymour duncan heb je dit niet. Vraag me niet hoe het komt, maar het is zo. En ik vind hem zelf lekkerder spelen dan de EMG 81/85

Orpheo
30 mei 2007, 22:16
heren, voor de duidelijkheid: een EMG81 heeft HOOGUIT 1.5v output! de motherbucker van mighty mite, warpig van bareknuckle, en waarschijnlijk de ouwe dirty fingers van gibson, hebben evenveel of soms meer output!!! je KAN het wel hebben, maar mengen gaat dan niet (goed).

waarom trouwens de emg een 9v batterij heeft: dat is voor de voeding van de printplaat/preamp. de output is dus NIET 9v, dat is alleen de spanning die nodig is voor de preamp. de voicing van het element, icm die preamp zorgt ervoor dat het LIJKT alsof je waanzinnig veel output hebt.