PDA

View Full Version : Kijkt Allen!!!!



a darker shade of grey
29 mei 2007, 17:38
WTF????? nu al? (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000N6AwaS6Z?Ca talogVideo=&ProductUUID=CSzVqHzlzQAAAAESmxBfB7LA&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList)

AART
29 mei 2007, 17:43
Bwah!

De fender rep die ik laatst sprak zei 2008/2009.

Nouja zeg.

Maar: KOEL!

AART
29 mei 2007, 17:44
Ik vind hem btw erg mooi vormgegeven. Hopelijk is de klank vernieuwend ten opzichte van de 5150, of iig beter, want er gaan weinig mensen 1600 euro neertellen voor iets wat ze ook voor 1100 kunnen krijgen.

Kim Wilson
29 mei 2007, 17:55
Van Fender!!?? :o

Nellyrocks
29 mei 2007, 17:57
Nou. Dikke kans dat ie klinkt als van Halen. Niet zo heel vernieuwend anno 2007. Maar misschien heb ik het mis.

Tho
29 mei 2007, 18:06
Van Fender!!?? :o

ja opmerkelijk he? Ik vind hem er niet uit zien, en ik betwijfel of hij een beetje gaat verkopen

artnaz
29 mei 2007, 18:12
Hoezo is het van Fender dan? En hoezo mag/kan dat?

Emocide
29 mei 2007, 18:14
Hoezo is het van Fender dan? En hoezo mag/kan dat?

van halen is weg bij peavey
vandaar dat ook de peavey 5150 nu de 6505 is geworden
alleen daarom is het ook veranderd

hij zal nu wel endorsment bij Fender hebben neem ik dan aan

ColourofFire
29 mei 2007, 18:45
van halen is weg bij peavey
vandaar dat ook de peavey 5150 nu de 6505 is geworden
alleen daarom is het ook veranderd

hij zal nu wel endorsment bij Fender hebben neem ik dan aan

Yup al minstens een jaar geloof k
Fender heeft ook al een aantal kopieeen van EVH's gitaren gemaakt.

Cris
29 mei 2007, 19:07
Damn. :nervous:

Weet nou niet of ik hem mooi moet vinden of lelijk.

Useless
29 mei 2007, 19:42
http://www.youtube.com/watch?v=sIr-WBZT1MI

Kim Wilson
29 mei 2007, 20:05
van halen is weg bij peavey
vandaar dat ook de peavey 5150 nu de 6505 is geworden
alleen daarom is het ook veranderd

hij zal nu wel endorsment bij Fender hebben neem ik dan aan
Ah vandaar.

Toch gek dat ie dan naar Fender gegaan is. Die maken nou niet echt typische amps voor zijn muziekstijl. Voor Fender lijkt me dit een behoorlijke zijsprong. Marshall lag dan volgens mij meer in de lijn der verwachting...

MichaelSS
29 mei 2007, 20:07
Ik vind hem super vet :rockon:

ColourofFire
29 mei 2007, 20:27
Ah vandaar.

Toch gek dat ie dan naar Fender gegaan is. Die maken nou niet echt typische amps voor zijn muziekstijl. Voor Fender lijkt me dit een behoorlijke zijsprong. Marshall lag dan volgens mij meer in de lijn der verwachting...

MOOONEEEYYY :rockon:

Chris Winsemius
29 mei 2007, 20:32
Yep, waarschijnlijk peseta's :)

Naar mijn weten is de vergoeding van Marshall richting endorsers nop, minimaal of niet echt groot zoals bij diverse amerikaanse bedrijven.

Ben benieuwd hoe die top VH I doet :D

Charvel valt tegenwoordig onder Fender en Eddie heeft had 'n deal met Charvel enige tijd geleden...

a darker shade of grey
29 mei 2007, 20:40
Nog ff over een Peavey 6505: ik zoek een amp met hele heldere lead tones, mooie schreeuwende sound, zonder dat het meteen death metal wordt, Van Halen dus eigenlijk, is een 6505 combo dan een goede keuze?

Ik speel wel meerdere stijlen, maar met name mn eigen high gain mengelmoes van bluesrock, progressive, instrumetal, en virtuositeit (ahum)...

De clean is bagger weet ik, maar er is vast wel iets mee te doen.
En crunch, is dat eruit te halen?

Lennert
29 mei 2007, 20:46
Ik vind t wel n mooie amp, op dat EvH plaatje na.. dat hadden ze wel iets minder cheap mogen laten ogen.

ExRxIxC
29 mei 2007, 20:53
bah wat lelijk, het eerste wat ik dacht "oh kijk wat leuk, een goedkope slechte namaak 5150 :)". het ziet er maar een beetje goedkoop uit zo...

marc_o
30 mei 2007, 10:01
Ah vandaar.

Toch gek dat ie dan naar Fender gegaan is. Die maken nou niet echt typische amps voor zijn muziekstijl. Voor Fender lijkt me dit een behoorlijke zijsprong. Marshall lag dan volgens mij meer in de lijn der verwachting...


Draai eens een Prosonic open Hans, dan spreek ik je daarna nog wel eens....of de nieuwe Supersonic....(iets minder gain, maar toch)


Ben zelf wel benieuwd naar de versterker, en heb er alle vertrouwen in dat ie prima zal klinken, zeker als VH zijn naam eraan hangt. Toen hij net naar Peavey ging was ook iedereen in shock, en kijk nu eens, het is gewoon een standard geworden in gitaargeluid, dus we moeten pas mauwen als ie in praktijk ook bagger klinkt. Uiterlijk is niet alles natuurlijk...

steph
30 mei 2007, 11:23
Ah vandaar.

Toch gek dat ie dan naar Fender gegaan is. Die maken nou niet echt typische amps voor zijn muziekstijl. Voor Fender lijkt me dit een behoorlijke zijsprong. Marshall lag dan volgens mij meer in de lijn der verwachting...
Ja, dat Marshall niet een brownie evh heeft uitgebracht!?

Rutger
30 mei 2007, 11:26
Ben zelf wel benieuwd naar de versterker, en heb er alle vertrouwen in dat ie prima zal klinken, zeker als VH zijn naam eraan hangt.
Ik blijf nog even sceptisch, ik heb nog nooit een goede distortion uit een Fenderamp horen komen....

Kim Wilson
30 mei 2007, 11:28
Draai eens een Prosonic open Hans, dan spreek ik je daarna nog wel eens....of de nieuwe Supersonic....(iets minder gain, maar toch)


...
Ja, dat moet ik nog wel een keer doen. Dat lijken me wel geweldige amps.

Wat ik bedoel is dat Fender eigenlijk van huis uit meer bluesamps maakt. Je zou de naam niet zozeer met rockversterkers associeren. Maar wellicht is dit een goeie stap voor Fender om zich wat breder op de markt te zetten. :)

Chris Winsemius
30 mei 2007, 11:30
Ja, dat Marshall niet een brownie evh heeft uitgebracht!?

Ze hebben er 40 jaar geleden eentje uitgebracht :D

steph
30 mei 2007, 11:33
Ze hebben er 40 jaar geleden eentje uitgebracht :D
:seriousf:

marc_o
30 mei 2007, 12:46
Ik blijf nog even sceptisch, ik heb nog nooit een goede distortion uit een Fenderamp horen komen....


Ik denk dat je dan nooit de goeie hebt opengedraaid. Let wel: de enige 2 Fender-versterkers die ik ken met een goeie overdrive zijn de Prosonic, die met groot gemak Heavy Metal aankan en dan heb je nog gain over, die ligt zelfs wanneer je 'm aansluit op een goeie 4 keer 12 in de lijn van de 5150.
En de 2e is de Supersonic, maar dan de head-uitvoering op een closedback kast, anders is het een natte scheet.

Doe een blinddoektest en je zult nooit aan Fender denken, maar eerder aan een highgainmonster.

Mijn Prosonic had meer gain in huis dan mijn Engl Sovereign op het high-gain leadkanaal en dan ook nog eens mooier....maar uiteraard verschillen smaken.

marc_o
30 mei 2007, 12:51
Ja, dat moet ik nog wel een keer doen. Dat lijken me wel geweldige amps.

Wat ik bedoel is dat Fender eigenlijk van huis uit meer bluesamps maakt. Je zou de naam niet zozeer met rockversterkers associeren. Maar wellicht is dit een goeie stap voor Fender om zich wat breder op de markt te zetten. :)


Blues doet ie ook prima. het zijn 2 kanalen.
nadeel is weer des Fenders.....hij staatuit, of te hard....ik snap die volumeknoppenontwerper van Fender niet hoor....doe daar eens iets aan.
De Prosonic is schakelbaar van 30 naar 45 naar 60 watt en heeft 2 kanalen.
Clean kanaal heeft al veel druk en gaat van klassiek Fender clean tot echt duwend en neigend naar drive, maar dan ben je waarschijnlijk al aan het huilen van de oorpijn...
Overdrivekanaal heeft 2 gainknoppen en een master.
Gain 1 geeft meer distortion, terwijl gain 2 meer compressie en overdrive lijkt toe te voegen. Door goed te mixen, kun je op dit kanaal van SRV-blues, met weinig gain 1 en wat meer gain 2, naar hardrock, beiden half open, naar Metal, gain 1 open en 2 naar smaak toevoegen....echt te gek, maar je moet er wel mee leren werken.

Je kunt die gains niet schakelen, ze werken tegelijk op het 2e kanaal..

Rutger
30 mei 2007, 13:00
Klinkt wel als de ideale versterker voor mij :)

Zou ik toch ns moeten horen, die Prosonic

marc_o
30 mei 2007, 15:41
Klinkt wel als de ideale versterker voor mij :)

Zou ik toch ns moeten horen, die Prosonic

Je ziet ze soms 2e hands. Op de combo (2 keer 10") zit reverb, maar op de top niet. Maakt niet uit of dat belangrijk is, maar het is een gegeven. Ik zou voor de top gaan en een dikke speakerkast eronder.....de mensen zullen verrast zijn.
Let wel op dat o.a. bij de prosonic wel eens sprake kan zijn van een "schakelplop" die kan overigens verholpen worden, is geloof ik iets met een weerstandje ofzo, affijn, daar kan ik me niet over uitlaten, daar zijn experts genoeg voor op dit forum.

bentium
30 mei 2007, 16:09
den eddy ziet er wel verschikkelijk uit, als hij niet oppast wordt ie zoals ozzy osbourne (kan haast niet stappen of spreken)

en waarom doet die zijn stem mij dneken aan een van hans teeuwen zijn typetjes?

a darker shade of grey
30 mei 2007, 16:20
den eddy ziet er wel verschikkelijk uit, als hij niet oppast wordt ie zoals ozzy osbourne (kan haast niet stappen of spreken)

en waarom doet die zijn stem mij dneken aan een van hans teeuwen zijn typetjes?

Misschien omdat ie tongkanker heeft gehad en daardoor de helft van zn tong KWIJT IS?????

Bram+
30 mei 2007, 16:23
den eddy ziet er wel verschikkelijk uit, als hij niet oppast wordt ie zoals ozzy osbourne (kan haast niet stappen of spreken)

en waarom doet die zijn stem mij dneken aan een van hans teeuwen zijn typetjes?
Als je dat baseert op het filmpje, die is van voordat hij naar rehab ging twee maanden geleden geloof ik, en inmiddels loopt hij er alweer zo bij:
http://www.eddievanhalen.com/evh/modules/PNphpBB2/files/20070420_mjr_su5_067_139.jpg

Ik weet niet of zijn stap en spreekproblemen van het overmatige poedersuikergebruik (Edit: sorry, alcoholmisbruik) destijds kwam, maar hij schijnt inmiddels weer 'clean' uit rehab te zijn.

jorrit
30 mei 2007, 18:48
ik ben dan toch niet de enige die denkt dat ie zat is.. zn spel vind ik ook een zooitje, bij vlagen briljant maar krijg toch echt de indruk dat ie zat is.. (los van zn stem..)

die trem blijft wel lekker op stemming

ColourofFire
30 mei 2007, 18:56
Dat filmpje is al van de afgelopen NAMM, dus dat is al wel weer een tijdje geleden. Hij ziet er nu zoals te zien aan de bovenstaande foto een stuk beter uit. Hoop voor em dat het ook een stuk beter gaat, want hij zag er niet uit. Op HC leidde dat wel tot hele leuke photoshop sessies trouwens

skabouter
30 mei 2007, 18:56
http://www.eddievanhalen.com/evh/modules/PNphpBB2/files/20070420_mjr_su5_067_139.jpg


anders lijkt die guest ff op Sean Bean :o

http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/premiere_photo/20050926/10/1638445505.jpg

artnaz
30 mei 2007, 20:24
anders lijkt die guest ff op Sean Bean :oNee?

-----------------
Maar ik zie wel een andere gelijkenis met Sean Bean:
http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/premiere_photo/20050926/10/1638445505.jpg
http://www.barrueco.com/photo-album/morse/steve-morse2.jpg
(Steve Morse bedoel ik dan, de rechter)

artnaz
30 mei 2007, 20:30
Trouwens, ik heb geen betere foto van Jim Davidson, maar als hij zijn mond opentrekt zoals Eddie lijkt hij er precies op...

http://www.eddievanhalen.com/evh/modules/PNphpBB2/files/20070420_mjr_su5_067_139.jpg
http://www.speakers.co.uk/csaWeb/media/pix/h250/JIMDAV_h250.jpg

Soulflyhigh
31 mei 2007, 13:49
Misschien omdat ie tongkanker heeft gehad en daardoor de helft van zn tong KWIJT IS?????
En gewoon door blijven roken. Wat een vent he? ;)