PDA

View Full Version : Ibanez Tubescreamer



gibson-strato
29 mei 2007, 16:25
Hoi,
Ik kan van een familielid een oud effectpedaal kopen. Ik weet echter niet of het een goed pedaal is. De foto is van internet maar het is precies dezelfde. Het gaat om een ibanez tubescreamer. Ik mag hem kopen voor 15 E. Is dit duur of is dit de moeite waard?
http://img405.imageshack.us/img405/5059/c1vo6.th.gif (http://img405.imageshack.us/my.php?image=c1vo6.gif)

tubeonly
29 mei 2007, 16:31
Umf, die dingen gaan voor 100-150 euro in Nederland en sommige maloten in de wereld denken er 325 euro voor te kunnen vragen...

Kim Wilson
29 mei 2007, 16:32
@ TS:
Grapje zeker?


BTW, er staat "Overdrive II", da's wat anders dan een TS, volgens mij...

tubeonly
29 mei 2007, 16:36
Overigens is het GEEN tubescreamer, maar een voorloper ervan. Het is een echte overdrive en klinkt een stuk vetter (meer scheur) dan een tubescreamer. Eigenlijk kun je de geluiden niet echt vergelijken.

Toen de tubescreamer uit kwam kreeg deze naar verluid minder goede recensies dan de Ibanez OD-855 ofwel Overdrive II Iedereen wilde toen naar verluid een Overdrive II in plaats van een tubescreamer.

Zie ook:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=51902

Ik zou hem meteen kopen. ;)

Dirk_Hendrik
29 mei 2007, 16:38
Wat je daar hebt is een "0 series" overdrive II, gemiddelde prijs online rond de 125-150 euro.

Het is inderdaad geen tubescreamer. Qua ontwerp en klank zit hij meer in het MXR distortion+ straatje.

Kim Wilson
29 mei 2007, 16:38
Desalniettemin een werelddeal voor die €15. :)

tubeonly
29 mei 2007, 16:44
ik heb er "iets" meer voor betaald... Alhoewel er bij zeeeer hoge uitzondering wel eens eentje voor 70 euro is gegaan op marktplaats... ik was toen nog op jacht en net te laat...

Mitch
29 mei 2007, 17:18
Ik vind die dingen zó lekker hè....ik bied 20E :nervous:

tubeonly
29 mei 2007, 18:01
Ik gun je wel een woekerwinst van 100% en bied graag 30 euro, lol

Haha, nee, dan gun ik hem wel iemand die er nog niet mee heeft mogen spelen...

Saf
29 mei 2007, 18:30
hoe dateer je die oude ibanez pedaaltjes eigenlijk heb laatst voor 100 euro ee nserie pedale ngekocht en daar zate neen hele rits tokai's bij maar ook een
ibanez ts10 - super metal SML en een flanger FL301.DX bij (zo'n geel kastje klint echt beter dan de twee tokai flangers die ik heb.

Is overigs wel lachen hobby effectenpedalen verzamelen voor in totaal nog geen 250 euro al een leuke collectie op kunnen bouwen. (vaak staat er zo'n advertentie op marktplaats oude gitaar in slechte staat te koop. Koop je een hondo II matzwart geverf voor 4 tientje zitten er een boss SD-1 en DD-3 bij lachen toch.

In iedergeval proficiat met je aankoop volgens mijn zijn die oude ibanez pedaaltje echt top.

thieske
29 mei 2007, 19:38
Ik ben ook een deal aant maken op een ouwere tubescreamer, een ts9, maar dan de 80ies versie.
Heb ergens gelezen dat er toen enkele rotte appels tussen zaten, klopt dat? En hoe kom ik dat te weten. eigenaar stuurt me nog het sr nr, misschien kan ik daar wat mee...
p.s. aan topicstarter: als het geen grapje is, waarom nog twijfelen over iets dat 15 euro kost..een behringer pedaal is zelfs duurder...

Dirk_Hendrik
29 mei 2007, 19:56
Heb ergens gelezen dat er toen enkele rotte appels tussen zaten, klopt dat? En hoe kom ik dat te weten. eigenaar stuurt me nog het sr nr, misschien kan ik daar wat mee...

dat klopt. Alléén ga je met het serienummer niet zoveel beginnen. "Rotte" appels zijn de TS-en met een Toshiba TA7555 chip. Mocht dat uiteindelijk het geval zijn. PM me dan. Dan lossen we dat op op een charmantere manier dan via hyped bedragen voor de originele chip.



ibanez ts10 - super metal SML en een flanger FL301.DX bij (zo'n geel kastje klint echt beter dan de twee tokai flangers die ik heb.

In iedergeval proficiat met je aankoop volgens mijn zijn die oude ibanez pedaaltje echt top.

8 series: 1980- 82
9 series: 83-85
L-series (Master series): 1985
10 series (Power series) 1986- 1989

En wat betreft de 0-series (pre 8). Ik vond de phaser echt een zwaar vervormend pokkeding. Niet alle ouwe meuk is goed ;)

thieske
29 mei 2007, 22:16
TNX :hippie:


Citaat:
Origineel gepost door thieske
Heb ergens gelezen dat er toen enkele rotte appels tussen zaten, klopt dat? En hoe kom ik dat te weten. eigenaar stuurt me nog het sr nr, misschien kan ik daar wat mee...

dat klopt. Alléén ga je met het serienummer niet zoveel beginnen. "Rotte" appels zijn de TS-en met een Toshiba TA7555 chip. Mocht dat uiteindelijk het geval zijn. PM me dan. Dan lossen we dat op op een charmantere manier dan via hyped bedragen voor de originele chip.

the sure thing
29 mei 2007, 22:35
ff weer on-topic: Gibson-strato: KOPEN DUS!
Ik heb er zelf ook een tijdje een gehad en de overdrive uit dit pedaal is zeer karakteristiek. Ik vond het mooi maar in dit geval niet bruikbaar in mijn destijds coverbandje. Ik heb m toen voor 90 gulden verkocht.

BamBuFan1
29 mei 2007, 23:47
hoe dateer je die oude ibanez pedaaltjes eigenlijk heb laatst voor 100 euro ee nserie pedale ngekocht en daar zate neen hele rits tokai's bij maar ook een
ibanez ts10 - super metal SML en een flanger FL301.DX bij (zo'n geel kastje klint echt beter dan de twee tokai flangers die ik heb.

Er *was* een geweldige site over alle series Ibanez-pedalen, maar die is ergens in 2005 verdwenen. Maar gelukkig is er de waybackmachine....

http://web.archive.org/web/20040205210823/http://pusherman.homestead.com/ibanez.html

Saf
29 mei 2007, 23:54
dank je voor die link man! sjiek. Hebben ze die van andere merken pedalen ook boss/tokai? vast wel zal morgenavond als ik tijd heb weer eens gaan googlen.

zoon van Piet
30 mei 2007, 09:07
Ahh..de ODII is heerlijk... al is ie dat niet voor iedereen. Maar als ie niet bevalt zijn er genoeg gegadigden die m over willen nemen, denk ik. Prijs? who cares! Dat is zo wissellend en onderhevig aan trends...

nog een goeie website over d'ouwe Ibanezzen:

http://members.chello.nl/%7Et.heertjes/Ibanez%20effectpedals.html

tubeonly
30 mei 2007, 09:28
@ zoon van Piet

Eeuwig dank voor die archive link! Ik was al lang op zoek naar die site van Pusherman, en met mijn stomme internet kop had ik er nooit aan gedacht even in archive.org te kijken... En dat voor een internet nerd, lol...

Dank!

zoon van Piet
30 mei 2007, 09:57
dankjewel, maar ik verdien die credits niet. dat was BamBu...

Ik gaf de andere link - waar trouwens ook nog een superdeluxe wahwah site aan hangt.

tubeonly
30 mei 2007, 10:00
eeeuhm, edit ;)

@ BamBuFan1

Eeuwig dank voor die archive link! Ik was al lang op zoek naar die site van Pusherman, en met mijn stomme internet kop had ik er nooit aan gedacht even in archive.org te kijken... En dat voor een internet nerd, lol...

Dank!

gibson-strato
30 mei 2007, 13:42
Hoi,
Bedankt voor jullie reactie, heb hem ondertussen al gekocht.

Rutger
30 mei 2007, 14:08
Zonde van je geld, zo'n oud barrel!

Geef maar hier, ik breng m wel voor je naar het grof vuil :p

hebbehebbe...

BamBuFan1
30 mei 2007, 14:15
eeeuhm, edit ;)

@ BamBuFan1
Eeuwig dank voor die archive link! Ik was al lang op zoek naar die site van Pusherman, en met mijn stomme internet kop had ik er nooit aan gedacht even in archive.org te kijken... En dat voor een internet nerd, lol...
Dank!

Ach, je kunt nu tenminste met recht tegen iedereen roepen dat je ECHT GEEN NERD BENT!!!

En gebruik net als ik heb gedaan meteen even een sponsprogramma a la Teleport Pro om de site-image van archive.org op je pc te zetten..