PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar..?



Kayserili
29 mei 2007, 15:22
Hallo mensen!!

Laat me eerst introduceren voordat ik mijn vraag stel:

Ik ben een jogie van 18 jaar oud. Speel electrisch en akoestisch gitaar.
In akoorden ben ik op zo'n niveau dat ik best wel mag schamen :D
Ik ben een man van solo's !! :rockon:

Nou. Ik heb op dit moment een hele simpele akoestische gitaar en een gehuurde electrische gitaar. Ik ga voor me zelf een nieuwe electrische gitaar kopen, maar weet niet hoe en wat.

Wat ik al weet:

Ibanez is een goede merk (goedkoop en goede kwaliteit)


Nou de vraag(en):
Wat is het verschil tussen een electrische gitaar en een electrische gitaar? Hoe merk je dat?

Welke zijn de beste gitaren voor mij? (ik speel rock pop/rock anatolian rock)
Mijn eisen aan een gitaar zijn: Hij moet 1 kleur hebben. Liefst spier wit. (ik ga er iets op laten verven. Een soort symbool)
Ik hou niet van glitters e.d. moet gewoon strak zijn.

Verder mag het niet te duur zijn (max zo'n 500 euro :D)


Groetjes!!!!

MichaelSS
29 mei 2007, 15:26
Wat is het verschil tussen een gitaar en een gitaar??

Je merkt het pas echt als je op een fender zit te spelen en 5 minuten later op een Ibanez ( :seriousf: )

Nee onzin. Ibanez is een goed merk maar je hebt het over goedkoop.. dat valt vies tegen. De Gio serie is goedkoop maar ook waardeloos. Mischien moet je eens kijken naar de JS serie of de S serie. Zijn wel wat duurder maar binnen je budget.

Als je echt solo's speelt zijn ibanez lekkere gitaren, maar epi's moet je ook niet vergeten. Lekkere gitaren maar die hebben weer andere pick-ups nodig.

Maar jij hebt het over een gehuurde gitaar. Ik denk dat je het verschil dan al snel zult horen/merken want gehuurde gitaren houden dan al vaak op bij stag/adonis/keiper. En dit zijn dus geen TOP- Merken.

Azaruc
29 mei 2007, 15:28
Hmm.. als je het hebt over pop/rock, denk ik eerder aan een strat dan aan een ibanez.

Misschien dat zoiets (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/95661438-fender-stratocaster-orgineel-olympic-white.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BMxSo9IulFCSmwyJ RdHq4Ay0tPTuFbr7%2BN8Dp90nucWT0%2FrqJgrQj%2BgjMzql csNQ5QN6ZiwATLIW9b9IjHh7lVXPJ63chN20sHvhgXfCwfwcvI d6hi7MxSzEHbgdQDyC3RulsZsZVz357w%2FugyxO&df=1&fta=eNpNkttuwyAMQP8FaXs2BmPjqN9SRWs3RevWqmRttar%2F vgAp7JEj347xqEHvSUXNz%2FmwvYyHZIak5NXcDhv7ukub%2Ba h2OMz6O52Gz6u%2B7793%2B%2FMLQprP43x8G9O8Pw%2FHNCm% 2BnjY2Zy%2FJp%2FFjb4ZpyUzq1Ey7peyoDvQ%2BKQylX6SI4q J7hhUU0ANjRtiQjcAhI9cRM5Yo32t5CZARNQQi6DMKHQFGzoif SGLgWBKloyVMMooNiXeudLTQGUas47f5EYjqGLYJIGOoTW0zEC KylTUFcby2tdQZhLVekxAEL1RYsyAvwHWWpsEswdceTw9nXfBo y36bB3u2tiwYmweDkC%2F1EDsjpFIP%2B0%2BI86HGNY8QrHfF A5tHIAFXe4T%2B1%2Bzq%2FpA7I15naR7kbIBaL%2F5jyw2Y4Z E0qvkab9t8ccuR7co3oprxmk8R1Jj1fWnvxx8SeLnr) wat is?

en @ Michael, zo slecht is de gio serie niet eens hoor (of ik heb heel veel geluk gehad met mijne :p) zolang je de tremolo maar met rust laat is het best een lekker gitaartje.

MichaelSS
29 mei 2007, 15:30
Een tremolo zit erop om te worden gebruikt. Als je hem gebruikt en hij ontstemt is het dus kloten kwaliteit.

Ach spreek niet zo zeer uit ervaring hoor maar heb hem eens getest en viel me vies tegen. :hippie:

Die strat is trouwens lekkkkkar :rockon:

Kayserili
29 mei 2007, 15:35
Nou jongens.. bedankt voor snelle reacties.. maar die Fender Stratocaster vind ik niet zo "mooi". Nl. Ik zie heel erg veel van die créme achtig gekleurde gitaren. Maar ik wil echter spierwit of zoals de Ibanez S serie: KLIK (http://www.ibanez.co.jp/eg_l_page_2007.php?PAGE_ID=504&COLOR=CL01)

Jongens.. met de klanken, scheelt dat echt veel?

Azaruc
29 mei 2007, 15:43
Ja, er zit volgens mij vrij veel verschil in klank tussen die Ibanez en bijvoorbeeld de strat die ik net postte.

Ibanez heeft als elementen 2 keer een humbucker, terwijl de strat drie single coils heeft.

Een hele precieze uitleg over het verschil in geluid tussen humbuckers en single coils kan ik alleen helaas niet geven. Misschien dat iemand anders dat ff duidelijk kan uileggen?

gnoeontheboard
29 mei 2007, 15:52
Klik! (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10069.html)

Is dit niet iets leuks?

Kayserili
29 mei 2007, 15:55
Klik! (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10069.html)

Is dit niet iets leuks?

Hele lekkere en strakke design! Maar ik zou ook bijv. die hendeltje erbij willen (ben de naam kwijt) om effecten te geven..

Is echter wel een mooi strakke!!!

gnoeontheboard
29 mei 2007, 15:57
Tremolo, mja...
Volgens mij heb je als je nog niet zo'n goeie speler bent, wat je zegt te zijn, geen tremolo nodig, zal eerder een ergernis zijn.

Ik weet niet wat voor effecten je denkt te krijgen met een tremolo? Want met een goeie versterker etc........ kan je ook genoeg volgens mij ;)

Bij Feedback issie trouwens 30 euri goedkoper:

Klik! (http://www.feedback.nl/?id=55&b=RGXA2)

Kayserili
31 mei 2007, 10:33
De ibanez S serie bevalt me echter wel :D of de SZ320EX (de witte. maar dan moet het zonder die zwarte rand zijn :))

Jongens.. Ik denk dat deze serie(s) meer hard-rock en metal zijn toch?

Ik zoek meer een allrounder. Maar heel veel mensen raden mij de ibanez aan :S.

Ik moet gewoon een lekker ding hebben waar ik af en toe mee kan scheuren en af en toe mee kan "rusten". Waarom zoek ik nou 1 tonig en liefst wit? ik wil er dingetjes op laten verven. Maar het maakt niet meer uit :D. Als het maar iets orgineels blijft en niet iets die bijna iedereen heeft (de style dan ).

Kom op jongen.. een beetje hulp. ben er niet zo goed in.

En tevens: wat is het verschil tussen een humbucker en een ander ding?


[edit : ze zeggen ook wel eens dat de gibson de nike van gitaren is en ibanez de puma. ALS ik merk koop koop ik puma :) dus help a.u.b. )

Rormo
31 mei 2007, 15:09
Ik zou Ibanez toch echt niet met Gibson vergelijken. Zeker niet de goedekope Ibanez gitaren waar jij het over hebt. En volgens mij hecht jij veel meer waarde aan het uiterlijk van je gitaar dan wat de gitaar kan. Moet je zelf weten, maar dat zou niet mijn keuze zijn. Ik wil een mooie gitaar die iig goed is. En niet andersom.

gnoeontheboard
31 mei 2007, 15:20
Ja inderdaad, gitaren maken muziek en niet een soort modeshow.
Koop iets waar je qua muziekstijl en geluid wat aan hebt en kijk voorbij aan het uiterlijk.

Dribbel_
31 mei 2007, 15:28
Koop dan een zwarte gitaar en verf er witte dingen op :chicken:
heb je heel wat meer keus :seriousf:

Kayserili
31 mei 2007, 16:02
Oke jullie hebben gelijk... Soerry voor dat

Nou wat raden jullie me ECHT aan.. Vergeet het design maar.. Alleen voor goede kwaliteit voor: pop-rock/jazz/hard rock/anatolian rock??

jimihattricks
31 mei 2007, 16:09
je hebt iig een aardig bedrag te spenderen..

voor anatolian rock zou ik zoiets voorstellen:

http://www.vilsat.lt/griezyne/2004/media/dalyviai/turkija.jpg

humbuckertje in de brugpositie en scheuren maar!

ff serieus:

voor 400 euro heb je 2ehands hele leuke strats (en wit ook), het geld wat je overhoudt gebruik je dan om een humbuckertje in de brugpositie te zetten, voila!

maar ga eerst s op wat verschillende gitaren spelen (humbucker, single-coil, mahonie, elzen, etc. etc.) om te kijken wat het lekkerst speelt en het lekkerst klinkt volgens jou.. succes..

E-J
31 mei 2007, 16:11
voor 400 euro heb je 2ehands hele leuke strats (en wit ook), het geld wat je overhoudt gebruik je dan om een humbuckertje in de brugpositie te zetten, voila!

maar ga eerst s op wat verschillende gitaren spelen (humbucker, single-coil, mahonie, elzen, etc. etc.) om te kijken wat het lekkerst speelt en het lekkerst klinkt volgens jou.. succes..

Hier heeft 'ie wat aan!

Ik zou ook kijken wat voor spullen je favoriete bands op spelen... dat helpt ook :)

LP_CL
31 mei 2007, 17:51
ik zou gaan voor deze:
voor 500€ toch wel een zeer goede gitaar, die je ook veel gig-plezier zal geven. En wit zoals je vroeg.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002839-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Blend
31 mei 2007, 19:58
[edit : ze zeggen ook wel eens dat de gibson de nike van gitaren is en ibanez de puma. ALS ik merk koop koop ik puma :) dus help a.u.b. )

Dat is dus evengrote onzin als dat ik zeg dat Fiat Panda's relatief gezien de beste auto's zijn.
Het is maar net waar je van houdt, en dit klinkt alsof er maar 2 merken zijn: Gibson en Ibanez. :chicken:

Kayserili
31 mei 2007, 22:27
Dat is dus evengrote onzin als dat ik zeg dat Fiat Panda's relatief gezien de beste auto's zijn.
Het is maar net waar je van houdt, en dit klinkt alsof er maar 2 merken zijn: Gibson en Ibanez. :chicken:

Ten eerste wil ik zeggen over mijn vergelijking: ibanez = puma en gibson = nike, dat ik helemaal niet van nike hou :D maar is toch een foute vergelijking./.

Nou over jullie opmerkingen: hartelijk bedankt!!

Maar ik weet nog steeds super weinig over de elementen.. Humbucker weet ik wel. Maar hoe heten de andere en waar lijkt de klank ervan op? (de humbucker humt :P bromt een beetje. Iets om te scheuren dus.)

Verder, over die 500 euro budget. Ik heb nu wat bijverdient dus kan meer. Ik moet wel derbij zeggen: ik ga over een maand op vakantie naar Turkije. Daar kost een gitaar zo'n 1,5 á 2 x goedkoper. Ga maar van 1,5 uit :). Als jullie mij de goede kwaliteit gitaren aanwijzen krijg ik meer beeld. natuurlijk niet boven de €700 of zo :D. Ik kan zo ook een beeld krijgen. Niet alleen links geven a.u.b. Want er staat echter niks van stye: all round of zo.. Maar ten eerste wil ik weten wat de verschillen zijn van de elementen. En ik zou graag ook een tremolo derbij willen. Klinkt lekker. Heb laatst nog eens geprobeerd bij die van mijn gitaarleraar. Maakt het wat uit als er maar 2 elementen zijN?


Groetjessssssssssss!!!!

Kayserili
1 juni 2007, 14:06
niemand?? :(

EuroCinema
1 juni 2007, 14:22
Oke jullie hebben gelijk... Soerry voor dat

Nou wat raden jullie me ECHT aan.. Vergeet het design maar.. Alleen voor goede kwaliteit voor: pop-rock/jazz/hard rock/anatolian rock??

Wou je meteen de meest allround sessiegitarist van Nederland worden? Dan een Ibanez met humbuckers , daar kun je aardig wat kanten mee op.

Maar eigenlijk zou ik als ik jou was besluiten welke stijl/sound je ECHT wilt leren spelen en de best daarbij passende gitaar uitzoeken. Anders gaat-ie over twee jaar toch de inruil in.

Speeddemon
1 juni 2007, 15:36
Maar ik weet nog steeds super weinig over de elementen.. Humbucker weet ik wel. Maar hoe heten de andere en waar lijkt de klank ervan op? (de humbucker humt :P bromt een beetje. Iets om te scheuren dus.)!!!
Humbuckers BROMMEN niet en onderdrukken juist 'hum'. Daardoor zijn ze vaak beter geschikt voor rock- en metal-aanverwanten, waar veel distortion wordt gebruikt, zonder een storende 50Hz brom er in.

Single-coils (het andere type, wat je bedoeld) zijn dus enkel-spoels elementen, en hebben een ander karakter dan humbuckers.

Even zwart-wit gesteld (want er zijn talloze uitzonderingen hierop):
single-coil: helder, 'dun', weinig output (vintage); vooral geschikt voor country, blues, funk en classic rock.

humbucker: vol, rond, meer output; vooral geschikt voor rock/metal.

ik heb geen zin in duizenden quotes te beantwoorden, hoe Malmsteen met singlecoils metal speelt en hoe BB King met humbuckers blues speelt. Het is een simpele zwart-wit vergelijking, waar onze beginnende topic-starter wat mee kan. (want vooralsnog heeft NIEMAND die moeite genomen hem dat verschil uit te leggen).

Wat betreft je gitaarkeuzes; gezien je verlangen om allround te klinken zou je 't beste naar HSS (2x singlecoil en 1x humbucker in de brug-positie) of HSH gitaren kunnen kijken. Hier kun je vaak standaard al 5 verschillende sounds uit halen, waarbij i.i.g. de brug-humbucker dan vaak genoeg 'kloten' heeft voor rock-soorten.

Dit is een kwalitatief goede gitaar, precies in je budget, met 2 humbuckers en 1 singlecoil (HSH):
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GO25787BAG

Deze ook wel, al zou de kwaliteit misschien ietsje minder kunnen zijn en de uitstraling is misschien té metal, maar hij is wel wit EN heeft een tremolo.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RG350DXWH

Voor 99 euro boven je budget, maar zonder singlecoil.:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RGT42PW

Bijna wit, binnen je budget en zeer veelzijdig (ik heb zelf ook een S-series):
http://www.feedback.nl/?id=55&b=S470IB

voorbeeld van een betaalbare HSS gitaar:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SA260FMGA

Kayserili
1 juni 2007, 15:58
Humbuckers BROMMEN niet en onderdrukken juist 'hum'. Daardoor zijn ze vaak beter geschikt voor rock- en metal-aanverwanten, waar veel distortion wordt gebruikt, zonder een storende 50Hz brom er in.

Single-coils (het andere type, wat je bedoeld) zijn dus enkel-spoels elementen, en hebben een ander karakter dan humbuckers.

Even zwart-wit gesteld (want er zijn talloze uitzonderingen hierop):
single-coil: helder, 'dun', weinig output (vintage); vooral geschikt voor country, blues, funk en classic rock.

humbucker: vol, rond, meer output; vooral geschikt voor rock/metal.

ik heb geen zin in duizenden quotes te beantwoorden, hoe Malmsteen met singlecoils metal speelt en hoe BB King met humbuckers blues speelt. Het is een simpele zwart-wit vergelijking, waar onze beginnende topic-starter wat mee kan. (want vooralsnog heeft NIEMAND die moeite genomen hem dat verschil uit te leggen).

Wat betreft je gitaarkeuzes; gezien je verlangen om allround te klinken zou je 't beste naar HSS (2x singlecoil en 1x humbucker in de brug-positie) of HSH gitaren kunnen kijken. Hier kun je vaak standaard al 5 verschillende sounds uit halen, waarbij i.i.g. de brug-humbucker dan vaak genoeg 'kloten' heeft voor rock-soorten.

Dit is een kwalitatief goede gitaar, precies in je budget, met 2 humbuckers en 1 singlecoil (HSH):
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GO25787BAG

Deze ook wel, al zou de kwaliteit misschien ietsje minder kunnen zijn en de uitstraling is misschien té metal, maar hij is wel wit EN heeft een tremolo.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RG350DXWH

Voor 99 euro boven je budget, maar zonder singlecoil.:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RGT42PW

Bijna wit, binnen je budget en zeer veelzijdig (ik heb zelf ook een S-series):
http://www.feedback.nl/?id=55&b=S470IB

voorbeeld van een betaalbare HSS gitaar:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SA260FMGA



Hartelijk bedankt voor je reactie!! Je hebt me vreselijk geholpen :)

_________


@EuroCinema

Onderschat mensen niet. Ik ben al jaaaaaaaaaaaaren bezig met instrumenten.
Wat wel zeker is, dat ik in 2 maanden tijd zoveel aan mijn gitaar heb zitten spelen dat ik op dit moment (volgens 3 verschillende gitaar leraren) ong. het zelfde speel als iemand die 3 á 4 jaar gitaar speelt :) (solo dan he)

Geloof me.. soms heb je het gewoon. Maar kennis over gitaar heb ik niet zo veel.

Rormo
1 juni 2007, 16:46
Verder, over die 500 euro budget. Ik heb nu wat bijverdient dus kan meer. Ik moet wel derbij zeggen: ik ga over een maand op vakantie naar Turkije. Daar kost een gitaar zo'n 1,5 á 2 x goedkoper. Ga maar van 1,5 uit :). Als jullie mij de goede kwaliteit gitaren aanwijzen krijg ik meer beeld. natuurlijk niet boven de €700 of zo :D. Ik kan zo ook een beeld krijgen. Niet alleen links geven a.u.b. Want er staat echter niks van stye: all round of zo.. Maar ten eerste wil ik weten wat de verschillen zijn van de elementen. En ik zou graag ook een tremolo derbij willen. Klinkt lekker. Heb laatst nog eens geprobeerd bij die van mijn gitaarleraar. Maakt het wat uit als er maar 2 elementen zijN?



Wel eens gehoord van het begrip invoerbelasting? Dat een gitaar goedkoop is in Turkije wil niet zeggen dat je hem voor die prijs ook Nederland mee in kunt nemen. Komt iig 19% btw bij en waarschijnlijk ook nog verdere invoerrechten. En ze zullen je zeker tegenhouden bij de douane als jij met een gitaar komt aanlopen op een vlucht uit Turkije.
Komt nog bij dat ik een gitaar never nooit in Turkije zou kopen. Hoop fake spul daar in andere branches dus misschien ook wel in de gitaren (durf ik geen 100% zekere uitspraak over te doen, maar ik vermoed het wel).
Dit lijkt mij dus geen goed plan.

BazzzMastah
1 juni 2007, 16:58
EDIT zag dat er al geantwoord op jouw vraag over elementen..

De Humbucker is een dubbelspoels gitaarelement. Het geluid is warmer en voller dan een enkelspoels ('single coil') gitaarelement en bekend van gitaristen als BB King, James Hetfield (Metallica), en Slash (Guns N'Roses), die (meestal) op een Gibson Les Paul Speelt.

De Humbucker werd door de Gibson-technicus Seth Lover in 1955 uitgevonden. Het maakte een einde aan het probleem van de brommende 'single coil pickup'. Humbuckers zijn (van oudsher) in serie geschakeld en staan uit fase. Doordat ze uit fase staan wordt de brom die ontstaat door het oppikken van magnetische stoorvelden onschadelijk gemaakt. Omdat de spoelen een tegengestelde polariteit hebben zal de door de snaren opgewekte spanning verdubbeld worden. Hierdoor worden de oneven harmonische snaartrillingen verminderd, wat een vetter geluid geeft. Veel Fender liefhebbers ervaren dit geluid als onprettig en verkiezen de single coil boven de humbucker.

Tegenwoordig zijn de betere humbuckers door een slimme bedrading in en uit fase te schakelen en zelfs als single coil te gebruiken. Doordat de pickups ook nog in serie en parallel gemixt kunnen worden zijn er met slechts twee humbuckers vele schakelingen mogelijk. De eliminatie van magnetische stoorvelden wordt hierbij weer teniet gedaan.

bron: wikipedia

EuroCinema
1 juni 2007, 17:05
Voor jazz heb je wel een halspositie humbucker nodig trouwens.

gnoeontheboard
1 juni 2007, 17:27
Bovendien zal op dergelijke, enigszins exclusieve prodcuten de prijs niet 1.5 maal lager liggen omdat het ook geld kost om die dingen te maken.


http://www.stagemusic.org/ibanez.html

http://garantialisveris.com/muzikomani/str_dept_prod.asp?start=10&deptID=17389

Dan zou ik gewoon in Nederland kopen, scheelt je een hoop ellende en als iets stuk gaat kan je veel makkelijker er mee terug! :)

Succes bij je keuze

DeiDRagonas
1 juni 2007, 18:54
Ben zelf ook in Turkije geweest en mooi niet dat die shit daar zo goedkoop is!! Cd's zijn daar in toeristengebieden DUURDER dan in nederland en instrumenten ongeveer net zoveel als hier. Komt inderdaad wel bij dat de helft daar nep is en niemand het iets boeit als een Gibson zonder koffer een week in de zon ligt. Het gaat daar heel anders dan hier, dat soort dingen... Komt nog bij dat je dat ding NO WAY door de douane sluist zonder dat ze hem tegen komen. ERRUG slecht plan dat dus. Wel jammer voor je natuurlijk, maar sorry joh...

gnoeontheboard
1 juni 2007, 21:39
Ibanez gitaar elektr. Rg 350 DX WH OCCASION voor 329,-


Bij Feedback Rotterdam, dus als je daar heen gaat moet je er even naar vragen!

Kayserili
3 juni 2007, 17:34
Ben zelf ook in Turkije geweest en mooi niet dat die shit daar zo goedkoop is!! Cd's zijn daar in toeristengebieden DUURDER dan in nederland en instrumenten ongeveer net zoveel als hier. Komt inderdaad wel bij dat de helft daar nep is en niemand het iets boeit als een Gibson zonder koffer een week in de zon ligt. Het gaat daar heel anders dan hier, dat soort dingen... Komt nog bij dat je dat ding NO WAY door de douane sluist zonder dat ze hem tegen komen. ERRUG slecht plan dat dus. Wel jammer voor je natuurlijk, maar sorry joh...


:D ik zal je eerlijk dingen zeggen. Er zijn veel nep dingetjes.. Vooral bij toetistische plekjes. En die zijn duur! heel erg duur! maar deze gelden niet overal. Ik ken genoeg plekjes waar het ECHTE spul bijna 2 x goedkoper is.
En met die invoer gedoe naar nederland. Ik ben een student. als ik veel geld had zou ik het hier kopen. Maar ik kan het altijd ook 2 de hands kopen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Of wel soms? :D

Bedankt voor jullie info's...
Gebruikbare info kan ik nog altijd gebruiken!! :D

Groetjesssss :rockon:

Speeddemon
3 juni 2007, 17:47
Maar ik kan het altijd ook 2 de hands kopen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Of wel soms? :D
:
Jawel. Alles van buiten de EU, met een waarde boven de 22 euro betaal je invoerrechten + 19% BTW over. Bij gitaren zijn die invoerrechten 3,2%.

Dus als jij uit Turkije een gitaar meeneemt, die jou 300 euro heeft gekost (en je daar dus ook een bon van kan tonen aan de douane, want zo niet, dan bepaalt de douane de waarde en ben je vaak de lul), mag je onze staat nog
300 x 0,223= 67 euro betalen.

Rormo
3 juni 2007, 18:01
:D ik zal je eerlijk dingen zeggen. Er zijn veel nep dingetjes.. Vooral bij toetistische plekjes. En die zijn duur! heel erg duur! maar deze gelden niet overal. Ik ken genoeg plekjes waar het ECHTE spul bijna 2 x goedkoper is.
En met die invoer gedoe naar nederland. Ik ben een student. als ik veel geld had zou ik het hier kopen. Maar ik kan het altijd ook 2 de hands kopen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Of wel soms? :D



Speeddemon heeft gelijk hier boven.


En zonder je te willen beledigen zeg ik het volgende: Als jij hier op het forum hulp wilt over beginnerszaken bij het kopen van een gitaar, dan lijkt het mij heel sterk dat jij een (goede) imitatie gitaar kunt onderscheiden van een echte. Dus hoe jij weet dat bepaalde zaakjes het ECHTE spul hebben, is mij een raadsel.

gnoeontheboard
3 juni 2007, 18:37
:D ik zal je eerlijk dingen zeggen. Er zijn veel nep dingetjes.. Vooral bij toetistische plekjes. En die zijn duur! heel erg duur! maar deze gelden niet overal. Ik ken genoeg plekjes waar het ECHTE spul bijna 2 x goedkoper is.
En met die invoer gedoe naar nederland. Ik ben een student. als ik veel geld had zou ik het hier kopen. Maar ik kan het altijd ook 2 de hands kopen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Of wel soms? :D

Bedankt voor jullie info's...
Gebruikbare info kan ik nog altijd gebruiken!! :D

Groetjesssss :rockon:


Dus die internetshops verkopen dure nep spullen?

Koop gewoon hier iets, dan kan je er ook mee terug als t kapot is o.i.d.
En je weet zeker dat het 'the real deal' is.

grayfink
3 juni 2007, 18:46
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9727.html?id=k9Y8MnVr Erg leuk. Witte kwast er over, klaar.

Arts
3 juni 2007, 22:16
Ik zou voor een Epiphone Les Paul (custom,standard wat jij wil )
Iig je hebt ook een witte custom die kan je kopen.

Kayserili
4 juni 2007, 11:52
Dus die internetshops verkopen dure nep spullen?

Koop gewoon hier iets, dan kan je er ook mee terug als t kapot is o.i.d.
En je weet zeker dat het 'the real deal' is.

Over het terug brengen als het kapot is heb je gelijk.

Maar over invoerrechten enz.: ik heb nog afgelopen zomer een Akoestische gitaar gekocht uit TURKIJE. Ik vloog naar Amsterdam Schiphol. Net toen ik uit de deur wou naar buiten kwam de douane. Zij vroegen mij om het te tonen. DUs liet ik het zien. Toen vroegen ze of het nieuw of 2dehands was. Ik zei 2dehands (was het ook hoor!). Toenn vroegen ze de prijs. Ik zei: ong. 100 euro. Zei zeiden: Oh oke. Ga maar verder. Nou mijn vraag aan jullie: waarom hoefde ik daar geen invoerrechten te betalen? Of je hoefts niks te betalen bij 2dehands spullen, of die douanes waren klootzakken dat ze hun eigen land gaan besodemieteren....??

@Rormo: Zoals ik al eerder zei: ik ken ze al lang. Het heeft met vertrouwen te maken. En ik vertrouw ze. Ik doe al jaren business met ze en altijd orgineel spul. Ik krijg ze ook meestal voor inkoopprijs he :)

@gnoeontheboard: ze verkopen geen nepspullen. Maar ze kopen het duurder in of doen er te veel winstmarge bij. Geloof me.. ze hebben veel uitgaves. (had zelf ook een webshop)


Tevens is die Epiphone Les Paul wel lekker. Ik ga over een week naar feedback rotterdam. Daar eventjes op een paar gitaren spelen. Mij bevalt echter de Ibanez S serie of RG350DX.
Kan je ook dingen zelf laten inbouwen? Bijv. als er 2 humbuckers al ingeboud zijn een singlecoil derbij laten bouwen.. gaat dat? zoja, hoeveel kan dat kosten?

Groetjeesssssss

Lennert
4 juni 2007, 12:16
Alles kan.. Maar dat gaat je meer kosten dan het verschil tussen een H-H en een HSH (van dezelfde kwaliteit) Reken voor de single coil ongeveer 70-100 euro en voor het inbouwen nogmaals die prijs of meer.

Kayserili
4 juni 2007, 12:21
Alles kan.. Maar dat gaat je meer kosten dan het verschil tussen een H-H en een HSH (van dezelfde kwaliteit) Reken voor de single coil ongeveer 70-100 euro en voor het inbouwen nogmaals die prijs of meer.

oke bedankt.. Dan maar in 1 keer