PDA

View Full Version : DIY pedals site



Valoosj
29 mei 2007, 13:31
Net tegengekome op het www

http://www.olcircuits.com/olckits.html

lijkt me wel interessant voor sommigen onder ons.

Ik ben zelf aan het twijfelen over de tubescreamer. Ik ben nog steeds op zoek naar een overdrive die klinkt zoals ik hem wil. Ik heb er al enkele gehad, en wat er nu nog ligt is de Big Muff PI (rus) , maar die klinkt meer als een fuzz.
Ik zoek nog een goede sound in de buurt van Cantrell (Alice in Chains) of Jones (Tool). Iets dat dus lekker strak klinkt, met veel sustain, maar waar je wel nog goed open akkoorden mee kan pakken. Voor solo's moet ie dan ook goed zijn, dat het echt schreeuwt. Ik heb zo overlaatst van CAE de Overdrive/Boost even in actie gehoord, maar niet zelf kunnen testen.

Op mijn to buy lijstje staat nog steeds een Bogner Shiva, misschien is de overdrive daarvan wel goed, maar ik heb die ook nog niet kunnen testen.

Valoosj
31 mei 2007, 18:24
niemand? :D zelfs geen dankjewel voor de site

Vonk
31 mei 2007, 18:46
DANKJEWEL!

Ik was al een tijdje op de hoogte van deze site. Erg schappelijke prijzen en het lijkt alsof de eigenaar een symphatieke kerel is.

Die SLO-100 of de Shredmeister... de SM heeft een overtuigende sample maar de SLO heeft de naam. Moeilijke keuze.
Iemand een suggestie voor spijkerharde moderne thrash?

JeroenSchaaf
31 mei 2007, 18:47
dankjewel!

Valoosj
31 mei 2007, 18:59
DANKJEWEL!

Ik was al een tijdje op de hoogte van deze site. Erg schappelijke prijzen en het lijkt alsof de eigenaar een symphatieke kerel is.

Die SLO-100 of de Shredmeister... de SM heeft een overtuigende sample maar de SLO heeft de naam. Moeilijke keuze.
Iemand een suggestie voor spijkerharde moderne thrash?


wat er gespeeld wordt bij de sample van de SM klinkt als Creep van Creed

Valoosj
31 mei 2007, 19:01
de dr watt lijkt me wel wat

B_2_the_a
1 juni 2007, 18:52
waarom zou je zoiets bestellen?
gewoon zelf zoeken naar schema's en zelf bestellen en kloten
dat is pas rock 'n roll :rockon:

Jimwoud
1 juni 2007, 19:18
Ja die SLO-100 pedal lijkt mij wel wat, hoewel op het ontwerp uitgegaan, ik vind sample nou niet echt goed ofzo.

Vonk
1 juni 2007, 19:47
Ja die SLO-100 pedal lijkt mij wel wat, hoewel op het ontwerp uitgegaan, ik vind sample nou niet echt goed ofzo.

Inderdaad, moet dit nou een legendarische versterker nadoen?

Valoosj
1 juni 2007, 20:20
ik vond eigenlijk niets van de site overtuigend genoeg. ik ben nog steeds op zoek naar DE overdrive voor mij.

Salvatore
29 juni 2007, 15:41
He Valoosj,,

Voor DE overdrive heb je buizen nodig.
Voor iets simpels zou ik zeggen de shaka tube,
en als je niet bang bent voor een doodsschok is die overdrive van www.dogstar ook makkelijk te doen.
En als je werkelijk ambitieus bent, de BadCat Xtreme. :gitarist:

Cherio,,
Marcus

G.G.
29 juni 2007, 16:54
He Valoosj,,

Voor DE overdrive heb je buizen nodig.
Voor iets simpels zou ik zeggen de shaka tube,
en als je niet bang bent voor een doodsschok is die overdrive van www.dogstar ook makkelijk te doen.
En als je werkelijk ambitieus bent, de BadCat Xtreme. :gitarist:

Cherio,,
Marcus

Eh... je bent kennelijk nieuw hier. In de maand na de laatste post in dit topic is hij al bezig met een buizen overdrive. Lees het topic van guitarnijboer.

Salvatore
30 juni 2007, 00:50
Klopt, ik ben nieuw hier.
Dank je voor de link.
Leuk, toevallig heb ik net ook mijn oog op die tubepower ontwerpen laten vallen,
en ik zit zelf te denken aan een Pre 1 en rtd-2 hybrit.
Ik zal morgen of overmorgen op mijn gemak de pagina's over de rtd-1 lezen.
Ben benieuwt.
Zie je daar. :cooler: