PDA

View Full Version : EMG81 + passieve elementen inbouwen??



WhiteEarp
29 mei 2007, 11:39
Hallo,

Dit is mijn eerste vraag.
Ik heb een EMG 81 elementje en die wil ik inbouwen in mijn Aria Pro II(fenderachtig model met archedtop)
Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om en 1 EMG 81 in te bouwen bij de brug in combinatie met 2 passieve?
Iemand vertelde me ooit dat het kon als ik de 2 passieve single coil's direct op de plug aansloot?
Heeft iemand dit ooit geprobeerd? of zeggen jullie: Mwoaa laat maar, als je ze perse wilt gebruiken schaf dan 2 SA's aan:-). Het is meer bedoelt als scheurijzer/reserve gitaar voor de wat stevigere nummers. En om het oude beestje een 2e leven te geven.:D

Hartstikke bedankt alvast!!

DarknessAwaits
29 mei 2007, 11:46
Ik heb nog altijd gehoord dat je een luide klik/plop krijgt als je overschakelt van actieve naar passieve (en/of andersom) elementen. Misschien is er een manier voor om het te omzeilen. Je moet sowieso gebruik maken van twee verschillende schakelingen in 1, EMG's gebruiken 25K potmeters en je passieve singlecoils werken met 250K.

snarie
29 mei 2007, 20:04
je krijgt idd een plop, ik heb met een bas weleens gehad dat het geen plop was. maar een voor het oor minder prettige KNAL!

WhiteEarp
4 juni 2007, 10:19
je krijgt idd een plop, ik heb met een bas weleens gehad dat het geen plop was. maar een voor het oor minder prettige KNAL!
Dat had ik dus ook :nervous: ... Ik gebruik nu alleen de EMG voorlopig. Anders moet ik maar twee SA tjes erbij nemen.
De EMG heb ik trouwens een probleem mee.
Ik heb een verse batterij maar over mijn AMP krijg ik een clean geluid maakt niet wat ik doe:???:
Bekend probleem?

snarie
4 juni 2007, 12:48
hum, daar ben ik niet bekend mee ;p

DarknessAwaits
4 juni 2007, 13:20
Ik denk dat de batterij niet goed is aangesloten, je hebt waarschijnlijk een hele zwakke output?