PDA

View Full Version : peavy valve king 112



levi
29 mei 2007, 10:09
hey lieve forum mensen. ik zit te denken om een nieuwe versterker te kopen het liefst een buizen amp nou is mijn oog gevallen op de peavy valve king 112
50 watt amp en hij is voledig buizen zijn hier mesen op het forum die hier ervaring mee hebben ik speel vooral blues en rock is deze versterker een beetje betrouwbaar? klinkt die een beetje goed volgens jullie (ik ga hem natuurlijk ook zelf uitproberen) en zijn de buizen die er in zitten een beetje goed het is mijn eerste buizen amp dus kunnen jullie mij een beetrje tips geven waar ik me op moet orienteren

alvast bedankt levi.

thefox
29 mei 2007, 10:28
Ik heb zo'n versterker voor in de oefenruimte gekocht. Mijn belangrijkste motivering was, zo goedkoop mogelijk, maar wel buizen. Er zit een fx loop in etc. Mijn eerste VK ging direct kapot, had er nog geen uur op gespeeld en toen bleek er al een buis kapot te zijn. Gewoon pech neem ik maar aan. Nu weer een nieuwe en die heeft alweer een aantal band repetities overleefd.

Thuis heb ik een Orange Tiny Terror met een Koch cabinet staan en dat is tegelijkertijd mn referentie. De clean is goed, maar ik wordt er niet heel erg enthousiast van. Wat dat betreft had ik wellicht beter een fender blues junior moeten nemen, maar die is een stuk duurder, minder watt, en geen fx loop. Scheurgeluid is wel overtuigend vind ik, maar echt heel subtiele dingetjes met een randje zoals ik heb op mn tiny terror lukt me nog niet erg op de VK. Moet ik pedalen voor gaan gebruiken. Het is zowieso een hele vooruitgang op mn modelling ervaring.

Waar zoek je naar?

MichaelSS
29 mei 2007, 10:28
Geweldige versterker. Ik heb het laatst nog getest. (thefox boven mij zou hem hebben getest op de langere duur. Daar kan ik dus niks over zeggen)

De scheur is echt één van de betere die ik heb gehoord voor deze prijs. Als je ook veel clean wilt spelen raad ik je aan verder te kijken.

Ow, en 50 watt is een beetje veel voor thuis :)

a darker shade of grey
29 mei 2007, 11:21
Ow, en 50 watt is een beetje veel voor thuis :)

Dat vind ik nou zo'n gezeur he...
Natuurlijk is het zo dat een buizenversterker hard moet voordat de buizen een beetje beginnen te werken, dat weten we allemaal.

Maar kijk nou eens serieus naar het versterkeraanbod van minder dan 50 watt, wat heb je dan: de eenkanaals Tiny Terror (hiep hoi -.-), de koch studiotone, die op dit forum niet echt geweldig wordt gevonden en nog een paar Laney combootjes, die wel aardig zijn btw.

Maar daar houdt het ook echt op (begin nou niet over Matamp en dergelijke, dat weet ik ook, ik maak alleen ff een statement hier)...

Ik kijk ook naar een versterker en ikheb de lage watt-eis laten varen, omdat ik niet kan vinden wat ik wil in minder dan 50 watt...

Dus levi, als je die 50 watt lekker vindt klinken, gewoon doen! Je kunt daarna altijd nog een attenuator kopen... kan dat met combo's? :o

Rinze
29 mei 2007, 11:27
Ik heb begrepen dat het clean juist wel goed is. TS: waarom gebruik je de zoekfunktie niet even, dan kom je meerdere topics over deze versterkers tegen.

MichaelSS
29 mei 2007, 11:42
Dat vind ik nou zo'n gezeur he...
Natuurlijk is het zo dat een buizenversterker hard moet voordat de buizen een beetje beginnen te werken, dat weten we allemaal.

Maar kijk nou eens serieus naar het versterkeraanbod van minder dan 50 watt, wat heb je dan: de eenkanaals Tiny Terror (hiep hoi -.-), de koch studiotone, die op dit forum niet echt geweldig wordt gevonden en nog een paar Laney combootjes, die wel aardig zijn btw.

Maar daar houdt het ook echt op (begin nou niet over Matamp en dergelijke, dat weet ik ook, ik maak alleen ff een statement hier)...

Ik kijk ook naar een versterker en ikheb de lage watt-eis laten varen, omdat ik niet kan vinden wat ik wil in minder dan 50 watt...

Dus levi, als je die 50 watt lekker vindt klinken, gewoon doen! Je kunt daarna altijd nog een attenuator kopen... kan dat met combo's? :o

En wat is je punt nu hier dan?? Met een 50 watt buizen amp haal je ook thuis niks eruit. Kun je beter een epi junior kopen die een stuk goedkoper is. Als jij ook weet dat een buizen versterker eerst hard moet gaan voordat je het geluid hoort, zijn we het toch allebei erover eens dat een buizenversterker op 50 watt gewoon veels te veel is en dat een gewone versterker dan een voor de hand liggende optie is?

Jimwoud
29 mei 2007, 11:45
En wat is je punt nu hier dan?? Met een 50 watt buizen amp haal je ook thuis niks eruit. Kun je beter een epi junior kopen die een stuk goedkoper is. Als jij ook weet dat een buizen versterker eerst hard moet gaan voordat je het geluid hoort, zijn we het toch allebei erover eens dat een buizenversterker op 50 watt gewoon veels te veel is en dat een gewone versterker dan een voor de hand liggende optie is?

Waarschijnlijk het idee, dat als je hem ook live wil gaan gebruiken. Niet dat je 2 amps hoeft te kopen, één voor thuis en één voor op het podium, en wat dat betreft ben ik ook wel voor 1 amp.

dr.distortion
29 mei 2007, 11:47
Ik heb deze dus ook, de vk 112. Gebruik hem voor zowel thuis als repetities, en klinken zowel thuis als in de oefenruimte prima! Zowel clean als scheur...gewoon een goede amp voor weinig geld.

Rinze
29 mei 2007, 11:49
Een buizenbak moet hard voor de eindbuizen gaan oversturen en duus het geluid mee kleuren. Maar ten eerste zijn er tegenwoordig een heleboel buizenbakken die ook op lager volume goed klinken en ten tweede gebruiken een helboel gitaristen die eindversterkervervorming niet echt. Met een 50 watter moet je dan al bloederig hard spelen.

De Valve junior is een leuk dingetje maar wel een heel beperkte versterker. Ik vermoed dat de Valve King een veel beter clean geluid levert op huiskamervolume, vervormd weet ik niet maar anders gooi je er een pedaal voor. En dan heb je tenminste een versterker waar je ook mee kunt repeteren met een flinke drummer, wat je met de Epi niet gaat lukken. Bovendien heeft de Valve King het voordeel van een behoorlijk speaker in plaats van zo'n gevalletje uit een telefoonhoorn.

Kim Wilson
29 mei 2007, 11:59
Wat is de bedoeling eigenlijk van een amp thuis? Dat je gitaar een beetje kunt horen, toch? Nou, dat kan met elke amp. Als het enkel om oefenen gaat, zou je zelfs zonder amp toe kunnen. Het hoeft dan toch niet top of the bill te klinken? Ik vind dat maar een rare stelling.

MichaelSS
29 mei 2007, 12:06
Wat is de bedoeling eigenlijk van een amp thuis? Dat je gitaar een beetje kunt horen, toch? Nou, dat kan met elke amp. Als het enkel om oefenen gaat, zou je zelfs zonder amp toe kunnen. Het hoeft dan toch niet top of the bill te klinken? Ik vind dat maar een rare stelling.

Nou succes dan met "droog" oefenen. Als je 450 euro uitgeeft voor een versterker wil je toch ook een versterker waarmee je een leuk geluid kan krijgen? Met 450 euro voor een buizenversterker die thuis lang niet aan zijn "kunnen" komt, kun je een veel leukere "'normale" versterker kopen.

Ach iedereen moet doen wat hij/zij zelf wilt doen. Alleen heb ik de peavey getest in Meppel. Als je dan echt de buizen wilt horen geef ik het advies om toch naar wat anders te kijken zoals; epi junior als voorbeeld, of je moet natuurlijk in een vrijstaand huis wonen of één met hele dikke muren :chicken:

Wil je er ook mee oefenen in een band dan is het weer wel een leuke versterker, maar er is toch niks op tegen om een kleinere buizenversterker te kopen (2ehands), en een vox ad15/ad30 erbij te kopen die ook nog eens leuk klinkt in een band??

Kim Wilson
29 mei 2007, 12:12
Nou succes dan met "droog" oefenen. Als je 450 euro uitgeeft voor een versterker wil je toch ook een versterker waarmee je een leuk geluid kan krijgen? Met 450 euro voor een buizenversterker die thuis lang niet aan zijn "kunnen" komt, kun je een veel leukere "'normale" versterker kopen.

...
Je snapt me niet helemaal, denk ik. Ik heb een 45 watt Bandmaster. Dat ding klinkt op zijn best als ie op 4 á 5 staat. Een volume waarbij de politie binnen 10 minuten bij me op de stoep staat. Maar dat hóeft niet. Ik kan er ook zo zacht mee spelen dat de buren me niet eens horen. Maar ik kan dan wel oefenen. Het gaat er (bij mij) om dat ik mijn partijen leer, en de vingers soepel hou. Ik hoef thuis niet een topgeluid. Dat wil ik met een optreden wel. Daarom heb ik een amp die bij optredens prima klinkt, en waar ik thuis mijn gitaar prima kan horen.

Snap je?

Rinze
29 mei 2007, 12:19
Mijn Peavey Classic 30 klinkt ook prima thuis. En een Vox AD30 redt het echt niet in een band met een stevige drummer.

@Kim: ik gelooooooof dat ik het nog niet helemaal snap...


:D

Kim Wilson
29 mei 2007, 12:22
Goed, speciaal voor Rinze dan:

Koop liever een amp die voldoet voor optredens, en probeer niet te zoeken naar een compromis. Thuis oefenen kun je met elke amp.

AART
29 mei 2007, 12:23
@MichaelSS: Een buizenbak hoeft niet hard en heeft geen eindbuizenoversturing nodig om het geluid te kleuren.

Ik denk namelijk niet dat er mensen zijn die hun 50+ watt mesa amps ooit cranken, want dan gaan ze zo godsgruwelijk hard dat je oren spontaan gaan bloeden. Toch zijn dioe mesa's prima bruikbaar voor thuis en repetitiedoeleinden.
En weet je door welke geweldige uitvinding dat komt: de Volumeknop! Leuk he! :)

Rinze
29 mei 2007, 12:23
Goed, speciaal voor Rinze dan:

Koop liever een amp die voldoet voor optredens, en probeer niet te zoeken naar een compromis. Thuis oefenen kun je met elke amp.

Aaaaaaah, dus DAT bedoelde je...

:chicken:

MichaelSS
29 mei 2007, 13:07
Je snapt me niet helemaal, denk ik. Ik heb een 45 watt Bandmaster. Dat ding klinkt op zijn best als ie op 4 á 5 staat. Een volume waarbij de politie binnen 10 minuten bij me op de stoep staat. Maar dat hóeft niet. Ik kan er ook zo zacht mee spelen dat de buren me niet eens horen. Maar ik kan dan wel oefenen. Het gaat er (bij mij) om dat ik mijn partijen leer, en de vingers soepel hou. Ik hoef thuis niet een topgeluid. Dat wil ik met een optreden wel. Daarom heb ik een amp die bij optredens prima klinkt, en waar ik thuis mijn gitaar prima kan horen.

Snap je?

Bedankt voor de uitleg. Tis nu wel duidelijk. Maar persoonlijk wil ik thuis en elders een goed geluid. Dit is bij iedereen natuurlijk anders.

levi
29 mei 2007, 16:54
ik heb hier ale benodigdheden in huis hoor. een effecten pedaal zelfs als die echt te hard gaat nog wel een andere versterker maar die is langzaam aan dood aan het gaan :)
ik zat ook te denken aan een ac15(vox) maar die is wel wat duurder. (trouwens ik weet niet wie het zijn maar ik heb al op de zoek pagina gekeken bij harmonie central ik werd er niet echt wijzer van ;) )

iniedergeval bedankt voor je hulp (als je nog meer tips voor me hebt kan je natuurlijk altijd nog posten)

a darker shade of grey
29 mei 2007, 16:57
Michael, mijn punt was toch duidelijk leek me :S

Ik bedoelde dat de TS er niet mee moest zitten hoeveel watt zn amp is, of ie nou thuis oefent of in een arena speelt...

Het aanbod van lage watt versterkertjes is in ieder geval niet voldoende voor mij, de meeste lage watters voldoen niet aan mijn eisen. De echt 'leuke' versterkers zijn gewoon 50 watt of meer, en daar moet je dan maar mee leven op je zolder, dat was mijn punt!

MichaelSS
29 mei 2007, 17:06
Michael, mijn punt was toch duidelijk leek me :S

Ik bedoelde dat de TS er niet mee moest zitten hoeveel watt zn amp is, of ie nou thuis oefent of in een arena speelt...

Het aanbod van lage watt versterkertjes is in ieder geval niet voldoende voor mij, de meeste lage watters voldoen niet aan mijn eisen. De echt 'leuke' versterkers zijn gewoon 50 watt of meer, en daar moet je dan maar mee leven op je zolder, dat was mijn punt!

Ok duidelijk,

Rinze
29 mei 2007, 17:11
ik heb hier ale benodigdheden in huis hoor. een effecten pedaal zelfs als die echt te hard gaat nog wel een andere versterker maar die is langzaam aan dood aan het gaan :)
ik zat ook te denken aan een ac15(vox) maar die is wel wat duurder. (trouwens ik weet niet wie het zijn maar ik heb al op de zoek pagina gekeken bij harmonie central ik werd er niet echt wijzer van ;) )

iniedergeval bedankt voor je hulp (als je nog meer tips voor me hebt kan je natuurlijk altijd nog posten)

Er staat een AC15 op gitaarnarkt.nl voor 500 euro, alleen zit er een Celestion Vintage 30 in, niet origineel dus, de vraag is misschien waarom die speaker er in zit (misschien iets met veel rook?) en of je dat een goeie speaker vindt: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=78738

gothax
29 mei 2007, 21:18
begrijp ik trouwens goed dat er geen master volume op de combo zit? dus dat de preamp én eindtrap met de volumeknop geregeld worden?

levi
29 mei 2007, 21:43
begrijp ik trouwens goed dat er geen master volume op de combo zit? dus dat de preamp én eindtrap met de volumeknop geregeld worden?
bij de peavy bedoel je of bij de ac15??
ik zag trouwens ook een hotrot deluxe staan

ow rinze bedankt voor de link:)

gothax
29 mei 2007, 22:25
de Peavey (bericht was te kort dus hier nog een stukje tekst)

Eko
29 mei 2007, 23:05
Er zijn veel meer, zeer goede , lage wattage amps. Dr. Z-Amp Maz Jr. met 18 watt. Geeft al jaren het geluid aan Buddy Withington ( Gitarist bij John Mayall and the Bluasbreakers). Een tone om voor te sterven. Class A met een Master regeling om drive en crunch op ieder niveau te kunnen regelen. Prijs.....2200 euries voor een 2 x 10 inch standard zwart. Ook in 1 x 12 of 2 x 12 en bv in ROOD LEER! ( 2750,-) Ja het kost wat , maar dan krijg je ook wat. De Dealer zit in Nuerenberg ( Germania). Dichter bij huis, Marble bouwt ze in Rhenen. Topklasse voor iets minder, 1500-200 euries voor je wensen.
Fender heeft een Deluxe in 12 watt ( Custom Shop). TOON!!!
Je ziet, overal wordt aan gedacht.
Als het iets zwaarder moet, mijn Marble is slechts 28 watt. Een gemiddelde kroeg is te klein om hem open te zetten, maar dan heb je geluid.... Het kan dus wel!

ACSlater
30 mei 2007, 08:00
Er zijn veel meer, zeer goede , lage wattage amps. Dr. Z-Amp Maz Jr. met 18 watt. Geeft al jaren het geluid aan Buddy Withington ( Gitarist bij John Mayall and the Bluasbreakers). Een tone om voor te sterven. Class A met een Master regeling om drive en crunch op ieder niveau te kunnen regelen. Prijs.....2200 euries voor een 2 x 10 inch standard zwart. Ook in 1 x 12 of 2 x 12 en bv in ROOD LEER! ( 2750,-) Ja het kost wat , maar dan krijg je ook wat. De Dealer zit in Nuerenberg ( Germania). Dichter bij huis, Marble bouwt ze in Rhenen. Topklasse voor iets minder, 1500-200 euries voor je wensen.
Fender heeft een Deluxe in 12 watt ( Custom Shop). TOON!!!
Je ziet, overal wordt aan gedacht.
Als het iets zwaarder moet, mijn Marble is slechts 28 watt. Een gemiddelde kroeg is te klein om hem open te zetten, maar dan heb je geluid.... Het kan dus wel!

GVD wat een prijzen noem jij daar alsof het niks is! Het topic is al redelijk OT maar ik denk wel dat de TS met een iets kleiner budget aan het zoeken is aangezien de Peavey niet zoveel kost.

thefox
30 mei 2007, 09:46
Ik heb gisteravond weer gerepeteerd met mn Valveking 112, en ik ben er erg tevreden mee. Voor een goed scheurgeluid, moet hij gewoon lekker hard staan! Het clean is niet slecht, daar moet ik gewoon nog een beetje aan wennen. Ben altijd de clean van een Fender gewend geweest vandaar. Hij doet het te gek met mn pedaaltjes, dus ik ben een gelukkig man.

Het lukt me echter niet om een goed geluid te krijgen icm met mn Pod XT, dus ik zit eraan te denken om die te gaan verkopen. Pedaaltjes is meer gedoe, maar het heeft ook wel wat. Het geluid is iig veel vetter vind ik.

Eko
30 mei 2007, 17:13
ACSlater,
De merken die ik genoemd heb, en er zijn er nog meer, leveren allemaal topklasse materiaal. Het voordeel daarvan is dat je echt alles aan toon uit je instrument weet te halen. Voor m`n Marble heb ik van alles gehad van Twins tot transistorbakken. De mooist klinkende bakken waren de Fenders voor het clean. Ze mistte echter het mooie laag , wat wel in de Twinreverbs zat. Echter een versterker van bijna 40 kg neem je niet voor de lol overal even mee naar toe. Wat ik zocht was een heel mooi clean met een zeer warme reverb. Het principe van een enkelkanaals is dat je hem op laag volume heerlijk clean houd maar met een klein beetje gas er op geeft het een heerlijk crunch. Dit kun je verhogen door het midgedeelte helemaal open te zetten.
Alles wat ik anders geprobeerd heb viel tegen, het meest in de buurt kwam een Bassman echter zonder reverb. die was ,,maar,, 1100 euries.
Ik weet wel dat dit niet voor iedereen weg is gelegd maar het verbaasd me dat ik zoveel mensen hier met gemak over diezel,bogner e.a. zie spreken. Dan is dit toch niet echt veel meer.

levi
30 mei 2007, 17:34
dan koop ik een vox ac15 een fender hotrot deluxe en een valveking 112 :D

LPplayer
30 mei 2007, 17:42
Hey The Fox dat vind ik ook ;) :)
Al de FXloop gechecked voor je delay en chorus?


Ik heb gisteravond weer gerepeteerd met mn Valveking 112, en ik ben er erg tevreden mee. Voor een goed scheurgeluid, moet hij gewoon lekker hard staan! Het clean is niet slecht, daar moet ik gewoon nog een beetje aan wennen. Ben altijd de clean van een Fender gewend geweest vandaar. Hij doet het te gek met mn pedaaltjes, dus ik ben een gelukkig man.

Het lukt me echter niet om een goed geluid te krijgen icm met mn Pod XT, dus ik zit eraan te denken om die te gaan verkopen. Pedaaltjes is meer gedoe, maar het heeft ook wel wat. Het geluid is iig veel vetter vind ik.

ACSlater
30 mei 2007, 17:52
Ik weet wel dat dit niet voor iedereen weg is gelegd maar het verbaasd me dat ik zoveel mensen hier met gemak over diezel,bogner e.a. zie spreken. Dan is dit toch niet echt veel meer.

I get your point maar ik schrik er elke keer weer van als ik van die prijzen zie. Voor de meeste mensen (en veel grote rockgitaristen) is een "goedkope" Marshall genoeg of misschien wel het beste. Angus, Slash en John Frusciante kunnen zich er ook mee redden en ik geloof niet in zo boutique amps vandaar..

thefox
30 mei 2007, 22:45
Hey The Fox dat vind ik ook ;) :)
Al de FXloop gechecked voor je delay en chorus?
Jah, klinkt te gek :)

Eko
30 mei 2007, 23:18
ACSlater,
Boutique amps zoals ze genoemd worden zijn eigenlijk van degene die de amps van vroeger nog bouwen, of met een kleine modificatie op verzoek.
Mijn Clubreverb is een 28 watt class A , 45 watt class AB. Met een 15 inch Custom Eminence speaker. Met een buisgestuurde reverb. Bijna iedereen die met dat ding heeft gespeeld is waanzinnig te spreken over dat ding. Hij kost net onder 2 mille. Ik weet hoe ik m`n klank moet krijgen zoals ik het hebben wil. Ik weet dat het veel geld is, maar als je het hebt? Als je de mijne naast een moderne amp zet zoals een Hotrod Deluxe dan voel je je bescheten zo weinig toon komt er uit de Fender. Trust me ik heb een HRDlx gehad en hem er naast gehouden. Zet een Class A enkelkanaals open ( echt open! ) en je weet wat je probeert te imiteren met een tubescreamer, Steviestyle!

thefox
31 mei 2007, 09:33
ACSlater,
Boutique amps zoals ze genoemd worden zijn eigenlijk van degene die de amps van vroeger nog bouwen, of met een kleine modificatie op verzoek.
Mijn Clubreverb is een 28 watt class A , 45 watt class AB. Met een 15 inch Custom Eminence speaker. Met een buisgestuurde reverb. Bijna iedereen die met dat ding heeft gespeeld is waanzinnig te spreken over dat ding. Hij kost net onder 2 mille. Ik weet hoe ik m`n klank moet krijgen zoals ik het hebben wil. Ik weet dat het veel geld is, maar als je het hebt? Als je de mijne naast een moderne amp zet zoals een Hotrod Deluxe dan voel je je bescheten zo weinig toon komt er uit de Fender. Trust me ik heb een HRDlx gehad en hem er naast gehouden. Zet een Class A enkelkanaals open ( echt open! ) en je weet wat je probeert te imiteren met een tubescreamer, Steviestyle!
Maarja een Hotrod is niet half zo duur....

Eko
31 mei 2007, 18:31
Thefox,
dat bedoel ik dus! Je wilt de toon wel , maar uiteindelijk kies je voor een slapaftreksel en probeert dat met pedaaltjes te maskeren.

thefox
31 mei 2007, 19:57
Thefox,
dat bedoel ik dus! Je wilt de toon wel , maar uiteindelijk kies je voor een slapaftreksel en probeert dat met pedaaltjes te maskeren.
Tjah, beetje kort door de bocht dit. Niet iedereen heeft geld voor een versterker van paar duizend euro. Voorlopig is die valveking heel werkbaar. Uiteindelijk maken toch de vingers het geluid...

Kim Wilson
31 mei 2007, 20:11
Tjah, beetje kort door de bocht dit. Niet iedereen heeft geld voor een versterker van paar duizend euro. Voorlopig is die valveking heel werkbaar. Uiteindelijk maken toch de vingers het geluid...
Ja hoor, natuurlijk... :roll:

Het geluid zit in je setup, en niet in je vingers.

thefox
31 mei 2007, 20:17
Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat een goede gitarist ook uit een brakke versterker zn 'eigen geluid' kan halen. Uiteraard is het een genot om op een lekkere versterker te spelen. Vanwege het lekkere geluid ga je ook beter spelen. Maarja, je moet roeien met de riemen die je hebt. En dan is een Valveking helemaal zo slecht nog niet. Je moet de kwaliteit natuurlijk wel aan het prijskaartje relativeren, tuurlijk snap ik ook wel dat een amp van paar duizend euro beter zal klinken. Iemand als Mark Knopfler zal op een Valve King nog steeds het 'mark knopfler' geluid kunnen maken...

Kim Wilson
1 juni 2007, 08:22
Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat een goede gitarist ook uit een brakke versterker zn 'eigen geluid' kan halen. Uiteraard is het een genot om op een lekkere versterker te spelen. Vanwege het lekkere geluid ga je ook beter spelen. Maarja, je moet roeien met de riemen die je hebt. En dan is een Valveking helemaal zo slecht nog niet. Je moet de kwaliteit natuurlijk wel aan het prijskaartje relativeren, tuurlijk snap ik ook wel dat een amp van paar duizend euro beter zal klinken. Iemand als Mark Knopfler zal op een Valve King nog steeds het 'mark knopfler' geluid kunnen maken...
Nee, dit is dus niet waar. Iemand als Mark Knopfler zal overal, op alle amps herkenbaar blijven. Maar dat komt door zijn techniek, dat heeft geen hol met geluid te maken. Ik wil niet zeggen dat de Valveking slecht is, ik ken hem niet eens. Maar techniek en herkenbare speelstijl is iets anders dan geluid.

dr.distortion
1 juni 2007, 10:28
Die Valveking is een prima rockamp, veelzijdig in te stellen en is gewoon een erg leuk ding voor zijn geld. IK ben er in ieder geval tevreden mee, echter, zou ik in een band spelen met eigen nummers en dus vooral op zoek gaan naar een eigen authentiek geluid, dan zou ik toch een trapje hoger gaan kijken....'t is maar net wat je wilt en vooral ook wat je zelf doet in evt. band of lekker klooien thuis...

thefox
1 juni 2007, 12:34
Nee, dit is dus niet waar. Iemand als Mark Knopfler zal overal, op alle amps herkenbaar blijven. Maar dat komt door zijn techniek, dat heeft geen hol met geluid te maken. Ik wil niet zeggen dat de Valveking slecht is, ik ken hem niet eens. Maar techniek en herkenbare speelstijl is iets anders dan geluid.
Identiteit en herkenbaarheid zit dus uiteindelijk in je vingers (in mijn opinie). Wat mij betreft zijn je vingers/manier van spelen de belangrijkste basis van je geluid, de juiste versterker en/of effecten zullen dan die identiteit/herkenbaarheid alleen maar versterken.

En er zijn natuurlijk ook gitaristen die voor hun identiteit juist wel leunen op effecten (the Edge met zn delay) en/of versterkers. Het gaat mij er gewoon om dat het geen zin heeft om iemand te vertellen dat een versterker van meer dan €1000 beter is, terwijl hij/zij wellicht dat budget helemaal niet heeft. Dan is een valveking helemaal niet zo'n slechte keuze. Zo heeft H&K bijvoorbeeld ook hele goede versterkertjes van €200, die verbazend goed het geluid van je gitaar weergeeft, voor het geld dan. (ideaal als oefenversterkertje voor thuis)

Jimwoud
1 juni 2007, 12:42
blablabla in je vingers blablabla, het is gewoon de combinatie.

En of het in je vingers zit vraag je maar aan je vriendin of vrouw.

Gitaristje 18
1 juni 2007, 13:06
Ik heb een vraag. Klinkt de valveking lekker in combinatie met een fender stratocaster, of is ie alleen goed in combinatie met een humbucker gitaar?

levi
1 juni 2007, 17:15
blablabla in je vingers blablabla, het is gewoon de combinatie.

En of het in je vingers zit vraag je maar aan je vriendin of vrouw.

gast doe ff normaal ten tweede als je je eigen geluid moet halen uit een versterker van 2000 1000 euro moet je nog maar ff harder oefenen om je eigen geluid te maken met effecten kan ik me het nog voorstellen maar als je een amp van 1000 euro moet hebben om je eigen geluid te krijgen?? :confused:

levi
1 juni 2007, 17:16
Ik heb een vraag. Klinkt de valveking lekker in combinatie met een fender stratocaster, of is ie alleen goed in combinatie met een humbucker gitaar?
ik zou het eigenlijk niet weten ik heb zelf ook een strat.
ik denk dat het niet zo veel uit maakt en een strat is en behoorlijke veelzijdige gitaar

Jimwoud
1 juni 2007, 17:18
gast doe ff normaal ten tweede als je je eigen geluid moet halen uit een versterker van 2000 1000 euro moet je nog maar ff harder oefenen om je eigen geluid te maken met effecten kan ik me het nog voorstellen maar als je een amp van 1000 euro moet hebben om je eigen geluid te krijgen?? :confused:
Ja en het omgekeerde met een klein oefenversterkertje is ook waar.....

thefox
2 juni 2007, 14:41
gast doe ff normaal ten tweede als je je eigen geluid moet halen uit een versterker van 2000 1000 euro moet je nog maar ff harder oefenen om je eigen geluid te maken met effecten kan ik me het nog voorstellen maar als je een amp van 1000 euro moet hebben om je eigen geluid te krijgen?? :confused:
Het mooie is dan alleen dat het resultaat nog een stuk bevredigender zal zijn :) Ik ben momenteel bezig audities te doen op conservatoria en dan wordt je gedwongen op een versterker die je niet kent je eigen geluid te maken. Moeilijk! Maar dat kan dan natuurlijk alleen als je 'eigen geluid' in de vingers/gitaar zit, anders heb je een groot probleem lijkt me...

Martijn-w
4 juni 2007, 19:07
Ik heb een vk 212 op de kop getikt voor 400 euro, zo goed als nieuw :)

Heb nog geen kans gehad om em thuis uit te proberen, want ik heb de kabels in onze oefenruimte liggen. Donderdag kan ik em eens goed laten werken! Ik heb er zin in.

ACSlater
4 juni 2007, 23:09
Ik heb een vk 212 op de kop getikt voor 400 euro, zo goed als nieuw :)

Heb nog geen kans gehad om em thuis uit te proberen, want ik heb de kabels in onze oefenruimte liggen. Donderdag kan ik em eens goed laten werken! Ik heb er zin in.

Damn dt lijkt me zuur! Niet kunnen spelen op je nieuwe amp omdat je geen kabel in huis hebt. Iig veel plezier met je nieuwe aankoop.

Chroxy
4 juni 2007, 23:34
Ik heb een vk 212 op de kop getikt voor 400 euro, zo goed als nieuw :)

Heb nog geen kans gehad om em thuis uit te proberen, want ik heb de kabels in onze oefenruimte liggen. Donderdag kan ik em eens goed laten werken! Ik heb er zin in.

laat me raden! Ergens in een afgelegen dorpje genaamd Bunde gehaald? :p

Dribbel_
5 juni 2007, 13:44
http://www.youtube.com/watch?v=dD7EoehgpsA

hier staat een aardige review van de amp

Martijn-w
5 juni 2007, 18:10
laat me raden! Ergens in een afgelegen dorpje genaamd Bunde gehaald? :p

Hé Nick, jij ook hier? :p

levi
7 juni 2007, 15:18
http://www.youtube.com/watch?v=dD7EoehgpsA

hier staat een aardige review van de amp

ahh dankje