PDA

View Full Version : Washburn N61



a darker shade of grey
29 mei 2007, 09:51
De nieuwe gitaar in de Nuno-serie van washburn, ziet er veelbelovend uit!
http://www.washburn.com/about/news/images/pr_n61cr.jpg Kon ff geen groter plaatje vinden. Het is weer een import gitaar, maar wel de eerste echte middenmotor die ik zie. Bij Washburn is het altijd of 2000+ euro voor usa custom shop, of >500 euro voor oosterse troep.

Deze is gemaakt in Korea en wordt in DL verkocht voor zo'n 900 euro...

Wie weet iets van de kwaliteit van deze gitaar?

edit: in de kwaliteit natuurlijk meegenomen dat de single coils vervangen worden door fatsoenlijke pickups ;)

Orpheo
29 mei 2007, 09:58
hoezo fatsoenlijke elementen? waarschijnlijk zijn het weer seymour duncans. dat is opzich niet slecht hoor.

a darker shade of grey
29 mei 2007, 10:15
hoezo fatsoenlijke elementen? waarschijnlijk zijn het weer seymour duncans. dat is opzich niet slecht hoor.

Nee, voor europa zijn het Washburn Shaman single coils ---> bagger ;)

a darker shade of grey
29 mei 2007, 14:23
Niemand? :dontgeti:

danny a thousand
31 mei 2007, 11:21
Wat een lelijk ding zeg!
Ik heb vroeger de N2 gehad, zelfde vorm, enorm scheurbeest.
Was van dat ongelakte hout, zag er beter uit dan deze vind ik.
Vieze leijke slagplaat.

Rutger
31 mei 2007, 11:40
Ik vind de N2 idd mooier en ook origineler: dit lijkt meer een verkrachte Strat

robert-gitarist
31 mei 2007, 17:51
Wat een lelijk ding zeg!
Ik heb vroeger de N2 gehad, zelfde vorm, enorm scheurbeest.
Was van dat ongelakte hout, zag er beter uit dan deze vind ik.
Vieze leijke slagplaat.

Een hele dikke vette +1.
De N2 series vind ik super vet. Wil eigelijk nog wel eens zn ongelukte N2 hebben :) Veel mooier zonder slagplaat en 2 humbuckers ipv HSS.

Gitaristje 18
1 juni 2007, 13:54
Ik heb een Washburn N2 uit 1992. Klonk erg lekker, maar heb er nu Seymour Duncans in gezet. SH4 in de burg en SH1 in de nek. Dat was precies wat deze gitaar nou nodig had. Nu klinkt ie helemaal als een tiet.
Persoonlijk ken ik mooiere gitaren. Ik noemde deze gitaar "net een tafelblad" toen ik hem zag hangen in feedback :seriousf: . Maar die man raadde hem toch aan en ik vond hem goed.
Ik vind N6 nou ook niet echt de mooiste. Een beetje misselijke kleuren. Als ie in betere kleuren was, dan was het al een stuk beter. Maar mijn N2 bevalt goed. Mooie klank, goede constructie en een tremelo waarmee je je gitaar echt onmogelijk kan ontstemmen. Je kan echt gaan hangen, trekken en duwen als een malle, maar hij blijft netjes gestemd.
Dus ik denk dat die N61 helemaal lekker zal zijn.

Riky
1 juni 2007, 19:44
Voor zover ik weet zijn de washburn n serie gitaren uit korea de beste.... ben olangs opzoek geweest naar een nieuwe n2 koreaanse versie maar die zijn niet meer nieuw te koop... nu is er alleen nog maar een schroot versie uit china te koop...


Ps. Waarom koop je niet een echte tijdloze gitaar; de n4??? (http://www.washburn.com/products/electrics/nseries/n4.aspx)

a darker shade of grey
1 juni 2007, 19:54
Voor zover ik weet zijn de washburn n serie gitaren uit korea de beste.... ben olangs opzoek geweest naar een nieuwe n2 koreaanse versie maar die zijn niet meer nieuw te koop... nu is er alleen nog maar een schroot versie uit china te koop...


Ps. Waarom koop je niet een echte tijdloze gitaar; de n4??? (http://www.washburn.com/products/electrics/nseries/n4.aspx)

Hehe, omdat ik geen 2400 euro over heb ;) Tweedehands ook ruim 1800 euro....dat heb ik niet