PDA

View Full Version : Zoom g2 het geluid van Slash?



michielmeertens
28 mei 2007, 22:18
ik heb rond kerstmis een zoom g2 aangeschaft om wat meer variatie in mijn gekuid te krijgen en om met name dichter in de buurt van het geluid van mijn idool Slash te komen, dit lukt echter niet.

Ik heb alle versterkers en equalizers al geprobeert en zelfs dat allemaal opniew met het zogenaamde 'woman tone' maar niks helpt.

kan iemand mij helpen? en met het geluid van slash bedoel ik het geluid wat je hoort op appetite for destruction.

Meneer I.
29 mei 2007, 07:39
Ik zal morgen eens voor je meezoeken ( heb vanavond geen tijd). Je moet het volgens mij zoeken in de "BC" versterker met wat delay, compressor. En je moet 't liefst wel een humbucker in je gitaar hebben.

grindminder
29 mei 2007, 14:32
probeer het hier eens

http://forum.thestompbox.net/forumdisplay.php?f=18

michielmeertens
29 mei 2007, 19:20
nou alvast hartstikke bedankt op dit forum staan al aardig wat tips. En btw ik speel met een les paul dus humbuckers genoeg he :p

the sure thing
29 mei 2007, 21:22
... zit er ook de Marshall 2210 (JCM 800) versterker op? Die heb ik nl en ALS je daar een Les Paul inprikt, staat Slash al in je kamer. Voordat heel forumbezoekers me afmaken: JA, Slash speelde ONDER ANDERE ook op de 2210 (zie de DVD live bootlegs). Zeker in de periode van Appetite.

brunodb
29 mei 2007, 21:47
je gitaar een halve toon lager stemmen,

een marshallachtig geluid zoeken, niet te veel effecten gebruiken en vooral goed leren benden ;-)

en je pickupswitch gebruiken

artnaz
29 mei 2007, 22:57
Ik heb hem ook, en ben behoorlijk tevreden over de sound. Alleen de overstuurde sounds zijn toch te synthetisch vind ik. Slecht aanslaggevoelig, en alsof het geluid achter mijn aanslag aanhuppelt. Niet afgerond zeg maar. Alsof de piek een kwart seconde na de aanslag komt en te onnatuurlijk overstuurd...

Moeilijk uit te leggen...:p Maar ik denk niet dat het veel beter kan. Ik heb nauwelijks effecten, soms een beetje comp en af en toe delay...

Nellyrocks
29 mei 2007, 23:03
Je kan hem ook gewoon in een silver jubilee prikken en die zoom uitzetten. Heb je ook het geluid van Slash. :seriousf:

Jayjay
30 mei 2007, 13:51
ik heb rond kerstmis een zoom g2 aangeschaft om wat meer variatie in mijn gekuid te krijgen en om met name dichter in de buurt van het geluid van mijn idool Slash te komen, dit lukt echter niet.

Ik heb alle versterkers en equalizers al geprobeert en zelfs dat allemaal opniew met het zogenaamde 'woman tone' maar niks helpt.

kan iemand mij helpen? en met het geluid van slash bedoel ik het geluid wat je hoort op appetite for destruction.

Vertel me eens wat voor gitaar je hebt en wat voor amp..belangrijk is ook om te weten of het mogelijk is voor je om harder te kunnen spelen dan op slaapkamer niveau... ik hoor het wel!

Meneer I.
30 mei 2007, 13:54
in zijn sig staat:

Gear:
stratocaster, gemodificeerde stagg les paul, marshall versterker, zoom G2, danelectro daddy-O, wah m
welke marshall dit is staat er niet bij, maar hij heeft een Stagg LP.

Kim Wilson
30 mei 2007, 13:55
in zijn sig staat:

welke marshall dit is staat er niet bij, maar hij heeft een Stagg LP.
Ik denk dat het soort amp belangrijker is dan het merk gitaar...

Jayjay
30 mei 2007, 13:58
Ik denk dat het soort amp belangrijker is dan het merk gitaar...

Ehh ja ..met een stagg Les paul kan je beter stoppen met zoeken naar je sound...

Kim Wilson
30 mei 2007, 14:02
Ehh ja ..met een stagg Les paul kan je beter stoppen met zoeken naar je sound...
Dat denk ik niet. Als je een Stagg LP door een JCM800 jaagt, met een bak volume, denk ik dat je meer in de buurt komt dan wanneer je een Gibson in een Valvestate plugt.

Jayjay
30 mei 2007, 14:07
Dat denk ik niet. Als je een Stagg LP door een JCM800 jaagt, met een bak volume, denk ik dat je meer in de buurt komt dan wanneer je een Gibson in een Valvestate plugt.


Mee eens!
Heb ooit een valvestate gehad.....geef ik huilend toe..

Meneer I.
30 mei 2007, 14:21
Niks mis met een Valvestate, ligt eraan wat je ermee doet. Ik gebruik mijn Valvestate S80 als 'eindversterker' voor de Zoom G2.1u. Het geluid komt uit de Zoom en wordt alleen versterkt door de Valvestate.
(voorheen gebruikte ik het icm een Tele USA en ook dit gaf een prima geluid, er zit een zeer veelzijdige distortion op, maar deze discussie wil ik hier meteen sluiten omdat we anders off-topic gaan ;) )

De originele vraag was dan ook hoe hij dat geluid krijgt uit een Zoom G2. Ik zal vanavond eens wat proberen met die Zoom.

vanhouten
30 mei 2007, 21:21
Is er ook een mogelijkheid met een fender strat en een behringer v-amp in de buurt te komen, of moet ik dan echt naar marshall/gibson toe.

Kim Wilson
30 mei 2007, 21:28
Ja. Met een Strat gaat het zeker niet lukken.

michielmeertens
30 mei 2007, 22:00
Mijn versterker is een Marshall Mg 15 CD

en om te reageren op jayjay: ik heb met deze stagg door een marshall 1959SLP gespeeld en dat klonk geweldig !!

Meneer I.
31 mei 2007, 07:45
Ik heb het gisteren helaas niet helemaal kunnen finetunen qua geluid op de G2.1u maar de versterker die er het dichtst bij in de buurt komt is de "nC", en niet de "BC" die ik eerst noemde.
Verder veel compressor en de delay heb ik op mijn pedal gezet (heb jij niet op je G2) en hier een optimale positie gezocht, verder nog wat reverb erin. Ik heb geen LP maar de Humbuckers uit mijn tele doen het goed in de neck en mid positie qua GnR geluid voor dit nummer.

Ik ken je Marshall niet, maar ik heb ook nog even het volgende geprobeerd op de S80 Valvestate die ik heb. Zoom aansluiten met een clean geluid en allen compressor en wat delay erin gooien, en dan de distortion gebruiken van de Marshall, dit klinkt eigenlijk een stuk beter!

ShadowShape
29 juli 2007, 19:18
Knappe buizenbak met humbuckers kom je al een heel eind. Slash speelt zelf op Seymour Duncan Alnico II humbuckers over de Slash Signature (Reissue van de Silver Jubilees)
Marshall heeft nu ook een Vintage Modern amp uitgebracht die redelijk in de buurt komt. Hoop dat je d'r iets aan hebt.

DeiDRagonas
29 juli 2007, 21:30
Dat denk ik niet. Als je een Stagg LP door een JCM800 jaagt, met een bak volume, denk ik dat je meer in de buurt komt dan wanneer je een Gibson in een Valvestate plugt.

Om hier nog even op terug te komen... Ik ervaar juist exact het tegenovergestelde. Met mijn Gibson Les Paul krijg ik uit de goedkope 100 watt MG serie zelfs nog een oke geluid. Met mijn Crafters lukt me dat dus niet... Dan klinkt het dood, karakterloos. Mijn ervaring is dat het verschil juist zit in de gitaar en niet in de amp. Er wel vanuit gaande dat we alle Fender, Volcano, Park, Samick, enz enz, 10 watt oefen ampjes even niet meetellen dan he.

Grt Roy!

brunodb
30 juli 2007, 00:02
Om hier nog even op terug te komen... Ik ervaar juist exact het tegenovergestelde. Met mijn Gibson Les Paul krijg ik uit de goedkope 100 watt MG serie zelfs nog een oke geluid. Met mijn Crafters lukt me dat dus niet... Dan klinkt het dood, karakterloos. Mijn ervaring is dat het verschil juist zit in de gitaar en niet in de amp. Er wel vanuit gaande dat we alle Fender, Volcano, Park, Samick, enz enz, 10 watt oefen ampjes even niet meetellen dan he.

Grt Roy!

ben ik het volledig mee oneens.
Vind de invloed van de versterker vele malen groter dan de invloed van een gitaar.

een lekkere versterker met een goedkope gitaar klinkt naar mijn inziens vele malen beter dan een dure gitaar met een minder goede versterker

DeiDRagonas
30 juli 2007, 00:56
Verschillende versterkers hebben allemaal wel een geheel eigen karakter. Dat wel... Maar ik ga uit van de situatie zoals ik amps gebruik en mn eigen ervaringen. Ik heb een versterker altijd clean en haal mn geluid uit pedalen (eigenlijk alleen twee overdrives, een wah en soms een phaser). Natuurlijk ist ook gewoon mogelijk dat we van mening verschillen hoor, no problem.

Roy

kassie
30 juli 2007, 01:00
je moet vooral oppassen met de distortion. slash overstuurt zijn geluid meer. hij zorgt bijna altijd dat de volumeknop verder is opengedraaid dan die van de preamp. Hij trekt zijn distortion dus voornamelijk uit zijn humbuckers en de buizen.

manu
8 augustus 2007, 14:17
ff alles goed doorgelezen hier...
ik heb zelf een aantal gitaren en met bijna allemaal
krijg je wel een vetten slash achtige style...
als amp heb ik staan een warp 7 en een buizen warp X...
voor de echte slash sound maak ik het liefste gebruik van mijn rocktron utopia..
daar heb je een effect die great tone heet in zitten...met de juiste finetuning..
dat wil zeggen compressorboost en pitchlevel omhoog geschroeft komt er een aardig dikke warme slashsound uit...wat tuurlijk ook belangrijk is, is dat het PU-switch van je LPtje omhoog staat..dan krijg je de volle en dik muddy sound...

cheers,

manu

Izegrim
8 augustus 2007, 16:40
Even spammen:

Toen ik een G2 kocht was er geen informatie dus toen heb ik maar een Yahoo! Group opgericht. Ik kom er bijna niet meer maar ik heb wel moderaters aangesteld en met bijna 2000 leden zit er genoeg kennis.

http://launch.groups.yahoo.com/group/zoomg2/

Ize

Cheetoria
8 augustus 2007, 19:22
wat een ge-emmer over Valvestates hier zeg! ik vind t echt een super amp. iig een héél stuk sterker dan een JCM 2000, tis prikken en gaan. echt heerlijk.

ShadowShape
24 augustus 2007, 01:33
Als je intresse hebt:

Slash's amp settings for lead:

Presence: 8
Bass: 7
Middle: 7
Treble: 4,5
Output Master: 6
Lead Master: 10
Input Gain: 6,5

Dit geeft je een idee van hoe z'n amps staan. Hij gebruikt niet alleen een JCM2555sl maar ook 800's en een aangepaste 1959 op Appetite. Ik weet niet welk geluid je precies zoekt, maar de moderne sounds (VR tijd) is een 2555 en een 800 samen gemixed op een 1960 cab. En voor de afwisseling een AC30. Erg moeilijk om het exact te krijgen, maar het geeft je een idee waar je je inspiratie vandaan moet halen denk ik.

Succes!

ACSlater
24 augustus 2007, 09:58
Als je intresse hebt:

Slash's amp settings for lead:

Presence: 8
Bass: 7
Middle: 7
Treble: 4,5
Output Master: 6
Lead Master: 10
Input Gain: 6,5

Dit geeft je een idee van hoe z'n amps staan. Hij gebruikt niet alleen een JCM2555sl maar ook 800's en een aangepaste 1959 op Appetite. Ik weet niet welk geluid je precies zoekt, maar de moderne sounds (VR tijd) is een 2555 en een 800 samen gemixed op een 1960 cab. En voor de afwisseling een AC30. Erg moeilijk om het exact te krijgen, maar het geeft je een idee waar je je inspiratie vandaan moet halen denk ik.

Succes!

In een interview heb ik gelezen dat Slash ook razend enthousiast is over de Vintage/Modern serie van Marshall. Deze amp is niet gebruikt op de nieuwste van VR maar dat kwam volgens Slash omdat het album al klaar was voordat hij de VM had gehoord.

Nu weer ontopic; is die Zoom ook geschikt voor delay/reverb of is dit slechts een matige aanvulling op de versterkermodeling? Zijn er veel parameters die je in kunt stellen voor de delay?

A_monkey
24 augustus 2007, 11:15
http://giasso.s42.eatj.com/ZooM/listaPatches.jsp?Q=art&Param=3 hier staat de patch voor de g7, miss kan je iets soortgelijks maken op je g2

kassie
19 september 2007, 00:18
In een interview heb ik gelezen dat Slash ook razend enthousiast is over de Vintage/Modern serie van Marshall. Deze amp is niet gebruikt op de nieuwste van VR maar dat kwam volgens Slash omdat het album al klaar was voordat hij de VM had gehoord.

Nu weer ontopic; is die Zoom ook geschikt voor delay/reverb of is dit slechts een matige aanvulling op de versterkermodeling? Zijn er veel parameters die je in kunt stellen voor de delay?

ik las ergens dat hij de amp nog net heeft kunnen gebruiken voor de laatst opgenomen nummers. maar na goed luisteren ben ik er nog niet achter welke nummers dat dan geweest moeten zijn.