PDA

View Full Version : Overdrivejes



AutoStatic
28 mei 2007, 21:23
Ben op zoek naar een goeie overdrive. Gebruik nu een Ibanez MT-10 Mostortion maar dat is meer een distortion en daarnaast ben ik gewoon op zoek naar iets anders wat echt goed matcht met de rest van mijn setup (London City DEA130 + SG met P90's + Telecaster + Yamaha SG2000). Ook heeft de Mostortion niet genoeg boost, vooral als je 'm wat meer opschroeft qua distortion. Dan wordt ie ook erg noisy. Mijn vraag dus wie er een ideetje heeft. Zit zelf te denken aan iets als een Guv'nor of misschien zelfs een Zoom PD-01. Prijs is niet zo'n probleem, voor een goed pedaal wil ik best wat neerleggen. Een buizen pre-amp-achtig ding zou ik ook wel eens willen uitproberen. Ook voor zelfbouw deins ik niet terug. En voordat iedereen Tubescreamer gaat roepen, heb zo'n ding gehad en na een paar weken weer verkocht, kon er niet veel mee. Zoiets zoek ik dus niet. En de vraag voor wat voor stijl ik 'm ga gebruiken is ook een beetje moeilijk. De Mostortion is een niet alledaags pedaal met een navenant geluid en draagt daardoor voor een groot deel bij aan mijn eigen geluid. De overdrive die ik zoek moet ook zoiets eigens hebben.

Ik weet het, Hallie heeft ook een topic lopen met dezelfde vraag maar wil geen topics kapen dus vandaar een nieuw draadje.

Jeremy

the sure thing
28 mei 2007, 21:26
eeehhhh.... Misschien help je ons door te verstellen wat voor soort uniek geluid een "mos-stortion" heeft? Zoek je het echt in de mosfet-type vervorming?

AutoStatic
28 mei 2007, 21:39
@the sure thing: nee, nee, ik bedoel dat de Mostortion een typisch geluid heeft en dat ie me juist daarom zo bevalt. Het gaat me niet om het soort geluid maar dat het geluid iets herkenbaars en unieks heeft. En ben op zoek naar iets anders, dus in ieder geval niet nog een soort Mostortion.
Ik heb wel een soort geluid in mijn hoofd. Mag best wel een beetje warm en transparant zijn, maar niet te veel mid, meer met een pittig, scherp bouquetje. Een overdrive die gewoon mooi kleurt bij mijn versterker en die goed reageert op een of meerdere van mijn gitaren.

Einzeln
28 mei 2007, 21:58
Een boost?
Ik heb de FA-1 van HWA en Johan heeft nog de Mig*Boost. Of de Launch pad van Barber. Die is echt recht! Dat wordt dan meer van de London City. De FA-1 geeft rinkels met aan je enkelspoelers. Keertje lenen?

Saf
28 mei 2007, 22:15
ik heb een danelectro daddy-o en die vind ik echt super gaat van een randje crunch overdrive tot een goede agressieve distortion. naar mijn bescheiden mening in ieder geval speel met een squier strat en een les paul kopie over een bassman 50, london city dea-100, sound city 100 en een bassman 135.
blijft een vet pedaal is mijn favoriet heb ook nog verschuillende andere scheurpedalen maar deze is mijn favoriet.

Nellyrocks
28 mei 2007, 22:37
he Autostatic. Ben jij Jeremy van Soda P? Kan me uit een ver Pajotini vs Tourist verleden je SG met P90's herinneren. Icm je sig en de reactie van Nico = mijn conclusie.

Ik zat dus in Pajotini.

Mitch
28 mei 2007, 22:50
Koop de gemodde MS10 van Joey Handsome. Is een ontzettend leuk koppel met je MT10. Is een prima drive, geen mid hump, wel een nuttige laag-af, scherp in de goede zin des woords en kan prima als boost dienen voor je MT10. Ik heb een keer een clipje opgenomen, effe zoeken in Effecten op topics van mij, kom je er wel.

Wizz
28 mei 2007, 23:21
MI Audio Blues Pro ? Ik heb veel overdrives, maar de Blues Pro staat in de top-drie vanwege zijn poepstrakke laag, en vooral zijn flexibiliteit : Maakt weinig uit wat voor gitaar d'r voor- of versterker erachter staat.

Wizz

AutoStatic
29 mei 2007, 12:25
Hé, bedankt voor de reacties!! Nico, wil die effecten zeker een keer proberen! Ben zeer geïnteresseerd in de HWA dingen! Ik stuur je wel even een mail. En Nellyrocks, inderdaad Jeremy van Soda P ja. Komende zondag weer visbakken, met zowel Soda Plop als The Tourist. En Mitch, ik heb de specs al gechecked van de MS10 en zat me al af te vragen of die van Joey Handsome gemod was of niet. Dat is ie dus, ook een interessante optie. Maar meer suggesties zijn altijd welkom!

the sure thing
29 mei 2007, 21:20
Tjsa, als je een transparant overdrivje zoekt, zou ik voor de Fulltone Fulldrive 2 gaan. Of is dat niet te typisch genoeg? Hij is een zeer mooi boeketje, weinig kleuring en goed instelbaar.

EuroCinema
30 mei 2007, 10:21
Mag best wel een beetje warm en transparant zijn, maar niet te veel mid, meer met een pittig, scherp bouquetje. Een overdrive die gewoon mooi kleurt bij mijn versterker en die goed reageert op een of meerdere van mijn gitaren.
Hmmm, de meeste boutique-overdrives blinken uit in het niet of nauwelijks kleuren van je sound, terwijl jij juist iets zoekt dat wel kleurt. Erg spannend is het niet, maar wat je beschrijft klinkt heel erg als een Boss BD-2 Blues Driver, voor 79 eurootjes op elke straathoek te koop. Ik zou die zeker in je testrondje meenemen. Een alternatief als je een meer bijzondere sound wilt is om te experimenteren met heel lage gainsettings op fuzz-pedalen. Dat geeft soms een heel aangename overdrive-achtige sound, maar net even anders.

Kim Wilson
30 mei 2007, 10:25
+1 voor de BD-2. Die kleurt het geluid niet, en werkt goed samen met een setje over de kop getrapte buizen. Hij kleurt het geluid niet zo als een TS-achtige. Ook de Blues Pro kleurt het geluid meer.

peter_heijnen
30 mei 2007, 10:47
xotic ac booster.

Jim Haagmans
30 mei 2007, 15:02
ik heb zon xotic ac booster, maar ik doe hem misschien weg omdat ik ben aan het kijken om een distortion over mijn clean heen te gooien maar ik vind nauwelijks wat fatsoenlijks, heb al fulltone distortions getest en boss en nog meer maar allemaal hebben het gewoon niet, heel weinig sustain en krasserige highs, vreselijk :S

terug naar de topic;
die acbooster is wel heel lekker voor een vies randje op clean en heerlijk als je de gain niet te ver opendraait en hem dan over je distortion zet voor net dat beetje extra!

Speeddemon
30 mei 2007, 15:38
+1 voor de BD-2. Die kleurt het geluid niet zo erg.
fixed. :sssh:

Kim Wilson
30 mei 2007, 15:40
fixed. :sssh:
Ghehe... :D

Ik heb hem even naast de Maxon OD808 gehoord, en ik vond de BD-2 relatief niet kleuren. :)
Sterker, op mijn Bandmaster vind ik hem helemaal niet kleuren. Hij geeft de overdrive van de amp een extra schop onder de kont. Vraag Helter maar, of Drap, die hebben hem allebei gehoord toen in Groningen.

Speeddemon
30 mei 2007, 15:46
Ghehe... :D

Ik heb hem even naast de Maxon OD808 gehoord, en ik vond de BD-2 relatief niet kleuren. :).
daar zeg je 't al, RELATIEF!
Vergeleken met een DOD 250 (modded weliswaar) gain op 0 en volume op 10, dan is de DOD 250 een stuk transparanter. Gewoon je sound, maar dan 'meer'.
De BD-2 heeft de neiging 't snel scherper te maken.

Overigens hang ik er geen waarde-oordeel aan of dat SLECHT is ofzo, maar hij kleurt weldegelijk. Ik vind 't zelf een fijne kleuring, als je met HSS gitaren speelt, want bij 't terugdraaien van je volume knop, krijg je zo'n SRV 'jangle' in 't hoog. Beetje Strat standje 4, maar dan extra.

Kim Wilson
30 mei 2007, 15:49
Ja, ik heb de toneknop ook idd op 9 uur en de level en gain op 10 uur, en dan geeft ie de amp net effe dat beetje extra. Het verschil tussen wel of geen pedaal vind ik dan echt niet groot, behalve dat de boel dan nog effe wat meer begint te schreeuwen en grommen.

Einzeln
30 mei 2007, 16:36
daar zeg je 't al, RELATIEF!
Vergeleken met een DOD 250 (modded weliswaar) gain op 0 en volume op 10, dan is de DOD 250 een stuk transparanter. Gewoon je sound, maar dan 'meer'.
De BD-2 heeft de neiging 't snel scherper te maken.

Overigens hang ik er geen waarde-oordeel aan of dat SLECHT is ofzo, maar hij kleurt weldegelijk. Ik vind 't zelf een fijne kleuring, als je met HSS gitaren speelt, want bij 't terugdraaien van je volume knop, krijg je zo'n SRV 'jangle' in 't hoog. Beetje Strat standje 4, maar dan extra.

De Mig*Boost zit al in het testrondje, zoals dat net werd genoemd.

AutoStatic
30 mei 2007, 17:58
Yup. Heb je mail gehad Nico, zet net pas weer m'n PC aan. De BD-2 wil ik ook proberen. Ben eigenlijk niet op zoek naar een vies randje, het moet wel een muzikale, harmonische overdrive zijn. En een fuzz zoek ik ook niet, dat kleurt het geluid wel heel erg. En gebruikt de gitarist van Wolfmother geen Xotic AC Booster? Ik ga hun optreden op Pinkpop nog eens bekijken maar wat ik er van heb gehoord vond ik niet echt mooi klinken, eigenlijk best lelijk. Maar misschien gebruikte hij op dat moment een ander pedaal.

peter_heijnen
30 mei 2007, 18:45
Maar ik vind 200 euro bizar veel geld voor "onder bepaalde omstandigheden in 1 bepaalde stand in combinatie met de juiste andere apparatuur net even iets lekkerder".
Dat zou het ook zijn als de ac booster op maar een enkel standje goed zou klinken. Maar dat is dus niet zo... :)

peter_heijnen
30 mei 2007, 18:56
het moet wel een muzikale, harmonische overdrive zijn.
Dat zeg ik: ac booster heheh ...

Kijk anders hier eens: http://www.sound-plaza.nl/?products=effecten&subproducts=gitaar

Best veel keus en dus een prima kans om in a'dam wat kanshebbers te ab'en.

AutoStatic
30 mei 2007, 19:06
@peter_heijnen:
En gebruikt de gitarist van Wolfmother geen Xotic AC Booster? Ik ga hun optreden op Pinkpop nog eens bekijken maar wat ik er van heb gehoord vond ik niet echt mooi klinken, eigenlijk best lelijk. Maar misschien gebruikte hij op dat moment een ander pedaal.Weet dat hij een AC Booster gebruikt, zijn setup werd besproken in de Gitarist van Maart. €195,-, Is wel erg aan de prijs voor een pedaaltje in een Hammond behuizinkje met FOKKING COMIC SANS MS belettering http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif Maar ga 'm proberen. Ben ook iets meer gecharmeerd van de BB Preamp qua beschrijving.

peter_heijnen
30 mei 2007, 19:38
Is wel erg aan de prijs voor een pedaaltje in een Hammond behuizinkje met FOKKING COMIC SANS MS belettering
Ja die belettering he...... :)

Einzeln
30 mei 2007, 19:58
Nobles ODR-1 heb ik ook nog liggen.

Speeddemon
30 mei 2007, 20:00
Is wel erg aan de prijs voor een pedaaltje in een Hammond behuizinkje met FOKKING COMIC SANS MS belettering http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif
Hammond behuizing is niks mis mee.

Comic Sans als lettertype op je pedaal is INSTANT DEATH! :nervous:

AutoStatic
30 mei 2007, 20:05
Nobles ODR-1 heb ik ook nog liggen.Ok, cool, hoe meer ik kan proberen hoe beter ;)
En Speeddemon, er is idd niks mis met een Hammond behuizing. Ik zat gewoon een beetje te mokken over het verschil in kostprijs en vraagprijs ;) Oh, en is de Zoom PD-01 een optie? Staan op eBay voor €65,-.

http://a274.ac-images.myspacecdn.com/00570/37/26/570586273_l.gif (http://myspace.com/beltree)

Einzeln
30 mei 2007, 20:10
Jeremy check even je mail.

AutoStatic
31 mei 2007, 10:58
Jo! Vanavond even de HWA FA-1, Barber Launch Pad en de Nobels ODR-1 uitproberen. Bedankt Nico! En de MI Audio Blues Pro ziet er ook interessant uit, ook qua prijs.

Speeddemon
31 mei 2007, 15:10
Ok, cool, hoe meer ik kan proberen hoe beter ;)
En Speeddemon, er is idd niks mis met een Hammond behuizing. Ik zat gewoon een beetje te mokken over het verschil in kostprijs en vraagprijs ;) Oh, en is de Zoom PD-01 een optie? Staan op eBay voor €65,-.
Ik vind de PD-01 erg o.k. zowel als clean boost (poor man's Klon) en als lichte overdrive/crunch.

Wat betreft kostprijs/vraagprijs: sommige merken hebben daar een bizar verschil in. Maar vergeet ook niet wat 't aan tijd kost om iets te ontwerpen, tweaken en bouwen.
Kijk, wanneer iets simpel te maken is door elke boerenlul met een soldeerbout voor 20 euro, terwijl 't origineel 200 kost (*kuch*SHO*rochel*), dan creeër je een dusdanig verschil, dat DIY-ers er op duiken om die zelf te maken.

Maar ik zie me zelf niet een willekeurig Foxrox/Catalinbread/Subdecay pedaal klonen, voor minder tijd/geld dan een nieuwe kopen. Parts-cost kan misschien 30-50 euro zijn, maar zelf een PCB'tje tekenen voor iets met 20-30 componenten gaat al gauw een paar uurtjes in zitten. Dan boren, schuren, primen, lakken, drogen, decals printen, aanbrengen, vernissen, drogen, boel bedraden... voor je 't weet ben je als beginner/amateur 6-10 uur verder voor 1 pedaal. En kijkend naar 't minimumloon (€7,59/u voor ongeschoold werk!), ziet het kostenplaatje er ineens anders uit.

AutoStatic
31 mei 2007, 15:33
Ik vind de PD-01 erg o.k. zowel als clean boost (poor man's Klon) en als lichte overdrive/crunch.

Wat betreft kostprijs/vraagprijs: sommige merken hebben daar een bizar verschil in. Maar vergeet ook niet wat 't aan tijd kost om iets te ontwerpen, tweaken en bouwen.
Kijk, wanneer iets simpel te maken is door elke boerenlul met een soldeerbout voor 20 euro, terwijl 't origineel 200 kost (*kuch*SHO*rochel*), dan creeër je een dusdanig verschil, dat DIY-ers er op duiken om die zelf te maken.

Maar ik zie me zelf niet een willekeurig Foxrox/Catalinbread/Subdecay pedaal klonen, voor minder tijd/geld dan een nieuwe kopen. Parts-cost kan misschien 30-50 euro zijn, maar zelf een PCB'tje tekenen voor iets met 20-30 componenten gaat al gauw een paar uurtjes in zitten. Dan boren, schuren, primen, lakken, drogen, decals printen, aanbrengen, vernissen, drogen, boel bedraden... voor je 't weet ben je als beginner/amateur 6-10 uur verder voor 1 pedaal. En kijkend naar 't minimumloon (€7,59/u voor ongeschoold werk!), ziet het kostenplaatje er ineens anders uit.Ben het helemaal met je eens! Zat gewoon zo even van grmbl :sneaky:. OK, de Zoom is dus ook een goeie optie. Peter Verspuy heeft ze liggen, maar vraagt er wel de hoofdprijs voor. Dit lijkt me wel het soort pedaal wat ik zoek, je ziet ze bijna nooit maar blijkbaar toch een erg bruikbaar geluid. Ik zit ook te kijken naar een Guv'nor, die gaan ook voor rond de €65,- op eBay, maar dat lijkt me toch meer een distortion. Wat is jouw ervaring met dat effect?

Speeddemon
31 mei 2007, 16:02
zo'n originele Guv'nor is idd meer 'classic distortion'. Marshall-in-a-box.
Voor classic rock en hard rock vind ik 'm erg goed en hij is zelfs aardig als boost te gebruiken, maar voor milde overdrive sounds, die tube-like moeten klinken, zou ik eerder een Boss OD-3 of Zoom PD-01 pakken (die ook allebei beter presteren als boost).

AutoStatic
31 mei 2007, 19:27
Hé Speeddemon, dank je. Dan weet ik dat in ieder geval geen Guv'nor zoek, dat wordt dan iets voor later want het lijkt me wel een veelzijdig ding. Zo maar even de versterker opengooien ;) Alhoewel, het is wel erg mooi weer... http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif

Einzeln
31 mei 2007, 21:26
De blues pro heeft trouwens nog best wat gain over.
En Shiny heeft Guvnor "geinspireerden".

strat58
31 mei 2007, 21:32
Hé Speeddemon, dank je. Dan weet ik dat in ieder geval geen Guv'nor zoek, dat wordt dan iets voor later want het lijkt me wel een veelzijdig ding. Zo maar even de versterker opengooien ;) Alhoewel, het is wel erg mooi weer... http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif

Hoi voor een clean vervorming met mogelijkheid tot meer de MI Audio Blue Boy, geweldige OD een TS9 maar dan met meer gain/of minder met 3 potmeters binnenin (de Blue Boy Deluxe heeft ze aan de buitenkant) en geen irritante midhump.
Peace Strat58

Speeddemon
31 mei 2007, 21:45
De blues pro heeft trouwens nog best wat gain over.
En Shiny heeft Guvnor "geinspireerden".
welke?
Die oranje drive van hem was toch een Bluesbreaker geinspireerde ofzo? :???:

Einzeln
1 juni 2007, 08:24
welke?
Die oranje drive van hem was toch een Bluesbreaker geinspireerde ofzo? :???:
Ouch! Hier zou ik me wel eens kunnen vergissen.

AutoStatic
10 juni 2007, 23:33
Zo, even de boel uitgeprobeerd. En dat was ERG nuttig. Ik speel dus al jaren met een afgrijselijk toonzuigend snoer. Die heb ik dan ook gelijk in de "bak" gegooid, bij de andere reserve troep. Over de pedaaltjes. De ODR-1 van Nobels heb ik er maar heel even ertussen gehad. Is eigenlijk gewoon een scheurpedaal en dus niet wat ik zoek. De Barber Launch Pad is inderdaad gewoon strak rechtdoor, volgens mij is dit een subliem volumepedaal maar echt veel gebeurde er niet verder. Maar toen... Toen stak ik de FA-1 van Speeddemon ertussen... OMG!!! WAT EEN VET GELUID!!! HEBBE HEBBE HEBBE!!! De tergin, wat klinkt dat doosje on-ge-lo-ve-lijk goed! Ja, hoe moet ik het omschrijven? Het gaat hard, maar met een schitterend randje die waanzinnig matcht met mijn LC DEA130. Ik was met m'n meissie in de oefenruimte om een beetje te jammen en ook zij vond het echt een heel mooi rockgeluid. Mijn geluid kreeg echt wat extra's, een soort dikke taartrand van een overheerlijke, verse, warme appeltaart. Ja, ben best wel lyrisch over dat pedaaltje. Nu de Mig*Boost nog, ben ik dan ook zeer benieuwd naar! Alvast bedankt Nico!

strat58
11 juni 2007, 07:07
Ben op zoek naar een goeie overdrive. Gebruik nu een Ibanez MT-10 Mostortion maar dat is meer een distortion en daarnaast ben ik gewoon op zoek naar iets anders wat echt goed matcht met de rest van mijn setup (London City DEA130 + SG met P90's + Telecaster + Yamaha SG2000). Ook heeft de Mostortion niet genoeg boost, vooral als je 'm wat meer opschroeft qua distortion. Dan wordt ie ook erg noisy. Mijn vraag dus wie er een ideetje heeft. Zit zelf te denken aan iets als een Guv'nor of misschien zelfs een Zoom PD-01. Prijs is niet zo'n probleem, voor een goed pedaal wil ik best wat neerleggen. Een buizen pre-amp-achtig ding zou ik ook wel eens willen uitproberen. Ook voor zelfbouw deins ik niet terug. En voordat iedereen Tubescreamer gaat roepen, heb zo'n ding gehad en na een paar weken weer verkocht, kon er niet veel mee. Zoiets zoek ik dus niet. En de vraag voor wat voor stijl ik 'm ga gebruiken is ook een beetje moeilijk. De Mostortion is een niet alledaags pedaal met een navenant geluid en draagt daardoor voor een groot deel bij aan mijn eigen geluid. De overdrive die ik zoek moet ook zoiets eigens hebben.

Ik weet het, Hallie heeft ook een topic lopen met dezelfde vraag maar wil geen topics kapen dus vandaar een nieuw draadje.

Jeremy

HOi ik zou een Tube KIng van Ibanez gaan zoeken of een Real Tube DRiver van Tube Works. IK speel nu een paar maanden met Tube Overdrives en ben er erg tevreden over, ik heb nu een Real Tube en die en de Tube king vind ik persoonlijk het beste. Veel overdrives heb ik uitgeprobeerd van Ibanez TS9 tot MI Audio Crunch box, Blue Boy en Blues Pro en het zijn allemaal goede pedalen maar bij een goede tube drive halen ze het niet.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Peace Strat58

peter_heijnen
11 juni 2007, 07:08
de FA-1 van Speeddemon ertussen... OMG!!! WAT EEN VET GELUID!!!!
Ik geloof dat een medeforummer deze tekst met een hele grote grijns incl harde plasser tot zich gaat nemen. :)

Einzeln
11 juni 2007, 07:55
Zo, even de boel uitgeprobeerd. En dat was ERG nuttig. Ik speel dus al jaren met een afgrijselijk toonzuigend snoer. Die heb ik dan ook gelijk in de "bak" gegooid, bij de andere reserve troep. Over de pedaaltjes. De ODR-1 van Nobels heb ik er maar heel even ertussen gehad. Is eigenlijk gewoon een scheurpedaal en dus niet wat ik zoek. De Barber Launch Pad is inderdaad gewoon strak rechtdoor, volgens mij is dit een subliem volumepedaal maar echt veel gebeurde er niet verder. Maar toen... Toen stak ik de FA-1 van Speeddemon ertussen... OMG!!! WAT EEN VET GELUID!!! HEBBE HEBBE HEBBE!!! De tergin, wat klinkt dat doosje on-ge-lo-ve-lijk goed! Ja, hoe moet ik het omschrijven? Het gaat hard, maar met een schitterend randje die waanzinnig matcht met mijn LC DEA130. Ik was met m'n meissie in de oefenruimte om een beetje te jammen en ook zij vond het echt een heel mooi rockgeluid. Mijn geluid kreeg echt wat extra's, een soort dikke taartrand van een overheerlijke, verse, warme appeltaart. Ja, ben best wel lyrisch over dat pedaaltje. Nu de Mig*Boost nog, ben ik dan ook zeer benieuwd naar! Alvast bedankt Nico!

Ik wist het! Ik vond de MiG*Boost geweldig,.....totdat ik de FA-1 kocht. Toen had ik de mogelijkheid om de MiG*Boost als distortion te gebruiken. Maar daar heb ik mijn hotbox al voor. De MiG*Boost is dikker!
Ik heb de FA-1 in kanariegeel omdat ik niet wilde wachten op de grasgroen behuizing die Remco maar niet binnenkreeg. Wat mij betreft was ie roze en stond er KISS THIS op, het blijft een heerlijk pedaal.
http://home.wanadoo.nl/nicoderoode/nicofa-1.jpg

en dit is het orgineel:
http://www.landweber.com/sold-on-ebay/images/FA-1.jpg

Speeddemon
12 juni 2007, 12:01
Ik geloof dat een medeforummer deze tekst met een hele grote grijns incl harde plasser tot zich gaat nemen. :)
nou, nou... ik zie geen foto's van Kate Beckinsale of Rosalyn Sanchez met mijn pedalen in hun handen, dus de plasser wijst nog richting China. 8-)

@Nico; ik hoop niet dat je zo foolish als Olle Norin bent, en die gele FA-1 verkoopt. Jij hebt iets 100% unieks nu. (had hij ooit ook, de 1e MiG*Boost, een custom BoozzFust, etc. Maar als spullen kopen/verkopen belangrijker wordt dan je eigen sound maken... tja... :chicken: )

vulvasonic
12 juni 2007, 12:27
nou, nou... ik zie geen foto's van Kate Beckinsale of Rosalyn Sanchez met mijn pedalen in hun handen, dus de plasser wijst nog richting China. 8-)

@Nico; ik hoop niet dat je zo foolish als Olle Norin bent, en die gele FA-1 verkoopt. Jij hebt iets 100% unieks nu. (had hij ooit ook, de 1e MiG*Boost, een custom BoozzFust, etc. Maar als spullen kopen/verkopen belangrijker wordt dan je eigen sound maken... tja... :chicken: )

Hoho!
Vlak mijn plasser niet uit!

Moet ik nu trouwens (qua vormgeving) aan de FA-1 denken?
Ennuuuuu......, hoezo roze raak je niet kwijt?
Blijkbaar was ik niet de eerste die een voorkeur had voor roze! ;)

Speeddemon
12 juni 2007, 12:44
Hoho!
Vlak mijn plasser niet uit!

Moet ik nu trouwens (qua vormgeving) aan de FA-1 denken?
Ennuuuuu......, hoezo roze raak je niet kwijt?
Blijkbaar was ik niet de eerste die een voorkeur had voor roze! ;)
Ho,ho, Nico had 't niet over VARKENSroze. :cheerup:

Check je mail maar snel, Vulv!

vulvasonic
12 juni 2007, 12:56
Ho,ho, Nico had 't niet over VARKENSroze. :cheerup:

Check je mail maar snel, Vulv!

Mag ik 'm posten, mag het, pleeeeeaaaaaase?!?!?!?!?! :cheerup:
Hij is BRILJANT!!!!!! :D

Speeddemon
12 juni 2007, 13:30
Mag ik 'm posten, mag het, pleeeeeaaaaaase?!?!?!?!?! :cheerup:
Hij is BRILJANT!!!!!! :D
Vooruit dan maar. :hippie:

(maar behaalde resultaten in 't verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :seriousf: )

vulvasonic
12 juni 2007, 13:35
Komt ie jongens!

DE VULVASONIC ZONE
van SPEEDDEMON!!!!!!
(izzie mooi, of doetie alsof, nou?) :cheerup:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Vulvasonic_Boost.jpg

Jimwoud
12 juni 2007, 14:04
Very Nice!! Gaaf hoor, ziet er echt vet uit. Wat voor soort booster wordt het?

vulvasonic
12 juni 2007, 15:14
Very Nice!! Gaaf hoor, ziet er echt vet uit. Wat voor soort booster wordt het?

Een soort Z-VEX Super Hard On, maar dan met 1 output, een aansluiting voor een adapter en een low-cut schakelaar. Izzie mooi of niet? :cheerup:

almarvk
12 juni 2007, 15:16
En dan helemaal in het roze??

Speeddemon
12 juni 2007, 15:25
En dan helemaal in het roze??
Als jij sneeuw, Hollywood-tanden, lakens uit Omo-reclames en standaard kopieer-papier roze vind, dan wordt ie idd roze ja. :seriousf:

Dirk_Hendrik
12 juni 2007, 15:45
CewL!! Moby Dick! Het Roze Walvisje!

http://www.moviebox.tv/images/moviebox/moby%20dick.jpg

AutoStatic
12 juni 2007, 16:00
Heb gister de HWA FA-1 nog even in bandverband uitgeprobeerd maar dat wordt nog even zoeken naar de goede instellingen. De FA-1 icm mijn Tele werkt ook niet helemaal, is waarschijnlijk ook een kwestie van de goede instellingen zoeken. Ik heb het idee dat vooral op wat zachtere volumes het pedaal beter tot z'n recht komt en dat ik gewoon goeie kabels nodig heb en m'n effecten moet TB-en. Al die buffers doen het geluid van de FA-1 niet veel goeds.

marc_o
12 juni 2007, 16:45
Een soort Z-VEX Super Hard On, maar dan met 1 output, een aansluiting voor een adapter en een low-cut schakelaar. Izzie mooi of niet? :cheerup:

Ah, die heb ik in mijn HWA Marc-O-Blaster pedaal ook zitten, werkt prima!

Speeddemon
12 juni 2007, 16:50
Ah, die heb ik in mijn HWA Marc-O-Blaster pedaal ook zitten, werkt prima!
Als Vulv de zijne heeft, zijn de Heren Tulmeesters extra verbonden! 8-)

vulvasonic
12 juni 2007, 17:12
Ah, die heb ik in mijn HWA Marc-O-Blaster pedaal ook zitten, werkt prima!

Foto, mijn broeder, foto!!!!!! :cheerup:

Einzeln
12 juni 2007, 18:26
nou, nou... ik zie geen foto's van Kate Beckinsale of Rosalyn Sanchez met mijn pedalen in hun handen, dus de plasser wijst nog richting China. 8-)

@Nico; ik hoop niet dat je zo foolish als Olle Norin bent, en die gele FA-1 verkoopt. Jij hebt iets 100% unieks nu. (had hij ooit ook, de 1e MiG*Boost, een custom BoozzFust, etc. Maar als spullen kopen/verkopen belangrijker wordt dan je eigen sound maken... tja... :chicken: )

Ik heb nog nooit wat verkocht, ik heb tot nu toe alleen geruild. Altijd nog vroeg of laat spijt gehad. FA-1 gaat niet weg. Eg niet!
Jeremy mail johan even voor die Mig boost

marc_o
12 juni 2007, 21:14
Foto, mijn broeder, foto!!!!!! :cheerup:

Oei, die zou ik dan eerst moeten maken, en ik ben zoooooooooooo moe en zooooooooooooooo lui.............wellicht neem ik 'm 13 juli mee naar Ridderkerk....

AutoStatic
12 juni 2007, 21:21
Ik heb nog nooit wat verkocht, ik heb tot nu toe alleen geruild. Altijd nog vroeg of laat spijt gehad. FA-1 gaat niet weg. Eg niet!
Jeremy mail johan even voor die Mig boostZal ik doen. Bevindingen posten heeft niet zoveel zin meer merk ik, zelfs niet als er enig financieel gewin in het vooruitzicht staat ;)

vulvasonic
13 juni 2007, 00:22
Oei, die zou ik dan eerst moeten maken, en ik ben zoooooooooooo moe en zooooooooooooooo lui.............wellicht neem ik 'm 13 juli mee naar Ridderkerk....

Moet je doen. Ik brand van nieuwsgierigheid.
Ik heb nu alweer een nieuwe wensklus voor Remco liggen. Maar of hij dáár voor te porren is.......... (en wanneer ik dáár het geld voor heb). :D

BLOK182
13 juni 2007, 00:32
Zelf vind ik MI Audio goede producten voor het geld leveren. Heb nu al een klein jaar ontzettend veel plezier van mijn Blues Pro pedaal, dat anders dan de naam doet vermoeden veel variatie qua scheursounds geeft!

AutoStatic
16 juni 2007, 14:44
Ok, veel ideeën opgedaan. Maar nog een vraagje, wat zijn de ervaringen met buizenpendalen? Ik las een recensie over die Blackstar dingen en zo'n HT-Dual (http://www.effect-on-line.com/images/articleeol/effets/blackstar/BKR-HTDUALL.jpg) lijkt me fantastisch. Nico, jij hebt daar toch ook wel ervaring mee? Die FA-1 is supertof hoor, maar het was eigenlijk niet waar ik naar op zoek was. Ik zoek toch eigenlijk meer een echte overdrive die als je 'm intrapt niet meteen je geluid in laat zakken. Dus er moet wel een lekkere druk achter blijven zitten.

AutoStatic
16 juni 2007, 14:53
HOi ik zou een Tube KIng van Ibanez gaan zoeken of een Real Tube DRiver van Tube Works. IK speel nu een paar maanden met Tube Overdrives en ben er erg tevreden over, ik heb nu een Real Tube en die en de Tube king vind ik persoonlijk het beste. Veel overdrives heb ik uitgeprobeerd van Ibanez TS9 tot MI Audio Crunch box, Blue Boy en Blues Pro en het zijn allemaal goede pedalen maar bij een goede tube drive halen ze het niet.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Peace Strat58 Hé Strat58, bedoel je dan de TK999?

En iemand ervaring met de EHX Hot Tubes? Of een zo'n Vox Cooltron ding?

Jayjay
16 juni 2007, 16:41
Doe es gek...zoek een oude Marshall Drive master....

AutoStatic
16 juni 2007, 16:51
Nee, dat is toch meer een distortion. En dan ben ik meer in voor een Guv'nor en na Speeddemon's post heb ik het idee dat ik dat niet zoek. Vermits een Drivemaster echt iets anders is dan een Guv'nor.

interessander
16 juni 2007, 17:19
Als je een lekkere druk achter je geluid wilt hebben dan kan ik je de TK999 ook zeker aanraden, dat is een van z'n sterskte punten.

Einzeln
16 juni 2007, 17:52
Ok, veel ideeën opgedaan. Maar nog een vraagje, wat zijn de ervaringen met buizenpendalen? Ik las een recensie over die Blackstar dingen en zo'n HT-Dual (http://www.effect-on-line.com/images/articleeol/effets/blackstar/BKR-HTDUALL.jpg) lijkt me fantastisch. Nico, jij hebt daar toch ook wel ervaring mee? Die FA-1 is supertof hoor, maar het was eigenlijk niet waar ik naar op zoek was. Ik zoek toch eigenlijk meer een echte overdrive die als je 'm intrapt niet meteen je geluid in laat zakken. Dus er moet wel een lekkere druk achter blijven zitten.

Je kunt ook even op http://www.guitartest.de/ wat gaan lezen.
Ik speel op een matchless hotbox. Mooi ding. Johan speelt op een JT valveboy. Ook heel mooi op zijn Mey versterker (ac30 achtige door Dirk v/d Mey) Ik heb ooit een draadje gestart op HCFX waar ze beide op staan:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=836640

AutoStatic
18 juni 2007, 11:11
Bedankt Nico! Die Guitartest.de link is erg gaaf, heel uitgebreid! Zelfs mijn geliefde Mostortions staan ertussen: http://www.guitartest.de/IBANEZ%20MT10%20MOSTORTION.htm

rhcp_schipper
18 juni 2007, 17:29
Ik heb nu officieel de HWA Fa-1 besteld bij speeddemon! Kan echt niet wachten tot hij er is.

En er komt ook nog een boss od-3 voor wat lekker overdrive werk!

Einzeln
18 juni 2007, 19:48
Hé Strat58, bedoel je dan de TK999?

En iemand ervaring met de EHX Hot Tubes? Of een zo'n Vox Cooltron ding?
Die vox vond ik vies tegenvallen.

AutoStatic
29 augustus 2007, 19:31
Vandaag eindelijk eens aan toegekomen om wat uit te proberen. Heb een aantal pedalen uitgeprobeerd waarvan er een aantal uitsprongen met één echte uitschieter. Dat is 'm dus geworden. De pedaaltjes in kwestie: Maxon OD808, Fulltone OCB, Emma Reezafratzitz, Diamond J-DRIVE MK3, MXR Custom Audio Electronics, Blackstar HT-Drive OD-1, Xotic AC Booster, VoodooLabs Sparkledrive en de Fulltone Full-Drive 2.

Maxon OD808 Ik heb het niet op Tubescreamers en aanverwanten. Ook deze kon me niet bekoren. Iel en weinig body.

Fulltone OCB Bijzonder vet pedaal maar net even te donker.

Emma Reezafratzitz Een van de pedalen die eruit sprong, echt een megavette scheur komt er uit dit apparaat. Echter de zaaddodende belettering en het feit dat het toch wel weer vooral een superdikke distortion is met veel gain hebben ervoor gezorgd dat de Reezafrizzleshizzletitz het (voorlopig) niet is geworden.

Diamond J-Drive MK3 Ook een bijzonder mooi pedaal met een onafhankelijk en heel mooi boost kanaal. Het overdrive kanaal vond ik dan weer net wat te weinig ballen hebben, beetje kleurloos.

MXR Custom Audio Electronics Hier was ik snel klaar mee. Of dat ding was stuk of het klinkt gewoon echt naar dikke stront.

Blackstar HT-Drive OD-1 Was ik heel erg benieuwd naar maar ben er gematigd enthousiast over. Het scheurt wel en het boost ook ok maar dat is het wel, net even te weinig smoel voor wat ik zocht.

Xotic AC Booster Was ik ook snel klaar mee. Te smerig voor mij, beetje poeperig zelfs à la dat MXR ding.

VoodooLabs Sparkledrive Staat me weinig meer van bij, een beetje een lichtgewicht, waarschijnlijk wel bruikbaar voor wat lichtere overdrives.

Maar het pedaal waar ik me zo mee naar de oefenruimte ga spoeden is dus geworden de Fulltone Full-Drive 2. Van dit pedaal werd ik nou echt blij, een superveelzijdig overdrive kanaal zit erop met 4 verschillende soorten overdrives (Flat Mids, Vintage en beiden met nog extra Mosfet clipping) en een mooie clean boost (de CompCut). Daarnaast zit er nog een extra Boost kanaal op (helaas werkt deze alleen als het overdrive kanaal ook aanstaat) die vooral in combinatie met de CompCut instelling van het overdrive kanaal echt loeihard gaat. En het klinkt geweldig, enorm veel ballen, überveelzijdig, best transparant maar toch nog wel een eigen karakter.

AutoStatic
29 augustus 2007, 19:41
Oja, en het FA-1 verhaal, heb bijna alle componenten hier liggen en ga 'm zelf proberen te bouwen. Sorry Speeddemon http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_wink.gif.

Speeddemon
29 augustus 2007, 20:08
Oja, en het FA-1 verhaal, heb bijna alle componenten hier liggen en ga 'm zelf proberen te bouwen. Sorry Speeddemon http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_wink.gif.
De versie met HA1457W's en 2SK246 GR? :listen:

AutoStatic
29 augustus 2007, 20:40
Jup, die heb ik al ja. Nu alleen de bipolaire elco's nog.
Oefenruimte was al bezet http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_sneaky1.gif

Speeddemon
29 augustus 2007, 20:47
Jup, die heb ik al ja. Nu alleen de bipolaire elco's nog.
Oefenruimte was al bezet http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_sneaky1.gif
heb je ze bij Small Bear gescoord?
Die bipolaire elco's heb ik bij RSH Electronics in UK gekocht.

AutoStatic
29 augustus 2007, 21:26
Ja bij Small Bear. RSH had ik al gecheckt, beetje hoge verzendkosten :( Maar misschien heeft Rotor ze hier in Amsterdam, van de week even vragen.